تاریخ انتشار
جمعه ۲۳ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۸
کد مطلب : ۲۶۰۲۸۳

گزارش بازدید مسئولان از چند پروژه مهم یاسوج (+تصاویر)

۰
کبنا ؛ 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده بویراحمد و دنا و جمعی از مسئولان ارشد این استان از پروژه‌های مهم یاسوج بازدید کردند.
به گزارش کبنا از یاسوج، امروز سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، غلام‌محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا، پژمان نیک‌اقبالی، محمود باقری مدیرکل گردشگری و جمعی از مسئولان استان از پروژه‌های مهم یاسوج بازدید کردند.
بنا بر این گزارش، مسئولان در این برنامه از پروژه‌های پل سوم بشار، بیمارستان ۲۸۰ تختخوابی یاسوج، کمپ اسکان یاسوج، موزه، آبشار و پارک‌جنگلی بازدید کردند.
بازدید از پروژه اسکان یاسوج
۴ طرح اسکان با اعتبار ۴۰ میلیارد ریالی از محل سفر ریاست جمهوری در استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود.
محمود باقری در این بازدید با بیان اینکه پارک اسکان به مساحت ۱۲ هزار متر مربع در اختیار گردشگری است، گفت: پارک اسکان را از محل اعتبارات سفر رئیس جمهوری به مبلغ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اجرا می‌کنیم که در این فضا، آلاچیق و سکوی و سایر امکانات پیش‌بینی شده است که با این کار کسی وارد پارک نمی‌شود.
وی بیان کرد: در این پارک، ۴۰ چشمه دستشویی در نظر گرفتیم، ۷۰ سکو برای چادر در نظر گرفته شد و ۱۰ هزار متر مکعب خاکبرداری انجام شده است.
این مسؤول از اجرای ۴ پارک اسکان در شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: پارک اسکان یاسوج با اعتبار یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، سی‌سخت ۹۵۰ میلیون، گچساران ۷۰۰ و دهدشت ۷۰۰ میلیون تومان از محل سفر ریاست جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد احداث می‌شود.
بازدید از پروژه موزه یاسوج
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح فاز نخست پروژه موزه یاسوج در هفته دولت امسال خبر داد.
محمود باقری در بازدید از پروژه موزه یاسوج که با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد و نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی انجام شد، اظهار داشت: موزه یاسوج در زمینی به مساحت دو هزار و ۷۰۰ متر مربع در سال ۸۶ کلنگ زنی شد.
وی با بیان اینکه هم‌‌اکنون ساختمان و محوطه این پروژه از پیشرفت خوبی برخوردار است، افزود: فاز نخست این پروژه شامل سالن روباز، محوطه‌سازی، فضای سبز و دیوارکشی در هفته دولت افتتاح شده و ساختمان موزه نیز تا پایان آبان‌ماه تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: این پروژه در پنج طبقه شامل سالن نمایشگاه دائم، نمایشگاه موقت و سالن اجتماعات، آزمایشگاه و کارگاه مرمت، رستوران و چاپخانه و کتابخانه احداث شده است.
باقری عنوان کرد: در سفر هیئت دولت به استان، پنج میلیارد تومان اعتبار برای پروژه مصوب شد که از این میزان سه میلیارد تومان برای سال ۹۵ و دو میلیارد تومان برای سال ۹۶ در نظر گرفته شد.
وی گفت: حدود هشت هزار قلم شیء تاریخی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۳۰۰ قلم از این اشیاء در موزه نگهداری شده و با افتتاح موزه یاسوج مشکل کمبود فضای برای نگهداری این اشیاء تاریخی رفع می‌شود.
 
بازدید از بیمارستان ۲۸۳ تختخوابی شهید جلیل یاسوج
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی از پیشرفت ۹۲ درصدی پروژه بیمارستان شهید جلیل یاسوج خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود این پروژه تا چند ماه آینده به بهره برداری برسد.
غلام محمد زارعی در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی شهر یاسوج اظهار داشت: بسیاری از پروژه‌های مهم شهر یاسوج با تلاش‌های صورت گرفته فعال بوده اما در برخی پروژه‌ها دلایل فنی یا مالی تغییرات مختصری را داریم که به لحاظ حیاتی بودن این پروژه‌ها، اراده همه مسئولان این است که هر چه زودتر به بهره برداری برسند.
وی افزود: پروژه بیمارستان شهید جلیل یاسوج از مهمترین پروژه‌های درمانی جنوب کشور است که با بهره برداری از آن شاهد تحولی عظیم در حوزه سلامت استان هستیم.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چندین اتاق عمل همزمان در این بیمارستان پیش بینی شده است، عنوان کرد: این پروژه هم اکنون حدود ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیش بینی می‌شود تا چند ماه آینده به بهره برداری برسد.
زارعی با اشاره به اینکه تامین تجهیزات این بیمارستان در حال پیگیری است، گفت: فشار سنگینی که بر روی حوزه سلامت استان وجود دارد از جمله بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج که ۲٫۵ برابر ظرفیت پذیرش می‌کند، نیاز به راه اندازی این بیمارستان را دوچندان کرده است.
 
