تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب : ۲۶۰۵۹۱

برخی از مجریان انتخابات گذشته به مراجع قضایی معرفی شدند / به دلیل حفظ حرمت مسلمان علت رد صلاحیت افراد را نمی‌گوییم / افرادی که با جوسازی رد صلاحیتشان را به پای نظام می‌نویسند

۷
۰
کبنا ؛رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی از مجریان انتخابات گذشته را به دلیل عدم رعایت بی‌طرفی به مراجع قضایی معرفی کردیم.
به گزارش کبنا از یاسوج، حجت‌الاسلام قدرت‌الله خرم‌روز صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سالروز تأسیس شورای نگهبان، اظهار کرد: قانون اساسی برای حلوگیری از انحراف در اجرای قانون اساسی و حفاظت از اسلامیت نظام جمهوری اسلامی ایران نهاد مقدس شورای نگهبان را دل قانون دیده است.
رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه صحبت‌های خود گفت: یکی از موضوعاتی که می‌توان به آن اشاره کرد این است که اصل نظارت بر مصوبات مجلس در دوره قبل از انقلاب مغفول مانده بود که با تشکیل شورای نگهبان این دغدغه برطرف شد.
حجت‌الاسلام خرم‌روز در ادامه با اشاره به اصل ۹۹ قانون اساسی، افزود: اگر شورای نگهبان نباشد مجلس از اعتبار ساقط می‌شود و این جایگاه و اهمیت شورای نگهبان را در قانون اساسی مشخص می‌کند.
وی افزود: نظارت بر اجرای روند انتخابات بر عهده شورای نگهبان گذاشته شده است.
رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه همواره نظارت شورای نگهبان بر انتخابات مورد سئوال بوده است، گفت: منظور از نظارت شورای نگهبان بر انتخابات بر اساس اصل ۹۹ قانون اساسی، نظارت استصوابی مشخص شده است و این نظارت از روز اول شروع انتخابات تا پایان آن وجود دارد و به عنوان یک نظارت کاربردی به وظایف خود عمل خواهد کرد.
 
حجت‌الاسلام خرم‌روز گفت: حق‌الناس بودن رأی شهروندان یک تکلیف دینی، شرعی و ملی برای عزیزمان در شورای نگهبان محسوب می‌شود و رهبر معظم انقلاب حق‎‌‌الناس را جزء نظارت استصوابی می‌داند.
وی گفت: شورای نگهبان سدی برای جلوگیری از ورود نااهلان و نامحرمان به ارکان نظام جمهوری اسلامی است، نگهبانی و پاسداری از آرای ملت ایران یک وظیفه است و مردمی که با حضورشان در تمام صحنه‌های مختلف کشور در تعیین سرنوشت کشور ایران اسلامی کمک می‌کنند، لذا این حضور دشمنان ملت را مأیوس می‌کند و این مردم با نظارت قاطع مجموعه شورای نگهبان اعتمادشان نسبت به نظام و سرنوشت‌ آرای‌شان بیشتر می‌شود و در واقع با این نظارت از انحراف مسیر انتخابات جلوگیری می‌شود.
رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: همواره شورای نگهبان بر اساس اخلاق، عدالت و قانون‌مداری در پاسداری از آرای مردم کوشش دارند.
حجت‌الاسلام خرم‌روز در ادامه به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد و در جواب به سئوالی مبنی بر اینکه چرا علت رد صلاحیت برخی افراد را اعلام نمی‌کنید تا آن را به پای نظام ننویسند، چرا که برخی افراد به علت اعتیاد به مواد مخدر و داشتن محکومیت کیفری در دادگاه‌های کشور رد صلاحیت می‌شوند و بعد با جوسازی آن را به پای نظام و شورای نگهبان می‌نویسند، گفت: به صراحت در قانون منع شده که علت رد صلاحیت کاندیداها در انتخابات مطرح نشود و علت آن حفظ حرمت مسلمان است.
وی افزود: افراد رد صلاحیت شاید شرایط نمایندگی مجلس را نداشته باشد اما شرایط پذیریش سایر مسئولیت‌ها را دارد.
رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در رسیدگی به صلاحیت افراد و بیان علت رد صلاحیت‌ها مصلحتی وجود ندارد اما رعایت قانون برای ما الزامی است.
وی با بیان اینکه کار در استان‌های همانند استان کهگیلویه و بویراحمد که ساختار عشیره‌ای و قومی دارد سخت است، اظهار کرد: تلاش شده در جذب ناظرین شورای نگهبان بی‎‌طرفی، اخلاق و سلامت آنها مورد ارزیابی قرار بگیرد.
این مسئول گفت: در طول سال همواره برای ناظرین کارگاه‌های آموزشی و جلسات توجیهی برگزار می‌کنیم و از مربیان مجرب و آموزش دیده و آشنا به قانون انتخابات در این کارگاه‌های آموزشی استفاده می‌کنیم.
وی به تخلفات انتخابات در دوره‌های مختلف اشاره کرد و گفت: صحنه انتخابات صحنه رقابت است و بعضاً شاهد بودیم در ایام تبلیغات اخلاق رعایت نمی‌شد و افرادی آرای مردم را به هر شکلی جذب می‌کردند و در هر انتخابات احیاناً شاید تخلفاتی انجام بگیرد و ما هم برخی از مجریان انتخابات گذشته را به دلیل عدم رعایت بی‌طرفی به مراجع قضایی معرفی شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تامرادی
Iran, Islamic Republic of
. روز قیامتی باشه .. میبینم ک چ کارهای ..
باران
Iran, Islamic Republic of
چه ناعدل راعدل جلوه دادین وبرعکس خودتون هم خودتون راتبرئه می کنید
یا حق
Iran, Islamic Republic of
خدمت حاج آقای عزیز عرض سلام وادب احترام وخسته نباشید دارم ولی حاج آقا حضرت عباسی آدم ازبعضی اعضای هئیت نظارت و عملکردشان خجالت می کشد که بگه هم کیش وهمدین اینها هست تا چه برسد که بعنوان ناظر یا تائید کننده افراد یا صحت انتخابات باشد واقعا اگر جهت رضای خدا کار میکنی وترس از روز قیامت داری در انتخاب هئیت نظارت شهرستان ها دقت ونظارت بیشتر داشته باش هرچه باشد ما حداقل مسلمان شناسنامه ای هستیم آبروی مردم از خونشان واجب تر است تو مجالس ومحالف می نشینند تعریف می کنند ما فلانی را جهت هئیت اجرایی انتخاب نکردیم در ضمن از ادمهای دامن پاک برای این امر مهم استفاده کنید یک گوجه گندیده گل کارتن را گند یده می کند درود بر عزتت
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
شورای نگهبانی که ۱۲ عضو اصولگرا داره آیا بر اساس عدالت رعایت می کنه؟
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
چرا تو این مملکت تمام پست هایی که نیاز به تایید مجلس و قانون نداره باید دست اصولگراها باشه؟
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
خداییش عامل عقب ماندگی ایران را بیاین ریشه یابی کنین متوجه میشین که عاملش روی کار آمده ادم های ضعیفه
علی
Iran, Islamic Republic of
آقای .. چی؟شکایت شما را پیش خدا می کنیم
ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

۱۲۰میلیارد تومان کمک به دانشگاه شهید بهشتی از ردیف کمک‌های تملکی صورت گرفته است.
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
1