تاریخ انتشار
شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۱۶
کد مطلب : ۲۶۰۲۸۷

ضرورت احداث بیمارستان تأمین اجتماعی در سی‌سخت/ گفت‌وگو و تعامل فکری با جهان؛ منطق مستحکم جمهوری اسلامی/ برجام نشان داد که آمریکا اهل چپاول است

۰
کبنا ؛امام جمعه سی سخت گفت: در سی سخت احداث بیمارستان تأمین اجتماعی یک ضرورت و مطالبه به حق مردم و گردشگران است.
حجت الاسلام مصباح نژاد توصیه خود و نماز گزاران به تقوای الهی ترس از عظمت و قدرت و مجازات‌های خداوند و امید به رحمت و بخشش ذات مقدسش، را در شکل گیری تقوا مؤثر دانست.
امام جمعه سی سخت با بیان روایتی از حضرت امام صادق علیه السلام: لا تکون مومنا «حتی تکون خائفا» راجیا «ولا تکون خائفا» راجیا «حتی تکون عاملا» لما تخاف وترجو، اظهار کرد: لازمه خوف و رجاء را انجام واجبات و تکالیف دینی و ترک محرمات دانست، که تکمیل کنند ترس از خدا و امیدواری به روح و رضوان الهی است؛ که جامع‌ترین تعریف تقوا است.
وی در ادامه افزود: در روایت دیگری آمده خوشا به حالان بنده مؤمنی که مراقب وظیفه بندگی‌اش در محضر خدا باشد، و از عاقبت گناه هم ترسان و خوفناک گردد.
مصباح نژاد در ادامه مباحث سلسله وار معاد و سبک زندگی اسلامی به عوامل محرومیت از نعمت و فرصت سرنوشت ساز شفاعت پرداخت، و گفت: چهارمین عامل محرومیت از شفاعت شفیعان روز محشر و صحنه سخت قیامت دشمنی عداوت و مخالفت با اهل بیت عصمت و طهارت رسول خدا است، اهل بیت پیامبر انسان‌های عادی نیستند وصرفا «به خاطر انتساب به پیامبر خدا این همه امتیاز و مقام معنوی پیدا نکردند، بلکه این بزرگواران با تلاش مجاهدت با هوای نفس به طهارت روح و وجود رسیدند؛ با تمام وجود خدا را عبادت و بندگی کردند، به اندازه ای که انسان در سیره وجودی‌شان به غیر از دلدادگی به ذات مقدس ربوبی و عشق به خدا هیچ عنصر دیگری را نمی‌بیند.
وی بیان داشت: زیارت جامعه کبیره مبین این حقیقت است؛ من ارادالله بداء بکم، این خاندان وحی وعصمت و انسانیت چنان به تکامل رسیدند، که شدند اسوه، الگو معیار شناخت خدا مجرای معرفت دینی وعلم اسلامی و شاخص صراط مستقیم و خط صحیح و ناب توحید و عبادت خدای متعال.
وی در ادامه افزود: بنا بر این مخالفت با این خاندان مخالفت با توحید است، مخالفت با وحی و قرآن است؛ چون قرآن مجسم‌اند تقوا و فضیلت وعلم محسوس‌اند فلذا.
مصباح نژاد اظهار داشت: در زیارت نامه جامعه کبیره آمده: من جحدکم کافر و من حاربکم مشرک: هرکس شما اهل بیت عصمت و طهارت را انکار کند، و قبول نداشته باشد کافر شده؛ و هرکس با شما سر جنگ داشته باشد، مشرک گردیده، سعادتمند کسی است که ولایت شما را بپذیرد؛ و هرکس به دشمنی با شما برخیزد هلاک شده؛ و فوز رستگاری در تمسک به شما خاندان وحی و نبوت است.
وی در ادامه گفت: تبعیت از شما بزرگواران سرنوشتش بهشت و مخالفت با سیره و تفکر مکتبتان جایگاه اش جهنم است.
وی بیان داشت: بفرموده امام صادق علیه السلام به اندازه ای که اگر تمام فرشتگان مقرب الهی و همه انبباء مرسل برای ناصبی یعنی دشمن اهل بیت رسول خدا روز قیامت شفاعت کنند، خداوند شفاعت آن‌ها را در این مورد نمی‌پذیرد، پیوند و ارتباط معاد در سبک زندگی ما در این بحث آن است؛ که ایمان، اعتقاد و ارتباط مان را با اهل بیت بیشتر کنیم؛ محبت و عشق مان را قوی کنیم و مواظب باشیم این نعمت بزرگ از دست مان گرفته نشود.
امام جمعه سی سخت افزود: گناه یکی از خطرات این سرمایه سعادت است، بقول حافظ: طفیل هستی عشق‌اند آدمی وپری. ارادتی بنما تا سعادتی ببری. بکوش خواجه و از عشق بی نصیب مباش که بنده را نخرد کس به عیب بی هنری. می صبوح وشکر خواب صبحدم تا چند. به عذر نیمه شبی کوش وگریه سحری طریق عشق طریقی خطر ناک است. نعوذ بالله اگر ره به مقصد نبری.
