تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۲۷
کد مطلب : ۲۵۹۸۴۹

از قلع و قمع ۵۵۰ اصله درخت در منطقه پروبالی گچساران تا توصیه‌های آیت الله ملک‌حسینی به مالیاتی‌ها

۱
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد/
برخورداری افزون بر ۱۱ هزار خانوار روستایی کهگیلویه و بویراحمد از آب آشامیدنی سالم
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد ، گفت: افزون بر ۱۱ هزار و ۶۰۰ خانوار روستایی استان از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند.
فیض‌الله پاسره عصر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با تلاش‌های انجام شده شاخص برخورداری روستاهای کهگیلویه و بویراحمد از آب آشامیدنی سالم از ۶۳ درصد در حال حاضر به ۷۳٫۱۵ درصد رسیده است.
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد ارتقای شش درصدی شاخص برخورداری از آب شرب در روستاهای استان را نتیجه همت و تلاش خدمت‌گذاران مردم در این عرصه عنوان کرد و بیان داشت: مردم نیز باید در قبال این خدمت‌رسانی سعی کنند تا آب شرب را بیهوده هدر نداده و در مصرف آن صرفه‌جویی کنند.
وی با اشاره به کمبود آب در مناطق و استان‌های مختلف کشور، گفت: موضوع آب از مسائل مهم و مورد توجه امروز در کشور و حتی دیگر نقاط دنیا است.
این مسوول کهگیلویه و بویراحمد را یکی از استان‌های دارای تنش آبی بیان کرد و یادآور شد: بر اساس گزارشات چهار شهر استان دارای تنش آبی بوده که لازم است اقداماتی اساسی برای رفع این مشکل در استان انجام گیرد.
پاسره، مصرف بهینه و درست آب را نیازمند مدیریت و کنترل مطلوب توسط مسوولان امر دانست و خاطرنشان کرد: باید از همه ابزارهای اطلاع‌رسانی موثر برای فرهنگ‌سازی در این مورد استفاده شود.
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تاکنون خدمات خوبی در راستای تامین آب آشامیدنی در روستاهای استان انجام گرفته است، تصریح کرد: افزون بر ۱۱ هزار و ۶۰۰ خانوار روستایی استان از نعمت آب قابل شرب و آشامیدنی سالم برخوردار هستند.
وی، با عنوان اینکه این تعداد خانوار ۴۷ هزار و ۸۷ نفر جمعیت را شامل می‌شود، گفت: در تلاشیم تا همه روستاهای استان از نعمت آب برخوردار شوند.
این مسوول در ادامه به آبیاری باغات و مزارع کشاورزی روستاها با آب شرب اشاره کرد و گفت: برخی از مردم هنوز به درستی حساسیت موضوع را ندانسته و این اقدامات را انجام می‌دهند که لازم است اطلاع‌رسانی کافی در زمینه آبیاری باغات و مزارع کشاورزی با آب غیر آشامیدنی یا آب چاه و رودخانه انجام شود.
پاسره، انشعابات غیر مجاز توسط افراد ناآگاه و سودجو را عامل دیگری در افزایش مصرف و استفاده نادرست از آب عنوان کرد و بیان داشت: کار شناسایی و معرفی افراد متخلف در این زمینه آغاز شده است.
وی از برخورد جدی و قاطع مسوولان آب با متخلفان در این زمینه خبر داد و گفت: افراد متخلف شناسایی و جهت پیگیری تخلف به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.
 
قلع و قمع ۵۵۰ اصله درخت در منطقه پروبالی گچساران توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون برای جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی تعداد ۵۵۰اصله درخت در منطقه پربالی ، روستاهای آبگرمو و چهار بیشه گچساران توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران قلع و قمع شد.
فرهام جلیلی امروز در جمع خبرنگاران در گچساران اظهار کرد: از ابتدای سالجاری تا کنون ۴هکتار درختان مثمر منطقه پروبالی و روستاهای آبگرمو و چهاربیشه بر اساس قانون قلع و قمع شد.
وی با اشاره به ۴ هکتار زمین‌های تصرف شده بیان کرد: از مجموع این چهار هکتار، دوهکتار در منطقه پربالی گچساران و دو هکتار دیگر در روستاهای آبگرمو و چهاربیشه که باغ لیموترش یک ساله در آنها کاشت می‌شد در این شهرستان طبق قانون قلع و قمع شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران تصریح کرد: این اقدام بر اثر تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع آبخیزداری کشور در این شهرستان صورت گرفته است.
جلیلی با اشاره به تعداد درختان قلع و قمع شده بیان کرد: از ابتدای سالجاری تا کنون تعداد ۵۵۰ اصله درخت در ۴ هکتار از اراضی گچساران قلع و قمع شد.
