تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۴۵
کد مطلب : ۲۶۰۹۳۳

افتتاح و بهره‌برداری از ساختمان موزه یاسوج تا چهار ماه آینده

۰
کبنا ؛ 
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به افتتاح فاز نخست موزه یاسوج در هفته دولت سال جاری، گفت: ساختمان این مکان مهم نیز تا چهار ماه آینده تکمیل و بهره‌برداری می‌رسد.
 
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد محمود باقری درجمع خبرنگاران ، اظهار کرد: پروژه ساخت موزه یاسوج از جمله پروژه‌های مهم و مورد توجه اداره کل و مسوولان میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به زمان آغاز به ساخت این مکان، یادآور شد: موزه یاسوج در سال ۸۶ در زمینی به مساحت دو هزار و ۷۰۰ متر مربع کلنگ‌زنی شد.
 
باقری، خاطرنشان کرد: این پروژه در پنج طبقه شامل سالن نمایشگاه دائم، نمایشگاه موقت، سالن اجتماعات، آزمایشگاه، کارگاه مرمت، چاپخانه، کتابخانه و رستوران احداث شده است.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از وجود حدود هشت هزار قلم شئی تاریخی در استان خبر داد و افزود: با افتتاح از موزه بزرگ یاسوج مشکل فضای نگهداری این اشیای باارزش مرتفع می‌شود.

وی با تاکید بر توجه و تلاش برای تکمیل و بهره‌برداری از چنین پروژه‌هایی، تکمیل و بهره‌برداری از موزه یاسوج را امری ضروری و مورد نیاز برای استان عنوان کرد.
 
این مسوول افتتاح و بهره‌برداری موزه بزرگ یاسوج را عاملی موثر در توسعه و ارتقای صنعت گردشگری استان دانست و گفت: در حال حاضر بیشتر اشیای قدیمی و کهن استان به دلیل نبود جا و ظرفیت کافی موزه در انبار نگهداری شده و در معرض دید بازدید کنندگان نیستند.

باقری با اشاره به پیشرفت فیزیکی خوب ساخت این مکان در مرکز استان، خاطرنشان کرد: فاز نخست این موزه تا هفته دولت تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر تسریع در روند ساخت و تکمیل ساختمان موزه بزرگ یاسوج، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌های انجام شده ساختمان موزه یاسوج نیز تا آبان ماه سال جاری تکمیل می‌شود.
 
وی از افتتاح و بهره‌برداری این مکان تا چهار ماه آینده سال جاری خبر داد و یادآور شد: امیدواریم بهره‌برداری از این پروژه بتواند باعث تحول و ارتقای حوزه گردشگری و اقتصاد استان شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

دوگنبدانی
Iran, Islamic Republic of
دکتر ولایتی متولد ۲۴ خادمی متولد ۴۷ یعنی دکتر ولایتی ۲۳ سال از استاندار بزرگتره.تقریبا به جای پدرشه.حالا هر کی این دوتا رو باهم ببینه میگه شاید خادمی بزرگتره.این حکایت آدمهای این استان با استانهای دیگه.چرا مردان وزنان این استان چهره پیرتری از همسنهای خود در استانهای دیگه دارن؟
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1