تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۱۰
کد مطلب : ۲۶۰۷۶۲

چالش‌های بوجود آمده بین اصلاح‌طلبان کهگیلویه و بویراحمد

۱۲
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛زینب قربانی خلف‌آباد
 
انتخابات اخیر ریاست جمهوری پیامِ سازنده و انسجام خوبی را در میان نیروهای اصلاح طلب واعتدالگرا به نمایش گذاشت و نشان داد، که با وحدت و همدلی و اهداف واحد و بنیادی می‌توان به نتیجه دلخواه دست یافت.
خواسته‌ای به جا و منطقی که علی رغم ایجاد آن همه مانع و تبلیغاتِ نا‌صواب از جانب اردوگاه قدرتمند مقابل، بدان دست یافتیم.
چه، در این مسیر پر پیچ و خم و سراسر دست انداز آنچه مهم و ارزشمند بوده و هست، همانا‌ مصالح و منافع عالیه ایران اسلامی است و بس.
چیزی که جبهه‌ی اصلاحات از ابتدا تا کنون در قالب برنامه راهبردی و به گونه‌ای مسالمت آمیز و به دور از خشونت علی رغم این همه نامهربانی و رد صلاحیت‌های فله‌ای و هدف دار سعی در انجام آن داشته‌اند و الحق با به پشتوانه پایگاه بزرگ مردمی و با وجود رانده شدن از قدرت به حاشیه توسط رقیب خشن و بی‌منطق خوب از عهده این مهم بر آمده و همچنان به پیش می‌روند.
تجربه می‌گوید: حفظ دست آورد و نتیجه از خود نتیجه مهم‌تر است.
ازنقش آفرینان این پیرزوی‌ها، انتظار می‌رود، اجازه ندهند، حرکت‌های حاشیه‌ای و اختلاف سلیقه‌ها به پیکره وحدت عمومی صدمه وارد آورده و باعث دلسردی و انشقاق در صفوف متحد این جبهه گردد.
نزاع و اختلاف، عامل یاس و ناامیدی درمیان مردم و ناکامی وشکست جریان فکری است.
خداوند در قرآن مجید بندگان خوب خود را از اختلاف و کشمکش نهی می‌فرماید: «ولا تنازعوا فتفشلوا و تذهب ریحکم (انفال ۴۶) (۴): با یکدیگر نزاع نکنید و اختلاف نداشته باشید که سست و ضعیف خواهید شد و بو و خاصیت خود را از دست می‌دهید.»
فعالان سیاسی و پیش گامان سیاست در جبهه اصلاحات به خوبی واقف‌اند، تلاش‌های زیادی از جانب رقیب در جریان است، تا وحدت به وجود آمده وپیروزی درانتخابات ریاست جمهوری را با انتشار برخی اخبار دروغ تحت الشعاع قرار داده و چونان گذشته از آب گل آلود ماهی بگیرند. باید سخت هُشیار و مراقب بود و تحت تأثیر چنین حرکت‌های تفرقه انگیزی قرار نگرفت.
شاهد مثال: ایجاد کانال‌های مجازی له یا علیه یک مسئول یایک قوم و جریان فکری و دامن زدن به آن است که می‌تواند نتیجه‌ی زیان بار و‌ای بسا جبران ناپذیری را به بار بیاورد.
حرکتی که فی نفسه به ایجاد مانع و بازدارندگی در توسعه استان منجر خواهد شد.
