تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۴
کد مطلب : ۲۶۰۵۰۱

بکارگیری نورچشمی‌ها در جهاد کشاورزی چرام

۲۳
۰
کبنا ؛مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان چرام در سکوت کامل و بدون توجه به سایر فارغ التحصیلان رشته حقوق در چرام، با بکارگیری نیرو چشمی‌ها نشان داد که متاسفانه هنوز رابطه و قوم گرایی در استان ما و شهرستان روز به روز تشدیدتر می شود.
به گزارش کبنا نیوز از چرام، در حالیکه بسیاری از جوانان فارغ التحصیل بیکار چرام منتظر استخدام و آگهی های استخدامی هستند اما در همین نزدیکی ها و ادارات چرام در چندسال گذشته و به صورت یواشکی بکارگیری‌های بدون ضابطه در شهر چرام انجام گرفته است.
بارها از طرف رسانه های جمعی چرام بحث استخدام های یواشکی و بدون ضابطه در ادارات مختلف چرام مطرح شد اما انگار نهادهای نظارتی و بازرسی و مسولان گرفتاری ها زیادی داشتند یا چشم خود را بر واقعیات بستند.
اما در تازه ترین موارد  بحث بکارگیری کارشناس حقوقی در جهاد کشاورزی چرام می باشد.
مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان چرام در سکوت کامل و بدون توجه به سایر فارغ التحصیلان رشته حقوق در چرام، با بکارگیری فامیلی نیرو نشان داد که متاسفانه هنوز رابطه و قوم گرایی در استان ما و شهرستان روز به روز تشدیدتر می شود.
عیدی هوشدارنسل ابتدا شخصی به نام(ا)را به عنوان کارشناس حقوقی به کارگرفت که بعداز مدتی این شخص با قبولی در آزمون یکی از دستگاه ها از جهادکشاورزی چرام رفت و مجددا مدیر جهادکشاورزی چرام شخض دیگری به نام (ف)را که این از نورچشمی‌ها و هم ولایتی‌های وی بود بعنوان کارشناس حقوقی بکارگرفت.
حال سوال اینجاست چرا با وجود فارغ التحصیلان حقوق در چرام که بیکار می باشند و جویای کار فراخوان همکاری نزدند تا هرکس بنا بر آزمون یا امتیازات و رزومه هر فرد که در مسائل حقوقی کارآمدتر باشد بکارگرفته شود.
و اینکه چرا هردو نفر از یک منطقه و از اقوام و فامیل مدیرجهاد کشاورزی چرام می باشد که این شائبه را بوجود می آورد که در این کار تخلف صورت گرفته است.
به گزارش، امیدواریم مسئولان جهاد کشاورزی استان و شهرستان پاسخ قانع کننده ای برای افکار عمومی و فارغ التحصیلان  بیکار رشته حقوق داشته باشند.
کبنا نیوز آمادگی انتشار جوابیه‌ی مسئولان جهاد کشاورزی را دارد.
 
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

باشت
Iran, Islamic Republic of
شما هم مدیر جهاد کشاورزی شوید و فامیلهای خود را استخدام یواشکی کنید.
چرام زاده
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه در چرام به علت ضعف نظارتی که در دوران فرماندار سابق شهرستان چرام بود هم بی عدالتی در اوج خود رسیده بود و هم بی تدبیری. وبه همین خاطر بود که رای روحانی پایین بود. اکنون هم این ضعف همچنان استمرار دارد. جدا جای سوال است که چرا این همه بی عدالتی صورت می‌گیرد و صدایی از مسولان بلند نمیشه. ؟؟؟ انتظار است که حداقل سرپرست فرمانداری که برای رفتن و یا ماندن مدیری این گونه خود را به آب و آتش می‌زند جلوی این بی عدالتی ها را بگیرد.
محمد
Iran, Islamic Republic of
خدااول بزرگواری رونیامرزه بعد فتاح پور رو
دلم بحال شهرم میسوزه که یه چوپون براش تصمیم گیری کرده میکنه
محمد
Iran, Islamic Republic of
خدااول بزرگواری رونیامرزه بعد فتاح پورو
محسن از چرام
Iran, Islamic Republic of
چرام قربانی بی تدبیری شده است. ما نه گذشته کاملاً پسرفت داشته ایم. در زمینه قبولی کنکور که افتضاح بوده آیم. در بخش عمران و توسعه هیچ پیشرفت و توسعه ای جز درشعار ندیدیم. وضعیت اشتغال هم فامیگرایی شده است. نمیدانم چه کسی باید پاسخگوی باشد. نماینده مردم هم کاملا در محاق تشریف دارند. گرما هم از آسمان و زمین عرصه را تنگ کرده. خدایا خودت به داد ما مردم چرام برس.
عدالت در چرام
Iran, Islamic Republic of
درود بر همه دوستان ..اینجانب ساکن شهر چرام در حال تنظیم شکایت کیفری بر علیه فرد استخدام شده ورعیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان چرام هستم از تمام دوستان که فارغ تحصیلی رشته حقوق هستند درخواست دارم برا ی اعلام شکایت از افراد نامبرده و هماهنگی با بنده باشماره درج شده تماس بگیرند ودر روز دوشنبه دوم مرداد برا حضور درداستان چرام اعلام حضور کنند۰۹۳۹۲۸۲۸۷۷۱باتوجه به قانون استخدام جرم استخدام غیرقانونی بر اساس ماده ۴۵تا۵۵قانونی مدیریت خدمات کشوری تصرف غیرقانونی درآمد از دولت محسوب میشه که جرم خیلی سنگینیه
عدالت در چرام
Iran, Islamic Republic of
ماده ۴۵ تا ۵۲ قانون مدیریت خدمات کشوری
ماده ۴۵

