تاریخ انتشار
جمعه ۳۰ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۴
کد مطلب : ۲۶۱۴۶۳

افتتاح مرکز نگهداری از دختران زیر ۱۸ سال بی‌سرپرست استان در گچساران/ گلایه گردشگران از فضای ناخوشایند اسکان در آبشار یاسوج

۲
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد
پاسخ به استعلامات منابع طبیعی در کهگیلویه و بویراحمد الکترونیکی می‌شود
معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: پاسخ به استعلامات منابع طبیعی در این استان الکترونیکی می‌شود.
احسان نعمتی اظهار کرد: پاسخ به استعلامات منابع طبیعی در این استان الکترونیکی می شود.
وی گفت: با هدف پاسخگویی الکترونیکی به استعلامات در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی کارگاه آموزشی در هفته آینده در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان برگزار می‌شود.
نعمتی افزود: هدف از کارگاه این است که در راستای تحقق دولت الکترونیک با کمک دفاتر پیشخوان دولت مکاتبات اداری و حضور افراد در ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری استان حذف و بر مبنای صحت و دقت و سرعت متقاضیان بتوانند پاسخ خود را دریافت کنند.
وی گفت: در این روش ثبت درخواست متقاضایان در تمام نقاط استان بدون حضور در اداره منابع طبیعی صورت می‌گیرد و متقاضیان به جای مراجعه به اداره با در دست داشتن استعلام و سایر مدارک به نزدیک‌ترین دفتر پیشخوان مراجعه و پس از اجرای سیر مراحل پاسخگویی نتیجه به صورت پیامک به اطلاع افراد خواهد رسید.
نعمتی افزود: این طرح در صورت آماده شدن زیرساخت لازم در شهرستان‌ها تا پایان شهریورماه سال جاری اجرایی می‌شود.
 
افتتاح مرکز نگهداری از دختران زیر ۱۸ سال بی‌سرپرست استان در گچساران
رئیس بهزیستی گچساران از افتتاح تنها مرکز نگهداری از دختران زیر ۱۸ سال بی‌سرپرست و بدسرپرست استان در شهرستان گچساران خبر داد.
به مناسبت گرامی داشت هفته بهزیستی موسسه خیریه خانه فرشتگان شهید حسین درخشان‌پور با حضور مدیرکل بهزیستی، رئیس بهزیستی گچساران و دیگر مسوولان شهرستانی افتتاح شد.
در حاشیه افتتاح این موسسه خیریه خانه فرشتگان، سید مهران کشاورز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: این موسسه توسط خیرین برای نگهداری از دختران زیر ۱۸ سال بی‌سرپرست و بدسرپرست در این شهرستان افتتاح شد.
رئیس بهزیستی گچساران با تاکید بر حمایت از دختران بی‌سرپرست و بدسرپرست اظهار کرد: این افراد کسانی هستند که زبان گویا و مطالبه‌گر ندارند و به دلیل قرارگرفتن در فرصت‌های نابرابر، نیازمند کمک، آموزش و حمایت هستند و سازمان بهزیستی به عنوان بخشی از بدنه حاکمیت موظف است مطالبات آنان را مورد پیگیری قرار دهد.
وی با اشاره به شناسایی دختران زیر ۱۸ سال گفت: این دختران از طریق کارشناسان بهزیستی شناسایی و با حکم مراجع قضایی به این مرکز معرفی می‌شوند.
کشاورز با بیان اینکه دختران زیر ۱۸ سال دارای سرپرست مناسبی نیستند عنوان کرد: این موسسه برای نگهداری و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی که در کمین چنین دخترانی است، تاسیس شد.
رئیس بهزیستی گچساران با تاکید بر اینکه سرپرستی و نگهداری از دختران زیر ۱۸ سال بی‌سرپرست و بدسرپرست وظیفه حاکمیت است، خاطرنشان کرد: با محدود بودن منابع مالی دولت، کمک افراد نیک‌اندیش و خیر می‌تواند تامین‌کننده بخش وسیعی از نیازهای این افراد باشد.
وی با اشاره به خدمات این موسسه گفت: این موسسه، تنها مرکز نگهداری از دختران زیر ۱۸ سال بی‌سرپرست و بدسرپرست در استان امروز به همت مسوولان و خیرین در شهرستان گچساران افتتاح شد.
کشاورز با اشاره به مجوز این موسسه ابراز کرد: موسسه خیریه خانه فرشتگان شهید حسین درخشان‌پور پروانه تاسیس خود را از سازمان بهزیستی برای نگهداری و حمایت از دختران زیر ۱۸ سال بی‌سرپرست و بدسرپرست دریافت کرده است.
وی در پایان خاطرنشان ساخت: موسسه خیریه خانه فرشتگان شهید حسین درخشان‌پور توسط چند خیر در این شهرستان تجهیز شده است.
 