شایسته است با نگاهی به افق آینده وباتدبیر ودرایت وبکار گیری عقل جمعی و احساس مسئولیت، با این مهم بر خورد کنیم. بی‌تفاوتی را کنار گذاشته و اجازه ندهیم، رقیب وحدتمان را به بازی بگیرد. به خود آییم وبه جریان و مردمی که این پیروزی راخلق کردند فکر کنیم وبااقدام درجهت
ایجاد وحدت و یکپارچگی بین حامیان دولت تدبیر وامید، که ضرورتی انکار ناپذیر و حیات بخش است، همگان درجهت ایجادچنین فضایی احساس وظیفه وتکلیف نماینم وبه اختلافات درونی بر مبنای گفتمان اصلاح طلبی پایان دهیم.
وآگاه باشیم که این اقدام ضرورتی انکار ناپذیراست تابتوانیم دست تفرقه آفرینان و تفرقه افکنان ودوستات داران تفرقه را که مسبب ایجاد چنین اختلافاتی شده است را کوتاه نموده، چرا که این خواست ومراد ومقصود جریان رقیب است که با ایجاد اختلاف و انشقاق جریان خدمت به مردم شریف استان را کند و به نارضایتی‌ها دامن زده و خود از آن بهره برداری نماید.
نگاهی به مندرجات و پیام‌های هدفمند کانال‌های مجازی مجهول الهویه ایجادشده در چند ماه گذشته و به ویژه آنچه را که علیه استاندار استان جناب اقای دکتر خادمی شاهدیم، شاهد زنده‌ای بر این مدعاست، امری که به ترویج و تبلیغ قوم گرایی دامن زده سمّ مهلکی است برای وحدت و همدلی.
همگان به این مهم واقفیم، جبهه گیری‌های دو طرفه در یک جریان نتیجه‌ای جز شکاف و از هم گسیختگی نخواهد داشت، در این برهه از زمان تنها گفتمان و بیان نقدهای به صورت حضوری می‌تواند چاره ساز مشکلات به وجود آمده باشد.
انتظار می‌رود چهره‌های بزرگ و فعال اصلاحات در سراسر استان و به ویژه مسئولین ستادهای انتخابات استان وشهرستان هاو دیگردست اندرکاران و فعالان سیاسی کشوری واستانی وشهرستانی و بزرگان اصلاحات وحتی بزرگان اقوام وقومیت‌ها و حتی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در جهت جلوگیری از تبلیغ مسموم انشقاق در فضای مجازی به میدان آمده و چاره اندیشی کنند.
چه، وجود نیروهای متّعهد و مردمی همچون دکتر خادمی برای استان غیمتی است که با دست دادن‌اش، قدر و قیمتش را بیشتر خواهیم شناخت.
بیاییم از مطالبات غیر منطقی شخصی دست کشیده و بااین پدیده‌های شوم وبازدارنده بادوراندیشی و نگاه عمیق و فرا فراقومیتی برای استان محرومی که تازه بر روی ریل توسعه افتاده است نگاه کردهو تلاش کنیم و راهی برای زدودن ریشه اختلافات و کینه‌ها پیدا کنیم. دست دست همدیگر گذاشته وتن‌ها به آینده کشور و استانمان بیند یشیم. و به یاد داشته باشیم توسعه وآبادانی ایران و استان ودر نتیجه رفاه و آرامش و آسایش مردم در گرو وحدت است و بس.
انشاء الله
نام شما

