تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۴
کد مطلب : ۲۶۱۱۲۲

از افتتاح خانه بچه‌های آسمان لنده تا اقدام خودسرانه رانندگان تاکسی

۰
کبنا ؛

خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
اجرای نمایش‌های خیابانی با موضوع حجاب و اعتیاد در دهه کرامت
مسوول کانون بسیج هنرمندان شهرستان کهگیلویه از برگزاری برنامه‌های متعدد به مناسبت دهه کرامت در این شهرستان خبر داد و گفت: اجرای نمایش‌های خیابانی با موضوع حجاب و اعتیاد از مهم‌ترین این برنامه‌ها است.
رحیم دادوند اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی و هنری متعددی به مناسبت دهه مبارک کرامت تدارک دیده شده است.
مسوول کانون بسیج هنرمندان شهرستان کهگیلویه برگزاری جشنواره نقاشی کودکان و نوجوانان را یکی از این برنامه‌ها عنوان کرد و یادآور شد: اجرای این برنامه از هم‌اکنون آغاز و تا پایان دهه کرامت ادامه دارد.
وی اجرای نمایش‌های آیینی با موضوع رضوی را از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده به مناسبت دهه کرامت بیان کرد و گفت: جشنواره عکاسی یکی دیگر از برنامه‌های مهم در این ایام است.
این مسوول شناسایی و کمک به نیازمندان را یکی از فعالیت‌های مهم و اصلی کانون بسیج هنرمندان شهرستان کهگیلویه در طول سال دانست و گفت: این فعالیت در دهه کرامت پررنگ‌تر و گسترده‌تر انجام خواهد شد.
داودند با بیان اینکه اکران فیلم با موضوعات دینی، فرهنگی، انقلابی، آیینی، دفاع مقدس ، حجاب و عفاف، آسیب‌های اجتماعی و اقتصاد مقاومتی از دیگر فعالیت‌های مهم این کانون است، گفت: اکران این گونه فیلم‌ها در دهه کرامت بیشتر خواهد بود.
مسوول کانون بسیج هنرمندان شهرستان کهگیلویه اجرای نمایش‌های خیابانی با موضوعات روز و متناسب با نیازهای منطقه را از برنامه‌های موثر و محوری این کانون دانست و تصریح کرد: اجرای نمایش‌های خیابانی با موضوع «حجاب و اعتیاد» از مهم‌ترین برنامه‌های کانون بسیج هنرمندان این شهرستان در دهه کرامت است.
وی با اشاره به وجود مناطق پرخطر در شهرستان، گفت: به همت اعضای بسیج و برخی از دیگر دستگاه‌ها مناطق پرخطر شهرستان شناسایی و در طول سال اجرای نمایش خیابانی در این مناطق بیشتر است.
این مسوول دهه کرامت را فرصتی مناسب برای توسعه و ترویج فرهنگ رضوی و دینی دانست و خاطرنشان کرد: در این ایام سعی می‌کنیم معضلات و آسیب‌های موجود از جمله در زمینه «حجاب و اعتیاد» را در قالب نمایش برای مردم تبیین کنیم.
دادوند فعالیت‌های کانون بسیج هنرمندان شهرستان کهگیلویه را مورد قبول دانست و گفت: بر اساس ارزیابی‌های انجام گرفته این کانون توانست رتبه برتر را در میان دیگر کانون‌های استان کسب کند.
وی کسب این رتبه را مدیون اعضای همراه و پرکار کانون بسیج هنرمندان شهرستان بیان کرد و ضمن تقدیر از تلاش‌های همه آنها، گفت: امیدواریم با همراهی و همکاری ببیش از پیش این افراد بتوانیم برنامه‌های مطلوب و در خور شانی در دهه کرامت اجرا کنیم.
 