آمادگی تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد برای بیمه خویش فرمایان و صاحبان مشاغل آزاد
مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد از آمادگی تامین اجتماعی این استان برای بیمه خویش فرمایان و صاحبان مشاغل آزاد خبر داد.
مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه یاسوج از اعلام آمادگی سازمان تامین اجتماعی برای بیمه خویش فرمایان و صاحبان حرف و مشاغل آزاد خبر داد.
عباس نورمحمدی اظهار داشت: در حال حاضر در سطح کشور ۵٣ درصد و در استان کهگیلویه و بویراحمد ۴٣ درصد جمعیت زیر پوشش خدمات و حمایت‌های سازمان تامین اجتماعی قرار دارند که بخش عمده آنان را کارگران مزد و حقوق بگیر شاغل در مراکز صنعتی، صنفی، تولیدی و خدماتی تشکیل می‌دهند.
وی گفت: اما بخشی از جمعیت کشور تحت پوشش هیچ نوع بیمه‌ای نیستند و سازمان تامین اجتماعی آمادگی دارد این بخش از جمعیت را زیر پوشش قرار دهد تا در آینده بتوانند از خدمات و حمایت‌های متنوع تامین اجتماعی از جمله مستمری‌های بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان، خدمات درمانی و حمایت در برابر حوادث و بیماری‌ها بهره‌مند شوند.
وی صاحبان حرف و مشاغل آزاد، رانندگان درون شهری و برون شهری، باغداران، کشاورزان، دامداران، زنبورداران، کارگران ساختمانی، زنان سرپرست خانوار، مددجویان، ورزشکاران، پیمانکاران، مهندسان، اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان، اعضای هیات مدیره شرکت‌ها، کارگزاران و اعضای دفاتر ائمه جمعه و ستادهای نماز جمعه، بازرگانان، هنرمندان و نویسندگان را از گروه‌هایی برشمرد که می توانند با مراجعه به شعب سازمان تامین اجتماعی و نام نویسی و تحویل مدارک خود، مشمول بیمه تامین اجتماعی شوند.
نورمحمدی افزود: هم چنین کسانی که قبلا مشمول بیمه تامین اجتماعی بوده‌اند و اکنون به هر دلیلی ارتباط بیمه‌ای آنان قطع شده است می‌توانند بیمه خود را به صورت اختیاری تا زمان احراز شرایط بازنشستگی ادامه دهند.
نورمحمدی تامین اجتماعی را از ارکان اصلی ایجاد آسایش و آرامش خاطر و امید به آینده در جامعه بیان کرد و گفت: در مباحث مربوط به توسعه اقتصادی، همه جانبه و پایدار، تامین اجتماعی عنصری ضروری و حیاتی محسوب می‌شود و عدالت اجتماعی بدون استقرار نظام تامین اجتماعی کارآمد و فراگیر تحقق نمی‌یابد.ب
 