از تاریخ تصویب این قانون ، استخدام در دستگاههای اجرایی به دو روش ذیل انجام می پذیرد:
الف– استخدام رسمی برای تصدی پست های ثابت در مشاغل حاکمیتی .
ب-استخدام پیمانی برای تصدی پست های سازمانی و برای مدت معین.
تبصره۱- کارمندانی که به موجب قوانین مورد عمل به استخدام رسمی درآمده اند با رعایت مقررات این قانون به صورت استخدام رسمی ادامه خواهند داد.
تبصره ۲-مشاغل موضوع بند »الف» این ماده با توجه به ویژگی های مذکور در ماده (۸) این قانون بنا به پیشنهاد معاونت توسعه مدیریت و به تصویب هیات وزیران می رسد.
تبصره ۳- سن کارمند پیمانی در انتهای مدت قرارداد استخدام نباید از شصت و پنج سال و برای مشاغل تخصصی از هفتاد سال تجاوز کند.
تبصره ۴- تعیین محل خدمت و شغل مورد تصدی کارمندان پیمانی در پیمان نامه مشخص می گردد و در مورد کارمندان رسمی به عهده دستگاه اجرایی ذی ربط می باشد.



ماده ۴۶

- کسانی که شرایط ورود به استخدام رسمی را کسب می نمایند قبل از ورود به خدمت رسمی یک دوره آزمایشی را که مدت آن سه سال می باشد طی خواهند نمود و در صورت احراز شرایط ذیل از بدو خدمت جزء کارمندان رسمی منظور خواهند شد:
الف-حصوصل اطمینان از لیاقت (علمی ، اعتقادی و اخلاقی)، کاردانی، علاقه به کار، خلاقیت ، نوآوری، روحیه خدمت به مردم و رعایت نظم و انظباط اداری از طریق کسب امتیاز لازم با تشخیص کمیته تخصصی تعیین صلاحیت کارمندان رسمی.
ب- طی دوره های اموزشی و کسب امتیاز لازم.
ج- تایید گزینش.
تبصره ۱- در صورتی که در ضمن یا پایان دوره آموزشی کارمندان شرایط ادامه خدمت و یا تبدیل به استخدام رسمی را کسب ننمایند با وی به یکی از روش های ذیل رفتار خواهد شد:
الف- اعطاء مهلت دو ساله دیگر برای احراز شرایط لازم
ب- تبدیل وضع به استخدام پیمانی.
ج- لغو حکم
تبصره ۲- با کارمندان پیمانی در صورت شرکت در آزمون و احراز صلاحیت های موضوع ماده (۴۲) و پذیرفته شدن برای استخدام رسمی در مشاغل حاکمیتی به شرح زیر رفتار خواهد شد.
۱-سوابق پیمانی آنها جزو سوابق رسمی محسوب میشود.
۲-سابقه سنوات خدمت آنها به سقف سن موضوع بند (الف ) ماده (۴۲) فصل ورود به خدمت اضافه شود.
تبصره ۳- آیین نامه اجرایی اسن ماده توسط معاونت توسعه مدیریت تهیه و به تصویب هیات وزیران می رسد.



