تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۳
کد مطلب : ۲۶۱۰۸۹

قصه تلخ پروژه‌ای که حیثیت استان را برد / مدیرکل راه نمی‌داند محیط زیست چیست؟ / مدیرانی که همدیگر را محکوم می‌کردند

۷
۰
کبنا ؛قصه تلخ پروژه پل سوم و چهارم بشار یاسوج هر روز تکرار می‌شود و گویا آن نیروی محرکه (انگیزه) در دست‌اندرکاران و مسئولان کهگیلویه و بویراحمد برای اتمام این پروژه نیست، موضوعی که باعث نگرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد شده است.

به گزارش کبنا،  نشست بررسی وضعیت چهار پروژه پل سوم و چهارم بشار، پروژه محور آب حیات و محور یاسوج ـ سی‌سخت عصر امروز به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
سیدموسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از طولانی شدن زمان بهره‌برداری از پروژه پل سوم بشار انتقاد کرد و اظهار داشت: این پروژه به حیثیت استان لطمه وارد کرده است.
وی بیان کرد: حداقل ۲ میلیارد اعتبار دیگر به پروژه تخصیص داده شود و تا ۳ ماه آینده این پروژه تعیین تکلیف شود حتی اگر راه و شهرسازی مجبور شود که هر قسمت از پروژه را به پیمانکاری برای اجرای آن واگذار کند.
مدیران همدیگر را محکوم نکنند
خادمی خطاب به مدیران گفت: مسئولان دستگاه‌ها همدیگر را محکوم نکنند و همگی جهت رشد و توسعه استان و حل مشکلات مردم اقدام کنند.
 
از وعده ۶۰ روزه تا مهلت ۱۸ ماهه
 
فرماندار بویراحمد نیز در این نشست، اظهار داشت: در نشستی مدیرکل سابق راه و شهرسازی متعهد شد که پروژه پل سوم بشار ۶۰ روزه تحویل داده شود اما اکنون دستگاه مربوطه مهلت ۱۸ و ۱۶ ماهه می‌خواهند که این مسئله قابل قبول نیست.
 
محمد کاظم نظری با اشاره به اینکه ۲ میلیارد تومان از اعتبارات استانی و نفت برای این پروژه در نظر گرفته شده است، گفت: انتظار می‌رود پیمانکار و دستگاه مربوطه همکاری مطلوبی در این زمینه داشته باشد.
نظری اظهار داشت: پل اول بشار مشکلاتی دارد که برای تثبیت پایه‌های پل باید مبلغی از محل دیگری کسر و به این پل اختصاص دهیم.
فرماندار بویراحمد با انتقاد از روند طولانی شدن پل سوم بشار گفت: در نشست سال گذشته قرار شد این پروژه ۶۰ روزه تحویل داده شود اما حالا دستگاه مربوطه از ما مهلت ۱۸ ماهه و ۱۶ ماهه می‌خواهد که این پذیرفتنی نیست.
وی خواستار شتاب‌بخشی برای احداث این پروژه شد و گفت: مبلغ دو میلیارد تومان از اعتبارات استانی و نفت برای احداث این پروژه در نظر گرفته شده است.
این مسؤول با بیان اینکه پل اول بشار هم مشکلاتی دارد که باید رفع شود، گفت: برای تثبیت پایه‌های پل اول بشار نیازمند اعتبار هستیم، ضمن اینکه انتظار می‌رود پیمانکار خوبی برای پل سوم انتخاب شود.
پروژه حیاتی یاسوج که بدون مطالعه انجام گرفت
در ادامه عدم مطالعه پل چهارم بشار مورد انتقاد مسؤولان استانی بود که شهردار یاسوج در همین خصوص گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر اینکه این پروژه اجرایی نیست از سوی مشاور و کارشناسان ارائه نشده و دلیلی ندارد حالا که پروژه در حال تکمیل شدن است بگویم کار بدون مطالعه انجام شده است.
محمدعلی جاوید اضافه کرد: اعتبار احداث این پل ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است که پیمانکار بخشی از این پروژه از جاده سروک به طرف بلوار ورودی شهر مشخص و قرار داد منعقد شده است.
شهردار یاسوج در واکنش به سخن یکی از مسئولان حاضر در جلسه مبنی بر اینکه پل چهارم بشار بدون مطالعه آغاز شده است، بیان کرد: تا کنون گزارشی مبنی بر توقف پروژه به ما ارائه نشده است.
پروژه آب حیات و محور یاسوج-سی سخت پیوست زیست محیطی ندارد
مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست در خصوص محور آب حیات و محور یاسوج ـ سی‌سخت، عنوان کرد: مخالف توسعه نیستم ولی بدون شک هر پروژه عمرانی باید دارای پیوست زیست‌محیطی باشد که برای این پروژه‌ها تا کنون مکاتبه‌ای در این خصوص نداشتیم.
مدیرکل راه و شهرسازی نمی‌داند محیط زیست چیست

وی با انتقاد از مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مدیرکل راه و شهرسازی نمی‌داند محیط زیست چیست و دانش محیط زیست را ندارد و عدم آگاهی مسئولان استان باتوجه به ظرفیت‌های زیست محیطی در استان مایه تأسف است.
 
