تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۴
کد مطلب : ۲۵۹۹۴۰

پدافند غیرعامل مغفول در ساخت و سازی شهری/ توزیع اعتبار ۳۵ میلیارد تومان به کهگیلویه/ اختصاص ۶۰۲ میلیارد ریال وام اشتغال‌زایی به مددجویان/ سرانه پزشکان متخصص در استان پایین‌تر از میانگین کشوری

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد/
پدافند غیرعامل مغفول در ساخت و سازی شهری
مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه وبویراحمد بر پیوست پدافند غیرعامل در ساخت و سازها تاکید و پیوست پدافند را برای  پروژه‌های عمرانی بالای یک میلیارد تومان را از الزامات برشمرد.
کناری مدیر کل پدافند غیرعامل استان کهگیلویه و بویراحمد در جلسه شورای پدافند شهرستان گچساران که به ریاست فرماندار شهرستان و اعضاء شورا برگزار گردید با اشاره به جایگاه پدافند غیر عامل و اهمیت آن به تاکیدات مقام معظم رهبری  (مدضله العالی) در این حوزه پرداختند.
ایشان بااشاره به نقش و جایگاه شهرستان در سطح استان  به واسطه وجود شرکت نفت و چاههای نفتی و شرایط اقلیمی آن اظهار داشت: می‌بایست به موضوعات پدافند غیر عامل اهمیت بیشتری داده شود.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان با انتقاد از اینکه بسیاری از پروژه‌های استان پیوست پدافند غیرعامل ندارد، بیان کرد: داشتن پیوست پدافند غیرعامل برای پروژه‌های عمرانی استان از الزمات بوده و اجرای آن از ضروریات است.
کناری افزود: پیوست نمودن پدافند غیرعامل برای ساخت و سازها باعث کمتر شدن دغدغه مسئولین و مردم در مواقع بحران زا و کم شدن خسارت خواهد شد.
وی با اشاره به اهتمام دولت تدبیر و امید به موضوع پدافند غیرعامل اظهار داشت: هزینه کردن یک درصد از اعتبارات تملک دارئیهای دستگاه‌های اجرایی در زمینه بحران نشان دهنده اهمیت موضوع است که باید به آن پرداخته شود.
مدیر کل پدافند غیرعامل جدی گرفتن بحث پدافند غیرعامل را جهت حفظ دستاوردهای انقلاب مؤثر دانست و گفت: در بحث منابع ذخیره آب و آب شرب مردم، آموزش و پرورش و مقاوم نمودن مدارس آموزشی، در حوزه  راه و شهرسازی و راههای مواصلاتی و احداث پل، حوزه شهری و شهرداری و .... باید مباحث و الزامات پدافند رعایت گردد.
وی با اشاره به وجود ۱۶۴ هکتار بافت فرسوده شهری دوگنبدان ابراز داشت: بافت فرسوده شهری دوگنبدان که با پیگیری تاجگردون و مسئولین شهرستان در حال بازسازی است از مورادی است که باید نظام مهندسی با نظارت بر تاسیسات برق، گاز بر ایمن سازی این بافت کمک نماید.
وی مجهز نمودن مراکز حساس شهرستان را به مولد برق برای استفاده در مواقع بروز حوادث از ضروریات خواند و افزود: شهرداری باید با بالابردن توان عملیاتی ماشین‌های آتش نشانی برای ساختمان‌های بلند مرتبه اقدام نماید.
فرماندار گچساران در ادامه  با اشاره به کسب مقام برتر در حوزه پدافند غیرعامل در چندین دوره در سطح استان تصریح کرد: خوشبختانه با تعامل و هم افزایی که بین مدیران شهرستان گچساران وجود دارد این شهرستان در بسیاری از زمینه‌ها پیشتاز بوده و اقدامات خوبی در حوزه‌های مختلف صورت گرفته است.
عبدالرحیم رحیمی تصریح کرد: افتخاری که نصیب شهرستان گچساران شد به‌واسطه عملکرد همهٔ دستگاه‌های اجرایی بوده که در زمینه پدافند غیرعامل نیز با تشکیل جلسات متعدد، اجرای مانور، برگزاری همایش‌ها و کلاس‌های آموزشی و رعایت ملاحظات پدافند غیرعامل نیز عملکرد خوبی داشتند.
وی پدافند غیرعامل را از جمله  موارد مهمی برشمرد که باید همه دستگاه‌های اجرایی در برنامه ریزی‌های خود مد نظر داشته باشند  و افزود: در شرایط عادی ممکن است اهمیت و جایگاه پدافند غیرعامل نمایان نباشد؛ اما با کوچک‌ترین تغییر در شرایط عادی به شدت نیاز و اهمیت خود را نشان می‌دهد .
رحیمی با تاکید بر لزوم آگاه سازی عامه مردم از مزایای رعایت ملاحظات پدافندی در ساخت و سازهای خود گفت: باید با برگزاری دوره‌های آموزشی، همایش‌ها مردم را از واقعیت‌های این مسئله آگاه نماییم تا رعایت الزمات پدافند به یک فرهنگ تبدیل شود.
 