ماده ۴۷

- به کارگیری کارمندان شرکت ها و موسسات غیردولتی برای انجام تمام یا بخشی از وظایف و اختیارات پست های سازمانی دستگاه های اجرایی تحت هر عنوان ممنوع می باشد و استفاده از خدمات کارمندان این گونه شرکت ها و موسسات صرفا براساس ماده (۱۷)این قانون امکان پذیر است.



ماده ۴۸

کارمندان رسمی در یکی از حالات ذیل از خدمت در دستگاه اجرایی منتزع می گردند:
-بازنشستگی و یا از کارافتادگی کلی طبق قوانین ذی ربط
- استعفاء
-بازخریدی به دلیل کسب نتایج ضعیف از ارزیابی عمکرد مستخدم در سه سال متوالی یا چهار سال متناوب (بر اساس آئین نامه ای که با پیشنهاد معاونت توسعه مدیریت به تصویب هیات وزیران می رسد).
- آماده به خدمت بر اساس ماده (۱۲۲).
- اخراج یا انفصال به موجب احکام مراجع قانونی ذی ربط.
تبصره ۱- کارمندانی که به موجب احکام مراجع قانونی از خدمت منفصل می گردند در مدت انفصال اجازه استخدام و یا هر گونه اشتغال در دستگاههای اجرایی را نخواهند داشت.
تبصره ۲-کارمندانی که از دستگاه اجرایی اخراج می گردند، اجازه استخدام و یا هرگونه اشتغال مجدد در همان دستگاه اجرایی را نخواهند داشت.



ماده ۴۹

تمدید قرارداد کارمندان پیمانی منوط به تحقق شرایط ذیل می باشد:
-استمرار پست سازمانی کارمندان .
-کسب نتایج مطلوب از ارزیابی عملکرد و رضایت از خدمات کارمند.
-جلب رضایت مردم و ارباب رجوع .
-ارتقاء سطح علمی و تخصصی در زمینه شغل مورد تصدی.
تبصره – در صورت عدم تمدید قرار داد با کارکنان پیمانی مطابق قوانین و مقررات مربوط عمل خواهد .



ماده ۵۰

کارمندان ، مشمول استفاده از مزایای بیمه بیکاری مطابق قوانین و مقررات مربوط خواهند بود.



ماده ۵۱

مجموع مجوزهای استخدام دستگاه های اجرایی با رعایت فصل دوم این قانون در برنامه های پنج ساله تعیین می گردد و سهم هر یک از وزارتخانه ها و موسسات دولتی با پیشنهاد معاونت توسعه مدیریت به تصویب هیات وزیران می رسد.
تبصره – هر گونه بکارگیری نیروی انسانی در دستگاههای اجرایی خارج از مجوزهای موضوع این ماده خلاف قانون محسوب و ممنوع می باشد و پرداخت هرگونه وجهی به افرادی که بدون مجوز به کار گرفته
می شوند تصرف غیرقانونی در اموال عمومی محسوب می گردد.