گلایه گردشگران از فضای ناخوشایند اسکان در آبشار یاسوج

یکی از مسافرانی که از خوزستان آمده و در این مکان اسکان داشتند، گفت: موارد بهداشتی به خوبی در این مکان رعایت نمی‌شود و وجود و انباشت آشغال‌ها مسافران را اذیت می‌کند.
کهگیلویه و بویراحمد سرزمینی کوهستانی و تقریبا مرتفع است که کوه‌های زاگرس با رشته‌های موازی، سفید، سیاه و خائیز در اطراف آن قرار گرفته‌اند.
حدود چهار پنجم از مساحت استان را ارتفاعات و تپه ماهورها و یک پنجم دیگر را دشت‌ها و اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهد.
این استان دارای انواع مراکز تاریخی و باستانی، جاذبه‌های طبیعی، اماکن زیارتی صنایع دستی و گردشگری بوده و با استان‌های چهارمحال و بختیاری، اصفهان، بوشهر و خوزستان هم‌مرز است.
وجود انواع منابع آبی، رودخانه، چشمه و کوه‌های بلند باعث شده تا این استان از آب و هوایی خوشایند و دلپذیر برخوردار شده و سالانه میلیون‌ها مسافر و گردشگر از نقاط مختلف کشور و حتی دنیا به این استان سفر کنند.
چنین استانی با اینهمه ظرفیت لازم است مورد توجه مسوولان قرار گرفته و نسبت به فراهم کردن زمینه مناسب برای ورود بیشتر گردشگران و مسافران برنامه‌ریزی صحیحی صورت گیرد.
گردشگری یک از حوزه‌هاییست که اگر به درستی مورد توجه قرار گیرد می‌توان با استفاده آن کمک زیادی در راستای توسعه و ارتقای اقتصاد کرد.
وجود انواع هنرهای دستی و سنتی مانند گلیم‌بافی، جاجیم، قالی، گچمه، زیورآلات سنتی مانند میخک و مهلو و غذاهای بومی و محلی مانند دمپختک، شله ماشکی، آش کارده، آش دوغ و شلشلی یکی دیگر از راهکارهاییست که می‌توان از آنها برای جذب بیشتر گردشگران استفاده کرد.
هر چند فعالیت‌ها و اقدامات زیادی در این حوزه انجام گرفته و مثلا در این فصل (تابستان) که فصل تراکم گردشگران در استان است مسوولان مربوطه با برپا کردن غرفه‌های صنایع دستی نسبت به معرفی فرهنگ‌ استان اقدام کرده‌اند اما به نظر می‌رسد اینها کافی نبوده و نیازمند فرهنگ‌سازی بیشتر است.
توجه و توسعه فضاهای گردشگری متعددی که در این استان قرار دارند می‌تواند آمار ورود گردشگران به استان را تا چندین برابر افزایش دهد.
به عنوان مثال جایی مانند آبشار یاسوج علی‌رغم داشتن هوایی خوشایند اما چهره نه چندان خوشایند دارد و اغلب گردشگران و مسافرانی که در آنجا حضور دارند از نظافت و کثیف بودن این مکان شکایت دارند.
یکی از مسافرانی که از خوزستان آمده بود و در این مکان اسکان داشتند، گفت: موارد بهداشتی به خوبی در این مکان رعایت نمی‌شود و وجود و انباشت آشغال‌ها مسافران را اذیت می‌کند.
یکی دیگر از مسافران از عدم رعایت بهداشت در سرویس‌های بهداشتی گله داشت و افزود: چنین مکانی با این همه تراکم مسافر باید چند مامور برای تمیز کردن مداوم سرویس‌های بهداشتی داشته باشد.
بعضی هم از عدم رعایت بهداشت در مسیر و کناره‌های رودخانه شکایت داشتند و گفتند وقتی کسانی هستند که بهداشت را رعایت نکرده و اطراف رودخانه و مسیر را کثیف می‌کنند باید شهرداری و دیگر مسوولان مربوطه در خصوص تمیز کردن و نظافت این مکان چاره‌اندیشی کنند.
چند مسافر دیگر نیز که از استان تهران و بوشهر مهمان بودند، گفتند: قیمت غرفه‌های این مکان نسبت به سطح شهر بالاتر بوده و لازم است مسوولان به این موضوع رسیدگی کنند چون ما نمی‌توانیم برای خرید هر چیزی به شهر رفته و برگردیم.
در این موارد باید توجه داشته باشیم که حق با مهمانان عزیز استان بوده و مسوولان مربوطه می‌توانند با سنگ‌فرش کردن جاده منتهی به آبشار، چمن‌کاری فضاهای خالی و خاکی، سنگ‌چین کردن لبه رودخانه جاری در این مکان، برپایی غرفه‌های زیباتر با (نین چیت‌های محلی) و استفاده از فرهنگ‌های بومی و محلی بیشتر در این مکان حال و هوای دیگری به آن ببخشند.
کوه دمه، کوه دو مازه، کوه شب‌لیز، کوه میمند، رودخانه مارون، آبشار مارگون، آبشار بهرام‌بیگی، تنگ گنجه‌ای، تنگ تامرادی، چشمه میشی، تالاب برم الوان، مناطق حفاظت شده دنا از جمله مناطق گردشگری دیگر در شهرستان بویراحمد هستند ضمن اینکه مناطق گردشگری افزون بر این موارد است.
اگر به هر کدام از مکان‌ها رسیدگی شده و فضایی مناسب داشته باشند بی‌شک در جذب بیشتر گردشگران موثرتر خواهد شود.
هر چه زیرساخت‌های گردشگری را توسعه دهیم بیشتر می‌توان به ارتقای استان کمک کرد.
اقتصاد مقاومتی به معنای استفاده نکردن یا کم استفاده کردن از آنچه داریم نیست بلکه به معنای آنست که داشته‌هایمان را مورد توجه قرار داده و از آنها به صورت بهینه و مطلوب استفاده کنیم تا ضمن استفاده شخصی از آنها برای ایجاد اشتغال و کسب درآمد استفاده کرد.
کهگیلویه و بویراحمد با داشتن انواع ظرفیت‌های گردشگری می‌توان آنها را به صورتی ویژه‌تر به کار گرفته و ضمن توسعه این صنعت به توسعه و ارتقای استان کمک کند.
توسعه زیرسا‌خت‌های گردشگری در این استان می‌تواند عامل موثری برای معرفی استان به دیگر نقاط مختلف کشور و حتی دنیا و راهکاری اساسی برای ایجاد اشتغال و ارتقای اقتصاد استان است.
امیدواریم مسوولان به این موضوع توجه بیشتر کرده و با برنامه‌ریزی هدفمند و منسجم و اثرگذار بتوانند بیش از پیش در راه توسعه این استان گام بردارند.
خانواده شهدا مروج واقعی فرهنگ ایثار و شهادت هستند
 