 
در ادامه این نشست در خصوص روند احداث محور آب حیات و محور یاسوج-سی‌سخت بحث شد که مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از محمدعلی علیمردانی مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: هیچ گاه مخالف توسعه نبودم اما برای احداث این پروژه‌ها نیاز به مکاتبه با محیط زیست است اما راه و شهرسازی این کار را انجام نداده است.
پروژه پل سوم بشار یاسوج حیثیت استان را برد
در پایان نشست سید موسی خادمی با بیان اینکه دستگاه‌های استانی همدیگر را محکوم نکنند، افزود: دستگاه‌های محیط زیست و منابع طبیعی برای تکمیل و احداث پروژه‌های عمرانی خصوصا محور آب حیات و محور یاسوج-سی‌سخت نهایت همکاری را با راه و شهرسازی انجام دهند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: همه اقداماتی که در حال انجام است در راستای خدمت به مردم است، پس برای به نتیجه رسیدن این طرح‌ها و پروژه‌ها همکاری شود.
خادمی گفت: افکار عمومی این موضوع را مطرح می‌کنند که چرا وقتی پل سوم بشار به اتمام نرسیده، روند احداث پل چهارم آغاز شده که این مطالبه درست و به حقی است و انتظار می‌رود روند احداث این طرح عمرانی شتاب بیشتری بگیرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به پل سوم بشار هم اشاره کرد و با بیان اینکه این پروژه حیثیت استان را برد، افزود: پروژه پل سوم بشار زمان زیادی را به خود اختصاص داد و هنوز به سرانجام نرسیده که راه و شهرسازی چندین پیمانکار برای این پروژه انتخاب کند.

وی افزود: نگرانی مردم در خصوص عدم اتمام پل سوم بشار و آغاز پروژه پل چهارم طبیعی است و می‌طلبد متولیان اجرایی در روند احداث پروژه تسریع کنند.
وی به اعتبارات این پروژه اشاره کرد و گفت: اعتبارات این طرح یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود و ۴۰۰ میلیون تومان از سایر محل‌ها به این پروژه اختصاص یافت که انتظار می‌رود این پروژه زودتر به نتیجه برسد.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: روند احداث پل سوم بشار طولانی شده و این موضوع به حیثیت کهگیلویه و بویراحمد لطمه وارد می‌کند.

خادمی در ادامه سخنان خود بر چهار باند شدن محور یاسوج-سی‌سخت تأکید کرد و گفت: این محور مسیر یک مکان گردشگری است و باید چهار باند شود که محیط زیست و منابع طبیعی برای احداث این محور به راه و شهرسازی کمک کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تأکید ما بر روند احداث پروژه‌های عمرانی بدون آسیب به منابع طبیعی و محیط زیست است اما ممکن است در این پروژه‌ها به منابع طبیعی و محیط زیست آسیب وارد شود که نیاز است دستگاه‌ها در روند احداث پروژه‌هایی که برای مردم است همکاری کنند.

وی از اختصاص اعتبار ۱۲ میلیارد تومانی به محور آب حیات خبر داد و افزود: این محور یکی از طرح‌های مهم در استان است که با عملیاتی شدن این پروژه به یک راه اصلی استاندار تبدیل می‌شود و انتظار می‌رود دستگاه‌های در این زمینه نهایت همکاری را انجام دهند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: راه و شهرسازی علی‌رغم انتخاب چندین پیمانکار هنوز پروژه پل سوم بشار را تکمیل نکرده است و این پروژه به حیثیت استان لطمه وارد کرده است.
خادمی با بیان اینکه راه‌سازی محور اساسی توسعه هر منطقه‌ای است، عنوان کرد: محور یاسوج - سی سخت یک مسیر گردشگری است و چهاربانده شدن این محور ضروری است و می‌طلبد منابع طبیعی و محیط زیست راه و شهرسازی را برای احداث این محور حمایت کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد باتوجه به وجود ظرفیت‌های طبیعی و خدادادی در استان، تاکید کرد: تمامی پروژه‌های عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد باید دارای پیوست زیست محیطی باشند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

همشهري
Romania
.. هم که کسی به ..ا نمیده دیگه تکلیف حوزه ی مدیریتیش مشخصه...
طراح
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه وجود قبرستان در ۶۰ متری کمربندی (زیر تل) چهره نامناسبی برای پایتخت طبیعت ایجاد کرده که میتوان با ایجاد رو گذر و ادامه مسیر ۶۰ متری هم مشکل ترافیک آینده را حل کرد و هم چهره بسیار خوبی را از ابتدای بلوار عدل تا ورودی اکبر آباد طراحی کرد
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
باید از حال و روز این استان ... بپرسید از مجموعه استانداری و راه و شهرسازی که چرا دیروز مناقصه قانونی پل سوم بشار پس از دو ماه و باز شدن پاکت های الف و ب یه مرتبه باطل شد. چون............
طراح
Iran, Islamic Republic of
مشکل کاربری زمین های زیر تل توسط دانشگاه دولتی و شهرداری حل شود مردم ناراضی هستن .
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
مسکن و شهرسازی باید با حیثت پایتخت استان بازی نکند و اعتبارات ویژه برای پل در نظر بگیرد
عه
Iran, Islamic Republic of
مسئولین بی لیاقت اول خودشون سیر بخورن بعد واقعا تکمیل این پل خیلی حیاتی هست
گیرنده
Iran, Islamic Republic of
سلام اقای استاندار بومی استان واقعا سه پروزه ابروی استان وابروی شما را برده است۱/ پروزه پل سوم و چهارم ۲/ پروژه ساختمان اجتماعات پهلوی اداره قند وشکر یا سیلو که بعد از استاندار غیره بومی مهندس نیک زاد تاکنون هیچ کاری روش انجام نشده۳/ روکش اسفالت بلوار ورودی شهر از سرابتاوه پل وردی شهر یاسوج.
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
رویای ناتمام نامزد حزبی

رویای ناتمام نامزد حزبی

در انتخابات ۱۴۰۰ «کاندیدای اختصاصی» داریم؛ این جمله ای است که این روزها از سوی برخی احزاب ...
1