تاریخ انتشار
شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۳
کد مطلب : ۲۶۱۷۴۰

هاشمی‌پور: بعد از ۴۰ سال به حقمان رسیدیم / مردم در باره پروژه‌های ورزشی دهدشت قضاوت کنند / سردرگمی بر سر اجرای یک طرح / سهم هر شهرستان از محل اعتبارات ماده ۹۴ برنامه ششم مشخص شد

۸
۰
کبنا ؛نماینده کهگیلویه بزرگ گفت: مردم شهر دهدشت به دلیل عدم اجرای طرح جامع شهری در بلاتکلیفی بسر می‌برند.
 
به گزارش کبنا از یاسوج، قبل از ظهر امروز شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور عدل هاشمی‌پور نماینده کهگیلویه بزرگ، غلام محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا و مدیران دستگاه‌های عضو و در غیاب غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران و باشت برگزار شد.
بنا بر این گزارش در این نشست توزیع اعتبارات از محل ماده ۹۴ قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه( ۲۷ صدم درصد ارزش افزوده) به اداره‌کل ورزش و جوانان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش کبنا، علوی مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با اشاره به اعتبارات ماده ۹۴ (۲۷ صدم درصد ارزش افزوده به توسعه ورزش)، گفت: اعتبارات از این محل ببن شهرستان‌ها بر اساس شاخص‌های تعریف شده، توزیع خواهد شد که بر اساس این ماده ۳۰ درصد اعتبارات به شهرستان بویراحمد، ۱۵ درصد به گچساران، ۵۰ صدم درصد به بهمئی، ۱۱ درصد به دنا، ۵ و نیم درصد به چرام، ۵ درصد به باشت و ۴/۵۰ درصد به شهرستان لنده اختصاص داده می‌شود.

عدل هاشمی‌پور نماینده کهگیلویه بزرگ نیز در این نشست با اشاره به طرح جامع شهری دهدشت، گفت: طرح جامع دهدشت هنوز پیگیری نشده و مردم این شهر در بلاتکلیفی به سر می‌برند و بنیاد مسکن دیگر نمی‌تواند خدمات دهد.
 
هاشمی‌پور از مسئولان خواست که هر چه سریعتر تصمیم در خصوص این طرح ابلاغ شود تا مردم در بلاتکلیفی نباشند.
وی به پروژه‌های ورزشی شهر دهدشت اشاره و اظهار کرد: مردم باید در رابطه با پروژه‌های ورزشی این شهر قضاوت کنند و من حرفی برای گفتن ندارم.
نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، لنده، چرام و بهمئی افزود: یک برنامه زمان بندی برای ادامه کار پروژه‌های ورزشی لازم است و بر پایه این برنامه‌ها باید این پروژه‌ها هرچه زودتر به اتمام برسد.
هاشمی‌پور گریزی به حقآبه شهرستان کهگیلویه از سد مارون زد و گفت: بعد از ۴۰سال حقمان را از سد مارون گرفتیم و حدود ۳۴۹ میلیون مترمکعب آب به کهگیلویه بزرگ تخصیص داده شد.
وی با بیان اینکه بعد از ۴۰سال مردم کهگیلویه بزرگ به حقشان رسیدند، افزود: از این میزان حقآبه ۵۰ میلیون مترمکعب به دهدشت غربی و مابقی به صنعت، پتروشیمی، آب، و سایر کارخانجات اختصاص یافت.
این نماینده مجلس گفت: از این فرصت باید برای جذب اعتبار استفاده کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، تلاش شرکت آب منطقه‌ای در این خصوص را ستودنی دانست و اظهار داشت: این شرکت پروژه‌های سنگینی را نیز برعهده دارد که نیز باید از آن قدردانی کنیم.
هاشمی‌پور گفت: آب رسانی به چهار منطقه کهگیلویه بزرگ از طریق همین سد انجام که آبرسانی به شهر دیشوک نیز با تلاش صورت می‌گیرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست نیز با اشاره به اعتبارات محل ماده ۹۴ قانون برنامه ششم کشور مبنی بر اختصاص ۲۷ صدم درصد ارزش افزوده به توسعه ورزش، اظهار کرد: ۲۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از محل این ماده به موجب دستورالعمل وزارت ورزش و جوانان به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شده است که برای توسعه ورزش مدارس، ورزش همگانی، ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، ورزش روستایی و عشایری، ورزش بانوان و زیرساخت‌های ورزشی به ویژه در حوزه معلولان و جانبازان اختصاص داده می‌شود.
خادمی افزود: این مبلغ در ردیف‌های مربوط به وزارت ورزش و جوانان و وزارت آموزش و پرورش در بودجه سنواتی پیش‌بینی می‌شود و پس از مبادله موافقت‌نامه در اختیار این وزارتخانه‌ها قرار می‌گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

وحیدهمشهری
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم مثل رشته های ارشد دانشگاه آزاد دهدشت نباشد که گزارشی الکی بود و هیچ رشته ای تایید نشد.
حرف حق
Iran, Islamic Republic of
اصل نظر تاجگردون است این مصوبات بدون از حضور ایشان اجرایی نمی شود و تصمیم نهایی را ایشان می گیرند
Iran, Islamic Republic of
جالبه تقریبا نصف اون بودجه به بویراحمد و دنا رسیده و نصف دیگه به بقیه شهرستانها حالا چرا؟ نمیدونم. دلیل محرومیت استان همینه دیگه
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج هاشمی سردار سازندگی....خدا پشت و پناهت باشه مرد عمل
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
تلاش نماینده محترم قابل تحسین است . لیکن همه این اقدامات از گذشته در حال پیگیری و اقدام بوده است . پروژه دهدشت غربی از سال ۸۸ تخصیص اب داشته و از سال ۹۰ اجرایی شده است . سد مارون ۲ در استان نیز از سال ۹۰ تاکنون در حال مطالعه است . تخصیص پتروشیمی نیز قبلا اخذ شده بود . البته سد سرپری نیز در سال ۹۰ اجرایی و همان سال مجوز تخصیص گرفت . لیکن اکنون کامل تعطیل گردیده است .
چاروسا
Iran, Islamic Republic of
به جان خودم .. میرنه هیچ تواین گفتنها نیست درود برتاج گردون
سیدیدالله کریمیان سوق
Asia/Pacific Region
سلام دوستان,دهن عدل که توعکس بسته است وفقط نگاه به خادمی میکنه,چطوراین همه حرف زد,زبونش چینیه
Iran, Islamic Republic of
هروقت اینا عملی شدن ،اونوقت گزارش دهید ازاین حرفازیاد زده شد ،کهگیلویه بزرگ همچنان بودن شک محرومترین نقطه ایرانه
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1