خانواده شهدا مروج فرهنگ ایثار و شهادت
فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد خانواده شهدا را مروج واقعی فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه معرفی کرد گفت: امنیت و آرامش حاکم در نظام اسلامی را مرهون خون شهدا می‌دانیم.
سردار مهدی انصاری فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با خانواده شهید "صولتیان‌پور" گفت: امنیت و آرامش حاکم در نظام اسلامی را مرهون خون شهدا می‌دانیم.
انصاری اظهار کرد: : عزت، اقتدار، صلابت و سربلندی اسلام ریشه در پایمردی و استقامت خانواده‌های شهدا دارد.
وی گفت: امنیت و آرامش حاکم بر ایران اسلامی ثمره خون پاک شهدا بوده و این خون‌های پاک کشور را در برابر توطئه‌ها و تهدیدات دشمنان بیمه کرده است.
فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد خانواده شهدا را مروج واقعی فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه معرفی کرد گفت: امنیت و آرامش حاکم در نظام اسلامی را مرهون خون شهدا می‌دانیم.
وی رفع دغدغه‌های خانواده معظم شهدا و رسیدگی به درخواست‌های آنان را افتخاری ارزشمند و مقدس برای مسئولان عنوان کرد و یادآور شد: خانواده‌های شهدا سرمایه‌های معنوی انقلاب اسلامی هستند.
سردار انصاری گفت: نیروی انتظامی امروز در صحنه دفاع از انقلاب و امنیت مرزهای کشور تامین با تمام توان حاضر شده و تلاش می‌کند تا زمینه ثبات و آرامش واقعی را برای کشور و نظام اسلامی به ارمغان آورد.
شهید مسعود صولتیان‌پور از پرسنل آگاهی استان فارس، اسفندماه ۱۳۸۵ در یکی از روستاهای شهرستان فیروزآباد استان فارس طی درگیری با اشرار مسلح به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
نام شما

آدرس ايميل شما

هم شهری
Iran, Islamic Republic of
خدا قوت آقای کشاورز.....
گچساران
Iran, Islamic Republic of
با تشکر فراوان از زحمات بی وقفه جناب آقای سید مهران کشاورز توفیق روزافزون ایشان را از خداوند آرزومندیم
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1