تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۴۱
کد مطلب : ۲۶۰۵۰۶

حیات دانشگاه آزاد دهدشت مرهون نماینده کهگیلویه است

۱۰
۰
کبنا ؛رئیس دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حفظ حیات دانشگاه دهدشت مرهون زحمات نماینده کهگیلویه است.

به گزارش کبنا، آرمین محمودی در گفت‌وگویی با بیان نقش نماینده مردم شریف شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در بازگشت حیات علمی به دانشگاه آزاد اسلامی دهدشت اظهار کرد: نقش ویژه حاج عدل هاشمی در بازگشت کد رشته‌های حذف شده کار‌شناسی ارشد به دانشگاه آزاد اسلامی دهدشت به مثابه حفظ حیات آن دانشگاه است و از این منظر تجلیل از هاشمی، تجلیل از علم و فرهنگ در عرصه دانشگاه آزاد واحد دهدشت است و مردم شریف کهگیلویه بویژه جامعه دانشگاهی اقدامات مسئولانه این نماینده گرام را ارج می‌نهد.
محمودی ضمن تبیین چگونگی حذف برخی کد رشته‌های کار‌شناسی ارشد در کنش وزارت علوم و نگرانی خیل عظیمی از دانشجویان و اساتید افزود: متعاقب حذف تمامی کد رشته دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهدشت، با پیگیری و اهتمام مثال زدنی حاج عدل هاشمی‌پور توانستیم رشته‌های دانشگاه آزاد واحد دهدشت را که توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری حذف شده بود دو باره احیاء کنیم.
محمودی اقدام مسئولانه این نماینده را در سطوح ملی و از جایگاه نمایندگی مردم ستودنی خواند و افزود؛ موافقت با احیاء رشته‌های حذف شده موجبات شعف و شادمانی دانشگاهیان را از باب امید به توسعه علمی استان فراهم کرد که از اینرو چنین اقدامی قابل تحسین است چرا که امید به مردم، امید به جریان زندگی است.
رئیس دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان و رئیس واحد یاسوج افزود: جامعه دانشگاهی دانشگاههای آزاد کهگیلویه و بویراحمد قدردان بذل عنایت دکتر ولایتی و دکتر نوریان ریاست عالی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد است و به یقین نظر موافقت و حمایت مسئولانه این دو بزرگوار راهگشا و نقطه عطف این موضوع بوده که ما را در پیمودن این طریق امیدوار و مصمم ساخته است‌ و همانگونه که در محافل خبری اعلام شد این دانشگاه با مدیریت جدید فرآیندی را طی می‌نماید که انشاءالله در تراز جمهوری اسلامی قرار خواهد گرفت.
محمودی تصریح کرد؛ متاسفانه حذف برخی از رشته‌های تحصیلات تکمیلی توسط وزارت علوم در سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» موجب حذف ظرفیت دانشگاه آزاد واحد دهدشت شده بود که فرجام آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی این واحد را در هاله‌ای از ابهام فرو می‌برد.
وی با اشاره به آسیب زا بودن نگرش‌های حذفی افزود: یکی از واحد‌های دانشگاهی که در اثر اختلافات به شدت متضرر شده بود، دانشگاه آزاد واحد دهدشت بود که از ۱۲ رشته‌ای که در مقطع ارشد دانشجو می‌پذیرفت، تنها ۳ رشته مجاز به انتخاب شده بود که ‌‌‌نهایت این تصمیم نه تنها به تامین توسعه استان منجر نمی‌شد بلکه بسترساز‌‌‌ همان محرومیت‌های منطقه‌ای سابق می‌گردید که اتفاقا ناشی از عدم توسعه علمی بوده است.
وی خاطر نشان کرد اگر در پاسداشت این اقدام نماینده محترم یا دیگر نمایندگان سخن می‌گوئیم از باب اهتمام آنان به جلوگیری از تضییع حقوق مردم و دانشجویان و اساتید است که ماهیت نمایندگی واقعی نوعا در توجه به همین مشکلات مردم و مصالح نظام اسلامی است که احیاء سایت دانشگاه آزاد واحد دهدشت با ۱۲ رشته از این فرآیند مستثنی نیست.
وی در پاسخ به نحوه تعامل سردار هاشمی‌پور و کیفیت جزئیات در این رابطه افزود: طی تلاش‌های فراوان و انجام دیدار‌ها و نشست‌های متفاوت و بالاخره نشستی که بنده و سردار عدل هاشمی‌پور با آقای دکتر نوریان رئیس عالی دانشگاه آزاد کشور داشتیم، توانستیم موافقت برای احیای رشته‌های حذف شده را اخذ نماییم.
دکتر محمودی در پایان با بیان جزئیات دیگری از سابقه دانشگاه آزاد واحد دهدشت گفت: این دانشگاه در سال ۱۳۸۱ تاسیس و راه اندازی شد و تاکنون با حدود ۵۵۰۰ دانش آموخته در رشته‌های مختلف تحصیلی، نقش موثری در پرورش نیروی انسانی متخصص داشته است که علاوه بر آن حدود ۱۱۰ نفر به صورت مستقیم و تعداد زیادی نیز غیر مستقیم در این واحد دانشگاهی ارتزاق می‌کنند که ایجاد اشتغال در کنار دیگر ابعاد توسعه‌ای از مهم‌ترین راهبردهای هدایتی رهبر معظم انقلاب و استراتژی ریاست محترم جمهوری است و با همین نگاه، حمایت و هدایت مسئولان و متولیان عالی دانشگاه آزاد و نوع پیگیری سردار هاشمی مورد تحسین جامعه دانشگاهی قرار گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما

رضا
Iran, Islamic Republic of
سلام ودرودخدا برعدل هاشمی پور
صمد
Iran, Islamic Republic of
سلام ودرودخدا بر حاج عدل
رضا
Iran, Islamic Republic of
ای بنازمت سرباز ولایت.درودبرنماینده سخت کوش کهگیلویه بزرگ
واقعیت
Iran, Islamic Republic of
پس کو رشته محل های دانشگاه آزاد دهدشت داخل دفترچه که نیست لطفا بگویید کجاست فقط ت..ی و غوغا سالاری. مدیریت سایت خواهش می کنم درج بفرمایید .
ناظر
Iran, Islamic Republic of
تالان حاج عدل مرهون دانشگاه آزاد بود چون بر گردنش حق داشت حالا بزار دانشگاه آزاد مرهون حاجی بشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
ای بنازم عدل هاشمی را
جعفر
Iran, Islamic Republic of
سلام واقعا عدل مرد عمله
باشت
Iran, Islamic Republic of
حیات خلوتش یا حیات روب..
فزهنگی
Iran, Islamic Republic of
.. تدا وم پست
کهگیلویه ای
Iran, Islamic Republic of
واقعا خدمت کم نظیری است . اقدام حاجی در بازگرداندن رشته های دانشگاه کمتر از تأسیس یک دانشگاه در دهدشت نبوده. دستش درد نکنه .
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

دولت حسن روحانی که در این شرایط سخت اقتصادی تمام تلاش خود را به کار بسته است تا بتواند ...
سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

این تصاویر آن قدر طبیعی به نظر می رسند که بیننده با دیدن آن تصور می کند این سنجاب در ...
1