وی خاطرنشان کرد: قلع و قمع کردن درختان در راستای جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی شهرستان گچساران صورت گرفته و این قانون هر ساله توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران اجرا می‌شود.
جلیلی خاطرنشان کرد: با متخلفانی که بدون مجوز قانونی اقدام به کاشت درختان مثمر در اراضی ملی می‌کنند، برخورد قانونی خواهد شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران با بیان اینکه شهرستان گچساران دارای ۴۱۵ هزار هکتار جنگل و مراتع است، یادآورشد: از این میزان ۳۲۰ هزار هکتار مرتع است.
 
بی سابقه ترین مصرف برق در ۵۰ سال گذشته کهگیلویه و بویراحمد
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد از سیر صعودی مصرف برق در مناطق مختلف این استان اظهار نگرانی کرد .
داود راهزادی در بازدید از شبکه های توزیع در شهرستان کهگیلویه به رسانه ها گفت: متاسفانه سیر صعودی مصرف برق در این استان همچنان ادامه دارد و نیازمند همکاری مستمر مشترکین هستیم .
وی با بیان اینکه رکورد مصرف برق در ۳۰ ساله اخیر در کهگیلویه وبویراحمد شکسته شده است، بیان کرد: میزان مصرف برق توسط مشترکین در روز هفدهم تیرماه امسال به ۳۹۶ مگاوات ساعت رسید .
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: میزان مصرف برق در روز هیجدهم تیرماه این رقم به ۳۹۹ مگاوات ساعت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰٫۵ درصد افزایش داشته است .
راهزادی، میزان مصرف برق در روز نوزدهم تیرماه امسال در کهگیلویه و بویراحمد را ۴۰۴ مگاوات ساعت عنوان و تصریح کرد: این میزان مصرف نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۲٫۶ درصدی را نشان می دهد .
وی ادامه داد: بیشترین میزان مصرف برق در کهگیلویه و بویراحمد در روز نوزدهم تیرماه امسال مربوط به گچساران با ۱۶۹ مگاوات ساعت و مربوط به ساعت ۱۵ بوده است .
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد، کمترین میزان مصرف برق در این استان در روز گذشته را مربوط به شهرستان چرام با ۲۰ مگاوات برشمرد و یادآورشد: میزان مصرف برق در شهرستان های بویراحمد و دنا ۱۰۴ مگاوات ساعت، کهگیلویه ۶۹ مگاوات ساعت و بهمئی ۳۳ مگاوات ساعت بوده است .
راهزادی، میزان مصرف برق شهرستان باشت در روز نوزدهم تیرماه امسال را نیز ۲۷ مگاوات ساعت عنوان و بیان کرد: میزان مصرف برق در تمامی شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد سیر صعودی و فزاینده داشته است .
وی از مشترکین برق در کهگیلویه و بویراحمد خواست برای جلوگیری از قطعی های با برنامه برق صرفه جویی های لازم را دوچندان تر کنند .
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: تمامی تلاش ها برای جلوگیری از قطعی های با برنامه توسط این شرکت انجام می گیرد اما مهمترین راهکار برای جلوگیری از قطعی های با برنامه برق در این استان صرفه جویی توسط مشترکین است .
دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در شهرستان بویراحمد
فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد از دستگیری سه نفر حفار غیرمجاز در شهرستان بویراحمد خبر داد.
هادی طاهری در جمع خبرنگاران با اعلام خبر دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در شهرستان بویراحمد اظهار کرد: طبق گزارشات رسیده از یک حفاری غیرمجاز در یکی از مناطق شهرستان بویراحمد نیروهای یگان حفاظت طی عملیاتی این باند سه نفره را در حین حفاری دستگیر کردند.
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد افزود: در این عملیات یک قبضه اسلحه شکاری و ادوات حفاری کشف و ضبط شد و متخلفان بعد از تشکیل پرونده به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.
وی با تأکید بر برخورد جدی با کسانی که قصد دست درازی به آثار تاریخی را دارند، افزود: تیم‌های یگان حفاظت میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد به صورت شبانه‌روزی از هویت تاریخی مردم پاسداشت و اجازه نخواهند داد به شناسنامه مردم خدشه‌ای وارد شود.
لزوم سخت‌گیری نظام مهندسی و شهرسازی گچساران برای لحاظ کردن پدافند غیر عامل در ساخت‌و‌سازها
شهردار دوگنبدان گفت: نظام مهندسی و اداره شهرسازی در زمینه اجرایی کردن پدافند غیرعامل در ساخت و سازهای جدید از جمله واحدهای مسکونی، پیاده‌روها، خیابان‌ها، واحدهای تجاری را رعایت کنند.
