تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۳
کد مطلب : ۲۶۱۴۵۲

پروژه‌ای که ۱۴ سال در بلاتکلیفی بسر می‌برد / پلمپ چاه‌های نفت لنده و بیکاری جوانان

۶
۱
کبنا ؛پروژه حفاری چاه‌های نفتی سرتل(کوه سیاه) شهرستان لنده بعد از ۱۴ سال تعطیلی هنوز بلاتکلیف مانده است.
به گزارش کبنا، ۱۴ سال از پروژه حفاری چاه‌های نفتی سرتل (کوه سیاه) شهرستان لنده می‌گذرد، اما هنوز این پروژه در بلاتکلیفی بسر می‌برد.
دارا کریمی‌نژاد فرماندار لنده با انجام مکاتباتی پرده از این پروژه برداشت و وی در شورای اداری برای احیای این پروژه به مردم قول داده بود که این پروژه را دو باره زنده کند.
کریمی‌نژاد گفت: رایزنی با مدیران استانی و کشوری برای بازتعریف مجدد پروژه استخراج نفت که کار مطالعاتی و اکتشاف آن در سال‌های قبل انجام شده، صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه سال‌ها از پلمپ این چاه‌ها می‌گذرد، افزود: اکنون در حال انجام مکاتبات لازم برای راه‌اندازی این پروژه هستیم و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد.
به گزارش کبنا، شهرستان لنده یکی از شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد است که دارای امتیازات ویژه در حوزه گردشگری، منابع طبیعی، معدن و .. است اما با این وجود بیکاری در این شهرستان روز به روز در حال افزایش است.
نام شما

آدرس ايميل شما

خرمی شیراز
Iran, Islamic Republic of
بنام خدا
ابتدا باید از شیوه نگارش مکاتبات اداری به یک مقام بالاتر ایراد گرفت و گفت که چنین نامه ای می توانست بهتر نگاشته شود.

در مطالب منتشره قبلی، وضعیت بهره برداری از این چاههای نفت را در قالب یک کامنت به فرماندار محترم، گوشزد نمودم. خوشحالم که جامه عمل پوشاندند.

از طرفی فکر می کنم این حرکت ارزشمند آقای فرماندار اگر توشه ای به همراه داشته باشد، یکی از بزرگترین قاب های افتخارآمیز را به نمایشگاه ارائه خدمات مطلوب، مقبول و عامه پسند در زندگی خویش، به ارمغان آورده است.

هرچند معتقدم، این اقدام و تفکر با تأخیر خیلی زیاد، از چاه بی تدبیری، به منظور اجرا، بیرون کشیده شد ولی در هر صورت، ماهی را هر وقت از آب بگیری، تازه هست.

ان شاالله با پیگیری های مسئولانه همه عوامل و مجموعه ذیربط، بهره برداری این طرح مجدداً مورد توجه واقع و فرآیند پیشرفت های شهرستان لنده در حوزه اشتغال، رفع بیکاری، جذب سرمایه گذار و بهبود روابط پایدار با سایر مراکز نفتی برقرار گردد.

تا چنین باد
آشنا
Iran, Islamic Republic of
حفاری چاه نفت یک پروژه ملی و راهبردی هست با این مکاتبات ره به جایی نخواهید برد اولویت اول کشور چاههای مشترک هست
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
تورا خدا ببین نامه فرماندار محترم را با چه ادبیات.. نوشته شده باید ..
همشهری
Iran, Islamic Republic of
واقعا جای تاسف فراوان دارد.کسی توی این فرمانداری لنده نبوده که بتونه یه متن درست بنویسد.خط دوم و سوم سکته کامل دارد.
شرکت نفت چیه!! توی مکاتبات رسمی می نویسند شرکت ملی نفت ایران
فرایند کار بر روی یک منطقه از نظر دارا بون منابع هیدرو کربنی صورت می گیرید به این صورت است.ابتدا اکتشاف سپس مطالعه مخزن و در صورت اقتصادی بودن حفاری وبهره برداری از مخزن صورت می پذیرد.حال به متن نامه نگاه شود
Iran, Islamic Republic of
ما که تا حالا چاه نفت بالای کوه ندیدیم
آرش مصلح
Iran, Islamic Republic of
در زون ساختاری زاگرس منابع عظیم نفت و‌گاز در قالب میادین نفتی و در اعماق مختلف و نیز سازندهای اهکی متفاوتی شکل گرفته است . براساس مطالعات ژیوفیزیکی . حفاری های اکتشافی و سایر بررسی های زمین شناسی پهنه های مهمی در استان شامل شهرستان های کهگیلویه . بهمیی . بویراحمد و دنا دارای منابع نفت و گاز هستند . اما اینکه بهره برداری و توسعه این ذخایر چه موقع عملیاتی می گردد بسته به تکمیل مطالعات . حجم ذخیره . کیفیت نفت خام . فشار مخزن . امکان توسعه . جانمایی تاسیسات . مجوزهای زیست محیطی . منابع طبیعی و... بررسی های پدافند غیرعامل . اقتصاد مهندسی بهره برداری در زمان کنونی و ..... دارد . این تصمیمات در اختیار حاکمیت و اسناد بالادستی و نیازسنجی روز . سهم تولید ما در اوپک . نیاز محصولات پالایشگاهها و پتروشیمی ها و... است .
در سایرمناطق کشور مانند استان قم . خانگیران سرخس .اذربایجان و ... نیز ذخایر مهم نفت و گاز کشف و بخشی از انها در حال بهره برداری است .چاه حفاری شده در شهرستان لنده از نوع اکتشافی بوده و عملیات لرزه نگاری سه بعدی در طول سالهای گذشته در این ناحیه انجام گرفته است . این مطالعات بسیار زمان بر بوده و اصولا خارج از چارچوب مقامات استانی و صرفا از بعد فنی و علمی انجام می شود .‌اگر شرایط بهره برداری مهیا گردد قاعدتا وزارت نفت بدون پیگیری استان اقدام خواهد نمود . کما اینکه ۷۰۰ حلقه چاه نفت در محدوده شرکت بهره برداری نفت و گاز گجساران نیز بدون پیگیری حفاری شده است . گاها کشاورزی که سالها مانع حفر چاه نفت در اراضی زراعی خود بوده با پیگیری های فراوان وزارت نفت مواجه و بالاخره چاه حفاری شده است . البته دستگاههای مسول می بایست گزارشی از اقدامات انجام شده را به مسولان استانی و شهرستان ارایه نمایند. هم اکنون دو تن از مدیران ارشد اکتشاف نفت کشور در تهران فرزندان کهگیلویه و بویراحمد اند.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1