آدرس ايميل شما

بچه بلاد شاپور
Iran, Islamic Republic of
بله درست میفرمایید دکتر خادمی برای فامیلش و خود شما نعمت بزرگی بوده و هست ؛ خادمی اصل برایش فامیل است نه تفکر نه دولت نه اصلاحات شک نکنید
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
واقعا جای نگرانی داردبه جان هم افتاده اندگرمسیری ها.اصولگراهاضعیف ترین نیروی خودرا وزیرجلوه می دهند.من خودم ازخانمی که خودرااصلاح طلب ناب می داندشنیدم ازعزل شما ازخوشحالی عرش راسیرمی کرد...امروز بایدبدانند اصلاح طلب واقعی کسی هست که وحدت آفرین متن می نگارد.احسنت
فزهنگی
Iran, Islamic Republic of
این هم پاچه خواری برای گرفتن مسئلیت چدید اصلا نوشتن بهتربنمطلب با دست چنین افرادی که منظورشان از قبل مشخص است برای مردم جاذبه ندارد
فزهنگی
Iran, Islamic Republic of
خانم قربانی خودش وقتی مدیر کل کتابخانه ها بودند در محیط کاریشون دنبال منافع شخصی بودند بس . مشکلات همکاران را سلیقه ای ...نه قانونی اداره میکردند. سعی نداشت حق را به حق دار برسونه . بیشتر سعی بر ماست مالی کردن رخدادهای کاری حوزه تحت نظرش بود. طرفدار دوستان و حامیان خود در کتابخانه ها بود . هر چه میگفتیم این کارا عاقبت خوبی ندارند فایده نداشت . تانهایت نتیجه کارهاشو دید در حین افتتاحیه کتابخانه ی با نماینده محترم زارع بود . که حکم دو ساله اش تمدید نشد و بهش اطلاع دادند که تو دیگه مدیر نیستی . حالا گپ از .......خیلی از همکاران از دست حضرت عالی هنوز که هنوزه ناراحتند.چون میتونستی از شون دفاع کنی به دلایل منافع خود این کار را نکردید....از استاندار به علت حمایت از شما باید هم دفاع کنید.موفق باشی
در جواب فرهنگی
Romania
درودبرخانم قربانی .دوست گرامی (فرهنگی)بنده نه شمارامی شناسم نه خانم قربانی را.اماحقیقتاهرآدم منصفی به متن شمانگاه کنددرنگاه اول می فهمدکه هم ازهمکاران ایشونی وهم تامین منافع نشده ای و مخالفت شما با نگارنده ی متن است چون خانم قربانی است.ایشان بدون حاشیه،بدون تملق،بدون تخزیب،بدون تعریف ازخود،بدون سیردرگذشته ،بدون داشتن پست به بیان حقیقت پرداخته است.شهامت داشته باش ...وجناب فرهنگی فرهنگ این راداشته باش تا به خاطرحرمت اسمی دروغین(فرهنگی)که برخودنهاده ای ،جدای از عزل خ قربانی ،حقیقت نهفته در سخنانش را پاس بداری.هرخواننده ای می فهمدکه تو باشخص ایشان مشکل داری .وقطعا شک نداریم من بعددهرچه کامنت مخالفت با این متن منصفانه واصلاح طلبانه گذاشته شود کار شماست.حتی اگراسم ها را عوض کنی.ایشان باشرافت تر و اصلاح طلب تر وتوانمندتروآبرودارترازانانی هست که ازذکرنام خویش ترس دارند وخجالت می کشند.درمتن ایشان فقط فرهنگ اصلاح طلبی نمایان است .اما درمتن شما یا یک ساعت اضافه کاری یا یک ساعت ندادن مرخصی و یا ارتقای مقام...
در جواب فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
ددرجواب فرهنگی و تفرقه افکنان .مرحبا.درودبرشرفت که منطقی جواب فرهنگی رادادید.اخه ماچه فرهنگی داریم که فقط ازسرحسادت به تخریب دیگران می پردازیم.این خانم محترم محترمانه نوشته که مثل ایام انتخابات قدرهم رابدانیم وبدون تخریب مدیران را نقدکنیم.
باغچه جلیل
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر خانم قربانی علی رغم نامهربانیهای که با شما شد نشان دادی که منطق اصلاح طلبی داری و حفظ جریان را بر منافع شخصی ترجیح میدهی
آریا
Iran, Islamic Republic of
فقط ...
بیچاره اسفندیارف
Iran, Islamic Republic of
وای به حال ایران.لطفا از خ قربان و رضا عسکر و....بپرسید اصلاح طلبی یعنی چه؟ ول..
جواب یک دوست
تو سوادت کجا بود که مطلب می نویسی ....
ديپلماسي..
شما که به .. گرفتین ...
درثانی.. که بخوای نصحیت ...یک خانم بویراحمدی به قول خودتون نیست......
علی
Iran, Islamic Republic of
سرکار خانم قربانی
کسی که غیر همفکر خودش را بی منطق میداند خودش منطق ندارد چرا که هر جناحی اهداف جامعه را بر اساس آن دیدگاه خودش پیگیری میکند ووظیفه دارد مشکلات جامعه را رسد بکند وبه اطلاع مردم برساند
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1