اردلان زینل‌زاده در نشست شورای پدافند غیرعامل شهرستان گچساران که با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استان، فرماندار و روسای ادارات در سالن فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: پدافند غیرعامل مجموعه‌ای از برنامه‌ریزی‌ها، طراحی‌ها و اقداماتی است که موجب کاهش آسیب پذیری در مقابل تهدیدات طبیعی و غیر طبیعی می‌شود.
وی با اشاره به لزوم اهمیت پدافند غیر عامل در حوزه شهر اظهار کرد: توزیع فضای عناصر، ترکیب عناصر و عملکردهای اصلی شهر که تشکیل دهنده ساختار شهر هستند، نقش مهمی در میزان آسیب پذیری شهر در برابر حوادث مختلف دارند.
شهردار دوگنبدان ادامه داد: هر اقدام غیر مسلحانه‌ای را که موجب کاهش آسیب‌پذیری نیروی انسانی، ساختمان‌ها، تاسیسات و تجهیزات در مقابل تهدیدات انسان‌ساز گردد، پدافند غیرعامل خوانده می‌شود.
زینل‌زاده افزود: پدافند غیرعامل به عنوان راهکاری، جهت کاهش خطرپذیری در برابر خطرات مختلف و افزایش کارایی پس از وقوع خطر است که باید در سطوح مختلف برنامه‌ریزی منطقه‌ای، شهرسازی و معماری مورد توجه قرار گیرد.
وی تصریح کرد: سازه‌های ساختمانی با استفاده از ظرفیت و توان کارشناسی مجموعه می‌توانند نقش موثری در پدافند غیر عامل این حوزه داشته باشد.
شهردار دوگنبدان با اشاره به ساخت و سازهای جدید در بافت فرسوده دوگنبدان بیان کرد: احداث پارکینگ در ساخت و سازهای جدید نقش مهمی در اجرایی کردن پدافند غیر عامل در واحدهای مسکونی جدید خواهد داشت.
زینل‌زاده خاطرنشان کرد: رعایت نکردن پدافند غیرعامل در ساخت و سازهای جدید موجب به وجود آمدن خسارات جانی در زمان رخ دادن اتفاقات ناگوار خواهد شد.
شهردار دوگنبدان عنوان کرد: نظام مهندسی و اداره شهرسازی در زمینه اجرایی کردن پدافند غیرعامل در ساخت و سازهای جدید از جمله واحدهای مسکونی، پیاده‌روها، خیابان‌ها، واحدهای تجاری را رعایت کنند.
وی با اشاره به اینکه برخی از شهروندان در ساختن پارکینگ در واحدهای مسکونی خود خودداری می‌کنند، ابراز کرد: احداث پارکینگ در واحد مسکونی مکانی امن در زمان بروز حوادث ناگوار است.
زینل‌زاده با اشاره به زمان جنگ گفت: در زمان بمباران و جنگ مردم برای جلوگیری از اتفاقات ناگوار به زیر زمین‌ها و مکان‌های امن پناه می‌برند.
 
طرح هجرت ۳ در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد
با حضور۳ هزار دانش‌آموز، طرح هجرت ۳ در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.
اردوی طرح هجرت ۳ با مشارکت ۳ هزار دانش‌آموز در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.
در آیین نمادینی با حضور مسؤولان سپاه فتح، آموزش و پرورش و نوسازی توسعه و تجهیز مدارس در یاسوج طرح هجرت ۳ با حضور داوطلبانه دانش‌آموزان آغاز شد.
معاون توسعه مدیرت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان در این آیین گفت: ۳ هزار دانش‌آموز کار ترمیم و زیباسازی ۵۰ آموزشگاه را تا پایان مرداد انجام می‌دهند.
اردشیر یاری گفت: اعتبار ۲ میلیارد ۴۰۰ ریال برای اجرای این طرح اختصاص یافته است.
فرمانده سپاه شهرستان بویراحمد گفت: این طرح در قالب مرمت، زیباسازی و بهسازی توسط دانش‌آموزان اجرا می‌شود سرهنگ داریوش مثنوی گفت: این طرح با هدف استفاده از توانمندی دانش‌آموزان و پر کردن اوقات فراغت آنان در تابستان است.
وی گفت: در این طرح دانش‌آموزان با فعالیت جهادی و ایثارگری بیشتر آشنا می‌شوند.
