تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۴۶
کد مطلب : ۲۵۹۹۶۸

روایت‌های تلخ «زارعی» از واقعیت‌های بویراحمد و دنا

۱۳
۰
کبنا ؛غلام محمد زارعی نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در نطق انتخاباتی خود(۱۴ تیرماه) در صحن علنی مجلس به مسائل پیرامون استان و کشور پرداخت که بنا به تقاضای مخاطبان بازنشر شد
به گزارش کبنا، متن کامل نطق زارعی بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
«لا حول ولا قوه الا بالله العلى العظیم»
با سلام و درود به ارواح پاک شهیدان و امام شهیدان و آرزوی سلامتی و طول عمر بابرکت برای ولی امر مسلمین مقام معظم رهبری (مدظله العالی)
و سلام و عرض ادب به محضر ملت شریف ایران، نمایندگان معزز ملت و با درود و سلام به همه مردان و زنان و جوانان و قشرهای مختلف استان پر افتخار کهگیلویه وبویراحمد خصوصا مردم نجیب و سرافراز شهرستان‌های بویراحمد ودنا
پیروزی بزرگ مردم عراق و جبهه مقاومت که به اضمحلال گروههای تروریستی و آزاد سازی شهر استراتژیک موصل انجامید را به دولت و مردم عراق و کسانی که در این پیروزی نقش داشتند صمیمانه تبریک می‌گوییم.
در حالیکه حضور بیش از ۷۰ درصدی ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم و شوراهای اسلامی شهر و روستا چشم جهانیان را خیره کرد و یکبار دیگر قدرت مردسالاری دینی ملت ایران را به نمایش گذاشت، دشمنان همیشگی جمهوری اسلامی در ادامه توطئه‌های گذشته تلاش کردند با اقدامات تروریستی در مرقد امام راحل (ره) و مجلس شورای اسلامی شیرینی پیروزی بزرگ ملت ایران را درکامشان تلخ نمایند، غافل از اینکه ما در این انقلاب بزرگ اسلامی همواره با دو تجربه تلخ و شیرین مواجه بوده‌ایم. توطئه‌های های مداوم و مستمر استکبار جهانی و سرسپرده گان منطقه‌ای آنان علیه این ملت در طول سال‌های گذشته تجربه تلخ و ایستادگی و حضور مردم در عرصه‌های مختلف با هدف ناکام نمودن دشمنان تجربه شیرین همیشگی بوده است. این اقدامات کور و کینه توزانه نتوانست خللی در امنیت پایدار کشور ایران ایجاد کند بلکه توان عملیاتی و قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران به همه دشمنان فهماند که امکان تنبیه دشمن در هر منطقه‌ای وجود دارد و صلابت و اقتدار کشور در صورت لزوم قادر به پاسخگوی بموقع و دقیق به توطئه‌های دشمنان خواهد بود.
به همین دلیل حفظ وحدت ملی و جلوگیری از هرگونه شکاف بین صفوف متحد ملت که همواره از پایه‌های اصلی اقتدار کشور بوده باید به عنوان خط قرمز همه گروههای سیاسی و مسئولان باشد و همه بدانیم که دامن زدن به اختلافات و دو قطبی کردن جامعه با هر هدفی صرفا آب به آسیاب دشمن ریختن خواهد بود، برهمین اساس دستگاههای مسئول بایستی خارج از مصلحت اندیشی اجازه ندهند افراد غیر مسئول زمینه‌های اختلاف افکنی را فراهم آورند.
زیرا بسیج همه ظرفیت‌ها برای تحقق شرایط مطلوب اقتصادی، معیشتی، تولیدی و اشتغالزائی حداقل پاسخ به حضور بی‌نظیر مردم در انتخابات گذشته خواهد بود. که امید است جناب آقای دکتر روحانی رئیس جمهور محترم با تجارب ارزشمند خود با انتخاب همکارانی متخصص، متعهد و کارآمد کابینه‌ای قوی را بر مدار خرد و تدبیر تشکیل و اصل ضرورت تعامل و هماهنگی قوا. اقتضاء که مجلس شورای اسلامی و سایر بخش‌های نظام، رئیس جمهور را در تشکیل دولت به هر نحو ممکن یاری کنند.
هیئت رئیسه محترم، همکاران ارجمند
من از سرزمین غیرت، آب و آفتاب، از دیار همیشه استوار و سر سبز کهگیلویه وبویراحمد و به بنا به اعتماد مردم فهیم شهرستان‌های بویراحمد ودنا با شما سخن می‌گویم و معدودی از اولویت‌های حوزه انتخابیه‌ام را به استحضار می‌رسانم و امیدوارم که رئیس جمهور محترم و اعضای دولت عزیز برای رفع این مشکلات اهتمام جدی را معمول دارند.

