تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۲
کد مطلب : ۲۶۱۰۳۲

۷۳ درصد واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی کهگیلویه و بویراحمد غیراستاندارد هستند

۰
کبنا ؛دبیر شورای فنی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در بحث مصالح استاندارد ساختمانی، به طور متوسط ۷۳ درصد مراکز فعال تولیدی مصالح ساختمانی استان بدون مجوز استاندارد هستند.
به گزارش کبنا از یاسوج، سید انتظام سهمگین قبل از ظهر امروز در نشست شورای فنی استان که به ریاست پژمان نیک‌اقبالی معاون عمرانی استاندار و با حضور مدیران دستگاه‌های عضو برگزار شد، اظهار کرد: دستورالعمل‌های ارزیابی و بهسازی لرزه‌ای ساختمان‌های فولادی، ضوابط فنی حفاظت از ساختمان‌ها در برابر نفوذ گاز و دستورالعمل نحوه ارائه تجزیه بهاء همراه با پیشنهاد قیمت توسط پیمانکاران ابلاغ شده است.
دبیر شورای فنی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ضوابط فنی حفاظت از ساختمان‌ها در برابر نفوذ گاز رادن ابلاغ شده، گفت: در این زمینه در استان‌ها هیچ مطالعه‌ای انجام نشده است. که با همکاری سازمان انرژی اتمی ایران این دستورالعمل تهیه شده و رعایت این ضابطه در صورت نداشتن ضوابط بهتر از سوی کارفرمایان در احداث ساختمان‌های جدید الزامی است.
سهمگین به عملکرد کارگروه مصالح و تجهیزات ساختمان و نتایج بازدید در سال‌های ۹۵ اشاره کرد و گفت: بر اساس بازدیدهای بعمل آمده ۱۰ واحد تولیدی بتن آماده با ۵۵ درصد غیراستاندارد، ۷۹ واحد تولیدی شن و ماسه با ۶۲ درصد غیراستاندارد، ۸ واحد تولیدی بلوک پلی استایرن با ۸۰ درصد غیراستاندارد و ۱۹۸ واحد تولیدی تیرچه و بلوک و موزائیک با ۸۰ درصد غیراستاندارد در سطح استان وجود دارد.
وی افزود: وضعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در بحث مصالح استاندارد ساختمانی، به طور متوسط ۷۳ درصد مراکز فعال تولیدی مصالح ساختمانی استان بدون مجوز استاندارد هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1