ماده ۵۲

هر نوع به کارگیری افراد در دستگاه های اجرایی به غیر از حالات مندرج در ماده (۴۵) و تبصره ماده (۳۲) این قانون ممنوع می باشد.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
به شهری که مهتر بود پینه دوز ۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰
آشنا
Iran, Islamic Republic of
سلام.قلم به دستان مغرض قلمتان بشکند...مطالبی نوشته شد که اساسا غرض ورزی نویسنده کاملا مشهود هست...کسی که اشنا ب قوانین باشد فرق بین استخدام و شرکتی رو خیلی خوب میدونه...کدام مدیر و مدبری در حق مردم شهرمان چنین خدمت کرده که رییس جهاد نکرده...مدیری که زودتر از مدیران شهرستان سر کار می آید و اخرین نفر و در حالی که سایر مدیران علاوه بر کل کارهای خونه استراحتشان رو میکنند از درب اداره خارج میشود...مدیری که به حق از پرتلاش ترین مدیران در دولت زحمت کش تدبیر و امید هست که کارنامه ایشون تو این چند سال کاملا مشهود و گویا هست...بی لیاقتی و بی عرضگی خودمان رو به حساب شخص دیگری نگذاریم...چه دلیلی داشت نیرویی که به حساب استخدام شده جای دیگری قبول بشه اون جا رو اختیار کنه مگه دلخواهیه؟؟به نویسنده توصیه میشه یه کم سوادش رو بالل ببره و مصداق اون حرف قلم ب دستان به ناحق نباشن
تقی
Iran, Islamic Republic of
ایشون یکی از ضعیف ترین مدیران تاریخ چرام می باشند
حتی یکبارهم به خودشون اجازه نداده از پشت میز ریاست بلند شده و سری به کشاورزان بزند
چرام
Iran, Islamic Republic of
نه هشدارنسل خونه فتاح پورهیچ کدوم بدنیستندمابی عرضه ایم
کلوکی
Iran, Islamic Republic of
با سلام.دوستان عزیز قبل از افترا زدن به یکی از موفق ترین مدیران شهرستان برید قانون استخدام کشوری رو مطالعه کنید،ضمنا به مدیران این رسانه پیشنهاد میشه یا جمله پایین(اخطار نسبت به نظرات حاوی توهین،افترا و اتهام و ...منتشر نخواهد شد) رو بردارن یا اجازه ندن هر شخصی مغرضانه حرف،کلمه و یا جمله ای علیه همشهریان بزنه(چه اشخاص عادی چه مدیران شهرستانی)،دوستی که میگی آقای هوشدار نسل پشت میز نشینه ، برو ببین که ایشون چه موقع میره سرکار؟؟؟ تا چه ساعتی در اداره مشغوله و در خدمت ارباب رجوعه؟؟؟نظم و انضباط و قانون مداری آقای هوشدارنسل زبان زد همه روسا و مدیران شهرستانه.در توصیه میشه هر کس کلمه یا جمله ای میگه با سند و مدک بگه.به امید روزی که همه با هم متحد و یکدل برای آبادانی شهرستانمان تلاشو کوشش کنیم و برای تصاحب پست و مقام همدیگرو تخریب نکنیم و اگر دوست دارم پست و مقام مدیر یا رئیس خود را بدست بیاریم سعی کنیم که مدیر و رئیس خود رو به پست و مقام بالاتر بفرستیم نه اینکه با نامردی و کار های به دور از انسانیت او را برکنا یا خلع کنیم، چرا که پست ومقام برای هیچ کس ماندگار نیست ، بلکه انسانیت و کار های نیکه که ماندگاره.
یا علی مدد
دیارم چرام
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه چرام شهر .. هست.نه .،نه شکایتی،انکار همه چیز بر وفق مرادشان هست. کشاوررزی چرام مدتهای زیادی هست به خواب عمیقی فرو رفته است.کشاورزی امری علمی شده که باید مدیر ان به علم کشاورزی مسلط باشد.متاسفانه ایشان رشته تحصیلیشان امار هست و هیچ اشرافی بر کشاورزی و علم آن ندارند.این که اولین نفر بیایی و آخرین نفر بروی دلیل بر خوب بودن مدیر نیست.درراستان کشاورزی چرام ما که روزی حرف اول استان بود الان در چه رتبه ای هست.؟چه طرح کلانی در این شهرستان کلید خورده است؟..وقتی مردم از حال و روز خودشان غافل باشند باید هم جوانان تحصبل کرده ما به دلبل ارتباط بازی مدیران غیر بومی بیکار باشند.
ناظر
Iran, Islamic Republic of
آقای هشدار نسل در حال حاضر بهترین مدیر در شهرستان چرام میباشد چرا بی انصافی میکنید بنده چندین بار برای دیدن او به جهاد کشاورزی مراجعه کردم و موفق نشدم ایشان را ببینم چون یا در منطقه شمس آباد و یا در مزارع کشاورزی همراه کشاورزان بودند و خدا میداند که ایشان چه زحماتی را برای رونق کشاورزی در این شهرستان متحمل میشون دست حق به همراهت مهندس عزیز
چرامی گپ گپی
Iran, Islamic Republic of
