تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب : ۲۶۱۳۶۷

مردم کهگیلویه و بویراحمد عزادار صادق آل محمد(ص)

۰
کبنا ؛مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع) عزادار و سوگوار هستند.
به گزارش کبنا، قشرهای مختلف مردم استان با نصب پارچه نوشته‌های سیاه رنگ بر سر در منازل، مغازه‌ها و مکان‌های عمومی عشق، ارادت و دلدادگی خود را به رئیس مذهب شیعه نشان داده‌اند.
ارادتمندان، شیفتگان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در قالب دسته‌های سینه زنی و زنجیر زنی در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد با حرکت به سمت حرم امامزادگان، مساجد، تکایا و حسینیه‌ها در غم جانسوز امام خود به سوگ نشسته‌اند.
امروز حسینیه‌ها، مساجد و خیابان‌های شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد همچون مناطق مختلف استان صحنه دلدادگی و ارادت شیفتگان به ائمه اطهار (ع) است.
سخنرانان و مداحان در آیین‌های سوگواری و عزاداری به تبیین بخشی از زندگانی، ابعاد شخصیتی، فضائل و ویژگی‌های اخلاقی ششمین امام شیعیان پرداختند.
تبیین فرهنگ و مذهب جعفری برای نسل جوان در مراسم عزاداری امام صادق (ع)/نقش موثر روحانیون و مبلغان در این زمینه
مسوول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر توجه، توسعه، تبیین و ترویج فرهنگ و مذهب جعفری برای نسل جوان در مراسم عزاداری امام صادق (ع)، گفت: روحانیون و مبلغان می‌توانند در این زمینه نقش موثری ایفا کنند.
حجت‌الاسلام رضا قاسمی اظهار کرد: امام صادق (ع) نقش موثر و اساسی در تبلیغ مذهب شیعه و جهانی شدن آن داشت.
مسوول دبیرخانه کاون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد، افزود: این امام همام توانست با تلاش‌، صبر و آموزش اسلام و فقه آنرا از دیدگاه ائمه (ع) به دیگر نقاط دنیا معرفی کند.
وی، تصریح کرد: امام صادق (ع) با تربیت و آموزش شاگردان برجسته و نخبه در علم و دین حیات تازه‌ای به اسلام و مسلمین بخشید و فرهنگ ناب تشیع را به جهانیان عرضه کرد.
این مسوول با بیان اینکه در زمان این امام بزرگوار حدود چهار هزار شاگرد به فراگیری علوم آل محمد (ص) مشغول بودند، خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) توانست در زمان حیات خویش اسلام اصیل را از زیر حجاب تیره و تار اسلام بنی امیه و بنی عباس خارج کرده و آشکارا در اختیار مردم جهان قرار دهد.
قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود به شهادت امام صادق (ع) اشاره کرد و ضمن تسلیت این غم جانسوز، گفت: امروز جهان اسلام و تشیع به سوگ نشسته است.
مسوول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد به علم بیکران، تربیت شاگردان خاص، بنیان‌گذاری علمی و فکری مذهب شیعه توسط این این امام همام اشاره کرد و بیان داشت: این موضوعات باید به درستی برای نسل امروزی بیان شود.
وی با بیان اینکه امروز روز عزای مسلمانان جهان و جهان تشیع است، گفت: کهگیلویه و بویراحمد با مردمانی تماما شیعه امروز همنوا با سایر مسلمانان و شیعیان جهان غرق در ماتم و عزا هستند.
این مسوول با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری امام صادق (ع) در همه حسینیه‌ها، مساجد، امامزاده‌ها و تکایای این استان، گفت: کانون‌های فرهنگی مساجد استان نیز امروز با برگزاری مراسم عزاداری امام صادق (ع) دلبستگی و ارادت خود را به این امام بزرگوار نشان دادند.
قاسمی با تاکید بر توجه، توسعه، تبیین و ترویج فرهنگ و مذهب جعفری برای نسل جوان در مراسمات عزاداری امام صادق (ع)، گفت: روحانیون و مبلغان می‌توانند در این زمینه نقش موثری ایفا کنند.
وی با اشاره به نقشه‌های متعدد، تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان در دنیای کنونی‌، گفت: هدف دشمن کمرنگ کردن ارزش‌ها، باورها، اعتقادات و دور کردن مردم به خصوص نسل جوان از شیعه و اعتقادات آن است.
مسوول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد، تاکید کرد: باید از این فرصت‌ها استفاده کرده و با تبیین فرهگ شیعه برای توسعه، ترویج و محکم کردن ریشه‌های آن میان مردم به خصوص نوجوانان و جوانان گام‌های موثری برداریم.
 
آئین‌های عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در گچساران و باشت برگزار شد
همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، ششمین اختر تابناک امامت و ولایت مردم شهرستان‌های گچساران و باشت غرق در ماتم و عزا هستند.
اقشار مختلف مردم این ۲ شهرستان چهارشنبه شب با حضور گسترده در مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و بقاع متبرکه به سوگ نشستند.
سینه زنی، قرائت ادعیه مذهبی و بیان سیره امام جعفر صادق (ع) از سوی مبلغان از بخش‌های دیگر این آئین‌ها بود.
برپایی ایستگاه‌های صلواتی شربت و شیرینی، پخت غذاهای نذری و توزیع در میان فقیران به یاد سیره علوی دستگیری از نیازمندان جلوه‌های دیگری از این مراسم بود.
امام جمعه شهر دوگنبدان گفت که ساده زیستی، آزاداندیشی، عدالت ورزی و پایبندی به قانون از ویژگی‌های ششمین امام اهل تشیع است.
حجت الاسلام سید امین الله حجازی افزود که تربیت چهار هزار شاگرد و جهاد علمی در برابر جهل و انحراف جامعه اسلامی از میراث ماندگار امام جعفرصادق (ع) است.
وی بیان کرد که ایام شهادت و ولادت امامان معصوم (ع) فرصتی مغتنم برای تشریح ویژگی‌های شخصیتی و خدمات آن‌ها به امت اسلامی است.
حضرت امام جعفرصادق (ع) ۲۵ شوال سال ۱۴۸ هجری قمری در سن ۶۵ سالگی به دست «منصور دوانیقی» خلیفه عباسی در مدینه به شهادت رسید و در قبرستان بقیع به خاک سپرده شد.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1