تاریخ انتشار
جمعه ۲۳ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۰
کد مطلب : ۲۶۰۲۷۷

از ضرورت احداث بیمارستان تامین اجتماعی سی‌سخت تا انتقاد تورم دو رقمی

۱
۰
کبنا ؛خبرهای نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد/

ولی فقیه حافظ و مدافع دین اسلام است/مردم از ولایت فقیه پیروی و تقلید کنند
امام جمعه موقت شهر یاسوج گفت: ولی فقیه حافظ و مدافع دین اسلام و تسلیم اوامر الهی است.
به گزارش کبنا، حجت‌الاسلام سید علی‌صالح موسوی‌اعظم ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته مسئله ولایت فقیه را یکی از مسائل مهم میان مسلمانان دانست و گفت: هیچ عبادتی بدون پذیرش اصل ولایت فقیه مورد قبول نیست.
امام جمعه موقت یاسوج بیان کرد: ولی‌فقیه مجتهد جامع‌الشرایطی است که در دوران غیبت امام عصر(عج) وظیفه هدایت معنوی جامعه را بر عهده دارد که همه باید از وی پیروی و تقلید کنند.
وی با اشاره به اینکه ولایت فقیه همراه انقلاب به وجود نیامده، افزود: ولایت فقیه همراه انقلاب به وجود نیامده بلکه ریشه در دین اسلام دارد و اسلام آن را مشخص کرده اما بعضی‌ها به اشتباه فکر می‌کنند که بعد از انقلاب به وجود آمده در حالی که اینگونه نیست.
موسوی‌اعظم با بیان اینکه ولی‌فقیه به عنوان نماینده امام عصر حافظ و مدافع دین مبین اسلام است، گفت: ولی فقیه حافظ و مدافع دین اسلام و تسلیم اوامر الهی است.
امام جمعه موقت یاسوج بیان کرد: اصل ولایت فقیه یک مسئله الهی است، ولی فقیه نباید تحت تاثیر برخی افراد به خصوص افراد نفوذی قرار گیرد.
وی در بخش دوم سخنان خود به برخی وظایف شورای نگهبان اشاره کرد و یادآور شد: شورای نگهبان گاهی اوقات برخی از قوانین مجلس شورای اسلامی را به دلیل مغایرت با دین و قانون اساسی رد و برگشت می‌دهد که هدف شورای نگهبان از این اقدام اصلاح آن قانون و مغایر نداشتن با احکام دین و قانون اساسی است.
موسوی‌اعظم تصریح کرد: شورای نگهبان از فقه‌ها و حقوقدانی که بر دین و قانون اساسی تسلط دارند تشکیل شدند و بدون دلیل قانونی را رد نمی‌کنند.
 
دشمن در فتنه ۷۸ فقط به دنبال زدن ولایت‌فقیه بود/جز دروغ و خیانت چیزی در برجام از آمریکا ندیدیم
امام جمعه سی‌سخت گفت: دشمن در فتنه ۷۸ فقط به دنبال زدن ستون خیمه انقلاب و ولایت‌فقیه بود.
حجت الاسلام ناصر مصباح ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر سی‌سحت ضمن توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی و ترس از عظمت و قدرت و مجازات‌های خداوند و امید به رحمت و بخشش، ذات مقدسش را در شکل‌گیری تقوا موثر دانست و با بیان روایتی از حضرت امام صادق علیه السلام که آن امام فرمودند: لا تکون مومنا"حتی تکون خائفا"راجیا" و لا تکون خائفا"راجیا" حتی تکون عاملا "لما تخاف و ترجو لازمه خوف و رجاء را انجام واجبات و تکالیف دینی و ترک محرمات دانست که تکمیل کننده ترس از خدا و امیدواری به روح و رضوان الهی است.
وی گفت: در روایت دیگری آمده خوشا به حال آن بنده مومنی که مراقب وظیفه بندگی‌اش در محضر خدا باشد و از عاقبت گناه هم ترسان و خوفناک گردد.
مصباح‌نژاد در ادامه مباحث سلسله‌وار معاد و سبک زندگی اسلامی به عوامل محرومیت از نعمت و فرصت سرنوشت‌ساز شفاعت پرداخت و گفت: چهارمین عامل محرومیت از شفاعت شفیعان روز محشر و صحنه سخت قیامت دشمنی عداوت و مخالفت با اهل بیت عصمت و طهارت رسول خداست.
