تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب : ۲۶۰۹۹۶

مجازات جالب شکارچی متخلف در کهگیلویه و بویراحمد

۲
۰
کبنا ؛ 
قاضی کهگیلویه‌وبویراحمدی در حکمی جالب، شکارچی متخلف را به دوبار رونویسی از قانون شکار و صید محکوم کرد.
به گزارش کبنا، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اعلام این خبر گفت: این دومین حکم زیست محیطی است که توسط دستگاه قضا درسال جاری برای متخلفین شکار در استان صادر می‌شود.
سید اسدالله هاشمی گفت: کمتر از ۲ ماه، رای قضایی متخلفی که درمنطقه حفاظت شده خائیز با استفاده از یک قبضه اسلحه ساچمه زنی دولول ۲ قطعه تیهو شکار کرده بود، صادر شد.
وی با اشاره به اینکه صدور چنین احکامی نشان از تعامل، توجه و حساسیت دستگاه قضا به مقوله محیط زیست است گفت: اوایل خرداد ماه جاری مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کهگیلویه حین گشت، کنترل و پایش منطقه حفاظت شده خائیز و مناطق آزاد همجوار منطقه حفاظتی (زیرگچ) به یک نفر متخلف شکارچی برخورد می‌کنند که با استفاده از یک قبضه اسلحه ساچمه زنی دو لول ۲ قطعه پرنده تیهو شکار کرده بود.
هاشمی افزود: مامورین حسب وظیفه آلات جرم متهم را ضبط و با تنظیم صورتجلسه‌ای به همراه آثار جرم متهم را به مراجع قضایی معرفی می‌نمایند.
وی ضمن تشکر از همکاری خوب دستگاه قضا در سطح استان و شهرستان‌ها با مجموعه محیط زیست استان گفت: پرونده پس از صول در دادسرا به دادرس محترم شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری شهرستان دهدشت ارجاع داده می‌شود که کمتر از دو ماه دومین حکم سبز محیط زیستی در استان صادر می‌شود.
مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد ضمن محفوظ بودن جریمه حقوقی شکار برای محیط زیست به جریمه کیفری (جنبه عمومی) جرم اشاره کرد و گفت: ۱۸ میلیون ریال جزای نقدی جایگزین ۳ ماه حبس تعزیری بعنوان مجازات اصلی و ۲ مرتبه رونویسی از قانون شکار و صید به خط متهم ظرف مهلت حداکثر ۶ ماه مجازات تعین شده برای متهم است.
نام شما

آدرس ايميل شما

مملی
Iran, Islamic Republic of
کم بود والا ما مدرسه که میرفتیم میگفتن تا فردا از فلان مطلب صدبار بنویس ننوشتی هم با والدین بیا مدرسه...حالا طرف با ..راست راست جا. دوبار بنویسه اونم شش ماه؟؟!!!
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
من جای این قاضی بودم میگفتم ۲۰تا کبک از بازار بگیره در کوه آزاد کنه واقعا این قاضی با این حکم چی ثابت کرده
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
1