تاریخ انتشار
شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۷
کد مطلب : ۲۶۱۶۹۴

هنرمندان صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد بیمه می‌شوند

۰
کبنا ؛مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از بیمه شدن هنرمندان صنایع دستی در تمام شهرستان‌های استان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری کهگیلویه وبویراحمد ،محمود باقری  صبح امروز شنبه ۳۱تیرماه ۹۶در جمع خبرنگاران با اشاره به موافقت مجلس شورای اسلامی و همچنین جلسات کارشناسی شواری عالی میراث  فرهنگی در خصوص بیمه صنعتگران صنایع دستی، اظهار کرد: طبق این مصوبه از امروز هنرمندان صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد با مراجع به ادارات میراث  فرهنگی در شهرستان‌های استان می‌توانند مراحل تشکیل پرونده خود را پیگیری کنند.

عضو کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری در کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: حوزه صنایع دستی استان دارای قابلیت‌های چشمگیری است و در راستای ایجاد اشتغال و درآمدزایی هر چه بیشتر در این بخش اقدام‌های لازم توسط مسئولان اداره‌کل میراث فرهنگی استان انجام می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تاکنون ۹ هزار هنرمند صنایع دستی در استان ساماندهی شده، گفت: طبق پپیش‌بینی این آمار تا پایان امسال به حدود ۱۱ هزار نفر افزایش می‌یابد.
باقری با بیان اینکه از این ۹ هزار هنرمندی که در حوزه صنایع دستی ساماندهی شده تعدادی قبلا بیمه شده‌اند، یادآور شد: بیمه هنرمندان صنایع دستی برای متقاضیان جدید است.
وی به شعار سال ۱۳۹۶ با عنوان "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" اشاره کرد و افزود: برای اشتغال‌زایی در تمامی عرصه‌ها از جمله حوزه صنایع دستی این استان از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد و تاکنون با افتتاح کارگاه‌های صنایع دستی و اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت به هنرمندان صنایع دستی، گام‌های بزرگی را در راستای اشتغال‌زایی و تولید ملی در استان برداشته‌ایم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یکی از مزایا و نقاط قوت حوزه صنایع دستی امکان ایجاد چند فرصت شغلی با هزینه‌های محدود است.
باقری عنوان کرد: صنایع دستی به عنوان یک فرهنگ غنی و اصیل در کهگیلویه و بویراحمد با زندگی مردم این استان عجین بوده و باید بیش از پیش حمایت شود.
وی ابراز داشت: حوزه صنایع دستی صنعتی اشتغالزا و ارز آور بوده و زمینه‌ساز درآمدزایی، تولید و اشتغال پایدار در کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

رویای ناتمام نامزد حزبی

رویای ناتمام نامزد حزبی

در انتخابات ۱۴۰۰ «کاندیدای اختصاصی» داریم؛ این جمله ای است که این روزها از سوی برخی احزاب ...
قصاص‌های بدون اقرار

قصاص‌های بدون اقرار

انکار می‌کردند، اما قصاص شدند. یکی نقاش بود، دیگری عاشق، آن یکی هم دلداده. هر سه اعتراف ...
موقعیت‫‌سنجی اصلاح‌‫طلبان در انتخابات پیش رو

موقعیت‫‌سنجی اصلاح‌‫طلبان در انتخابات پیش رو

نتخابات ریاست جمهوری مسئله جمعی است پس نیازمند اجماع جریانی است. اکنون جریان اصلاح طلب ...
1