ضرورت ترویج و تبیین سبک زندگی اسلامی برای نسل جوان در برنامه‌های اوقات فراغت
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود انواع آسیب‌های اجتماعی، بر توجه و تلاش برای توسعه، ترویج و تبیین سبک زندگی اسلامی برای نوجوانان و جوانان در برنامه‌های طرح اوقات فراغت توسط مبلغان تاکید کرد.
حجت‌الاسلام سید نورالله جنتی‌پور اظهار کرد: طرح اوقات فراغت فرصتی مناسب برای پرداختن به مسائل و موارد ضروری نسل جوان است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه طرح اوقات فراغت به منظور پر کردن زمان فراغت نوجوانان و جوانان اجرا می‌شود، گفت: باید با برنامه‌ریزی مطلوب برنامه‌هایی هدفمند برای این نسل اجرا شود.
وی با تاکید بر توجه و شناسایی موارد مورد نیاز این قشر، گفت: توجه به موضوعاتی مانند آسیب‌های اجتماعی و اجرای برنامه‌هایی متناسب برای پیشگیری و کاهش این آسیب‌ها از موارد مهم و مورد توجه است.
این مسوول اعتیاد، مواد مخدر، شبکه‌های اجتماعی، ماهواره و فضای مجازی را از آسیب‌های مهم و تهدیدکننده نسل جوان بیان کرد و گفت: پرداختن به موضوعات دینی و تبیین آنها برای نسل جوان می‌تواند از راه‌های موثر برای پیشگیری از توسعه این موارد باشد.
جنتی‌پور با اشاره به وجود و توسعه انواع آسیب‌های اجتماعی گوناگون در دنیای کنونی، بر توجه و تلاش برای توسعه، ترویج و تبیین سبک زندگی اسلامی برای نوجوانان و جوانان در برنامه‌های طرح اوقات فراغت تاکید کرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اجرای طرح «نشاط معنوی» در بقاع متبرکه استان به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه، گفت: این طرح در راستای برنامه‌های طرح اوقات فراغت در این اماکن متبرکه اجرا می‌شود.
وی به حضور ۳۰ روحانی مبلغ در این طرح اشاره کرد و با بیان اینکه طرح اوقات فراغت فرصتی مناسب برای پرداختن به موضوعات و موارد ضروری نسل جوان است، بر تلاش این مبلغان برای تبیین سبک زندگی اسلامی و توسعه و ترویج فرهنگ دینی میان نوجوانان و جوانان تاکید کرد.
این مسوول توسعه فرهنگ دینی و سبک زندگی اسلامی و ایرانی را نیازمند کار و برنامه‌ریزی بیشتر دانست و گفت: موفقیت و نتیجه‌بخشی در این حوزه نیازمند همت و همکاری همه دستگاه‌ها به خصوص دستگاه‌های فرهنگی است.
 

افتتاح مرکز توانبخشی معلولان زیر ۱۴ سال در لنده/بچه‌های آسمان در لنده افتتاح شد
مرکز توانبخشی معلولان زیر ۱۴ سال «بچه‌های آسمان» با حضور مدیرکل سازمان بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد در لنده افتتاح و راه‌اندازی شد.


 با حضور مدیرکل سازمان بهزیستی و به همت بخش خصوصی مرکز توانبخشی معلولان زیر ۱۴ سال «بچه‌های آسمان» در راستای تقویت و مهارت‌آموزی کودکان زیر ۱۴ سال در لنده راه‌اندازی و افتتاح شد.

نورعلی کاظمی رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده در مراسم افتتاح این مرکز توانبخشی گفت: با توجه به ضرورت فرهنگ‌سازی و برنامه‌ریزی برای مهارت‌آموزی کودکان و معلولان زیر ۱۴ سال مرکز توانبخشی بچه‌های آسمان توسط بخش خصوصی و تحت نظارت سازمان بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد افتتاح و راه‌اندازی گردید.

وی افزود: این مرکز ظرفیت پذیرش ۵۰ معلول زیر ۱۴ سال را داشته و در آن مهارت‌های لازم توسط کارشناسان مربوطه ارائه خواهد شد.

