تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب : ۲۶۰۹۶۱

معمای ۱۰ ساله دنانشینان حل شد (+عکس)

۶
۰
کبنا ؛گزارش ارسالی
در راستای سفرهای استانی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با تیم همراه این بار نوبت به شهرستان دنا رسید تا بخش‌های مختلف درمانی، بهداشتی و عمرانی حوزه سلامت این شهرستان به صورت کامل و تخصصی در نشست‌هایی مورد بحث و بررسی قرار گیرند و راهکارهایی برای توسعه این حوزه در نظر گرفته و مصوب شود.
به گزارش کبنا، احداث دو بیمارستان سی سخت و بخش محروم پاتاوه به عنوان یک مطالبه جدی مردمی طی ۱۰ سال اخیر به یک معمای حل نشدنی تبدیل شده بود.
سال‌هاست که دنانشینان، مهم‌ترین مطالبه‌ خود از مسئولان ارشد استانی را احداث دو بیمارستان در شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا و مرکز بخش پاتاوه عنوان می‌کردند، خواسته‌ای که تنها تحقق آن بر روی کاغذ رفت ولی هرگز عملیاتی نشد.
در باور هیچ کدام از ۵۳ هزار دنانشین نمی‌گنجید که آغاز سفر یک روزه اورنگ ایلامی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی به شهرستان دنا پایانی بر چشم انتظاری چندین ساله و درد کهنه مردم این دیار باشد.
اورنگ ایلامی در این سفر مقصد اول را بخش محروم پاتاوه، دیدار با امام جمعه و حضور در شورای اداری این بخش انتخاب کرد، زیرا معتقد به ارائه خدمت به مناطق محروم با برقراری عدالت اجتماعی است.
اخذ مجوز احداث بیمارستان بخش محروم پاتاوه
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد گفت: با پیگیری‌های انجام شده، همراهی و همکاری بسیار خوب نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی و رایزنی‌های صورت گرفته با وزیر بهداشت، مجوز احداث بیمارستان بخش محروم پاتاوه اخذ شد.
دکتر اورنگ ایلامی در نشست با مسئولان شهرستان دنا و بخش پاتاوه اظهار داشت: احداث بیمارستان در دو شهر سی سخت و پاتاوه به یک بحث کهنه و به عنوان یک مطالبه عمومی تبدیل شده بود.
وی با بیان اینکه برای اولین بار دو بیمارستان در یک شهرستان زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت احداث می‌شود، عنوان کرد: شهر توریستی سی سخت و شهر تاریخی پاتاوه به عنوان بزرگ‌ترین بخش استان کهگیلویه و بویراحمد نیازمند احداث بیمارستان هستند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه اولویت برنامه ریزی‌های مورد نظرش شهرستان‌ها و بخش‌های کمتر توسعه یافته استان است، افزود: با توجه به برنامه‌ ریزی‌های انجام شده بنا داریم زیرساخت‌های بهداشت و درمان استان را تا رسیدن به شاخص‌های استاندارد توسعه دهیم.
دکترایلامی در ادامه با اشاره به اخذ مجوز احداث بیمارستان بخش پاتاوه تاکید نمود: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دنا و دیگر مجموعه عوامل دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد برای عملیاتی شدن این پروژه از هیچ تلاشی فروگذاری نکنند.
حجت الاسلام و المسلمین صادق پیمان مقدم؛ امام جمعه موقت پاتاوه نیز در این نشست خدمات ارائه شده در حوزه بهداشت و درمان شهرستان دنا بویژه بخش محروم پاتاوه را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم سفر مسئولان علوم پزشکی استان به این بخش مایه خیر و برکت باشد.
بازدید از مرکز بستر درمانی پاتاوه
دکتر ایلامی در این سفر و در راستای بازدیدهای دوره‌ای از مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان‌های مختلف استان از مرکز خدمات جامع سلامت بخش محروم پاتاوه نیز بازدید کرد.
وی در این بازدید از نزدیک در جریان مشکلات این مرکز قرار گرفت و دستورات لازم را اتخاذ کرد.
