تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب : ۲۵۹۸۹۹

محمودی: برخورد وزارت علوم با دانشگاه آزاد سیاسی بود / برگزاری آزمون مصاحبه دکتری کشور در یاسوج

۴
۰
کبنا ؛رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخورد وزارت علوم با دانشگاه آزاد اسلامی سیاسی، احساسی و غیرکار‌شناسی بوده است.
به گزارش کبنا از یاسوج، آرمین محمودی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد با قدردانی ازحمایت نمایندگان استان در مجلس از دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: حمایت به موقع و قاطعانه نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد از دانشگاه آزاد اسلامی موجب احیای رشته‌های کار‌شناسی شد.
محمودی با اشاره به اختلاف وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۶۷، بیان کرد: اختلافات دانشگاه آزاد و وزارت علوم به صحن علنی مجلس کشیده شد و کمیته‌ای در راستای سنجش و پذیریش رشته‌ها تشکیل شد و کیته تا سال ۹۴ به کار خودش ادامه داد تا اینکه دوباره اختلافات نیز سر باز کرد.
وی با اشاره به سخنان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور، اظهار کرد: بنا بر اظهارات آقای ولایتی دانشگاه آزاد اسلامی به کار خودش در پذیریش رشته‌های ارشد ادامه می‌دهد و نیازی به مجوز وزارت علوم ندارد و این موضوع خواست و اراده مردم و جامعه بزرگ دانشگاهی و ۱۰۰ هزار نفر هئیت علمی دانشگاه آزاد است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به مصاحبه دکتری اشاره کرد و گفت: مصاحبه دکتری به استان‌ها واگذار شده است و استان کهگیلویه و بویراحمد آماده پذیرش از هزار و ۸۰۰ دانشجوی متقاضی مصاحبه دکتری است.
محمودی گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از هزار و ۸۰۰ نفر دانشجو در ۱۲ رشته مصاحبه می‌گیرد.
وی افزود: تیم‌های ۳ تا ۵ نفره از دانشجویان دکتری مصاحبه می‌گیرند که هرم این تیم‌ها اعضای هئیت علمی با درجه استاد تمامی، دانشیار و استادیار است.
محمودی اضافه کرد: قریب به ۵۵ نفر در دانشگاه آزاد واحد یاسوج اعضای تیم مصاحبه کننده هستند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: زمان انجام مصاحبه در روزهای ۳۰ و ۳۱ و یکم و دوم مردادماه است.
محمودی افزود: تدابیر لازم جهت اسکان و برگزاری مصاحبه صورت گرفته است با استفاده از قوی‌ترین افراد به لحاظ سابقه علمی در فرایند مصاحبه علمی‌ترین دانشجویان انتخاب شوند.
وی گفت: افرادی که در آزمون کتبی دوره دکتری ۵۰ درصد نمره را کسب کرده‌اند در آزمون مصاحبه شرکت داده می‌شوند که از ۵۰ درصد مصاحبه ۳۰ درصد مربوط به مصاحبه و ۲۰ درصد به کارنامه پژوهشی و علمی افراد بستگی دارد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه به موضوع حمایت نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی از دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: بر حسب وظیفه‌ای که داشتیم با نمایندگان استان در خصوص اختلافات وزارت علوم و دانشگاه آزاد رایزنی داشتیم و اطلاعات لازم را در اختیار نمایندگان گذاشتیم و نمایندگان استان یک صدا، سریع و قاطعاانه حمایت خودشان را از دانشگاه آزاد اعلام کردند به خصوص از طریق رسانه‌ها. هم اکنون هم در مجلس به استناد آن مصاحبه به دنبال عملیاتی کردن موضوع برای تصویب مصوبه قانونی جهت حل فصل بین دانشگاه آزاد و وزارت علوم هستند.
محمودی گفت: نگاه نمایندگان به دانشگاه آزاد نگاه مثبتی است و تصور داشتند که برخورد وزارت علوم با دانشگاه آزاد سیاسی، احساسی و غیرکار‌شناسی بود.
وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری دنیای اسلام به شمار می‌رود، اظهار کرد: دانشگاه آزاد، دانشگاهی در تراز جمهوری اسلامی قرار گرفته است. هر جا نظام جمهوری اسلامی به دانشگاه آزاد نیاز داشته است دانشگاه آزاد با تجربه موفق توانسته در نظام جمهوری اسلامی بدرخشد، این دانشگاه بدون اتکای از ظرفیت مالی دولت بخش عظیمی از ظرفیت آموزش عالی کشور در خودش جای داده است که این در جذب نخبگان در جلوگیری از خروج دانشگاهیان از کشور و در ایجاد ثبات و گردشگری، اقتصاد کشور و رونق اقتصادی بسیار نقش ارزنده‌ای داشته است و به همین جهت نمایندگان در تقویت و حمایت از دانشگاه آزاد قدم بر می‌دارند و قلم می‌زنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

احمد غریب
Iran, Islamic Republic of
اقای محمودی /
دنای سرافراز
Iran, Islamic Republic of
حالا فکر می کنیم وزرات علوم اکثرا اصلاح طلب هستند و دانشگاه ازاد اصولگرا؟؟؟؟؟
دانشگاهی
Iran, Islamic Republic of
واقعا دانشگاه آزاد تا الان برای شهر و مسوولین مفید تر بوده یا علمی کاربردیهایی که فقط به فکر پر کردن جیبشونن.?
همکار
Iran, Islamic Republic of
دکتر جان
از اساتید زبده واحد گچساران و دهدشت جهت انجام مصاحبه هم استفاده کنید
موقعیت‫‌سنجی اصلاح‌‫طلبان در انتخابات پیش رو

موقعیت‫‌سنجی اصلاح‌‫طلبان در انتخابات پیش رو

نتخابات ریاست جمهوری مسئله جمعی است پس نیازمند اجماع جریانی است. اکنون جریان اصلاح طلب ...
شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

دومین و آخرین مناظره انتخاباتی میان دونالد ترامپ و جو بایدن در مقایسه با مناظره پیشین،...
فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

همه زنان و مردانی که در این ویدئو دیده می‌شوند دیشب بازداشت شده‌اند.
1