کاظمی تصریح کرد: این مرکز کمکی به خانواده‌ها در جهت جامعه‌پذیری و تقویت و حمایت از معلولان بوده که امیدواریم ضمن اینکه شاهد کاهش آمار معلولان باشیم مردم دیدگاه خود را نسبت به نگهداری معلولان و ارائه آموزش لازم به آنها تغییر دهند و از اینگونه مراکز حمایت خود را انجام دهند.











۱۱ واحد مسکونی خانواده‌های دو معلولی در لنده افتتاح شد/اعتبار بیش از ۳٫۵ میلیارد ریالی مسکن معلولان در لنده
با حضور مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۱ واحد مسکونی خانواده‌های دو معلولی با اعتباری بالغ بر ۳۵۴ میلیون تومان افتتاح شد.

در چهارمین روز از هفته بهزیستی با حضور مدیرکل سازمان بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد و مسؤولان شهرستان لنده ۱۱ واحد مسکونی خرید مشارکتی معلولان در شهرستان لنده افتتاح و تحویل خانواده‌های دو معلولی گردید.

نورعلی کاظمی رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده در این آئین با اشاره به وظایف سازمان بهزیستی گفت: رسیدگی به وضعیت معیشت و تحصیلات و مسکن و ... مددجویان و معلولان از جله وظایف سازمان بهزیستی بوده که در این راستا تلاش‌های بسیاری صورت گرفته است.

وی افزود: با توجه به مشکلات متعدد معلولان و مددجویان سعی شده با برنامه‌ریزی و شناسایی وضعیت مسکن خانواده‌های دو معلولی در شهرستان زمینه و بستر لازم برای احداث و خرید مسکن معلولان اقدامی جدی در سطح شهرستان انجام شود.

کاظمی تصریح کرد: در سطح استان ۲۶ واحد مسکونی برای خانواده‌های دو معلولی تصویب گردید که از این تعداد با تلاش و همت کارشناسان امر در شهرستان و تدابیر مدیرکل سازمان بهزیستی ۱۱ واحد مسکونی برای خانواده‌های دو معلولی در شهرستان خریداری و امروز به مناسبت هفته بهزیستی تحویل آنها گردید.

وی در ادامه یادآور شد: اعتبار ۱۱ واحد مسکونی در شهرستان بالغ بر ۳ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال بوده که امیدواریم امسال نیز همچون سال گذشته بتوانیم با حمایت جدی مسؤولان خدمات بهتری به معلولان و مددجویان شهرستان ارائه دهیم.









 
 ۴۸۰ نفر از جامعه ایثارگری کهگیلویه و بویراحمد در اداره ها جذب شدند
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت که ۴۸۰ نفر از جامعه ایثارگری این استان شامل فرزندان شهدا و جانبازان در دولت تدبیر و امید در دستگاه های اجرایی استان جذب شدند.