بازدید از مرکز بهداشتی، درمانی کریک
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از مرکز بهداشتی و درمانی کریک بازدید و از نزدیک مسائل و مشکلات این مرکز را مورد بررسی قرار داد.
وی مهم‌ترین مشکل این مرکز را نبود زیرساخت‌های لازم برای ایجاد اینترنت دانست و گفت: امیدواریم بتوانیم با پیگیری‌های لازم این مشکل را در کمترین زمان ممکن برطرف کنیم.
کاهش ارجاع بیماران به خارج از استان/ تقدیر از تلاش‌های ستودنی دکتر ایلامی
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: ارجاع بیماران به خارج از استان برای دریافت خدمات درمانی کاهش یافت.
پژمان نیک اقبالی در نشست جمع بندی سفر یک روزه دکتر ایلامی به شهرستان دنا در سی سخت اظهار داشت: ارجاع بیماران برای دریافت خدمات درمانی در استان که تا قبل از طرح تحول نظام سلامت ۳۰ نفر به ازای هر یک‌هزار نفر بوده به ۵ نفر کاهش یافته است.
وی از تعیین تکلیف بیمارستان سی‌سخت بعد از سال‌ها بلاتکلیفی خبر داد و گفت: تلاش‌های سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان برای احداث دو بیمارستان سی‌سخت و پاتاوه در تاریخ این دیار ماندگار و مانا است.
وی با بیان اینکه روحیه تعامل و پیگیری‌های دکتر ایلامی برای تعیین تکلیف بیمارستان سی‌سخت و اخذ مجوز احداث بیمارستان پاتاوه ستودنی است ادامه داد: برای مردم شهرستان دنا «احداث بیمارستان سی‌سخت و پاتاوه» یکی از بهترین خبرهای خوشی بوده که امروز سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام کردند، زیرا مردم این شهرستان سال‌ها منتظر اجرایی شدن این پروژه‌ها بودند.
وی با بیان اینکه در سنوات گذشته برای احداث بیمارستان سی‌سخت اعتباری در نظر گرفته شد، ولی تخصیص نیافت گفت: امیدواریم با پیگیری سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان در کمترین زمان ممکن شاهد آغاز عملیات اجرایی دو بیمارستان سی‌سخت و پاتاوه باشیم.
نیک اقبالی در ادامه ضمن قدردانی از همکاری نماینده مردم بویراحمد و دنا در تعیین تکلیف این دو پروژه مهم، با تشریح خدمات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان در دولت تدبیر و امید ادامه داد: در آینده‌ای نه چندان دور، شاهد راه اندازی و افتتاح بیمارستان شهید جلیل یاسوج، بیمارستان باشت و بیمارستان گچساران نیز خواهیم بود.
 
تلاش‌های بی‌وفقه دانشگاه جهت آغاز عملیات اجرایی دو بیمارستان سی سخت و پاتاوه
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: از هیچ تلاشی برای به سرانجام رساندن احداث دو بیمارستان سی‌سخت و پاتاوه از محل کمک خیرین سلامت، بنیادهای وابسته به دفتر مقام معظم رهبری از جمله بنیاد برکت و اعتبارات استانی دریغ نمی‌کنیم.
اورنگ ایلامی افزود: طبق قول فرماندار شهرستان دنا برای هرکدام از این پروژه‌ها ۲ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات استانی اختصاص داده می‌شود.
وی ابراز کرد: در کشور سامانه‌ای در راستای تشکیل پرونده الکترونیک سلامت با عنوان «سامانه سیب» تشکیل شد، که این مهم قدم بزرگی بوده که در آینده به وضعیت سلامت حتی در دوره افتاده‌ترین مناطق امکان پذیر است.
