تاریخ انتشار
يکشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب : ۲۶۱۸۲۳

تفسیر واژه «آتش به اختیار» فهم درست می‌خواهد / ناکارآمدی شیوه‌های مرسوم اداری و بروکراسی‌ها

۴
۰
کبنا ؛شهرام مهدوی مطلق در نشست توجیهی جهادگران دانشجویی تعدادی از دانشگاه‌های شهرستان بویراحمد با بیان اینکه قداست جهاد را کسانی می‌فه‌مند که خود جهادی و جهادگر هستند، گفت: شما دانشجویان جهادی مصداق بسیار روشنی از آیه‌های جهاد هستید، در اسلام و مبانی دینی کمتر کلمه‌ای را هم سنگ با جهاد می‌توانیم پیدا کنیم.
وی ضمن بیان اینکه جهاد در اصل و به ذات مقدس هست، تصریح کرد: البته صورت‌های گوناگونی دارد؛ یک موقع نبرد در دفاع مقدس هست و گاهی در خدمت رسانی و یا گاهی در هجوم به کفر است و گاهی در دفاع از کیان اسلام است و مواردی دیگر.
مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: اکمل همه جهاد‌ها جهاد اکبر هست که جهاد با نفس است.
مهدوی مطلق افزود: بیشتر کار شما جهاد با نفس است، در واقع‌‌ همان شعاری که دانشجویان جهادی دارند «می‌سازیم تا ساخته شویم» باید از خودسازی خودمان شروع کنیم که یکی از اهداف اصلی گروه‌های جهادی است.
وی گفت: وقتی وارد یک روستا می‌شویم و تعدای دانشجوی برادر و خواهر را می‌بینیم که با رعایت تمام جوانب مکتبی و اسلامی، با یک روحیه عاشورایی و بدون هیچ گونه چشم داشتی با ‌‌نهایت اخلاص برای خدمت رسانی به آن مناطق آب به آتش می‌زنند دیگر نمی‌توانیم حرفی بزنیم و این قابل بیان نیست.
مهدوی مطلق با اشاره به حضور جهادگران دانشجویی در روستاهای محروم که بهترین ایام صیاحتی خود را در کنار روستا‌ها و در یک وضعیت محرومی می‌گذرند، این اقدام را نوعی ادای دین نسبت به شهدا و سپاسگذاری به نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست.
مسئول سازمان بسیج دانشجویی تصریح کرد: کار شما جهادگران که جانانه کار انجام می‌دهید قابل تبیین نیست و در قالب گزارش‌ها و دوربین‌ها نمی‌گنجد، جز اینکه شما به فرمان مولای خودتان که فرمان جهاد سازندگی و مشخصا به اردوهای جهادی دانشجویی نظر دارند خدمت رسانی می‌کنید.
وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب که فرمودند: بزرگ‌ترین مبارزه با آمریکا خدمت به مردم است؛ بیان کرد: ما هم اعتقاد داریم که مبارزه با کفر، استکبار و استعمار در قالب خدمت به مردم، و نگاه درون گرایی به درون کشور و توانمندسازی مردم در انواع و ابعاد مختلف نهفته است.
وی با تاکید بر اینکه خدمت به مردم راهش جهاد است و شیوه‌های مرسوم اداری و بروکراسی‌ها و شیوه‌های معیوبی که جواب هم نداده است راه خدمت رسانی نخواهد بود، تصریح کرد: دانشجویان جهادی ما به مصداق آتش به اختیار از نوع کار تمیز فرهنگی و جهادی سال‌ها است که دارند خدمت و انجام وظیفه می‌کنند.
مهدوی مطلق افزود: این جبهه یکی است؛ جبهه‌ای که امروز جهادگران ما در مبارزه با کفر در عراق، سوریه و در یمن و جاهای دیگر مقاومت می‌جنگند با کاری که جهادگران دانشجویی در روستا‌ها انجام می‌دهند یکی است.
مسئول بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پازل، پازل تکمیل انقلاب اسلامی است، اما عرصه و کار‌ها تقسیم شده متناسب با شرایط با زمان و مکان است.
مهدوی مطلق با ابراز تاسف از تفسیرهایی که این روز‌ها این روز‌ها از طرف برخی افراد در خصوص کلید واژه آتش به اختیار طرح می‌شود، تصریح کرد این افراد اساساً با این کلید واژه‌ها آشنایی ندارند، سال‌ها است که دانشجویان و افسران جنگ نرم به دلیل نوعی ناکارآمدی قرارگاه‌های مرکزی در خدمت رسانی به روستاهای محروم دچار اختلال شده دارند خدمت می‌کنند، چرا این را نمی‌بینند؟!
وی بیان کرد: چه کسی گفته این افراد مفسر کلید واژه آتش به اختیار باشند؛ کسانی باید این کلید واژه‌ها ر ا تفسیر کنند که فهم درستی از آن داشته باشند و با مبانی اندیشه دینی و رهبری دینی آشنایی داشته باشند.
مسئول بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد افزود: باید فریاد بزنیم که در خلا فرهنگی در روستا‌ها آنتن‌های ماهواره و شبکه‌های اجتماعی دارند کار فرهنگی را بین جوانان روستایی انجام می‌دهند و نیرو سازی می‌کنند برای عکس جریان فرهنگی درون کشور.
نام شما

آدرس ايميل شما

دوگنبدانی
Iran, Islamic Republic of
اول برو اسمتو تغیر بده که اسم یک خواننده اون ورآبیه.
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
اقای مهدوی این همه گفتی البته بی سر و ته آخرش نگفتی منظور از اتش به اختیار از دیدگاه شما چیست فقط معلومه شب تا صبح تو سایتهای مختلف در مورد جهاد سرچ کرده ای و به شکل پراکنده و نا هماهنگ صحبت کرده ای
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
متن سخنرانی جناب مهدوی بیشتر به متن آزمون هوش و استعداد تحصیلی مقطع دکتری شبیه است که اولش را که می خوانی به وسطش که رسیدی اولش یادت میره که چی گفته و به آخرش که رسیدی همه اش یادت میره
Iran, Islamic Republic of
لابد.. درسته خود...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1