تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب : ۲۶۰۰۰۳

افتتاح سومین رستوران سنتی یاسوج/ تحقق توسعه گردشگری با حمایت از بخش خصوصی

۲
۰
کبنا ؛سومین رستوران سنتی شهر یاسوج با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد.
سومین رستوران سنتی شهر یاسوج شامگاه سه‌شنبه ۲۰ تیرماه ۹۶ باحضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، معاونین گردشگری و توسعه مدیریت این اداره‌کل و برخی دیگر از مسئولین افتتاح شد.
محمود باقری در این آیین با بیان اینکه به دنبال ایجاد زیرساخت‌های رفاهی برای توسعه صنعت گردشگری در استان هستیم، گفت: دومین مؤلفه برای جذب گردشگر بعد از جاذبه داشتن، یک مکان مناسب برای استفاده از غذای سالم است.
وی با اشاره به اینکه از قدیم غذاهای سنتی خوبی در شهرهای این استان پخت می‌شود که امروز می‌تواند برند خوبی برای معرفی استان باشد، اظهار کرد: هدف از افتتاح این رستوران‌ها معرفی برند غذایی  استان به کشور است.
دبیر کارگروه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در این رستوران‌ها تأکید بر پخت غذاهای سالم و بومی محلی است تا گردشگران بتوانند از آنها استفاده کنند.
باقری عنوان کرد: در جشنوراه غذای سفره ایرانی که سال گذشته به میزبانی استان فارس برگزار شد توانستیم "دمپخت گوشتی" را به عنوان غذای محلی کهگیلویه و بویراحمد ثبت کنیم و امیدوار هستیم در کنار معرفی جاذبه‌ها بتوانیم غذاهای محلی استان را هم به خوبی به سایر نقاط کشور معرفی کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: آمادگی داریم تا از سرمایه‌گذارن برای ایجاد مکان‌های سنتی در هر نقطه استان حمایت کرده و آنها را برای استفاده از تسهیلات ارزان قیمت به بانک معرفی کنیم.
وی عنوان کرد: هدف از ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مجتمع‌های تفریحی رفاهی، هتل‌ها و رستوران‌های سنتی در استان ایجاد اشتغال‌زایی برای جوانان، رونق اقتصاد مقاومتی با تکیه بر توانمندی‌های بومی استان و توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بخش گردشگری در توسعه و پیشرفت این استان نقش مهمی دارد و یکی از راه‌های توسعه کهگیلویه و بویراحمد است.
وی با بیان اینکه توسعه گردشگری از اولویت‌های دولت تدبیر و امید در استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد است، افزود: با کمک بخش خصوصی سرمایه‌گذاری‌های خوبی در بخش گردشگری این استان انجام دادیم.
عضو کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری در کهگیلویه و بویراحمد افزود: سرمایه‌گذاران  در دولت تدبیر و امید در حوزه گردشگری فعال شده‌اند و باید به آنها اعتماد کنیم.
بر پایه این گزارش، بعد از افتتاح رستوان سنتی "کلبه" و رستوران سنتی "نگین سلامت"، رستوران سنتی "تخت طاووس" سومین رستوران سنتی شهر یاسوج است که به همت اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان افتتاح می‌شود.

نام شما

آدرس ايميل شما

آینه
Iran, Islamic Republic of
آشپز خیلی شکم داره و چاقه برای سلامتی خودتو لاغر کن
آینه
Iran, Islamic Republic of
یکی از دوستان هم ارتودنسی نیاز داره به سلامت خودمان بیشتر توجه کنیم
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1