ایلامی با بیان اینکه در این سامانه غیر از اطلاعات شخصی و بیمار‌ها شاخص‌های مهم سلامت نیز ثبت می‌شود، افزود: از ۶۱۳ خدمت در مهر ۹۵ تا ۲۱۳۱ خدمت در بهمن ماه بین ۶۰۰ تا ۲ هزار خدمت ثبت شده که متاسفانه شهرستان دنا در مقایسه با سایر شهرستان‌ها از نظر ثبت کاربران در سامانه رتبه آخر را دارد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در شهرستان دنا ۴۴ هزار و ۴۶۰ نفر جمعیت در سیستم اطلاعاتی دانشگاه ثبت شده که به آن‌ها خدمات ارائه شده و از این خدمات ۴۰ درصد در سامانه سیب ثبت و مابقی نیز ثبت نشده که از این لحاظ شهرستان دنا رتبه هشتم را دارا است.
وی در ادامه افزود: ۱۲ پزشک خانواده روستایی، ۱۷ ماما، ۷ مراقب سلامت، ۴۹ بهورز، یک کار‌شناس تغذیه و ۱۴ پرستار در شهرستان دنا مشغول فعالیت هستند.
وی با تاکید بر اینکه وضعیت مالی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دنا توسط دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد مورد کم لطفی قرار نگرفته است، اظهار داشت: این شهرستان نسبت به شهرستان‌های همطراز پرداختی خوبی داشته است.
ایلامی در پایان خاطر نشان کرد: هم اکنون ۵ پروژه خانه بهداشت بهرام بیگی با ۱۲۱ میلیون تومان اعتبار، خانه پزشک کریک با ۱۱۰ میلیون تومان اعتبار، مرکز جامع سلامت توت نده با ۴۵۰ میلیون تومان و مرکز جامع تمنک با ۶۵۰ میلیون تومان اعتبار در حوزه بهداشت و درمان شهرستان دنا در دست ساخت است.
اعلام آمادگی سرپرست معاونت درمان دانشگاه برای تامین تجهیزات دو بیمارستان
سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز خبر تعیین تکلیف دو بیمارستان سی سخت و پاتاوه را برای مردم نوید بخش دانست و گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مجموعه مدیران این دانشگاه ارائه خدمات مطلوب به مناطق کمتر برخوردار و محروم است.
غلامعباس سبز با بیان اینکه به محض احداث ساختمان دو بیمارستان سی سخت و پاتاوه، تجهیزات مورد نیاز خریداری و مستقر می‌شود، مجدادا تاکید نمود: از ظرفیت خیرین و بنیادهای وابسته به دفتر مقام معظم رهبری برای تسریع در روند اجرایی این دو پروژه مهم استفاده خواهیم کرد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

بیچاره
Iran, Islamic Republic of
جمعیت شهرستان لنده و قدمت این شهر بی کس و بیچاره می طلبید که در این شهر هم مثل بخش پاتاوه و سی سخت بیمارستان احداث شود آنوقت میگفتند جمعیت و دسترسی و دیگر عوامل از امتیازات واگذاری بیمارستان است ولی ما به نتیجه رسیدیم که اگر نماینده فعال باشد و فشار بیاورد بیمارستان هم افتتاح می شود و نیاز به هیچ شرایطی ندارد/
محمودی
Iran, Islamic Republic of
کهگیلویه بزرگ . و گرنه در قلعه ریئسی و یا دیشموک و یا لنده هم باید بیمارستان راه اندازی می شد چطور در دو بخش نزدیک به هم که فاصله کمتر از سی کیلومتر است حتی با مرکز استان هم همین فاصله است دو بیمارستان راه اندازی می شود ولی در کهگیلویه بزرگ خبری نیست.
حقگو
Iran, Islamic Republic of
اما معمای پنجاه ساله لنده که از قدیم مرکز ثلاث بود حل نشد و همچنان نا امید ماند
Iran, Islamic Republic of
واقعا عجب تصمیمی ، اگر پول و اعتبارهست بیمارستان مرکزاستان را تمام کنید بالاخره مردم دنا ازاین بیماستانهای نیمه ونصفه باید به مرکز مجهزی اعزام شوند
Iran, Islamic Republic of
واقعا تشکر میکنم از فرماندار محترم دنا به خاطر این همه زحمتی که برای شهرستان سیسخت وپاتاوه میکشند .
وحید
Romania
انتظارات سی ساله چاروسا چه شد وای از سیاسی کاری مناطق محروم از همه نظر محرومند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1