تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۳
کد مطلب : ۲۶۱۰۴۶

با خودزنی دارند منابع آب و اکوسیستم استان را از بین می‌برند / وضعیت بهم ریخته حاشیه رود بشار یاسوج / هر کس برای منافع خودش است

۰
کبنا ؛مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی با خودزنی دارند منابع آب و اکوسیستم استان را تخریب می‌کنند.
به گزارش کبنا از یاسوج، سید اسدالله هاشمی قبل از ظهر امروز در نشست  شورای حفاظت از منابع آب که به ریاست پژمان نیک‌اقبالی معاون عمرانی استاندار برگزار شد، اظهار کرد: هیچ مجوزی در مناطق حفاظت شده و حاشیه رودخانه بشار برای فعالیت واحدهای تولیدی صادر نشده است و الان در حاشیه رودخانه بشار یک وضعیت بسیار بهم ریخته‌ای وجود دارد و متولی خاصی هم در این رابطه وجود ندارد.
هاشمی تصریح کرد: تعجب می‌کنم چطوری این استان که از لحاظ منابع آب و جانوری و گیاهی در وضعیت خوبی قرار دارد، اما در یک خودزنی از سوی بعضی مسئولان و افراد سودجو منابع آب و اکوسیستم خود را تخریب می‌کنیم و این بلا را بر سر رودخانه‌ها می‌آوریم.
وی با بیان اینکه هیچ ارزشی برای حفظ محیط زیست و منابع زیستی قائل نیستیم، اظهار داشت: مگر می‌شود که امور آب، منابع طبیعی و محیط زیست از هم جدا باشند. با جدابودن و جزیره‌ای فکر کردن به توسعه‌ی پایداری نمی‌رسیم، این‌گونه رفتار کردن‌ها اشتباهات استراتژیکی است که در استان ما اتفاق می‌افتد.
مدیرکل محیط زیست تاکید کرد: بانگاه‌های بخشی‌گری به جایی نمی‌رسیم و متأسفانه هرکسی به دنبال پیگیری اهداف خودش است. دریغ از اینکه یک نامه از امور آب برای ما بیاید که ما می‌خواهیم این بلا را بر سر رودخانه بشار بیاوریم.
هاشمی با بیان اینکه جلوی کوچک‌ترین حرکت‌ها را در حریم رودخانه بشار با همکاری دستگاه قضایی می‌گیریم، اظهار داشت: ظرفیت رودخانه بشار به حد مرگباری رسیده و کیفیت آب وضعیت بدی پیدا کرده به طوریکه دیگر جوابگوی مزارع پرورش ماهی نیست.
این مسئول ادامه داد: چاه‌هایی حفر شده است که باید در اولویت پر کردن باشد ما چند سالی خشکسالی در پیش داریم و اضافه برداشت‌هایی از منابع آب نیز داریم که در آمار‌ها و جلسات نمی‌آید. بطوریکه برداشت از منابع زیرزمینی ۱۰۰ درصد ممنوع شده است و مسئولان آب منطقه‌ای باید پاسخ بدهند در این رابطه چه کاری انجام داده‌اند.
هاشمی‎افزود: مسئولان  جهادکشاورزی باید بدانند با وجود بحران آب و خشکسالی که داریم، افزایش سطح کشت و کاشت محصولات پر آب را از دستور کار خود خارج کند.
وی با انتقاد از توسعه سامانه‌های نوین آبیاری توسط جهادکشاورزی، گفت: باید این موضوع را مدنظر قرار دهیم که خشکسالی و بحران آب در استان وجود دارد، تجهیز مزارع کشاروزی ما به سامانه‌های نوین آبیاری باید صورت بگیرد اما در کنار آن افزایش کشت محصولات پرآب را نداشته باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: برداشت بی‌رویه از منابع آبی ما و رودخانه بشار خطر جدی برای این رودخانه و محیط زیست استان است.

هاشمی آلوده شدن رودخانه بشار توسط فاضلاب بیمارستان امام سجاد(ع) را از دیگر مشکلات زیست محیطی استان عنوان کرد و گفت: در پایین دست این رودخانه مزارع برنج وجود دارد و ورود فاضلاب بیمارستان امام سجاد به این مزارع می‌تواند مشکلاتی برای سلامت مردم ایجاد کند.

وی با بیان اینکه ما در حال کمک به بحرانی‌تر شدن وضعیت منابع آب در استان هستیم، عنوان کرد: باید با هر بخشی که کار غیرقانونی انجام می‌دهد، برخورد شود.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1