رییس شورای فرهنگ عمومی دنا در خطبه دوم ضمن توصیه مجدد خود و نمازگزاران به تقوای الهی به مسائل و مناسبت‌های روز پرداخت و فتح شهر موصل عراق را که ۳ سال در اشغال تروریست‌های داعشی و با خیانت مسئولان شهریه ویرانی تبدیل شد، را پیروزی بزرگ و راهبردی برای جبهه مقاومت توصیف کرد، و افزود: ملت عراق با یک گروه نادان و فریب خورده مواجه نبودند بلکه با آمریکا و اسرائیل و کفتارهای خائن عرصه سیاست در منطقه و جهان اسلام یعنی آل سعود می‌جنگیدند؛ که این پیروزی وفتح ثمره وحدت، نقش افرینی مرجعیت دینی و خون شهدای مدافع حرم است؛ که این فتح بزرگ را به محضر امام عصر ارواح نافداه و مقام معظم رهبری ملت مظلوم عراق و خط مقاومت در برابر اشغال و تجاوز تبریک و شادباش عرض می‌کنم.
مصباح نژاد به ۲۳ تیر ماه ۱۳۷۸ سال روز حماسه همبستگی ملی در دفاع از ارکان مقدس نظام اسلامی و اصل ولایت فقیه در سرکوب فتنه ۷۸ و پایان دادن به آشوب‌های خیابانی هم اشاره کرد، و افزود: دشمن به خوبی می‌داند که ستون خیمه اقتدار نظام اسلامی و عامل صیانت و پایداری کجاست؛ فلذا با نفوذ و یار گیری در بین سیاسیون و برخی اصحاب رسانه و حتی برخی افراد به ظاهر موجه باسابقه اما منافق می‌خواهد ستون نگهدارنده انقلاب یعنی اصل مترقی ولایت فقیه و شخص ولی فقیه را تخریب کند، تا بتواند به کشور برگردد و سلطه خودش بر ایران و منطقه را تجدید نماید؛ اما با فضل الهی و بصیرت انقلابی ملت، این آرزو را انشالله به گور خواهند برد.
وی به روز گفتگو و تعامل سازنده با دنیا هم پرداخت، و افزود: منطق جمهوری اسلامی گفتگو و تعامل است، و ما برای جهانی کردن آرمان‌های انقلاب اسلامی باید اهل گفتگو و تعامل باشیم، اما با شرایط عزت، حکمت و مصلحت.
وی افزود: به غیر از رژیم صهیونیستی که اساس و موجودیت آن را قبول نداریم، هر کشور دیگری که صداقت در عمل و احترام متقابل با ما داشته باشد؛ و حقوق مسلم ما را در دنیا رعایت کند، حاضر به گفتگو و تعامل هستیم.
وی تاکید کرد: دنیا را هم فقط آمریکا و چند کشور اروپایی نمی‌دانیم، دیگر کشورها هم از حق حیات برخوردارند، ما گفتگو و تعامل با اروپا و آمریکا را امتحان کردیم؛ در همین مذاکرات هسته ای برجام جز دروغ، خیانت، ضرر و خسارت نتیجه ای از گفتگو و تعامل با آمریکا و اروپا ندیدیم. دلیل آن هم تحریم‌ها روز افزون آمریکا علیه ملت ایران، عهد شکنی، عمل نکردن به تعهداتش در برجام است.
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دنا به سال روز بهزیستی و تأمین اجتماعی هم اشاره ای کرد، و گفت: تأمین اجتماعی ایده ای مبارک و ضرورتی حیاتی اجتناب ناپذیر برای زندگی پیچیده امروز است، اما اصل عدالت اقتضاء دارد. جامعه هدف این سازمان و خانواده بزرگ تأمین اجتماعی که تحت پوشش آن هستند، به شکل یکسان از خدمات و رفاهی‌ات آن بهره مند شوند، و در استان ما در عرصه بهداشت و درمان به‌ویژه در سی سخت احداث بیمارستان تأمین اجتماعی یک ضرورت و مطالبه به حق مردم و گردشگران است.
مصباح به سالروز تأسیس نهاد شورای نگهبان قانون اساسی هم پرداخت، و اظهار داشت: تأسیس شورای نگهبان دغدغه و آرمان علماء بزرگ و مجتهدان مبارز ما از مشروطه تا انقلاب اسلامی بود؛ و محصول و ثمره سال‌ها مبارزه، ایثار و شهادت است؛ که باید از زحمات و خدمات ان تقدیر کنیم.
وی افزود: اگر چه ممکن است به برخی تصمیم‌ها و عملکردهای زیر مجموعه شورای نگهبان انتقاداتی وجود داشته باشد، اما تصمیمات و نظرات شورای مرکزی در انتخابات و تأیید قوانین فصل الخطاب است؛ و تضعیف این نهاد بی انصافی و خیانت است.
وی اظهار داشت: ۲۵ شوال شهادت رییس مذهب تشییع امام جعفر صادق علیه السلام است، که به محضر مقدس امام زمان ارواحنا فداه تسلیت وتعزیت عرض می‌کنم؛ امام صادق حق بزرگی بر بشریت و جهان اسلام دارند، باید از شخصیت و نقش آفرینی این امام عزیز به خوبی تجلیل شود؛ اسلام، علم را احیا، مذهب حقه جعفری را زنده کرد، و دانشگاه بزرگ امام صادق که نماد آزاد اندیشی علمی ودینی است، را مایه مباهات و افتخار اسلام و ادیان الهی است؛ که باعث شده مشعل دین خاموش نشود.
انشالله مردم استان در شهادت حضرت صادق علیه السلام مثل محرم و صفر حضور شکوهمند پیدا کنند و به زیبایی از این امام همام تجلیل و تکریم کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

قدیم‌ترها والدین که می‌خواستند کودکان خود را بترسانند از «لولو خورخوره» برای آنها می‌گفتند ...
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
1