تاریخ انتشار
جمعه ۲۳ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۱۹
کد مطلب : ۲۶۰۲۸۵

افزایش ۲۲ درصدی مصرف برق در کهگیلویه

۲
۰
کبنا ؛افزایش مصرف برق در کهگیلویه همزمان با سایر نقاط کشور و خاموشی‌های جزیی و بابرنامه و توصیه به مردم در جهت مدیریت مصرف بهانه ای شد تا رئیس شرکت توزیع برق کهگیلویه در نشستی باخبرنگاران در این زمینه توضیحاتی ارائه کند.
خسرو پرویزی در ابتدا گفت: پیک بارمصرفی مردم کهگیلویه در بخش‌های مختلف تجاری و خانگی در خردادسال ۹۵ به رقم ۵۱ مگاوات رسید اما در همین مدت در خردادسال ۹۶ باافزایش ۱۵ مگاواتی به رقم ۶۶ مگاوات رسیده که این میزان افزایش به تنهایی با مصرف شهرستان لنده برابری می‌کند.
پرویزی تاکید کرد: تاکنون گزارشی درزمینه افت ولتاژ برق ازسوی مردم گزارش نشده که توسط واحد کنترل بار بررسی ورفع نشده باشد.
خسرو پرویزی افزود: تنها درصد کمی از تلفات شبکه مربوط به مسائل فنی است و بخش زیادی از تلفات انرژی مربوط به تلفات غیرفنی ازجمله استفاده از برق غیرمجازودستکاری کنتورها می‌باشد که اکیپ‌های این شرکت به‌صورت مستمر با مشترکینی که اقدام به استفاده غیرمجاز از انرژی برق می‌کنند برخورد می‌نمایند.
وی افزود: در چهاماهه سال جاری ضمن گزارش ۴۲۴ تعداد برق غیرمجاز ۳۰۵ نفر را به دادگاه ارجاع و تعداد احکام صادره در این خصوص نیز ۲۷۰ مورد بوده است.
این مسئول نیز گفت: درایستگاه دهدشت جمعاً ۳ ترانس وجوددارد که از حداکثرظرفیت آن‌ها استفاده می‌شود و به علت نداشتن امکان فنی نصب ترانس چهارم در ایستگاه تاکنون میسر نشده است.
با این حال رئیس سختکوش توزیع برق کهگیلویه باردیگر از افزایش بار مصرف برق طی خرداد ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و اظهار داشت: با بررسی‌های انجام شده پیک بار در تابستان رشد کم سابقه‌ای داشته است.
خسرو پرویزی افزود: مصرف برق طی خرداد ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داشته است.
وی، ساعات پیک بار در شهرستان را ۱۱ تا ۱۵ و ۱۹ تا ۲۳ دانست و گفت: مدیریت مصرف برق در این ساعات ضروری است.
پرویزی، بالا رفتن میزان مصرف برق را از مشکلات پیش روی شرکت توزیع برق برشمرد و افزود: به منظورعبور ازبحران
باکاهش بار شبکه در پاره‌ای از موارد مجبور به اعمال خاموشی‌های ساعتی در بعضی نقاط و خاموشی معابر شهری وروستایی می‌شویم هرچند که همین روش نیز باتوجه به گرمای هوا ومشکلات مردم برای ما سخت وناراحت کننده است.
وی، راه‌اندازی ایستگاه دائمی چرام ولنده را در صورت عملیاتی شدن از روش‌های جبران کمبود برق در کهگیلویه عنوان کرد.
پرویزی با بیان اینکه ۵۰ درصد بار برق مصرفی در فصول گرما مربوط به وسایل سرمایشی است گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد بار مصرف در تابستان دو برابر زمستان است بطوریکه درزمستان گذشته میزان پیک مصرف انرژی ۳۳ مگاوات بوده است.
وی از مردم خواست در جهت کمک به آسایش خود و پایداری برق، در ساعات پیک بار از وسایل برقی پرمصرف استفاده نکنند و مدیران هم در ساعات غیر اداری نسبت به خاموش نمودن وسایل سرمایشی و روشنایی ادارات اقدام کنند.
این مسئول گفت: مدیران آبفای شهری وروستایی در راستای کاهش پیک بار وجلوگیری از خاموشی‌های ناخواسته همکاری لازم را با شرکت برق داشته باشند وپمپاژهای آب آشامیدنی را ساعات پیک بار روشن ننمایند (ساعت ۱۱ الی ۱۵ و ۱۹ الی ۲۳).
پرویزی تاکید کرد: از کشاورزان محترم نیز تقاضا داریم همکاری لازم را درخصوص روشن نمودن پمپاژهای کشاورزی درساعات غیر پیک بار با شرکت برق داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

فدایی
Iran, Islamic Republic of
با سلام درود بر مدیر توانمند تلاش گر جناب دکتر برویزی عزیز و خسته نابذیر
مسافر غریب
Iran, Islamic Republic of
باسلام.وخسته نباشی خدمت برادر عزیز وزحمت کش اقای مهندس پرویزی وکلیه پرسنل زحمت کش والبته گم نام کهگیلویه.جناب مهندس افت ولتاژ داریم ان هم از نوع بدش(افت ولتاژبسیار زیاد) تنها را برون رفت کهگیلویه از این وضع موجود برق واینکه تابستان ۹۶ را با هر بدبختی که بگذرانیم باز تابستان ۹۷ می اید ما باشیم یا نباشیم این است که:۱-شهرستان نیاز به شبکه انتقال برق جدید وحتی ۲۳۰ کیلو ولت دارد.
۲-نیاز به احداث پست برق در سوق ولنده وچاروسا می باشد
۳-با وجود اینکه حرف از تاسیس پست در بند می باشد ولی پست نیاز به خط انتقال دارد وهزینه هر کیلومتر خط ۱۳۲ کیلو ولت حدود ۷۰۰ میلیون تومان می باشه
۴-ورودی برق پست چاروسا (دیشموک)از سمت باغ ملک خوزستان حدود ۶۰ کیلومتر که جما ۷۲۰ میلیارد تومان می باشه
۵-این هزینه به همین سادگی محقق نمی شود مگه اینکه مسولان به خصوص نماینده محترم مردم از وزارت مسقیما ورود پیدا کنه
۶وادامه ماجرا..................
پس مشکل برق هست واین یک واقعیت می باشه پس همه باهم یا علی گوییم ودر پست ومقامی هستی وهستم وهستند کوتاهی نکنیم
من اله توفیق
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1