توزیع اعتبار ۳۵ میلیارد تومان به کهگیلویه
فرماندار کهگیلویه گفت: ۳۵ میلیارد و ۳۲۰ مییلون تومان از محل اعتبارات استانی و دو سوم نفت بین دستگاه‌های کهگیلویه توزیع شد.
در نشست کمیته برنامه‌رزی شهرستان که ظهر امروز با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه استان، رئیس سازمان امور اقتصاد و دارایی، فرماندار و اعضای شورای اداری شهرستان برگزار شده بود اعتبارات استانی و سهمیه نفت بین دستگاه‌های اجرایی توزیع شد.
علی پوزش در این مراسم اظهار داشت: ۳۵ میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات استانی و دو سوم نفت در ۲۶ فصل توزیع شد.
فرماندار کهگیلویه تصریح کرد: از این مبلغ ۱۶ میلیارد و ۱۲۱ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و ۱۹ میلیارد و ۱۹۸ میلیون تومان از اعتبارات نفت بوده است.
پوزش با بیان اینکه اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای بر اساس شاخص‌های تعریف شده در سازمان برنامه و بودجه توزیع شد، افزود: ۱۲۰ میلیارد تومان مجموع اعتبارات استانی بوده که ۸۶ میلیارد تومان بین هشت شهرستان توزیع شد.
فرماندار کهگیلویه خاطرنشان کرد: ۱۰ درصد از این اعتبارات برای پروژه‌های استانی و ۱۵ تا ۲۰ درصد برای کمک‌های فنی و اعتباری در پروژه‌های اقتصادی که قانون تعریف کرده هزینه خواهد شد.
پوزش با اشاره به عملکرد دستگاه‌های شهرستان در جذب اسناد خزانه اعتبارات سال گذشته، یادآور شد: بسیاری از دستگاه‌های در این زمینه خوب عمل نکردند.
وی افزود: با وجود اینکه استان ما سال گذشته سومین استان در جذب اسناد خزانه بود اما در شهرستان کهگیلویه بسیاری از دستگاه‌ها نتوانستند این اسناد را نقد کنند.
 
دیدار فرماندار چرام از خانواده شهدا
داریوش پاداش سرپرست فرمانداری شهرستان چرام به همراه تعدادی از مسئولین این شهرستان با خانواده معظم شهید والامقام فضل الله جوکار به مناسبت بزرگداشت مقام شهدای عرصه مبارزه با مواد مخدر دیدار نمودند.
توزیع و مصرف مواد مخدر یکی از بزرگترین چالشهای جامعه جهانی خصوصاً در عصر کنونی است وایران اسلامی همواره یکی از کشورهای پیشتاز در مبارزه با این بلای خانمان سوز بوده است. شهید فضل الله جوکار یکی از فرماندهان غیوری است که در راه مبارزه با اشرار، باندها و مافیای این مواد افیونی در شهرستان زاهدان منطقه مرزی "شیف چار و پیرکوه" به درجه رفیع شهادت نائل گردیده است. روحش شاد و یادش پر رهرو باد.
این دیدار با همراهی افسردیر بخشدار مرکزی چرام، آتش سودا بخشدار سرفاریاب،دیدگاه دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان، فرمانده سپاه ناحیه چرام، فرمانده انتظامی چرام، و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان چرام به مناسبت بزرگداشت مقام شهید والامقام عرصه مبارزه با مواد مخدر، فضل الله جوکار و تکریم خانواده معظم ایشان صورت پذیرفت. در این دیدار با تقدیم لوح سپاس از خانواده معظم آن شهید والامقام تجلیل گردید.
 
