تاریخ انتشار
جمعه ۲۳ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۱
کد مطلب : ۲۶۰۲۷۸

پاسخ «نیک‌اقبالی» به ابهامات در باره توزیع اعتبارات شهرداری‌ها / با دستور «نوبخت» ۳۰ میلیارد مستقیم به حساب شهرداری‌ گچساران ریخته شد

۸
۰
کبنا ؛اخیراً در رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد مطالبی در رابطه با توزیع ۶۰ میلیارد تومان از محل بدهی دولت به شهرداری‌ها منتشر گردید که شبهاتی نیز ایجاد شده بود که پژمان نیک‎اقبالی معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص توضیحاتی داده است.
به گزارش کبنا، نیک‌اقبالی معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اختصاص ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین مطالبات شهرداری‌ها از دستگاه‌های دولتی، گفت: با ابلاغ نوبخت رئیس سازمان مدیریت وبرنامه‌ریزی، از این مبلغ ۳۰ میلیارد تومان مستقیما به شهرداری گچساران اختصاص یافت.
وی ادامه داد: با توجه به قول دولت مبنی بر تأمین مطالبات شهرداری‌ها از دستگاه‌های دولتی، اعتباری برای این موضوع در نظر گرفته شد که با ابلاغ محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به استان، ۳۰ میلیارد تومان مستقیما به شهرداری گچساران و ۳۰ میلیارد تومان به همه شهرداری‌های استان اختصاص یافته است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه سه هزار واحد در بافت فرسوده گچساران در حال بازسازی است، افزود: قسمت عمده‌‌ای از ۳۰ میلیارد تومانی که به صورت مستقیم به شهرداری گچساران تخصیص یافت به خاطر تخفیفاتی است که شهرداری گچساران در احیای بافت فرسوده متقبل شده است.
نیک‌اقبالی با بیان اینکه ۳۰ میلیارد تومان دیگر به همه شهرداری‌های استان اختصاص یافته است، گفت: شهرداری گچساران هم باید از این ۳۰ میلیارد تومان استفاده می‌کرد اما با توجه به سیاست‌های اتخاذ شده در استان و با توجه به دستور استاندار کهگیلویه و بویراحمد مقرر شد که از ۳۰ میلیارد تومان دوم به شهرداری گچساران پرداخت نشده و این اعتبار بین سایر شهرداری‌های استان توزیع شود.
وی بیان کرد: پرداخت این پول به شهرداری‌ها حتما باید بر اساس احکام اتخاذ شده در کمیسیون ماده ۱۰۰ و ۷۷ شهرداری‌ها باشد، یعنی باید احکامی داشته باشند که ثبت شده و حتما دستگاه اجرایی ملزم به پرداخت آن مبلغ شده باشد که متأسفانه بسیاری از شهرداری‌های کوچک و تازه تأسیس ما نمی‌توانستند از این مبلغ استفاده کنند.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مقرر شد ۱۰۰ درصد مطالبات شهرداری‌های کوچک در این حوزه پرداخت شود که البته بسیاری از شهرداری‌های کوچک ما حتی یک ریال هم در این حوزه اسناد نداشتند و این اعتبار باید به شهرداری‌های بزرگ‌تری مثل دهدشت، یاسوج و سی‌سخت پرداخت می‌شد.
نیک‌اقبالی عنوان کرد: البته شهرداری بزرگی مانند دهدشت تنها حدود دو میلیارد تومان اسناد ثبت شده داشت که می‌توانستیم پرداخت کنیم، بنابراین قسمت عمده‌ای از این ۳۰ میلیارد تومان یعنی بیش از نیمی از آن به شهرداری یاسوج تعلق می‌گیرد، زیرا شهرداری یاسوج حدود ۶۰ میلیارد تومان اسناد ثبت شده داشت که باید پرداخت می‌شد.
وی ابراز کرد: اگر شهرداری‌های کوچک را جدا کرده و مطالبات شهرداری‌های متوسط هم به طور کامل پرداخت شود مابقی پول که بیش از ۵۰ درصد ۳۰ میلیارد تومان است به شهرداری یاسوج داده می‌شود.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: از این مبلغ ۳۰ میلیارد تومان، مبلغی هم بابت بیمه و مالیاتی که این پول دارد کسر می‌شود یعنی در مجموع ما باید روی ۲۵ یا ۲۶ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

ظریف
Iran, Islamic Republic of
گچساران هم نماینده داره هم صاحب اما ......
استانداری
Iran, Islamic Republic of
می شود گفت جنابعالی چه نسبتی با بویراحمد و دنا داری .
ناامید شدم
Iran, Islamic Republic of
ایشا هم افتخار کنین بریزین به حساب زینل زاده گچساران
تقی
Iran, Islamic Republic of
بنازم تاجه بگو بیو اصلا این مرکز هم سی خوت آخ سی زارع آخ سی عزیزی که بعد از ..
حسيني
Iran, Islamic Republic of
آقای استاندار چرا حق شهرداری گچساران را پایمال میکنید؟
کهگیلویه
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر تاجگردون اینها وخبرهای خوش جمنا ودلواپسان نمی بینند لطفا در رسانه‌ها و مساجد اطلاع رسانی شود تا مردم قدر شناس گچساران قضاوت کنند
اسماعیل....
Iran, Islamic Republic of
اقا جان چرا میگی با دستور نوبخت ...بگو با دستور تاجگردون و به سفارش دوستانشون....تا وقتی تو این استان این روابط حاکمه تکلیف مردم روشنه...خوب اگه اقای نوبخت از اون بالا تصمیم میگیره پس معاون عمرانی استاندار دیگه ....اقای مهندس با این گونه صحبت ها خودت ب.. خودت اقرار میکنی...جم کنین کاسه کوزه هاتونو.. این استانو بردین شما.....
میر رضا
Iran, Islamic Republic of
خدایا د بسه
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1