مجید محنایی در نشست شورای امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: باید از هرگونه تبعیض در زمینه جذب فرزندان شهدا و جانبازان این استان در دستگاه‌های اجرایی جلوگیری و اعتدال و انصاف به طور کامل رعایت شود.
وی افزود که کهگیلویه و بویراحمد در زمینه خدمات رسانی به جامعه ایثارگری جزء استان‌های پیشتاز کشور بوده و تاکنون نیز اقدام‌های ارزنده‌ای توسط دستگاه‌های مختلف اجرایی استان در این راستا انجام شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با حمایت‌های جدی دولت تدبیر و امید و پیگیری مسئولان اجرایی این استان شرایط لازم برای ارائه خدمات مناسب به جامعه ایثارگری استان فراهم شده و مشکل یا کمبود خاصی در این زمینه وجود ندارد.
محنایی عنوان کرد که جامعه ایثارگری کهگیلویه و بویراحمد به ویژه افراد شاغل در دستگاه‌های اجرایی آشنایی چندانی با قوانین و مقررات مربوط به خود نداشته و به همین دلیل نیز حق و حقوقشان را به طور لازم مطالبه نمی‌کنند.
وی ابراز داشت: باید این‌گونه امور مهم به طور گسترده‌تری برای جامعه ایثارگری کهگیلویه و بویراحمد تبیین، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت که مدیران اجرایی این استان باید در زمینه اجرای قوانین و مقررات مربوط به جامعه ایثارگری جسارت، شهامت و تدبیر بیشتری داشته باشند.
محنایی اظهار داشت: پرداخت ۳۰ درصدی شهریه دانشگاه جانبازان زیر ۲۵ درصد و رزمندگان کشور و کهگیلویه و بویراحمد از مهر سال جاری توسط دولت آغاز می‌شود.
مشاور استاندار کهگیلویه و بویراحمد در امور ایثارگران نیز گفت که ۲۳ هزار و ۷۰۰ مورد سرکشی از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران این استان در چهار سال اخیر توسط مسئولان اجرایی، ائمه جمعه، فرمانداران و بخشداران استان در قالب طرح «سپاس» انجام شده است.
سید محمود داربام اظهار داشت: حدود ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی در این مدت به جامعه ایثارگری کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده است.
وی افزود که ۱۱۴ گلزار شهدای کهگیلویه و بویراحمد در دولت یازدهم ساماندهی شده و علاوه بر آن مقاوم سازی گلزار شهدای یاسوج پایان یافته و عملیات نماسازی آن نیز به زودی آغاز می‌شود.
مشاور استاندار کهگیلویه و بویراحمد در امور ایثارگران با اشاره به وجود ۵۲۸ گلزار شهدا در استان، بیان کرد: ۴۱۲ مورد از این تعداد تاکنون ساماندهی شده و ۱۱۶ مورد نیز ساماندهی نشده است.
داربام عنوان کرد که یک هزار و ۴۰۰ یادواره شهدا در چهار سال اخیر توسط سپاه فتح، بنیاد شهید و امور ایثارگران و دیگر دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در این استان برگزار شده است.
وی ابراز داشت: ابتدای سال ۱۳۹۵ تاکنون حدود ۴۳ میلیارد ریال کمک بلاعوض برای ارائه خدمات پرستاری در منزل به ۴۷۰ جانباز کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده است.
کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس یکهزار و ۸۸۰ شهید، افزون بر ۹ هزار جانباز و بیش از ۷۰۰ آزاده تقدیم نظام و انقلاب کرد.
 
اجباری شدن مشاوره ژنتبک برای زوج‌های جوان/شناسایی آسیب‌های اجتماعی و شناسنامه‌دار کردن آن‌ها مهمترین اولویت در سلامت اجتماعی
مدیرکل سازمان بهزیستی کهگیلویه وبویر احمد گفت: در راستای شناسایی آسیب‌های اجتماعی و شناسنامه‌دار کردن آن‌ها به عنوان مهمترین اولویت در سلامت اجتماعی مشاوره ژنتیک برای زوج‌های جوان در استان اجباری شد.
سید علیرضا موسوی‌امجد ضمن تبریک هفته بهزیستی اظهار داشت: راه‌اندازی مرکز توانبخشی معلولان زیر ۱۴ و افتتاح ۱۱ واحد مسکونی در شهرستان لنده تنها برگی از خدمات ارزشمند سازمان بهزیستی به معلولان و مددجویان است.
مدیرکل سازمان بهزیستی کهگیلویه وبویر احمد افزود: سازمان بهزیستی در راستای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه و فراهم نمودن شرایط و امکانات زندگی و رفاه و معیشت برای آن برنامه‌ریزی جامع و کاربردی انجام داده و توانمندسازی آنها در کنار ارائه خدمات جدی گرفته است.
موسوی‌امجد ادامه داد: در سال ۹۶ مهمترین اولیوت سازمان بهزیستی به عنوان متولی سلامت اجتماعی شناسایی آسیب‌های اجتماعی و شناسنامه‌دار کردن آنها همراه با تعیین شاخص‌های سلامت در جامعه می‌باشد.
وی با اشاره به تإکید مقام معظم رهبری بر ضرورت شناسایی آسیب‌های اجتماعی و برنامه‌ریزی برای مقابله و رفع این آسیب‌ها یادآور شد: رهبر معظم انقلاب بارها بر ضرورت شناسایی آسیب‌ها و کنترل آنها تإکید و مسؤولان را به برداشتن گام‌های مؤثر در این حوزه توصیه فرمودند.
مدیرکل سازمان بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: آمار بالای معلولیت در استان ما را بر آن داشت که طرح اجباری‌ کردن مشاوره ژنتیک برای زوج‌های جوان در استان کلید بخورد.
موسوی‌امجد افزود: با همکاری اداره کل ثبت اسناد و دفاتر رسمی ازدواج ، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان بهزیستی هیچ ازدواجی بدون داشتن مشاوره ژنتیک به ثبت نخواهد رسید.
وی در ادامه موضوع غربالگری در حوزه‌های مختلف اجتماعی را یادآور شد و گفت: در جهت پیشگیری از معلولیت‌ها بحث غربالگری و مشاوره ژنتیک در دستور کار قرار گرفته که این امر به صورت کاملاً رایگان انجام می‌شود.
 