اختصاص ۶۰۲ میلیارد ریال وام اشتغالزایی به مددجویان
۶۰۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال وام اشتغالزایی در سال گذشته به مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد.
مدیرکل کمیته امداد استان در دیدار با مدیر امور شعب بانک ملی اختصاص ۶۰۲ میلیارد ریال وام اشتغالزایی به مددجویاناستان ضمن تقدیر از همکاری بانک ملی در سال های گذشته به خاطر اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به متقاضیان معرفی شده از سوی این نهاد گفت: سهم این بانک در واگذاری وام های خود اشتغالی به مددجویان امداد در سال گذشته،  ۶۰۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در قالب ۴۵۳ طرح بوده که به همت و کوشش بانک ملی همگی محقق شده است.
فرید محبی با اشاره به شعار سال افزود: در سفر ریاست جمهوری به استان ۱۵۰میلیارد ریال اعتبار برای اجرای ۱۰۲۴ طرح خودکفایی در نظرگرفته شد که ۳۰ میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال آن به منظور اجرای ۲۲۳ طرح پرداخت شده است.
وی ادامه داد: مبلغ تسهیلات خود اشتغالی به مددجویان از ۱۵۰ میلیون ریال در سال گذشته به ۲۰۰ میلیون ریال در سال جاری افزایش یافته است.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد ضمن تشکر از حمایت ها و تعامل بانک ملی با این نهاد در اعطای تسهیلات به متقاضیان گفت: ۸۰۱ طرح با مبلغ ۱۱۹ میلیارد و۳۱۰ میلیون ریال از محل سفر ریاست جمهوری از سال قبل باقی مانده است که خواستار پیگیری و پرداخت آن از سوی این بانک هستیم.
مدیر امور شعب بانک ملی استان نیز در این دیدار، با بیان اینکه بانک ملی خود را از خانواده بزرگ امداد جدا نمی داند و خدمت به قشر محروم جامعه موجب افتخار این بانک است گفت: فلسفه کار امداد با بانک بسیار نزدیک است و این بانک آماده خدمات رسانی و پرداخت تسهیلات به معرفی شدگان امداد است.
احداله امیری افزود: توانمندسازی خانواده های تحت حمایت امداد با پرداخت تسهیلات خودکفایی باعث ارتقاء فرهنگ کار و تلاش در جامعه می شود و امیدواریم با نظارت خوب و به موقع کمیته امداد بر طرح ها و وصول به موقع اقساط تسهیلات بتوانیم خدمات خود به جامعه هدف کمیته امداد را بیش از پیش افزایش دهیم.
 
نظارت بر اجاره بها در استان
با همکاری دستگاههای متولی کهگیلویه وبویراحمد در خصوص اجاره بهاء رایزنی و چاره اندیشی میشود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: با بیان اینکه در زمینهنظارت براجاره بها در استان اجاره­ بها، رهن و مسائلی از این قبیل قانون هیچ گونه اجازه ­ای به اداره صنعت، معدن و تجارت نداده است افزود: بر فعالیت بنگاه‌ها و مشاوران املاک و فعالیت آن‌ها و بر اینکه مدیر بنگاه چه میزان حق­ الزحمه برای فروش خانه مشتری بگیرد، نظارت داریم، اما بر اینکه صاحب مسکن ملک خود را چقدر بفروشد، نظارتی وجود ندارد.
داریوش دیودیده افزود: بحث مالک و مستاجر قوانینی دارد که در آن برای ورود مستقیم صنعت، معدن و تجارت و یا بازرسان در قانون پیش­ بینی نشده است، اما می‌­توان با تشکیل کارگروهی بر قیمت اجاره بهاء در شهر یاسوج نظارت داشت.
وی ادامه داد: طبق سرشماری سال گذشته شهر یاسوج درصدر مهاجرپذیر‌ترین شهرهای کشور بوده که نگران کننده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ادامه داد: اگر ظرفیتهای ایجاد شده همزمان با رشد جمعیت تجهیز شوند، بازار مسکن تنظیم می‌­شود.
دیودیده گفت: با اداره کل راه و شهرسازی و سایر دستگاههای متولی در زمینه افزایش اجاره بهاء در شهر یاسوج رایزنی می‌شود تا بتوانیم در زمینه بازار مسکن و افزایش اجاره بهاء چاره اندیشی کنیم و به نتیجه­ برسیم.
 
