تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب : ۲۶۰۵۸۸

بی‌توجه ادارات کهگیلویه و بویراحمد به معلولان / شورای برنامه‌ریزی خلاف قانون عمل می‌کند

۹
۰
کبنا ؛مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مصوباتی در نظام خدمات به معلولین و حمایت از این قشر در قانون تصویب شده، ولی هنوز زیرساخت ها فراهم نشده است، چرا قانون اجرا نمی‌شود.
به گزارش کبنا از یاسوج، سید علی موسوی امجد صبح امروز در جمع خبرنگاران با گلایه از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: برای ما مشخص نیست که چرا بهزیستی استان به جلسات شورای برنامه‌ریزی دعوت نمی‌شود و این خلاف قانون است.
مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به عملکرد این اداره‌کل پرداخت و اظهار داشت: اداره‌کل بهزیستی در راستای حمایت از کودکان کار و بی‌سرپرست و بد سرپرست وظایفی دارد و سازمان بهزیستی به عنوان متولی سلامت اجتماعی توانست سال ۹۶ در کل کشور، ۱۵۰ مرکز اجتماعی علاوه به مراکزی که در سال‌های قبل بوده است راه اندازی کند.
موسوی امجد از راه‌اندازی اورژانس اجتماعی در هفته بهزیستی خبر داد و گفت: بر اساس قانون برای شهرهای بالای ۱۵۰ هزار نفر یک مرکز اجتماعی احداث می‌شود اما ما توانستیم با رایزنی در شهرستان دنا این مرکز را راه‌اندازی کنیم.
وی افزود: در راستای کاهش طلاق، پیشگیری از خودکشی، سلامت، حمایت از کودکان کار، خط ۱۲۳، خودروی خدمات سیار، پایداری خدمات اجتماعی، مداخله در بحران فردی و اجتماعی خدماتی است که در  این مراکز راه‌اندازی می‌‍شود.
وی بیان داشت: مصوباتی در نظام خدمات به معلولین و حمایت از این قشر در قانون تصویب شده، ولی هنوز زیرساخت ها فراهم نشده است، چرا قانون اجرا نمی‌شود.
مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان اینکه اگر مردم و مسئولین همکاری کنند شاهد کمتر معلولیت‌ها خواهیم بود، گفت: در صورت همکاری مردم و مسئولان دیگر شاهد معلولیتی به نام شنوایی نخواهیم بود.
موسوی امجد افزود: در سال ۹۵ با مرکز ژنتیک قراردادی با اعتبار ۱۸۰ میلیون تومان بستیم که بر اساس این قرار داد پنج هزار زوج را مورد غربالگری قرار دادیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد:  شهر یاسوج مناسب عبور و مرور معلولان نیست و آقای شهردار باید در این باره پاسخ داد.
این مسئول با گلایه‌مندی از ادارات و دستگاه‌های دولتی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: متأسفانه ادارات استان کهگیلویه و بویراحمد مناسب استفاده معلولان نیست، بطور مثال در ادارات آسانسور برای استفاده معلولان وجود ندارد. سازمان‌، نهادها و بانک‌ها نیز به فکر معلولان نیستند و خودپردازی برای استفاده معلولان در نظر گرفته نشده است.
موسوی‌امجد افزود: شهردار یاسوج تا حدودی در حمایت از معلولان و سالمندان اقداماتی انجام داده است، ولی کافی نیست، اما ادارات و سازمان‌ها کمکی در این راستا نمی‌کنند.
مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نگرانی ما در خصوص افزایش معلولیت‌های ناشی از جسمی و حرکتی به دلیل نبود زیرساخت‌ها از جمله خودروها و فرهنگ رانندگی و پایین بودن ایمنی کارگاه‌ها است.
نام شما

آدرس ايميل شما

اخردنیا
Iran, Islamic Republic of
مع هنی ویسادییه. ???
اخردنیاغلام
Iran, Islamic Republic of
مع هنی ویسادییه. ???
محمود
Iran, Islamic Republic of
موسوی امجد را باید بانام برخه صدازد چون اقای برخه همه کاره بهزیتی هست
Iran, Islamic Republic of
واقعا در حد مدیرکلی اداره بهزیستی نیستن ایشون بهتر از افراد مجرب در این زمینه استفاده شود
باشت
Iran, Islamic Republic of
خدا دونه مرد فقط جمشیدی
کارمند
Iran, Islamic Republic of
عکسهای بقیه رو هم مگذاشتید
دانشگاه علوم پزشکی
Iran, Islamic Republic of
.. در جلسات چندان تفاوتی ندارد پس بهتر ... که هم وقت خود و هم وقت جلسه ...
شهرستان
Iran, Islamic Republic of
خداییش با این معاونین و مسولین واحدها چی برای گفتن دارید اگه معاون پشتیبانیت نبود اوضاعت مشخص بود و همه می دانند که عملا مدیر کل ایشون است و شما ..
Iran, Islamic Republic of
معاون پشتیبانی خودش میشنه کامنت مینویسه:)
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1