وی گفت: اهل بیت پیامبر انسان‌های عادی نیستند و صرفا به خاطر انتساب به پیامبر خدا این همه امتیاز و مقام معنوی پیدا نکردند بلکه این بزرگواران با تلاش مجاهدت با هوای نفس به طهارت روح و وجود رسیدند با تمام وجود خدا را عبادت و بندگی کردند به اندازه‌ای که انسان در سیره وجودی‌شان به غیر از دلدادگی به ذات مقدس ربوبی و عشق به خدا هیچ عنصر دیگری را نمی‌بیند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی دنا در خطبه دوم ضمن توصیه مجدد خود و نمازگزاران به تقوای الهی به مسائل و مناسبت‌های روز پرداخت و فتح شهر موصل عراق را که ۳ سال در اشغال تروریست‌های داعشی و با خیانت مسؤولان شهریه ویرانی تبدیل شد را پیروزی بزرگ و راهبردی برای جبهه مقاومت توصیف کرد و افزود: ملت عراق با یک گروه نادان و فریب خورده مواجه نبودند بلکه با آمریکا و اسرائیل و کفتارهای خائن عرصه سیاست در منطقه و جهان اسلام یعنی آل‌سعود می‌جنگیدند.
وی گفت: این پیروزی و فتح ثمره وحدت، نقش‌آفرینی مرجعیت دینی و خون شهدای مدافع حرم است که این فتح بزرگ را به محضر امام عصر ارواحنا فداه و مقام معظم رهبری ملت مظلوم عراق و خط مقاومت در برابر اشغال و تجاوز تبریک و شادباش عرض می‌کنم.
مصباح‌نژاد به ۲۳ تیر ماه ۱۳۷۸ سالروز حماسه همبستگی ملی در دفاع از ارکان مقدس نظام اسلامی و اصل ولایت فقیه در سرکوب فتنه ۷۸ و پایان دادن به آشوب‌های خیابانی هم اشاره کرد و افزود: دشمن به خوبی می‌داند که ستون خیمه اقتدار نظام اسلامی و عامل صیانت و پایداری کجاست فلذا با نفوذ و یارگیری در بین سیاسیون و برخی اصحاب رسانه و حتی برخی افراد به ظاهر موجه با سابقه اما منافق می‌خواهد ستون نگهدارنده انقلاب یعنی اصل مترقی ولایت فقیه و شخص ولی فقیه را تخریب کند تا بتواند به کشور برگردد و سلطه خودش بر ایران و منطقه را تجدید کند.
وی گفت: اما با فضل الهی و بصیرت انقلابی ملت این آرزو را انشاالله به گور خواهند برد.
وی به روز گفت‌وگو و تعامل سازنده با دنیا هم پرداخت و افزود: منطق جمهوری اسلامی گفت‌وگو و تعامل هست و ما برای جهانی کردن آرمان‌های انقلاب اسلامی باید اهل گفت‌وگو و تعامل باشیم اما با شرایط عزت، حکمت و مصلحت ما به غیر از رژیم صهیونیستی که اساس و موجودیت آن را قبول نداریم هر کشور دیگری که صداقت در عمل و احترام متقابل با ما داشته باشد و حقوق مسلم ما را در دنیا رعایت کند حاضر به گفت‌وگو و تعامل هستیم.
وی گفت: دنیا را هم فقط آمریکا و چند کشور اروپایی نمی‌دانیم دیگر کشورها هم از حق حیات برخوردارند، ما گفت‌وگو و تعامل با اروپا و آمریکا را امتحان کردیم در همین مذاکرات هسته‌ای برجام جز دروغ و خیانت و ضرر و خسارت نتیجه‌ای از گفت‌وگو و تعامل با آمریکا و اروپا ندیدیم دلیل آن هم تحریم‌های روز افزون آمریکا علیه ملت ایران و عهدشکنی و عمل نکردن به تعهداتش در برجام است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دنا به سالروز بهزیستی و تامین اجتماعی هم اشاره ای کرد و گفت: تامین اجتماعی ایده‌ای مبارک و ضرورتی حیاتی اجتناب ناپذیر برای زندگی پیچیده امروز است اما اصل عدالت اقتضاء دارد جامعه هدف این سازمان و خانواده بزرگ تامین اجتماعی که تحت پوشش آن هستند به شکل یکسان از خدمات و رفاهیات آن بهره‌مند شوند و در استان ما در عرصه بهداشت و درمان به ویژه در سی‌سخت احداث بیمارستان تامین اجتماعی یک ضرورت و مطالبه به حق مردم و گردشگران است.
