تاریخ انتشار
يکشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب : ۲۶۱۸۵۹

آیت‌الله ملک‌حسینی: حدی برای انتقاد و دفاع قائل شوید / خادمی: از بحث‌های که سودی به نفع استان ندارد، پرهیز کنیم

۲
۰
کبنا ؛استاندار کهگیلویه وبویراحمد در همایش ائمه جمعه استان که با حضور رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، نماینده ولی فقیه در استان، امام جمعه مرکز استان و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد گفت: تریبون نماز جمعه باید عاملی وحدت بخش و مظهر همبستگی و تزریق امید به مردم باشد.
بایداز بحث‌ها و اختلافاتی که هیچ سودی به نفع استان و مردم ندارد پرهیز کرد

به گزارش کبنا، سید موسی خادمی کمک به رشد اخلاقی جامعه و بهبود وضعیت فرهنگی استان را از وظایف ائمه جمعه برشمرد و افزود: ائمه جمعه می‌توانند با طرح مسائل مهم فرهنگی و برخی آسیب‌های اجتمایی از جمله طلاق، اعتیاد و... و ارائه راهکارهای مقابله با آن‌ها، خانواده‌ها را از منجلاب این بلاهای خانمانسوز نجات دهند.
استاندارگفت: هم اکنون رابطه خوبی میان ائمه جمعه و مسئولان استانی و شهرستانی وجود دارد و باید این تعامل دوسویه حفظ و تقویت شود.
خادمی با بیان اینکه اختلافات در همه جا آسیب زا هست افزود: البته این اختلافات در استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود برخی بافتهای فرهنگی و قبیله‌ای به مراتب خطرناک‌تر است و کسی نباید به این اختلافات دامن بزند.

خادمی خاطرنشان کرد: بایداز بحث‌ها و اختلافاتی که هیچ سودی به نفع استان و مردم ندارد پرهیز کرد و نشاط، شادابی و امیدواری را در میان مردم ترویج داد.
استاندار با اشاره به اینکه کشاندن بحث‌ها به برخی تریبون‌ها هیچ مشکلی را حل نمی‌کند گفت: اینگونه اختلافات فقط کدورت‌ها را بیشتر می‌کند و مشکلی بر مشکلات استان می‌افزاید.
وی در ادامه بیان خدمات دولت را ترویج و تبلیغ دستاوردهای ارزشمند نظام عنوان کرد و افزود: ائمه جمعه می‌توانند کمک کار خوبی برای دولتمردان، برای رسیدن به اهداف عالیه و توسعه باشند.
خادمی تکمیل مصلی‌های استان را یکی از دغدغه‌های مسئولان برشمرد و گفت: می‌توان با انجام تفاهم نامه‌ای میان استان و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ۱۹۰ میلیارد ریال اعتبارر مورد نیاز ۱۳ مصلی استان را ظرف دوسال تامین کرد.
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در این نشست از فعالیت ۹۰۰ امام جمعه در ۹۰۰ شهر کشور با ۴۲ هزار نیروی ستادی نماز جمعه سراسر کشور خبر داد.
آیت الله سید رضا تقوی تبیین مواضع نظام، ایجاد آرامش در جامعه و تقویت خودباوری و امید در جامعه را از رسالتهای برجسته ائمه جمعه برشمرد.
رییس شوری سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: باید فضای افکار عمومی در جامعه چنان مهیا باشد تا مدیران به راحتی بتوانند خدمت رسانی کنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش به سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: اقتصاد مقاومتی نسخه حل مشکلات اقتصادی و تقویت تولیدات داخلی و حمایت از اقتصاد بومی است.
تقوی خاطرنشان کرد: ما از دولت حمایت می‌کنیم و این جزو مواضع ما هست و کسی حق ندارد دولت را زیر سوال ببرد.
وی افزود: البته نقد منصفانه و بیان برخی مشکلات از وظایف ائمه جمعه است.
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور دولت را رکن مقتدر نظام خواند و افزود: مردم باید به دولت تکیه کنند، زیرا دولت قدرتمند و با اقتدار باعث افتخار و عزت کشور است.
سعی شود حدی برای انتقاد و دفاع قائل شوید

نماینده ولی فقیه در استان هم در این همایش انسجام ملی و اتحاد دینی را از مولفه‌های مورد نیاز توسعه استان عنوان کرد و گفت: سعی شود حدی برای انتقاد و دفاع قائل شوید.
آیت الله ملک حسینی از استاندار و تیم مدیریتی استان به جهت حمایت از امورات دینی، به ویژه کمک به ساخت وتکمیل مصلی‌ها تقدیر کرد و افزود: بدون شک حمایت از عرصه‌های فرهنگی به مراتب مهم‌تر از حمایت از عرصه‌های طبیعی و اقتصادی است.
وی حفظ حرمت میان جریانهای سیاسی را از عوامل مهم توسعه و پیشرفت و ایجاد همدلی و انسجام برشمرد.
رییس سازمان برنامه و بودجه استان در پایان از رشد ۳۰ درصدی اعتبارات مصلی‌های استان در سال ۹۶ خبر داد و گفت: در سال جاری حدود ۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل مصلی‌های استان اختصاص داده شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خدا حفظ کند حضرت ایت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه ونماینده مردم در مجلس شورای اسلامی وعرض سلام وادب داریم خدمت حضرتشان بعنوان پدر معنوی وسیاسی استان وانصافا مایه افتخار همه استان وعرض سلام وادب خدمت حاج آقای حسینی امام جمعه محترم یاسوج این استاد علم واخلاق وخسته نباشید خدمت همه ائمه جمه استان حضرت امام که رحمت ورضوان الهی به روح پاک وپرفتوح اآن بزگوار بود در تمام بیاناتشان دیانت واخلاق هویدا وحکم فرما بود مقام شامخ روحانیت مداد العلما افظل دماء شهداست واخلاق بهترین هدیه الهی است که به انسانهای پاک سیرت عنایت فرموده دیانت باید عین سیاست باشد وظیفه روحانیت صددرصد دینت همراه با سیاست وسیاست هم راه بادیانت می باشد
طاها
Netherlands
زورت میاد بگی امام جمعه گچساران هم بوده
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1