تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۹
کد مطلب : ۲۵۹۹۲۵

بهره‌برداری باند «فرودگاه یاسوج» اوایل مهرماه

۱
۰
کبنا ؛معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: طول باند فعلی فرودگاه یاسوج هم اینک حدود ۲ هزار و ۶۰۰ متر است که در عملیات توسعه سطوح پروازی مقرر شده ۶۰۰ متر به آن اضافه شود.
پژمان نیک اقبالی  به همراه جمعی ازمسئولان از روند اجرای طرح تطویل باند فروگاه یاسوج بازدید کرد و افزود: اجرای این طرح  از جمله دغدغه‌ها و مطالبات به‌حق مردم و مسئولان استان بوده وهم اینک با تلاش ویژه دولت یازدهم به مراحل پایانی و روکش آسفالت رسیده است.
وی اظهار داشت: این طرح هم اینک بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در تلاشیم  در هفته دولت و یا اوایل مهرسال جاری به بهره برداری کامل برسد.
معاون عمرانی استاندارتصریح کرد: تاکنون ۲۴۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح هزینه شده است.
وی، حجم عملیات طرح فرودگاه یاسوج را شامل یک میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب خاکریزی، ۴۰ هزار متر مکعب خاک برداری و احداث کانال به طول ۴۰۰ متر برای عبور آب‌های سطحی بیان کرد.
نیک اقبالی با بیان اینکه  با افزایش طول این باند علاوه بر فراهم کردن مسیرهای پروازی جدید زمینه حضور هواپیما با قابلیت حمل مسافر با ظرفیت بیشتر نیز فراهم خواهد شد، گفت: با تطویل و انجام روکش باند امکان پذیرش هواپیماهایی با بدنه متوسط و همچنین فوکر ۱۰۰ و ایرباس در فرودگاه مرکز استان وجود دارد.
نیک اقبالی افزود: طول باند فعلی فرودگاه یاسوج هم اینک حدود ۲ هزار و ۶۰۰ متر است که در عملیات توسعه سطوح پروازی مقرر شده ۶۰۰ متر به آن اضافه شود.
معاون عمرانی استانداربا اشاره وجود زندان مرکزی در ورودی شهر یاسوج به یکی از موانع مهم باند پروازی فرودگاه، گفت: براساس مکاتبات و رایزنی‌های انجام شده با مسئولان قوه قضائیه و سازمان زندان‌های کشور موافقت‌های اولیه برای جابه جایی زندان صورت گرفته است.
نیک اقبالی افزود: البته جابه جایی ساختمان زندان طرحی بلند مدت است اما در کوتاه مدت نیز باید اصلاحاتی در بخشی از ساختمان فیزیکی زندان و برج نگهبانی آن انجام شود.
نیک اقبالی بیان کرد: جابه جایی زندان مرکزی یاسوج یکی از تعهدات اولیه مسئولان اجرایی استان به شرکت فرودگاه‌های کشور برای اجرای توسعه باند پروازی بوده که به طور قطع تحقق خواهد یافت و هم اینک نیز پیش بینی‌های لازم برای جانمایی و تأمین زمین مورد نیاز صورت گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی چه هواپیمای غول پیکری می خواد توی فرودپاه بشینه که تا کنون چندبار تعطیلش کردیه. کارخانه اسفالت اقای......وپول بیت المال
ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

قدیم‌ترها والدین که می‌خواستند کودکان خود را بترسانند از «لولو خورخوره» برای آنها می‌گفتند ...
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
1