۱- مشکل عمده و اساسی که امروزه بیش از پیش مردم مومن، مظلوم و نجیب کهگیلویه وبویراحمد را آزار می‌دهد و دغدغه‌ی جدی همه خانواده‌های استان می‌باشد بیکاری جوانان به خصوص قشر تحصیلکرده دانشگاهی است. بطوریکه بالا بودن نرخ بیکاری در استان منجر به حاکم شدن فضای یأس و ناامیدی و به حاشیه بردن جوانان عزیز، خلاق و مستعد منطقه گردیده است.
بنابر این درخواست می‌شود که که سرمایه گذاری، تولید و اشتغال در اولویت دولت دوازدهم در این استان قرار گیرد و شرکت‌های بزرگ اقتصادی و سازمان‌های صنعتی وابسته به دولت مانند سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمدرو)، شرکت سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی (شستا) که تاکنون با وجود قابلیت‌های فراوان، هیچگونه سرمایه گذاری در این استان محروم نداشته‌اند، در راستای رفع محرومیت‌های گوناگون و بهبود وضعیت اشتغال جوانان استان اقدامات جدی را بعمل آورند.
۲- جناب آقای مهندس چیت چیان وزیر محترم نیرو؛
از فراهم شدن مقدمات آغاز دوباره عملیات اجرائی سد تنگ سرخ یاسوج تشکر می‌کنم و امیدوارم که قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) به عنوان مجری این پروژه مهم و حیاتی، با روحیه جهادی و همانند حماسه آفرینی‌های گذشته در اجرای طرح‌های بزرگ، این پروژه را بسرعت عملیاتی و به انجام برساند.
۳- استان کهگیلویه وبویراحمد دارای ظرفیت‌های طبیعی، گردشگری و اقلیمی بسیار خوبی است که باید در حوزه توسعه‌بخشی به صنعت گردشگری و ایجاد رونق اقتصادی به آن‌ها توجه شود. شهرستان‌های بویراحمد و دنا، واقع در دامنه رشته کوه دنا با دارا بودن چشم اندازهای بسیار زیبا و طبیعت دل انگیز دارای ظرفیت‌های فوق العاده‌ای در زمینه توسعه گردشگری است، بطوریکه سالانه بیش از دو میلیون گردشگر داخلی و خارجی از این ظرفیت بهره‌مند می‌شوند.
از جناب آقای دکتر ترکان تقاضا دارم که با درخواست ایجاد منطقه آزاد گردشگری دنا با محوریت شهرستان‌های بویراحمد ودنا موافقت نمایند. بدون شک ایجاد منطقه ویژه و آزاد گردشگری دنا نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصادی استان و رونق صنعت گردشگری کشورخواهد داشت.
۴- حاشیه نشینی نتیجه فقر، بیکاری و نبود اشتغال پایدار در روستا‌ها است که روستاییان برای تامین معیشت خود به ناچار به حاشیه شهر‌ها مهاجرت می‌کنند که در این رابطه لازم است با توسعه اقتصاد روستایی مانع از گسترش حاشیه‌نشینی شد. یاسوج بعد از چندکلانشهر، دارای بالا‌ترین رتبه از لحاظ حاشیه نشینی است به گونه‌ای که معضل حاشیه نشینی در حال حاضر یکی از مهم‌ترین آسیب‌های این شهر است.
بنابراین از وزیر محترم راه و شهرسازی در خواست می‌شود که علاوه بر ضرورت تهیه طرح توسعه آینده شهر یاسوج، حمایت‌های لازم را از نظر مالی و اعتباری برای برون رفت از مشکلات و تنگناهای موجود و آینده شهر یاسوج معمول دارند.

