تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب : ۲۶۰۹۱۵

از افزایش ۳۶ درصدی طلاق تا ماجرای کشتارگاه گچساران و اعتراض بازنشستگان علوم پزشکی

۱
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد
۱۰۰ میلیارد تومان به‌منظور ساماندهی آسیب‌های اجتماعی به دستگاه‌های اجرایی اختصاص یافت
رئیس اداره سرمایه اجتماعی و امور فرهنگی و سبک زندگی وزارت کشور از تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار ساماندهی آسیب‌های اجتماعی به دستگاه‌های اجرایی خبر داد.
حسین کوچکیان‌فرد در نشست ستاد فرهنگی اجتماعی و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی یکی از راهبردهای نظام است اظهار داشت: مقام معظم رهبری در ۲ سال اخیر دستور ویژه‌ای برای حل این آسیب‌ها صادر کردند. به دلیل اهمیت این موضوع شورای اجتماعی کشور نیز به ریاست رئیس‌جمهور برگزار و مصوبات آن قدرت اجرایی مصوبات هیئت وزیران را دارد.
رئیس اداره سرمایه اجتماعی و امور فرهنگی و سبک زندگی وزارت کشور با اشاره به اینکه جهت ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به دستگاه‌های کشور اختصاص یافت، بیان کرد: در اواخر سال ۹۵ نیز سازمان برنامه و بودجه مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان برای اجرای این برنامه در سطح کشور توزیع کرد که ۲۰۰ میلیارد تومان آن درباره مسائل حاشیه نشینی بود.
کوچیان فرد با اشاره به اهمیت و ضرورت کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه، ابراز کرد: نه تنها دولت بلکه قوه قضائیه و مقننه نیز در این باره ورود پیدا کرده است. دستگاه‌های اجرایی علاوه بر وظایف تعیین شده باید عملکرد خود را ارتقا داده و با همدلی و همکاری جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه تلاش کنند.
 
آمار طلاق در کهگیلویه‌وبویراحمد ۳۶ درصد افزایش یافت
مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان طلاق در استان در سال ۱۳۹۵ نسبت به سال ۱۳۹۴ افزایش ۳۶ درصدی را نشان می‌دهد.
حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی در نشست ستاد فرهنگی اجتماعی ساماندهی و رفع آسیب‌های اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد که با حضور رئیس اداره سرمایه اجتماعی و امور فرهنگی و سبک زندگی وزارت کشور برگزار شد اظهار داشت: وزارت کشور متولی اصلی کاهش و مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.
مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۹ دستگاه عضو شورای اجتماعی استان هستند، عنوان کرد: در سال ۹۵ اعتبارات مناسبی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی به دستگاه‌های اجرایی استان اختصاص یافت.
وی با اشاره به برگزاری ۶ همایش استانی و شهرستانی در این خصوص گفت: در شهرستان‌های ۸ گانه استان کارگاه‌های مختلفی در این خصوص برگزار شد.
مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: همایش استانی حقوق شهروندی با حضور دستیار ویژه رئیس جمهور در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
وی آموزش روحانیون در قالب طرح هجرت، انعقا تفاهم نامه با سازمان‌های مردم نهاد و تشکیل کمیته‌های تخصصی، تئاتر خیابانی و برپایی نمایشگاه را از جمله اقدامات برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در استان عنوان کرد.
میرمحمدی با اشاره به اینکه در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ با رشد ۳۶ درصدی طلاق در استان رو به رو بودیم، خاطرنشان کرد: پس از برگزاری این کارگاه‌های آموزشی نسبت به مدت مشابه سال‌های قبل با کاهش ۱۰ درصدی طلاق در استان مواجه هستیم.
 
کشتارگاهی که اتاق پیش سرد ندارد باید تعطیل شود/نبود اتاق پیش سرد در کشتارگاه گچساران
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کشتارگاهی که اتاق پیش سرد ندارد باید تعطیل شود.
عبدالله بهمنش در جلسه بررسی مشکلات کشتارگاه گچساران که با حضور فرماندار و روسای ادارات در سالن فرمانداری گچساران برگزار شد، اظهار کرد: جلساتی در زمینه برطرف کردن و پیشگیری بیماری مشترک میان انسان و دام در سطح استان توسط دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفته است.
مدیرکل دامپزشکی استان با اشاره به همکاری و تعامل خوب دادگستری با دامپزشکی گفت: همکاری خوب دادگستری در زمینه جلوگیری از انتقال بیماری میان انسان و دام انجام شده است.
وی گفت: ایجاد شرایطی که مردم در رفاه و امنیت و همچنین سلامت باشد یکی از مقوله‌های امنیت در زمینه بهداشت است و یک جامعه سالم از نظر بهداشتی ارجح‌تر است.
بهمنش با اشاره به اهمیت بهداشت در جامعه عنوان کرد: اشتغال و تولید را می‌توان فدای بهداشت کرد چرا که جامعه سالم موجب اشتغال و تولید خواهد شد.
وی با اشاره به دومین درآمد کشور اذعان کرد: در زمینه حفظ و حراست از دومین سرمایه کشور در چند سال گذشته مبلغ ۱۵۰ هزار میلیارد ارزش اقتصادی کشور از دام بوده است.
بهمنش با اشاره به سابقه کشتارگاه در ایران افزود: کشتارگاه ایران به یک قرن پیش برمی‌گردد و همچنین کشتار دام در کشتارگاه‌ها در حال حاضر همان گونه است.
مدیرکل دامپزشکی استان ابراز کرد: طبق قانون در سال ۱۳۵۰ احداث کشتارگاه و استخدام نیرو بر عهده شهرداری‌ها است و شهرداری متولی این امر است.
وی در ادامه با اشاره به نبود اتاق پیش سرد در کشتارگاه گچساران خاطرنشان کرد: کشتارگاهی که اتاق پیش سرد ندارد بهتر آن است که تعطیل شود.
بهمنش با بیان اینکه یک دانه ویروس به میلیاردها ویروس تبدیل خواهد شد، بیان کرد: در زمینه مسائل بهداشتی تعامل جایگاهی ندارد و حد وسطی در این موضوع وجود ندارد.
مدیرکل دامپزشکی استان با اشاره به برگزاری جلساتی قبل در زمینه بررسی مشکلات کشتارگاه گفت: در جلسات قبلی تصویب شد که کشتارگاه‌هایی که مجهز به اتاق پیش سرد نیستند باید تعطیل شوند.
این مسوول ادامه داد: اتاق پیش سرد حداقل چیزی است که باید در کشتارگاه‌ها متناسب با کشتار آن شهر احداث شود.
بهمنش اظهار کرد: در اتاق پیش سرد لاشه‌ها باید با حد فاصل مناسب در این اتاق به مدت ۲۴ ساعت برای از بین بردن ویروس نگهداری شوند.
مدیرکل دامپزشکی استان با اشاره به احداث کانکس سردخانه سیار در کنار کشتارگاه افزود: شرکت نفت گچساران به اندازه کشتار و مصرف خود یک کانکس سردخانه در کنار کشتارگاه برای خود ایجاد کند تا از هرگونه انتقال بیماری جلوگیری به عمل آید.
وی با اشاره به تشکیل جلسات در دو سال اخیر برای احداث اتاق پیش سرد در گچساران خاطرنشان کرد: در این چند سال اقدامی برای احداث اتاق پیش سرد در این شهرستان صورت نگرفته است.
بهمنش اذعان کرد: کشتار باید به صورت بهداشتی انجام شود و کشتارگاه نیز باید فاضلاب صنعتی و بهداشتی داشته باشد.
 