مصباح به سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان قانون اساسی هم پرداخت و اظهار داشت: تاسیس شورای نگهبان دغدغه و آرمان علماء بزرگ و مجتهدان مبارز ما از مشروطه تا انقلاب اسلامی بود و محصول و ثمره سالها مبارزه و ایثار و شهادت است که باید از زحمات و خدمات آن تقدیر می‌کنیم اگر چه ممکن است به برخی تصمیم‌ها و عملکردهای زیر مجموعه انتقاداتی وجود داشته باشد اما تصمیمات و نظرات شورای مرکزی در انتخابات و تایید قوانین فصل‌الخطاب است و تضعیف این نهاد بی‌انصافی و خیانت است.
وی گفت: آخرین مطلب ۲۵ شوال شهادت رئیس مذهب تشیع امام جعفر صادق علیه السلام هست که به محضر مقدس امام زمان ارواحنا فداه تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم امام صادق حق بزرگی بر بشریت و جهان اسلام دارند باید از شخصیت و نقش‌آفرینی این امام عزیز به خوبی تجلیل شود اسلام را احیا کرد علم را احیا کرد مذهب حقه جعفری را زنده کرد دانشگاه بزرگ امام صادق که نماد آزاد اندیشی علمی و دینی هست مایه مباهات و افتخار اسلام و ادیان الهی است که باعث شده مشعل دین خاموش نشود.
 
آزادسازی موصل توطئه آل سعود و آمریکا را در هم شکست
امام جمعه دهدشت گفت: آزادسازی موصل توطئه‌های آل سعود و امریکا را در هم شکست.
حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت فرا رسیدن شهادت امام جعفر صادق(ع) را تسلیت گفت و اظهار داشت: اهل بیت مخزن علم و حلم پروردگارند، زنده و مرده بودن آنها فرقی نمی‌کند چون همیشه زنده‌اند.
امام جمعه دهدشت اهل بیت را مصداق آیه « ولا تحسبن الذین قتلو فی‌سبیل الله..» دانست و افزود: در حالی که هر کس بمیرد دیگر از این دنیا رفته است اما خداوند برای شهید زندگی دیگری قرار داده و امام امام بر شهید فضیلت بالاتری دارد چون شهید راهش را از امام گرفته است.
حسینی در ادامه به تبیین شخصیت و زندگانی امام ششم شیعیان پرداخت و خاطرنشان کرد: آن امام همام در زمانی زندگی می‌کرد که قدرت از بنی امیه به بنی عباس منتقل شد در همین زمان فرصتی پیدا شد تا امام به نشر مکتب تشیع بپردازد و لذا در این فرصت هزاران دانشجو در رشته‌های فقه، تاریخ و کلام و...تربیت کرد.
وی افزود: امروز وقتی نگاه می‌کنیم بیشترین احادیث در مکتب شیعه مربوط به امام صادق است و قریب به چهار هزار شاگرد داشت که از محضر آن امام بهره بردند.
حسینی با بیان اینکه بهترین روش برای مبارزه با توطئه‌های دشمن، فهیم کردن و آگاه کردن مردم است، گفت: اگر مردم آگاه نشوند نمی‌توانند مسیر حق را پیدا کنند.
وی ادامه داد: در طول تاریخ طرفداران ائمه و پیامبران همیشه کم بودند در حالی که دستگاه انحرافی مقابل ائمه همیشه قوی بودند.
حسینی تنها راه نجات مردم را آگاهی و دانایی مردم دانست و گفت: اگر مردم دچار جهالت شوند، علما هم منزوی می‌شوند، ما مدیر و آگاه‌تر از اولیا و انبیاء نداریم اما همه اینها در طول تاریخ منزوی بودند علتش هم ناآگاهی و نادانی مردم بوده است.
