تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۰۹
کد مطلب : ۲۶۰۹۰۹

از قتل آتنا تا مرگ میرزاخانی و کندی اینترنت در لنده

۳
۰
کبنا ؛جلسه ماهیانه شورای آموزش و پرورش شهرستان لنده امروز با بررسی ابعاد قتل آتنا دختر پارس آبادی و بررسی وضیت هدایت تحصیلی و تقدیر از عوامل برگزاری کنکور در اداره آ موزش وپرورش این شهرستان برگزارشد.
به گزارش کبنا،  جلسه ماهیانه آموزش وپرورش شهرستان لنده (دوشنبه ۲۶ تیرماه) با بررسی ابعاد قتل آتنا دختر دانش آموزهفت ساله و حرف و حدیث‌هایی که در فضای مجازی پیرامون این موضوع مطرح شده بود با شروع دستورکار جلسه توسط رئیس اداره آموزش وپرورش این شهرستان موردر بحث و گفت‌و‌گو قرارگرفت.علی جاویدان ضمن همدردی با خانوده این دانش آموز پارس آبادی اظهارکرد: متاسفانه ابعاد مختلف این قتل در حوزه فضای مجازی مورد نقدو انتقادات گسترده‌ای قرار گرفت که در نوع خود قابل بررسی است.

