تاریخ انتشار
شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب : ۲۶۱۷۰۲

معاون فرماندار بویراحمد از فاجعه بزرگ فرهنگی خبر داد / کوتاهی در جذب اعتبار کتابخانه مادوان / سرانه مطالعه در بویراحمد ناچیز است

۷
۰
کبنا ؛جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی وکمیته دائمی نهضت مطالعه مفید شهرستان بویراحمد به ریاست معاون سیاسی اجتماعی فرماندار وبا حضور اعضای آن در محل فرمانداری بویراحمد تشکیل شد.
معاون سیاسی فرماندار بویراحمد در این جلسه با اشاره به راه‌های رسیدن به توسه فرهنگی در جامعه اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین راه‌ها برای رسیدن به توسعه فرهنگی کتاب وکتابخوانی است.
عبدالحمیدپناهی برنامه ریزی وکمک برای بالا بردن سرانه مطالعه وکتابخوانی را وظیفه مسئولان وبخصوص متولیان امر دانست وگفت: فرهنگ کتاب خوانی می‌تواند جلوی خیلی از آسیب‌های اجتماعی را بگیرد یا با آن‌ها مقابله کند.
وی با اشاره به اینکه فضای مجازی و استفاده از شبکه‌های اجتماعی رقیبی جدی برای کتاب وکتاب خوانی است، گفت: میزان تاثیر گذاری مطالعه دقیق کتاب در مقایسه با مرور سطحی مطالب وداده‌ها در فضای مجازی برکسی پوشیده نیست.
معاون اجتماعی فرماندار بویراحمد گفت: هرچند امروزه تلاش شده است برای مقابله با کاهش نرخ مطالعه، کتاب وکتابخانه‌های دیجیتالی بسیاری در فضای مجازی راه اندازی شود ولی تنوع مطالب جذاب در فضای مجازی یکی از موانع پیش روی استفاده از این کتابخانه‌ها به شمار می‌رود.
پناهی یادآورشد: بر اساس اعلام مرکز پژوهش‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نرخ سرانه مطالعه در کشور ما پایین است و گفت: این آمار نگران کننده است.
معاون فرماندار بویراحمد همچنین نرخ سرانه مطالعه در شهرستان بویراحمد را ناچیز ارزیابی کرد وگفت: باید در این زمینه بحث و گفت‌گوهای بیشتری شکل بگیرد و هر کس به نوبه‌ی خود کمک کند از این وضعیت خارج شویم.
پناهی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در خصوص اعتبارات سال گذشته ۹۷ میلیون تومان به کتابخانه مادوان شهرستان بویراحمد اختصاص داده شد که از این میزان اعتبار درصدی از آن جذب نشد.
وی با بیان اینکه اعتبار اختصاص داده شده به کتابخانه مادوان توسط دستگاه مسئول جذب نشده است، تصریح کرد: ۵۰ میلیون تومان از اعتبار اختصاصی کتابخانه مادوان از محل دودرصد نفت شهرستان بود که صددرصد آن باید جذب می‌شد ولی متاسفانه در این خصوص قصور صورت گرفته است، این درحالی است که برخی از ادارات و دستگاه‌های دولتی به کمتر از این مبلغ برای پیشبرد اموراتشان نیازمند هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

اینده نگر
Iran, Islamic Republic of
کاش ده برابر این مبلغ را به اموزش وپرورش بویراحمد میدادید تا در تی ثانیه جذب میشد
خرامان محمد
Iran, Islamic Republic of
معاون محترم فرماندار انگار تازه از خواب بیدار شدند
تحولات و شاید بهتر بگویم تغییرات جغرافیای انسانی و مهاجرت سیاست گزاری شده در استان که باعث هجوم خیل عظیم وشاید همه ی ساکنین مناطق و شهرستانهایی از استان به مرکز استان باعث تضادها و اختلافات فرهنگی عمیق و به مرز انفجارکشارندن این بافت ناهمگون انسانی شده است و مسئولین اغلب یا از مهاجرین اند یا در فکر مهاجرت و فرار از این وضع.
دریابید و بترسید از خروش و جوششی که به زودی تر وخشک را با هم به آتش میکشد.
فرهنگی چاروسا
Iran, Islamic Republic of
مدیرت ضعیف هست جناب
Iran, Islamic Republic of
دلیل اصلی ان ضعف مدیریت می باشد اداره کتابخانه های عمومی استان بصورت خانوادگی اداره می شوند ومتاسفانه بیش از ۹ ماهه که این اداره بخاطر بی تفاوتی استاندار که ریس انجمن استان می باشد با سر پرست اداره میشه دیگر امیدی به هیچ نیست
مانی
Iran, Islamic Republic of
جناب معاون اگر در فکر ترویج فرهنگ کتابخوانی هستید باید اولویت را به ترویج فرهنگ کتابخوانی در سطح کودکان و نوجوانان بدهید.بی شک اگر روی این قشر سرمایه گذاری کنید دغدغه کتابخوانی در سطح بزرگسالان مرتفع خواهد شد بنابراین بهتر است اولویت را به تکمیل و تجهیز کتابخانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مادوان بدهید که خطر پوسیدگی ستون های آن دور از ذهن نیست .
سید علی صفدر
Iran, Islamic Republic of
مثل اینکه به دوستان کتابخانه های عمومی برخورده/هرچندنهاد کتابخانه ها بعنوان بهره بردار می بایست از بسیج سازندگی بعنوان مجری برای جذب اعتبارات پیگیر می شد ودر عدم جذب اون ۹۷ میلیون تومان شریک هستند، که انصافآ هستند لذا توصیه میشود که همه دستگاهها نسبت به اسناد خزانه در سال ۹۶ برای جذب اعتبارات اختصاصی بی تفاوت نباشندکه چیزی جز عدم کفایت مدیریتی نخواهد بود.
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای معاون اجتماعی فرماندار محترم شما به عنوان دستگاه متولی و مجری وضعیت اجتماعی و حاشیه نشینی شهر یاسوج چکار کرد اید واقعا وضعیت . . .
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1