ضرورت ترویج و تبیین سبک زندگی اسلامی برای نسل جوان در برنامه‌های اوقات فراغت
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود انواع آسیب‌های اجتماعی، بر توجه و تلاش برای توسعه، ترویج و تبیین سبک زندگی اسلامی برای نوجوانان و جوانان در برنامه‌های طرح اوقات فراغت توسط مبلغان تاکید کرد.
حجت‌الاسلام سید نورالله جنتی‌پور اظهار کرد: طرح اوقات فراغت فرصتی مناسب برای پرداختن به مسائل و موارد ضروری نسل جوان است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه طرح اوقات فراغت به منظور پر کردن زمان فراغت نوجوانان و جوانان اجرا می‌شود، گفت: باید با برنامه‌ریزی مطلوب برنامه‌هایی هدفمند برای این نسل اجرا شود.
وی با تاکید بر توجه و شناسایی موارد مورد نیاز این قشر، گفت: توجه به موضوعاتی مانند آسیب‌های اجتماعی و اجرای برنامه‌هایی متناسب برای پیشگیری و کاهش این آسیب‌ها از موارد مهم و مورد توجه است.
این مسوول اعتیاد، مواد مخدر، شبکه‌های اجتماعی، ماهواره و فضای مجازی را از آسیب‌های مهم و تهدیدکننده نسل جوان بیان کرد و گفت: پرداختن به موضوعات دینی و تبیین آنها برای نسل جوان می‌تواند از راه‌های موثر برای پیشگیری از توسعه این موارد باشد.
جنتی‌پور با اشاره به وجود و توسعه انواع آسیب‌های اجتماعی گوناگون در دنیای کنونی، بر توجه و تلاش برای توسعه، ترویج و تبیین سبک زندگی اسلامی برای نوجوانان و جوانان در برنامه‌های طرح اوقات فراغت تاکید کرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اجرای طرح «نشاط معنوی» در بقاع متبرکه استان به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه، گفت: این طرح در راستای برنامه‌های طرح اوقات فراغت در این اماکن متبرکه اجرا می‌شود.
وی به حضور ۳۰ روحانی مبلغ در این طرح اشاره کرد و با بیان اینکه طرح اوقات فراغت فرصتی مناسب برای پرداختن به موضوعات و موارد ضروری نسل جوان است، بر تلاش این مبلغان برای تبیین سبک زندگی اسلامی و توسعه و ترویج فرهنگ دینی میان نوجوانان و جوانان تاکید کرد.
این مسوول توسعه فرهنگ دینی و سبک زندگی اسلامی و ایرانی را نیازمند کار و برنامه‌ریزی بیشتر دانست و گفت: موفقیت و نتیجه‌بخشی در این حوزه نیازمند همت و همکاری همه دستگاه‌ها به خصوص دستگاه‌های فرهنگی است.
 