سلام خدمت همه شما برادردعزیز مهندس هوشدارنسل از پاکترین،کاری ترین،منطم ترین،تازه رو همه واحدهای جهاد نظارت کامل داره حیف است شما او را بی لیاقت بخوانید . صمنا اصلا پشت میزی نیست و همیشه دربین کشاورزان هست. شما اگه راست می گوید برو کشاورزان را بیار تا نطریه بدن(رکوردی که جهاد کشاورزی چرام امسال و پارسال در زمینه گندم زده هیچ مدیری نتوانسته است بشکند و این رکورد در تاریخ چرام ماندنی هست یعنی تاریخ کشاورزی چرام را نمی توانید عوض کنید همچنان که شماها فقط پشت سر شهردار چرام حرف می زنید اما مردم چرام کار را می بینند (بهترین مدیر هوشدار نسل و بهترین شهردار تیموری )تاریخ چرام همه چیز را ثابت می کند
چرام شهر من
زود آمدن و دیررفتن که دلیل برخوبی مدیریت نیست ، زود میا چه کار میکنه ؟ نه مثل قبلا کود و سم دولتی هست که کشاورزان مراجعه کنن نه ادوات کشاورزی، خودش هم که اصلا نمیاد ازنزدیک مشکلات کشاورزان ، باغداران و ادمداران رو ببینه و بپرسه . حداقال بهش بگین یه تحقیق کنه که این همه گاوداری که در شهرستان بوده دلیل تعطیل شدن و جمع کردنشون چی بوده؟ بیش از ده تاشون جمع کردن حداقل مشکلات را بررسی و جهت حل آنها پیگری کنه تا دو یا سه تای دیگه هم جمع نکردن . یا بقیه رو احیا کنه تا اون وقت بگن کار کرده . برا باغدارای شمس آباد که سال گذشته باغاشون آتیش گرفت چه کار کرد؟ کشاورزای قدیمی می گفتن اداره خدمات کشاورزی حالا شما نظر بدین که زود اومدن ایشون جزء کدوم خدمات هست. اگه تونست یه طرح عمومی مثل پروژه شمس آباد طراحی و اجرا کنه اون باید بگید خدمت کرده. باتشکر از خدمات مهندس معتمدی
کارشناس کشاورزی
Romania
دوست عزیز در مورد علل ورشکستگی گاوداری های چرام باید بگم کسانی گاوداری گرفتند که اولا تخصص دامپروری نداشتند و هدف انها فقط وام گرفتن بود . دلیل دوم چون هزینه گاوداری تا ۵سال اول تقریبا سربه سر هست و مردم لر دوست دارند که یک شبه پول دار شوند که نمی شود و دلیل سوم چون قیمت شیر اون موقع کم بود و قیمت شیر خشک هم کم(به جای شیر از شیر خشک استفاده می کردند) ولی با افزایش یارانه قیمت شیر خشک بالا رفت و بستنی سازها مجبور شدند به جای شیر خشک از شیر تازه گاو استفاده کنند و چون گاوداری را تعطیل کرده بودند دیگر فایده ای نداشت و دلیل چهارم اون موقع قیمت گوشت در بازار افت داشت و بیشتر ضرر متوجه دامدار بود (برادر عزیز مشکل از ماست نه مدیر )
منصف
Iran, Islamic Republic of
دوستان عزیز جناب اقای هوشدارنسل تا جایی که من اطلاع دارم طرح مطالعه تامین اب از رودخانه تغار جهت ابیاری اراضی سایه خش ،قسمتی از اراضی القچین ودمدره را در حال مطالعه داره وان شاله در ااینده نه چندان دور شاهد کلنگ زنی این طرح خواهیم بود که بیش از ۷۰۰هکتار از اراضی ابدار خواهد کرد واین می تونه تحول بزرگی در کشاورزی چرام ایجاد کنه دقیقا این طرح مشابه طرح شمس اباد چرام هست یا ترویج کشت مکانیزیه به جای کشت سنتی یکی دیگر از خدمات جناب اقای هوشدارنسل است بیاید منصفانه قضاوت کنید واجرای سیستم ابیاری مدرن بجای ابیاری سنتی یکی دیگر از خدمات ایشان هستش الحق از مدیران شایسته شهرستان هستش قدر فرزندان شهرستان را بدانیم بجای حمایت انها را بی دلیل تخریب نکنیم خدا را شاهد وناظر بدانیم .......
X
Iran, Islamic Republic of
حقیقتا آقای هوشدارنسل مدیری شایسته هستن کسانی که از ایشون عیب و ایراد میگرن خودشون باخبراز مشکلات اداری و موانع برای کار وفعالیت نیستن وصرفا بر اساس دیده ها وشنیده ها نظر میدن
چشمه بلقیس
Iran, Islamic Republic of
یعنی در این شهر تاریخی و این مردم با اصالت یک مدیر دلسوز پیدا نمیشود که فردی غیر بومی مدیر جهاد شهرستان ما شود؟؟؟
کیفیت وبازدهی کار مهم است نه زود آمدن ودیر رفتن شاید حوصله در خانه ماندن را ندارد
دیارم چرام
Iran, Islamic Republic of
از ماست که بر ماست
کوهنورد
Iran, Islamic Republic of
کار مهندس هوشدارنسل عالی است
رها
Iran, Islamic Republic of
بابا اون بالا میلیار میلیارد میبرن ومدیر ک.. ۳۰تا۳۰تا از فامیلاش میزاره سر کار این بد بخت هم یکی را گذاشته سرکار
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1