وی با بیان اینکه امروز دشمن تلاش می‌کند تا علمای دین منزوی شوند، تصریح کرد: در قدیم هم وقتی قدرت علمی انبیاء را می‌دیدند دشمن از طریق فساد وارد عمل می‌شد و زنان فاحشه را وارد فضای مسلمین می‌کرد امروز هم با فساد و رواج فحشا می‌خواهند مردم را گمراه کنند.
حسینی در بخش دیگری از سخنانش آزادسازی موصل را به مرجعیت دینی و همه مردم عراق تبریک گفت و افزود: توطئه آل سعود و آمریکا و داعش در موصل در هم شکست.
خطیب نماز جمعه دهدشت به نقش سردار سلیمانی و فتوای مرجعیت عراق در این پیروزی اشاره و تصریح کرد: اگر ایران نبود داعش بر عراق و سوریه احاطه پیدا می‌کرد.
 
امام جمعه لنده: دولتمردان به وضعیت رفاهی و معیشت مردم رسیدگی کنند
حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر لنده اظهار داشت: برخی ها با طرح مسائل غیرضروری در جامعه به دنبال حذف مسائل مهم جامعه هستند و عده ای نیز با عوام فریبی ذهن مردم را از مسائل مهم جامعه همانند معیشت مردم دور می کنند.
امام جمعه لنده با اشاره به مشکلات معیشتی مردم در جامعه گفت: نقد دلسوزانه و بیان مشکلات جامعه بهترین راهکار برای احصاء مشکلات جامعه است.
وی افزود: برخی از مسئولان ناکارآمدی خویش را با طرح مسائل غیرضروری در جامعه بزک کرده و از پرداختن به مسائل مهم خودداری می‌کنند.
امام جمعه لنده تصریح کرد: مسائلی از قبیل گرانی، معیشت مردم، بیکاری، فقر، طلاق و کاهش سن ازدواج در جامعه از مهمترین مباحث روز هستند که باید دولتمردان به آن توجه کافی داشته باشند.
وی افزود: عده‌ای در کشور به رابطه با آمریکا دل خوش کرده بودند که رابطه با آمریکا علاوه بر مرتفع نکردن مشکلات سبب تحکیم تحریم‌ها نیز شده است.
محمودی اصل گفت: ایجاد فضای دوقطبی در جامعه از مهمترین مسائلی است که در جامعه ایجاد شده و برای رهایی از مطرح کردن مسائل مهم و ضروری جامعه طرح می‌شود.
وی به افزایش تورم و دو رقمی شدن آن از بعد از انتخابات انتقاد کرد و گفت: بیش از ۵۴ روز از برگزاری انتخابات می‌گذرد و شاهد افزایش و دورقمی شدن نرخ تورم در جامعه هستیم که متاسفانه در این ایام هیچ گونه حمایتی از تولید و اشتغال در جامعه دیده نمی‌شود.
امام جمعه لنده گفت: نرخ بیکاری بنا بر اعلام دولت در سه ماهه اول سال۹۶ نسبت به مشابه سال گذشته نه تنها کاهشی نداشته بلکه شاهد افزایش نرخ بیکاری در جامعه نیز هستیم.
محمودی اصل خاطر نشان کرد: بیش از ۵۰۰هزار نفر از شاغلین در سال گذشته بیکار شدند و این در حالی است که دولت وعده داد که سالی ۹۰۰هزار شغل ایجاد کند.
وی گفت: اگر امسال دولت بتواند ۹۰۰هزار شغل جدید در کشور ایجاد کند به طور قطع بخش زیادی از بیکاری در جامعه رفع می‌شود، که عمده این افراد بیکار نیز فارغ التحصیلان دانشگاه هستند.
محمودی اصل با انتقاد از وضعیت حجاب وعفاف در جامعه گفت: متاسفانه وضعیت عفاف و حجاب در سطح شهرهای بزرگ بسیار اسف بار است که متولیان فرهنگی باید در مقابل این ناتوی فرهنگی و جنگ نرم مقابله کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ححح
Iran, Islamic Republic of
نمیونم کی از شما نظر خواسته
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1