تاریخ انتشار
شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۸
کد مطلب : ۲۶۱۷۱۲

خادمی: راهی نداریم جزء مدیریت واحد از «سرآبتاوه» تا «مادوان» / تبدیل «مادوان» به شهر غیرقانونی بود / مردم عجله نکنند شاید پیشمان شدند / جلوی سودجویان باید گرفته شوند /

۱
۰
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: راهی ندازیم جز اینکه از مادوان تا سرآبتاوه را با مدیریت واحدی مدیریت کنیم.
به گزارش کبنا، قبل از ظهر امروز نشست شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سید موسی خادمی استاندار این استان و با حضور غلام‌محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا و عدل هاشمی نماینده کهگیلویه بزرگ و جمعی از مدیران دستگاه‌های عضو برگزار شد و موضوعاتی مهم در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با اشاره به الحاق روستاهای اطراف شهر یاسوج به این شهر، اظهار کرد: این مسئله بسیار مهم است که باید تصمیماتی ویژه‌ای در باره آن گرفت.
سید موسی خادمی با بیان اینکه مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای مطالعه الحاق روستاهای حریم شهر یاسوج اختصاص داده شده است، افزود: موضوع الحاق روستاهای حریم شهر یاسوج با پیگیری اداره کل راه و شهرسازی ظرف مدت ۴۵ روز توسط مشاور مطالعه و نتیجه مطالعات انجام شده در جلسه آتی شورای برنامه ریزی و توسط استان ارائه گردد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در این طرح روستاهای مادوان، بلهزار و مهریان مدنظر است، گفت: یاسوج در آینده به شهر ۲۰۰ هزار نفری تبدیل خواهد شد، و راهی نداریم که جز اینکه از سرآبتاوه تا مادوان مدیریت واحدی ایجاد کنیم و گر نه در آینده دچار مشکل خواهیم شد.
خادمی افزود: با توجه به اجرای طرح‌های هادی روستایی توسط بنیاد مسکن روستایی در برخی از روستاهای اطراف، ما فعلاً قصد گسترش روستاها را به سمت اراضی نداریم چرا که ممکن است، عده‌ای از این موضوع سو استفاده کنند و صرفاً محدوده‌های قانونی و ثبت شده قبلی روستا‌ها باید به شهر اضافه شود.
وی ادامه داد: طبق قانون روستاهایی که در حریم شهر‌ها قرار دارند، اگر به شرایطی برسند به شهر ملحق می‌شود و این قانون است. پس بر این اساس بخشی از حریم یاسوج را به عنوان نقاط متصل به شهر اضافه خواهیم کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مطالعات بخش سروک و سرآبتاوه با کارکار‌شناسی و مشاوره انجام گرفته و الحاق آنها نیز بر اساس نظر مشاور انجام می‌گیرد و مردم نباید بدون انجام کارهای کارشناسی و نظر مشاور در این باره تصمیمی بگیرند.
وی افزود: در الحاق روستاهای اطراف شهر یاسوج به این شهر سعی کردیم با مطالعه این کار را انجام بدهیم و نه با تصمیمات شتاب زده و غیراصولی صورت بگیرد. برخی تصمیمات شتابزده که در گذشته اتخاذ شد از جمله تبدیل شدن مادوان به شهر یک تصمیم غیرقانونی بود و نباید چنین اشتباهی مجدد انجام شود.
خادمی به الحاق شهر ماداون به یاسوج اشاره کرد و گفت: شهر مادوان به شهر تبدیل شده و توقعاتی هم بوجود آمده و نباید این اشتباه را دو باره تکرار کنیم که آن را به یاسوج ملحق کنیم و عده‌ای از قبل آن سود ببرند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: عیب ندارد که مطالعات کم و زیاد باشد ولی باید کار درست و تمیز باشد. الان سیاست کلی همین است که نحوه اجرا باید با سیاست و جزئیات همراه باشد و مردم هم نباید با تصمیم‌های نادرست همراه شوند و یا تصمیمی بگیرند.
خادمی تاکید کرد: ما هنوز چیزی در باره الحاق روستاهای اطراف و شهر مادوان به یاسوج مصوب نکرده‌ایم و مردم هم هنوز تصمیمی در رابطه با تغییر کاربری‌ها نگیرند.
وی گفت: تا زمانی که چیزی رسماً اعلام نشده است نباید تصمیمی از سوی مردم گرفته شود و ممکن است بعداً بدون اطلاع از سیاست‌ها تصمیم از سوی برخی از شهروندان گرفته شود که بعد‌ها پشیمان شوند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

حرف حق
Iran, Islamic Republic of
بِِ پَیغمبر قٌوت وَ مِن اِی گَپَل نی.حَرفَ نیخو بابَتِش پیل بِیی وَر نَ ای گَپَل زَیَ وا نیبی
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1