اعتراض بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد به عدم پرداخت مطالبات/بازنشستگان؛ مسؤولان دانشگاه می‌گویند صندوق بازنشستگی خالی است
جمعی از پرسنل بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات خود در مقابل استانداری تجمع کردند.
قطار تجمعات و اعتراضات به عدم پرداخت مطالبات این بار به بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد رسید و جمعی از این افراد چهارشنبه در مقابل استانداری تجمع کردند و خواستار پرداخت مطالبات خود شدند.
یکی از این افراد به نمایندگی از سایرین گفت: پرسنل بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی ۱۶۰ نفر هستند که مطالبات سال‌های ۹۵ و ۹۶ آنها پرداخت نشده و برای گرفتن مطالباتمان به صورت حضوری، شفائی، از طریق نامه‌نگاری و به صورت فردی و گروهی به دانشگاه مراجعه کردیم اما جوابی مناسبی از مسؤولان دانشگاه نشنیدیم.
وی ادامه داد: مطالبات بازنشستگان از اول فروردین سال ۹۵ تاکنون پرداخت نشده که مسؤولان دانشگاه در جواب می‌گویند صندوق بازنشستگی خالی است.
این بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه از سخنان دو پهلوی مسؤولان دانشگاه خسته شده‌ایم، افزود: امیدواریم مسؤولان استان صدای ما را بشنوند و برای رفع این مشکل قدمی بردارند.
یکی دیگر از این افراد در ادامه بیان کرد: ما هم سال‌ها برای دانشگاه و استان زحمت کشیدیم و حالا که بازنشسته شدیم انتظار داریم مسؤولان مطالبات ما را به موقع پرداخت کنند.
 
ثبت احوال کهگیلویه ساختمان مناسبی ندارد
معاون فرماندار و تعدادی از کارشناسان فرمانداری در ادامه طرح بازدید میدانی از ادارات شهرستان از اداره ثبت احوال کهگیلویه بازدید کردند.
اسلام خسروی هدف از اجرای این طرح را بررسی نقاط قوت و ضعف ادارات و رسیدگی به مشکلات احتمالی ادارات دانست و افزود: انتظار می رود مسئولین و مدیران در جهت خدمات رسانی بهتر به مراجعین اهتمام ورزند.
وی بیان کرد: اداره ثبت احوال کهگیلویه یکی از قدیمی ترین ادارات شهرستان است که متاسفانه ساختمان مناسبی ندارد .
معاون فرماندار کهگیلویه عنوان کرد: با توجه به اینکه مجوز احداث ساختمان اداری جدید باید در جلسه هیأت وزیران صادر شود امیدواریم اداره کل ثبت احوال هر چه سریعتر اقدام لازم برای اخذ مجوز ساختمان را انجام دهد تا بتوانیم با اختصاص اعتبار لازم ساختمانی در خور شأن این اداره احداث شود.
خسروی اظهار داشت: در سال ۱۳۹۵ مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان و در سال ۱۳۹۶ هم مبلغ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار برای احداث ساختمان جدید ثبت احوال تصویب شد که متاسفانه اعتبار سال ۱۳۹۵ به دلیل عدم وجود مجوز ساخت جذب نگردید .
وی اضافه کرد: در بررسی عملکرد ثبت احوال در سه ماهه اول سال ۱۳۹۶ تعداد ۶۰۰ مورد ولادت و ۱۲۳ مورد وفات و تعداد ۵۷۸ ازدواج و ۱۳۸مورد طلاق ثبت گردیده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

احمدی بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
تا پایان سال ۹۴ کلیه مطالبات پرسنل پرداخته شد متاسفانه پارسال رئیس پیگیر دانشگاه تغییر کرد و این مسولین جدید پارسال تا حالا نتونستن مشکل بازنشتگان را حل کنن.
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
1