اقدام خودسرانه رانندگان تاکسی
افزایش خودسرانه کرایه تاکسی توسط برخی رانندگان شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد نارضایتی شهروندان و مسافران را در پی داشته و خواستار رسیدگی جدی به این موضوع شدند.
برخی رانندگان تاکسی شهر یاسوج با افزایش ۵۰ درصدی کرایه ها به صورت خود سرانه مبلغی را از مسافران دریافت می کنند که به جای دریافت کرایه ۶۰۰ تومانی از شهروندان مبلغ ۸۰۰ تومان از آنها دریافت می کنند که این امر خلاف قانون است.
مسوول نظارت بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یاسوج هرگونه افزایش خود سرانه کرایه را غیرقانونی دانست و گفت: اسفندماه ۹۵ مطابق سالهای گذشته افزایش کرایه ها باید اعمال می شد که این موضوع به شورای شهر یاسوج ارائه شد و شورای شهر نیز باید به کمیته تطبیق فرمانداری بویراحمد ارسال می کرد.
مهدی رسایی افزود: موضوع افزایش کرایه تاکسی ها با ایام انتخابات همزمان و این موضوع به بعد از انتخابات ریاست جمهوری و شوراها موکول شد.
وی ادامه داد:پس از آن نیز فرمانداری بویراحمد در صدد برگزاری جلسه ای در این رابطه شد که دو مورد اشتباه پیش آمد و نامه ای به شورای شهر یاسوج ارسال شد و شورا نیز در این زمینه کاری انجام نداد.
این مسئول بیان کرد: برای اعمال افزایش کرایه ها منتظر تشکیل جلسه شورای شهر و نظر کمیته تطبیق فرمانداری بویراحمد هستیم و سازمان حمل و نقل در این باره اقدامات خود را انجام داده و دخالتی ندارد.
رسایی ابراز داشت: در برخی خطوط شهر یاسوج از جمله علی آباد برخی رانندگان کرایه ها را تا ۵۰ درصد افزایش داده و از مسافران دریافت کرده اند که چیزی به عنوان افزایش ۵۰ درصدی کرایه وجود ندارد.
جریمه ۴ راننده متخلف به دلیل اخذ کرایه اضافی از شهروندان
مسوول نظارت بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یاسوج عنوان کرد: تاکنون در زمینه برخورد با رانندگان متخلفی که کرایه اضافی از شهروندان دریافت کرده اند چهار نفر به کمیته انظباطی معرفی و علاوه بر اخذ تعهد از آنها، ۶۰ تا ۱۰۰ هزار تومان نیز جریمه شدند.
شهروندان تخلفات رانندگان را به شماره های زیر گزار کنند
رسایی ابراز داشت: شهروندان و مسافران درصورت مشاهده دریافت کرایه اضافی و تخلف از سوی رانندگان، کدشناسایی راننده را به شماره های تماس مسئول نظارت بازرسی سازمان حمل و نقل ، بار و مسافر کهگیلویه و بویراحمد( ۰۹۱۷۷۴۳۳۰۳۴ و ۰۹۱۷۵۴۰۲۱۸۱ - رسایی) اعلام کنند تا به صورت فوری و اورژانسی پیگیری و با متخلفان برابر قانون برخورد شود.
 