برنج قهوه‌ای را به سبد غذایی وارد کنید
مصرف دو بار در هفته برنج قهوه‌ای به دلیل خواص سلامتی بخش آن در رژیم غذایی هفتگی افراد ضروری است.
کارشناس ارشد ﺍﺩﺍﺭﻩ ﻏﺬﺍی معاونت ﻏﺬﺍ ﻭ ﺩﺍﺭﻭی دانشگاه علوم پزشکی برنج قهوه‌ای را به سبد غذایی وارد کنیداستان گفت: غلات کامل و سبوس دار از جمله سالم ترین مواد غذایی محسوب می شوند.
فرهاد تابان سیرت افزود: برنج قهوه ای از جمله غلات کامل است که می توان همراه با مصرف غلات کامل دیگر مانند جو و گندم کامل خطر ابتلا به دیابت را کاهش داد.
وی ادامه داد: برنج قهوه ای بخشی از فیبر، موادمعدنی، ویتامین و  برخی از ترکیبات فنولی مورد نیاز روزانه بدن را تامین می کند و پیشنهاد می شود در رژیم غذایی هفتگی افراد حداقل به میزان دوبار در هفته قرار گیرد.
کارشناس ﺍﺩﺍﺭﻩ ﻏﺬﺍ ﺩﺭ معاونت ﻏﺬﺍ ﻭ ﺩﺍﺭﻭ دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: سازمان غذا و دارو برای واحدهای متقاضی فرآوری و بسته بندی برنج قهوه ای پروانه ساخت یا شناسه نظارت کارگاهی صادر می کند.
فرهاد تابان سیرت افزود: کیفیت پخت و خوراک برنج قهوه ای نقش موثری در ترویج مصرف و پذیرش این محصول توسط مصرف کننده دارد که پس از برداشت پوسته ابتدایی خارجی ترین لایه شلتوک در کارخانه فرآوری برنج، برنج قهوه ای، برنج سفید حاصل می شود که لایه سبوس آن گرفته شده است.
وی با بیان اینکه برنج قهوه ای از ارزش غذایی بالاتری نسبت به برنج سفید برخوردار است، افزود: هرچه میزان صیقل بیشتر باشد برنج تولیدی سبوس کمتری داشته شفاف و شیشه ای تر خواهد بود.
کارشناس ﺍﺩﺍﺭﻩ ﻏﺬﺍ ﺩﺭ معاونت ﻏﺬﺍ ﻭ ﺩﺍﺭﻭ دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: لازم است به تدریج با فرهنگ سازی، خواص برنج قهوه ای و بهبود جایگاه مصرف آن در رژیم غذایی هفتگی مصرف کنندگان ترویج شود.
فرهاد تابان سیرت افزود: برنامه ارتقای ایمنی و سلامت محصول برنج از آبان ماه ۹۲ در دو سطح واردات و تولید داخل در سازمان غذا و دارو مصوب و به صورت کشوری اجرا شده است.
 
سرانه پزشکان متخصص در استان پایین‌تر از میانگین کشوری
سرانه پزشکان متخصص در کهگیلویه وبویراحمد، پایین‌تر از میانگین کشوری است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: انتظار می‌رود مسئولان و متولیان امر به ویژهسرانه پزشکان متخصص در استان پایین‌تر از میانگین کشوری وزارت بهداشت در زمینه اخذ مجوز به‌کارگیری پزشکان متخصص در رشته‌های مختلف از جمله رشته‌های که در استان کمبود دارد، نگاه مثبت داشته باشند.
سیدموسی خادمی افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت تعداد مراجعه به خارج از استان از ۴۰ بیمار در هزار نفر در سال ۹۲ هم اکنون به حدود ۱۲ بیمار در هر هزار نفر رسیده است.
خادمی ادامه داد: رفع مشکلات بهداشت و درمان و همچنین ایجاد عدالت اجتماعی با افزایش خدمات در مناطق محروم و روستا‌ها از جمله اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی است که امیدواریم این مهم تحقق یابد.
وی ازپایین بودن شاخص تخت بیمارستانی در استان خبر داد و افزود: شاخص تخت بیمارستانی در کشور ۱. ۷ درصد بوده که این شاخص در استان ۱. ۳ درصد است.
 
غربالگری ۷ هزار و ۲۵۸ دانش آموز گچسارانی
طرح غربالگری بیماریهای جسمی -حرکتی برای ۷ هزار و ۲۵۸ دانش آموز گچسارانی انجام شد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران در نشست هماهنگی بهداشت غربالگری ۷ هزار و ۲۵۸ دانش آموز گچسارانیمدارس با محوریت غربالگری دانش آموزان گروه هدف گفت: هرساله در نیمه دوم خرداد دانش آموزان از نظر بیماری های جسمی، روانی و حرکتی مورد غربالگری قرار می گیرند.
هایده حافظ قرآن افزود: در این طرح اختلالات روانی دانش آموزان، خشونت های خانوادگی، مشکلات بینایی، چشمی و شنوایی آنها بررسی و در صورت وجود علائم بیماری برای درمان و رفع آنها اقدامات لازم انجام می شود.
وی ادامه داد: شناسایی رفتار های پرخطر دانش آموزانی که ممکن است دخانیات مصرف کنند نیز مورد بررسی قرار می گیرد.
کارشناس مسئول بهداشت مدارس مرکز بهداشت شهید علیزاده گچساران نیز در این نشست گفت: ۹ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی با حضور پزشک، مراقبان سلامت و بهورزان، معاینات غربالگری دانش آموزان گروه هدف را انجام می دهند.
زهرا بهبودی با بیان اینکه براساس این طرح ۱۰۰درصد دانش آموزان تا پایان اسفندماه سال جاری غربالگری می شوند افزود: این دانش آموزان در صورت نیاز به ارجاع به سطوح بالاتر که شامل خدمات تخصصی و دندانپزشکی است معرفی خواهند شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1