وی افزود: آموزش مهارت دفاع از و آداب معاسرت با دیگران، نوع رفتار و آموزش صحیح در برخرود با دیگران از نیازمندی‌های اساسی است که باید به دانش آموزان منتقل شود.
رئیس اداره آموزش وپرورش شهرستان لنده تصریح کرد: مشاوران و اولیاء دانش آموزان باید نسبت به بیشتر رفتار‌های و نابه هنجاری‌های اجتماعی دقت بیشتری داشته باشند و در این زیمنه آموزش‌های لازم را حتماً باید طی کنند.
مریم میرزاخانی دانشمند و ریاضی‌دان ایرانی
وی در ادامه مرگ مریم میرزاخانی دانشمند و ریاضی‌دان ایرانی را یک ضایعه بزرگ برای آموزش خواند و گفت: جهان امروز از مرگ نابهنگام این دانشمند و ریاضی‌دان جوان ایرانی متاثر شده است و بیشترین ضرر و زیان مرگ این ریاضی‌دان ایرانی متوجه آموزش خواهد بود.
جاویدان از همه کسانی که در امر برگزاری کنکور سراسری با آموزش و پروش همکاری داشته‌اند قدردانی کرد وگفت: همکاری و همراهی ادارات برق، شبکه بهداشت، شهرداری و فرمانداری به خصوص نیروهای امنیتی و انتظامی در برگزاری هرچه بهتر کنکور سراسری باعث آرامش خاطر دواطلبان و خانواده هاشده است تقدیر کرد.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان لنده تصریح کرد: هدایت تحصیلی دانش آموزان یکی از مهم‌ترین و سرنوشت ساز‌ترین مقاطع تصمیم گیری برای دانش آموزان و خانواده‌ها است که می‌بایست به درستی و براساس علاقه و نیازمدی‌های روز جامعه تهیه و تنظیم شوند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: انتخاب رشته باعث انتخاب یک شغل و انتخاب همسری خوب در آینده دانش آموز دارد چرا که انتخاب رشته کنونی دانش آموز زیرساخت اصلی آینده وی خواهد بود.
جاویدان اظهارکرد: معضل بیکاری کنونی در جامعه و تراکم فارغ التحصیلان در رشته‌های خاص مهم‌ترین علل عدم استفاده از هدایت درست تحصیلی دانش آموزان است.
راز پیشرفت جامعه در پویایی اقتصاد مقاومتی است
وی گفت: راز پیشرفت جامعه در پویایی اقتصاد مقاومتی است چرا که اقتصاد درون زا و اتکا به دانش بومی و سرمایه‌های انسانی داخلی از زیرساخت‌های اساسی اقتصاد مقاومتی است.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان لنده خاطرنشان کرد: فراهم کردن زیرساخت‌های اساسی برای تولید نرم افزاهای بومی و سرمایه‌های انسانی پویا و توانمند بااستفاده از دانش بومی باعث افزایش سرمایه‌های ملی خواهدشد.
وی تصریح کرد: تجمع و تراکم دانش آموزان در رشته علوم تجربی باعث شده است که در کنکور امسال از ۷۵۰داوطلب بیش از ۵۴۵نفر یعنی ۷۷ونیم درصد آمار داوطلبین در رشته علوم تجربی شرکت کردند.
جاویدان تاکیدکرد: افزایش تقاضا در رشته تجربی و کاهش تقاضا در سایر رشته‌ها باعث شد که در بیشتر رشته‌ها به حد نصاب نرسیم و این نیازمند هدایت تحصیلی درست و آگاه سازی خانواده‌ها نسبت به سایر رشته‌های تحصیلی و مزایای آنان به خصوص در رشته‌های فی و حرفه‌ای است.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان لنده گفت: در هدایت تحصیلی ۳۵درصد عملکرد تحصیلی دانش اموز و ۶۵درصد علایق به رشته‌ها، مشاورین، نتیجه آزمون‌ها و تست‌های مشاورین و اولیا و دانش آموزان مشارکت مستقیم دارند.
کندی سرعت اینترنت باعث اختلال در روند ثبت نام دانش آموزان
وی در ادامه ضمن گلایه از وضعیت اینترنت شهرستان لنده اظهارکرد: متاسفانه کندی سرعت اینترنت شهرستان باعث مشکلات اساسی در حوزه ثبت نام و بحث هدایت تحصیلی دانش آموزان شده است.
جاویدان گفت: نبود کارگاه فناوری جهت ثبت نام گروهی دانش آموزان و برگزاری آموزش‌ها و دوره‌های مختلف آموزشی از مهم‌ترین نیازهای شهرستان لنده است.
در ادامه نیز فتح اله بدیع‌زاده مدیر هنرستان فنی و حرفه‌ای دارالفنون شهرلنده با گلایه از گرایش دانش آموزان و اولیا نسبت به سایر رشته‌ها و عدم توجه به رشته‌های فنی گفت: مسئولیت مشاورین و خانواده‌های در هدایت صحیح تحصیلی باعث خواهدشد که برای آینده شغلی خود تصمیمی قاطع بگیرند.
رشد صنعت در استان ما برعکس است
وی افزود: رشد صنعت در استان کهگیلویه وبویراحمد متاسفانه کاملاً برعکس است چرا که از توان و ظرفیت فارغ التحصیلان رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار ودانش استفاده نمی‌شود و این یک ضعف در صنعت استان است.
مدیر هنرستان فنی و حرفه‌ای دارالفنون شهر لنده تصریح کرد: در سایر شهرستان‌های کشور تنها دانش آموزان دارای معدل بالا به رشته‌های فنی وکارو دانش هدایت می‌شوند که آینده کاری آنان نیز تضمین شده است ولی متاسفانه گرایش والدین به سایر رشته‌های به خصوص رشته تجربی باعث شده است که مشکلات زیادی برای دانش آموزان ایجاد شود.
در ادامه نیز برخی از معاونین و مدیران مدارس اداره آموزش و پرورش شهرستان لنده به اظهار نظر پرداختند و قرار شد که توازن رشته‌ای در دوره متوسطه اول رعایت شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

ميني خان
Iran, Islamic Republic of
توخیال می کنی درمرکزاستان اینترنت سرعت دارد نه همانجا بهتره حداقل ازپیرزنایک حرفی می شنوی
سیداسماعیل میری
Iran, Islamic Republic of
با اهدا سلام و خسته نباشید محضر شما دوست و همکار عزیز:
ضمن تقدیر از انتشار مطالب این جانب در سایتان، امید است در جهت شفاف سازی اطلاع رسانی و به منظور حفظ اصالت اخبار از منبع خبر به عنوان صاحب اصلی خبر در خبرهایتان یاد کنید و انتظار می رود منبع خبر را حتما در آینده قید فرمائید در صورت تکرار این موضوع از مجاری قانونی مورد پیگرد قرار خواهد گرفت. سید اسماعیل میری مدیر و سردبیر پایگاه اطلاع رسانی خبرلنده
جوان
Iran, Islamic Republic of
پسره به نامزدش میگه تا آخر دنیا ولت نمی کنم .رفتن لنده نامزدش را ول کرد لنده آخر دنیا است
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1