فرارمالیاتی سالانه میلیارد‌ها به اقتصاد کشور لطمه می زند
مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمد: فرارمالیاتی از پدیده‌های زیانبار اقتصادی است که سالانه میلیارد‌ها ریال به اقتصاد ملی زیان وارد می‌کند.
مدیرکل امور مالیاتی استان گفت: فرارمالیاتی از پدیده‌های زیانبار جلوگیری از فرار مالیاتی با فعالیت «گروه واحدیابی»اقتصادی است که در اشکال مختلف سالانه میلیارد‌ها ریال به اقتصاد ملی زیان وارد می‌کند و درعین حال نابرابری اقتصادی را در جامعه به دنبال دارد.
محمدعلی غفاری افزود: با فعالیت گروه واحدیابی این اداره کل از اواخر سال گذشته تاکنون حدود ۶۰۰ پرونده جدید فعالان اقتصادی شناسایی و کار بررسی برای تشخیص میزان مالیات آن‌ها ادامه دارد.
وی ادامه داد: گروه واحدیابی با بررسی‌های میدانی در شهر‌ها و واحدهای فعال اقتصادی و تجریه و تحلیل اطلاعات و نحوه فعالیت‌های اقتصادی وضع مالیات سال‌های پرداخت نشده و جرائم آن‌ها اقدام خواهد کرد.
مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمد گفت: برای شناسایی جامع فعالان اقتصادی و جلوگیری از فرار مالیاتی در برخی بخش‌ها با برخی دستگاه‌های اجرایی وخدمات رسان استانی مکاتباتی برای ارائه اطلاعات فعالان اقتصادی انجام گرفته و این فرایند مهم به عنوان یک اولویت استمرار خواهد داشت.
غفاری، فرار مالیاتی را یک جرم و اقدام زیانبار برای اقتصاد کلان و منافع عمومی دولت دانست و افزود: شناسایی منابع جدید مالیاتی از اولویت‌های امور مالیاتی در مبحث جلوگیری از فرار مالیاتی است.



پمپ بنزینی باستانی در شهر یاسوج/امن‌ترین مکان استراحت آدم‌ها و خودروها در قلب شهر+تصاویر
لذا از هم اکنون پیش‌بینی می‌کنیم که قول مدیرعامل محترم شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی استان برای بهره‌برداری مجدد از این جایگاه ظرف شش ماه آینده عملی نخواهد شد.

این شهر قریب به یک دهه مرکز استان است و هر مرکز استانی به صورت مستمر و پیوسته در حال توسعه و پیشرفت و ترقی است.

باید بپذیریم که شهر یاسوج توسعه نیافته‌ترین مرکز استان در کل کشور است اگر می‌گویید اشتباه می‌کنیم وضعیت آن را با شهرکرد، ایلام، زاهدان، کرمانشاه، سنندج و برخی مراکز استان‌های هم‌طراز و هم سطح مقایسه کنید.

مرکز استانی که از نظر زیرساخت‌های مختلف هنوز با برخی شهرهای درجه دوم و سوم سایر استان‌ها قابلیت رقابت ندارد و با این روند سال‌های سال از مراکز استان‌های دیگر از عقب‌تر خواهد بود.

مرکز استانی که نه سینمایی، نه فروشگاه و پاساژ و مرکز خرید درست و حسابی، نه فرهنگ‌سرا و تالار فرهنگی و هنری دارد و در بسیاری از زیرساخت‌های اولیه هم وضعیت آن چنانی ندارد.

یکی از این اماکن پمپ بنزین قدیمی در وسط شهر یاسوج است که چندین سال به مکانی متروکه و بلااستفاده تبدیل شده و حداقل دور تا دور آن دیوار و حصاری کشیده نمی‌شود تا مردم به گمان و خیال راه‌اندازی مجدد این پمپ بنزین قدیمی ایام سپری نکنند.

پس از گزارشی که یک ماه پیش در خصوص این جایگاه سوخت‌گیری داشتیم قول‌هایی مبنی بر راه‌اندازی مجدد این پمپ بنزین طی شش ماه آینده داشتیم که بیش از یک ماه از آن روز گذشت.

در مناطق سردسیری مثل شهر یاسوج بهترین فصل کار و فعالیت عمرانی فصول گرم سال است که با شروع فصل پاییز کم کم فعالیت‌های عمرانی با فرا رسیدن فصل سرما تعطیل و یا نیمه تعطیل می‌شوند.

لذا از هم اکنون پیش‌بینی می‌کنیم که قول مدیرعامل محترم شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی استان برای بهره‌برداری مجدد از این جایگاه ظرف شش ماه آینده عملی نخواهد شد.

وضعیت کنونی پمپ بنزین قدیمی شهر یاسوج به هیچ وجه زیبنده مرکز استان نیست و مردم با دیدن چنین مکان‌هایی که روزگاری رونق فعالیت و کسب و کار در آن جاری بود بیش از پیش نا امید و مأیوس می‌شوند.










نام شما

آدرس ايميل شما

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1