تاریخ انتشار
جمعه ۲۳ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب : ۲۶۰۲۶۳

ایجاد ۴ پارک استان در شهرهای استان / بهره‌بردار تنگ مهریان برکنار شد

۱
۰
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده بویراحمد و دنا و جمعی از مسئولان ارشد این استان از برخی پروژه‌های مهم یاسوج بازدید کردند.
به گزارش کبنا از یاسوج، صبح امروز سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، غلام‌محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا، پژمان نیک‌اقبالی، محمود باقری مدیرکل گردشگری و جمعی از مسئولان استان از پروژه‌های مهم یاسوج بازدید کردند.
بنا بر این گزارش، مسئولان در این برنامه از پروژه‌های پل سوم بشار، بیمارستان ۲۸۰ تختخوابی یاسوج، کمپ اسکان یاسوج، موزه، آبشار و پارک‌جنگلی بازدید کردند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت که چهار کمپ اسکان در شهرهای یاسوج، سی‌سخت، دهدشت و دوگنبدان از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری و با اعتبار ۳۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در استان ساخته می‌شود.
وی افزود: اعتبار پارک اسکان شهرهای یاسوج، سی سخت، دوگنبدان و دهدشت به ترتیب ۱۶ میلیارد، ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون، هفت میلیارد و هفت میلیارد ریال است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که پارک اسکان یاسوج به مساحت ۱۲ هزار مترمربع ساخته می‌شود و در اختیار گردشگران و مردم استان قرار می‌گیرد.
محمود باقری اظهار داشت: در پارک اسکان یاسوج فضاهایی شامل آلاچیق، سکوی نشیمن و سرویس بهداشتی پیش ‌بینی شده است.
وی افزود که در این پارک ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی و ۷۰ سکو برای نصب چادر در نظر گرفته شده است.
باقری بیان کرد: حدود ۱۰ هزار مترمکعب خاک‌برداری در این پارک انجام شده است.
مدیرکل گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در این بازدید با بیان اینکه پارک اسکان به مساحت ۱۲ هزار متر مربع در اختیار گردشگری است، گفت: پارک اسکان را از محل اعتبارات سفر رئیس جمهوری به مبلغ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اجرا می‌کنیم که در این فضا، آلاچیق و سکوی و سایر امکانات پیش‌بینی شده است که با این کار کسی وارد پارک نمی‌شود.
وی بیان کرد:  در این پارک، ۴۰ چشمه دستشویی در نظر گرفتیم، ۷۰ سکو برای چادر در نظر گرفته شد و  ۱۰ هزار متر مکعب خاکبرداری انجام شده است.

باقری تصریح کرد: در سی سخت یک اردوگاه در نظر گرفتیم که همه زیرساخت‌ها در این مکان در نظر گرفته شد و برنامه داریم که خودرو به کوه گل نروند و مردم به وسیله درشکه و اسب جابه جا شوند که این یک نوع درآمد‌زائی برای مردم به شمار می‌رود.

این مسؤول با اشاره به اینکه  با ۳۵۰ میلیون تومان شبکه برق‌رسانی در کوه‌گل را انجام دادیم، افزود: اردوگاه خهگلون از کاملترین اردوگاه‌های ما است، ضمن اینکه تنگ ماغر، دشتک دیل و سایر اردوگاه‌ها را تکمیل می‌کنیم.

باقری به مشکلات تنگ مهریان اشاره کرد و گفت: سرویس‌های بهداشتی از مشکلات تنگ مهریان که این مکان‌ها تعمیر شد، همچنین مشکل منبع آب را حل کردیم.

وی با اشاره به اینکه با بهره‌بردار تنگ مهریان مشکل داشتیم که وی چون پای کار نبود برکنار و قرار را فسخ کردیم، گفت: مجموعه پارک‌ها در روستاها و  پارک ها آبشار مربوط به ما نیست مربوط به شهرداری است و ما بنا به ضرورت ورود پیدا می‌کنیم.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

حسيني
Iran, Islamic Republic of
اقای استاندار استان بغیر از یاسوج هم شهر دارد
!؟ جهت اطلاع
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1