بازدید از پروژه پل سوم بشار
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه غلام‌محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در بازدیدی یک روزه از صبح امروز از چند پروژه عمرانی در شهر یاسوج بازدید کردند.
سید موسی خادمی در بازدیدی که از بیمارستان بزرگ شهر یاسوج داشت در جمع خبرنگاران با اشاره به چند پروژه بزرگ که در شهر یاسوج در حال تکمیل هستند و نیازی که اکنون این شهر به پروژه‌های نیمه تمام دارد اظهار کرد: در مجموع فعالیت پروژه‌ها خوب است.
مسوول ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: بیمارستان بزرگ یاسوج یکی از پروژه‌هایی است که ساخت آن خیلی طول کشیده است.
وی افزود: پروژه پل سوم بشار یکی از پروژه‌هایی است که هر چند انتظارات را برآورده نکرده اما یکی از دلایل آن به اعتبارات برمی‌گردد که قرار بود از محل اعتبارات ماده ۱۸۰ تأمین شود.
خادمی بیان کرد: به دلیل تخصیص نیافتن منابع کار این پروژه به کندی پیش رفت ولی بیمارستان بزرگ شهر یاسوج طبق آخرین توافقاتی که داشته‌ایم مطابق برنامه پیش رفته است.
وی افزود: هر چند احساس می‌کنیم در این پروژه هم دو ماه از برنامه عقب‌ماندگی داریم که برای تسریع در عملیات پروژه جلساتی در استان و در تهران برگزار می‌کنیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهارات خود خاطرنشان کرد: این پروژه خیلی مشکل بودجه‌ای ندارد چرا که از محل اعتبارات ریاست‌جمهوری اعداد خوبی به آن اختصاص یافته است.
غلام‌محمد زارعی نماینده بویراحمد  و دنا به پروژه پل سوم بشار اشاره داشت و ابراز کرد: این پروژه جز خواسته‌ها و مطالبات همه مردم است و ما دنبال برنامه زمان بندی برای این پروژه هستیم که با ارزیابی پیشرفت کار، همه مسئولان پای کار بیایند.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه پل سوم بشار هم اکنون بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی می‌شود باند نخست آن در ماه‌های آینده به بهره برداری برسد.
زارعی افزود: استاندار کهگیلویه و بویراحمد قول داده که از محل اسناد خزانه به این پروژه کمک شود تا هر چه سریع تر شاهد بهره برداری از آن باشیم.
 
     
----------------------------
گزارش: علی اکبر پاک
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تقی
Iran, Islamic Republic of
به اون خدایی که همه جا هستش قوت من ای بازدیدل نی ۶ سال پیش اقایه زارع قبل از رفتن به مجلس میگفت من قبول شدم ۲ ساله بیمارستان رو تحویل میدم هنوز داره میره ازش بازدید میکنه که فرسوده شده یا نه
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
من هم عینک دودی دارم ، اینا هم شد پروژه، خودتونو مسخره کردین یا مردمو
مردم دارند تو فقر و بی پولی دست و پا می زنند، بیکاری،فقر، اعتیاد ، درگیری های خیابانی
پیمانکار
Iran, Islamic Republic of
انصافا کیانی چه کارهاست پروژهای استان به ایشان چه ؟اصلا کار اتاق بازرگانی در امرصادرات چه کرده ؟
شهدای دولت اباد
Iran, Islamic Republic of
از مدیر محترم کبنا نیوز درخواست دارم که به خانواده شهید جلیل بگویید که این بیمارستان باید به نام شهدای دولت آباد باشد /در غیر اینصورت غصبی است وما مالکان راضی نیستیم ؟
ننپ
Iran, Islamic Republic of
عشقشو عینک افتابی زدنه
علی
Iran, Islamic Republic of
خدمت نگارنده عرض کنم که زمین این بیمارستان را اهالی دولت آباد به صورت نصفه بها واهدا کرده اند وقراراست که بیمارستان به نام شهدای دولت آباد نامگذاری شود لطفا هنوز هیچ نامگذاری رسمااز طرف دولت اعلام نشده فعلا هم بیمارستان ۲۰۰تختخوابی یاسوج است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟//
روحانی
Iran, Islamic Republic of
زارعی با استعانت از خدا حل این مشکلات را تا دو ماه اینده قطعی میکند.
محله بختیاری
Iran, Islamic Republic of
استاندار لطفا یه بازدیدی هم از وضع زندګی اسف بارمردم منطقه محله بختیاری کنید تا اوج بدبختی مردم را ببینید ُ انګارهمه مسولین این مردم را فراموش کرده اند
سجاد
Iran, Islamic Republic of
محله بختیاریل بفرمایید حاج زارع سر و محله بزنه .عهخی
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1