۵- استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان دومین استان جنگلی کشور و برخودار از تنوع گونه‌های گیاهی مختلف همواره از وقوع آتش سوزی‌های گسترده مورد تهدید قرار گرفته و متاسفانه به دلیل عدم وجود بالگرد و امکانات مناسب اطفای حریق و کمبود شدید نیروی انسانی به عنوان جنگلبان و محیط‌بان این تهدید هر ساله افزایش می‌یابد.
لذا از مسئولان محترم محیط زیست کشور و سازمان جنگل‌ها و مراتع در خواست می‌شود سریعا اقدامات و تمهیدات لازم را اندیشیده و اجازه ندهند سرمایه‌های ملی با بی‌توجهی و عدم حمایت تخریب و نابود گردند.
۶- جناب آقای دکتر آشتیانی، وزیر محترم آموزش و پرورش؛
وضعیت نامناسب فضاهای آموزشی در شهرستان‌های بویراحمد ودنا مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بسیار نگران کننده و ادامه تحصیل دانش آموزان در فضاهای کاملا نامناسب و غیر کافی و گا‌ها کانکس‌های آموزشی موجب لطمات شدید آموزشی و تربیتی گردیده که نیازمند رسیدگی فوری و جدی است.
۷-جناب آقای دکتر هاشمی، وزیر محترم بهداشت و درمان
تلاش‌های جنابعالی در حوزه بهداشت و درمان استان کهگیلویه وبویراحمد قابل تقدیر است اما بلوک زایمان بیمارستان امام سجاد یاسوج با پیشرفت فیزیکی حدود ۶۰ درصد نیازمند تامین اعتبار لازم برای تکمیل و تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی است. امید است با توجه به نگرانی های شدید مردم برای بهره برداری از این مرکز درمانی، اقدام عاجلی صورت پذیرد.

۸- جناب آقای دکتر روحانی؛ رئیس جمهور محترم
چند سالی است که مردم محروم و همیشه در صحنه بخش‌های مارگون و لوداب با وجود قابلیت‌ها و شاخص‌های قابل توجه مقدمات تبدیل به شهرستان آن‌ها فراهم شده است، لذا دستور ویژه و راهگشای حضرتعالی برای این مهم مطالبه و درخواست جدی مردم و مسئولان منطقه می‌باشدکه امیدوارم تحقق آن در آغاز دولت دوازدهم هدیه ماندگار دولت تدبیر امید به مردم خواهد بود.
۹- سهم استان کهگیلویه وبویراحمد علیرغم ظرفیت‌های انسانی توانمند و با استعداد در مدیریت کلان کشور ناچیز و پائین است. هر چند در دولت جناب آقای دکتر روحانی به این موضوع بسیار بیش از دولت‌های قبل توجه گردید و از ظرفیت فرزندان توانمند کهگیلویه وبویراحمد در بعضی مدیریت‌ها استفاده گردید که جای تقدیر و تشکر فراوان هم دارد ولی انتظار بحق نمایندگان و مردم استان این است که دولت تدبیر وامید، سهم نیروی انسانی تحصیلکرده، متعهد این استان را در مدیریت ملی کشور ارتقاء دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
این حرفا ب..ن نمیشه بروببین تاجگردون چه جوری ازدرودیوار براگچساران پول میاره
همشهری
Iran, Islamic Republic of
حاجی تازه از خواب بیدار شده
نگین تاجی
Iran, Islamic Republic of
...شهرم بویراحمد با نماینده ضعیفش
احسان جهانبازیان
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج زارع مرد بی ادعا و خدمتگزار مردم.
همشهری
Iran, Islamic Republic of
خدایا د بسه
مملی
Iran, Islamic Republic of
نتیجه مهمه
نیازی
Iran, Islamic Republic of
محض رضای خدا کوتاه بیو
دکتر محرابی دولت اباد
Iran, Islamic Republic of
درود بر مرد خستگی ناپذیر
نگین
Iran, Islamic Republic of
حاج...
سفلی
Iran, Islamic Republic of
.. یک روایت و واقعیت تلخ برای بویراحمدی.
علی
Iran, Islamic Republic of
من به زارع رای دادم و پشیمانم چون حتی نتوانست مدیرانی که مخالف ایشون بوده البته شهرستانی تغییر بده .پس اعلام میکنم که.
روحانی
Iran, Islamic Republic of
سخنان دکتر زازعی موثر کارامد ومفید است.
مهمان
Iran, Islamic Republic of
گویا نماینده محترم در فضا سیر می کند و خبر از خشکسالی، بحرانی کم آبی، بحرانی ریزگردها، نابودی جنگل ها و حیات وحش خبر ندارد. یک کمی آب که در بشار جاری است را هم ول نمی کند تا فاتحه شهر یاسوج را برای همیشه بخواند. آخر سد تنگ سرخ چه مشکلی از مردم بویراحمد را حل می کند؟ بجز اینکه آب را به شیراز منتقل می کند. کسانیکه طرح این سد را ریخته اند آگاهانه می خواهند مردم این استان بخصوص یاسوج را به خاک سیاه بنشانند. ضمن اینکه الان خوزستان یعنی رودخانه کارون نیز در شرایط بحرانی است.
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1