تاریخ انتشار
جمعه ۳۰ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب : ۲۶۱۴۷۱

خانواده خیر گچسارانی، یک واحد مسکونی برای نگهداری معلولان اهدا کرد/ افتتاح مرکز توان‌بخشی معلولان ذهنی در لنده/ افتتاح ۱۱ طرح مسکن دو معلولی در لنده

۰
کبنا ؛افتتاح ۱۱ طرح مسکن دو معلولی در لنده
به مناسبت هفته بهزیستی ۱۱ واحد مسکونی مددجویان ۲ و سه معلولی شهرستان لنده در شهرک سرآسیاب و شهر لنده به بهره‌برداری رسید.
مدیرکل بهزیستی استان در آئین افتتاحیه مسکن چند معلولی این افتتاح ۱۱ پروژه مسکن دو معلولی در لنده شهرستان گفت: از تعداد ۲۶ مسکن ۲ و چند معلولی استان تعداد ۱۱ باب مسکن متعلق به شهرستان لنده است.
موسوی امجد افزود: رفع نیازهای اولیه به‌خصوص بحث مسکن مددجویان تحت حمایت سازمان بهزیستی از مهم‌ترین کارهای این سازمان است.
وی گفت: این ۱۱ باب واحد مسکونی بااعتباری بالغ به رسه میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
 
خانواده خیر گچسارانی، یک واحد مسکونی برای نگهداری معلولان اهدا کرد
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت که یک خانواده خیر نوع‌دوست گچسارانی یک واحد مسکونی ۲ طبقه برای نگهداری کودکان و نوجوانان معلول بد سرپرست یا بی‌سرپرست اهدا کرد.
علیرضا موسوی امجد افزود: این واحد مسکونی در کوی کارکنان شهر دوگنبدان واقع است و حداقل سه میلیارد ریال ارزش دارد.
وی بیان کرد: تجهیزات موردنیاز این مرکز خدماتی مانند موکت، قالی، تلویزیون، یخچال، اجاق‌گاز، تجهیزات سرمایشی، گرمایشی و ظروف از سوی جمعی از خیران این شهرستان اهداشده است.
موسوی امجد با اشاره به نقش خیران برای کمک به اقشار آسیب‌پذیر جامعه، خواستار فرهنگ‌سازی درزمینهٔ افزایش مشارکت مردم برای توسعه زیرساخت‌های رفاهی معلولان و جامعه هدف بهزیستی شد.
وی از راه‌اندازی مرکز حرفه‌آموزی دختران بالای ۱۴ سال برای آموزش قالی‌بافی، گلیم‌بافی، خیاطی، عروسک‌سازی و گل‌سازی با حمایت بخش خصوصی در گچساران خبر داد.
موسوی امجد تصریح کرد: پرداخت یارانه و نظارت بر عملکرد مسئولان اجرایی از برنامه‌های بهزیستی برای خدمات‌رسانی بهتر به معلولان در این مرکز آموزشی است.
وی بیان کرد: در مرحله نخست کارگاه آموزشی حرفه‌آموزی دختران برای ۳۰ نفر از معلولان گچسارانی در حال اجراست.
وی با اشاره به اهمیت ایجاد زیرساخت‌های رفاهی و فراهم شدن بستر ایجاد شغل در روحیه و احساس مفید بودن برای معلولان ابراز امیدواری کرد که این طرح‌ها بتواند نقش اثرگذاری در خدمات‌رسانی بهتر به معلولان داشته باشد.
تاکنون ۱۸ هزار معلول در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی‌شده‌اند، که حدود ۶ هزار و ۳۰۰ نفر از آن‌ها به‌طور مستقیم از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند.
به گفته مسئولان بهزیستی نرخ معلولیت در کهگیلویه و بویراحمد با سه درصد بالاتر از میانگین کشوری حدود ۲٫۷ درصد است.
یک هزار و ۶۰۶ معلول روانی، یک هزار و ۴۴۵ ناشنوا، یک هزار و ۶۵۹ معلول نابینا، چهار هزار و ۴۱۶ معلول ذهنی، ۶ هزار و ۴۷ معلول جسمی حرکتی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
 
افتتاح مرکز آموزش و توان‌بخشی معلولان ذهنی در لنده
مرکز روزانه آموزش و توان‌بخشی معلولان ذهنی زیر ۱۴ سال لنده افتتاح شد.
مرکز روزانه آموزش و توان‌بخشی معلولان ذهنی زیر ۱۴ سال بچه‌های آسمان به افتتاح مرکز آموزش و توان‌بخشی معلولان ذهنی در لنده به مناسبت هفته بهزیستی و با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در لنده افتتاح شد.
نجاتی مسئول فنی این مرکز گفت: کار این مرکز توان‌بخشی آموزشی با ۱۷ معلول ذهنی شروع شد و در حال حاضر خدماتی نظیر کاردرمانی، گفتاردرمانی، مهارت کلامی و رفتارهای اجتماعی در آن ارائه می‌شود.
راه‌اندازی این مرکز ازجمله برنامه‌های هفته بهزیستی شهرستان لنده است که با حضور مدیرکل بهزیستی استان افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1