احداث پارک اسکان در دهدشت/احتمال جمع‌آوری المان«آسیاب بادی»در ورودی شهر
رئیس میراث فرهنگی کهگیلویه از احداث پارک اسکان در دهدشت خبر داد و با اشاره به المان نصب شده در محل اجرای این پروژه گفت: با توجه به اینکه این المان سنخیتی با فرهنگ شهرستان ندارد احتمالاً جمع‌اوری خواهد شد.
سیاوش زمان در جمع خبرنگاران از احداث پارک اسکان در ورودی دهدشت خبر داد و اظهار داشت: این پروژه در زمینی به مساحت ۶ هزار متر مربع در حال اجرا است.
رئیس میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه، با اشاره به آغاز اجرای پروژه پارک اسکان، افزود: این پارک در دو فاز پیش‌بینی شده و هم اکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی، بیان کرد: زمین مورد نیاز برای احداث پارک اسکان در محدوده حریم درجه سه میراث فرهنگی واقع در ورودی شهر از سمت بهبهان بوده که با مصوبه شورای شهر برای اختصاص پارک واگذار شده است.
زمان، فاز نخست پروژه را شامل احداث ۳۶ سکوی اسکان، هشت چشمه سرویس بهداشتی، نماز خانه، سفره‌خانه سنتی، فضای سبز، پارکینگ و سفره هفت سین با طراحی کوزه‌ای عنوان کرد.
زمان خاطرنشان کرد: سالن آمفی تئاتر روباز با ظرفیت ۳۰۰ نفر برای اجرای نمایش‌های خیابانی و احداث ۱۸ سکو در فاز دوم طراحی شده و در حال اجرا است.
به گفته زمان، محل دائمی نمایشگاه صنایع دستی هم در صورت جوابگویی اعتبارات در پارک اسکان جانمایی خواهد شد.
وی با اشاره به المان آسیاب بادی نصب شده در محل پارک اسکان، با بیان اینکه این المان هیچ سنخیتی با فرهنگ بومی شهرستان ندارد، گفت: با توجه به واکنش‌های منفی شهروندان در فضای مجازی نسبت به نا مناسب بودن این المان، احتمالاً جمع‌آوری می‌شود.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه اعتبار پروژه را هشت میلیارد ریال دانست و گفت: حداکثر تا ۳۵ روز آینده این پروژه تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.
 
قیمت تمام شده برخی خدمات در کهگیلویه و بویراحمد بالا است/اعمال معافیت مالیاتی برای احداث کارهای عام‌المنفعه در مناطق محروم
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: معافیت مالیاتی برای ساخت بیمارستان‌ها و مدارس و دیگر خدمات عام‌المنفعه در مناطق کمتر توسعه یافته اعمال شود.
آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی بعدازظهر امروز در دیدار مدیرکل و مسئولان امور مالیاتی استان با تقدیر از تلاش‌های مجموعه مالیاتی در این استان گفت: دو نوع مالیات در جامعه پرداخت می‌شود که قصد قربت کردن در پرداخت هر دو بر جنبه های معنوی و برکات دینی و اجتماعی آن می‌افزاید.
وی بر تکریم ارباب رجوع، اعمال تخفیف با استفاده از اختیارات قانونی و ایجاد انگیزه در مودیان تأکید کرد و گفت: قیمت تمام شده انجام برخی خدمات و هزینه‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سایر استان‌ها بالاتر است و باید در امر محاسبه مالیات این هزینه‌ها و وضعیت نیز مورد توجه باشد.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد افزود: برای پرداخت خمس به عنوان یک نوع مالیات بعد از انجام تمامی هزینه‌ها و مخارج زندگی قصد قربت واجب است.
آیت‌الله ملک‌حسینی بر لزوم شفاف‌سازی در امر پرداخت مالیات اشاره کرد و یادآور شد: هرگونه کم‌تحرکی مالیات برای کسانی که باید مالیات بیشتری پرداخت کنند و افزایش برای کسی که باید مبلغ کمتری پرداخت کند انحراف است و باید از هرگونه رویه خلاف قانون و انصاف در فرآیند وصول مالیات پرهیز شود.
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر عادلانه بودن و تسهیل در فرآیند پرداخت مالیات گفت: با اعمال تخفیف، سیاست تشویق و افزایش تعداد مودیان و کاهش میزان درصد مالیات زمینه استقبال از پرداخت مالیات در جامعه مهیا شود.
وی با بیان اینکه مردم کهگیلویه و بویراحمد محروم و این استان به لحاظ صنعتی و تولیدی توسعه نیافته است، افزود: مدیران سازمان مالیاتی کشور به عادلانه و متناسب کردن سهمیه مالیات سالانه مصوب استان با وضعیت درآمدی، توجه کنند.
نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: پرداخت مالیات باید عادلانه و شفاف باشد و هرگونه سختگیری بدون شفافیت منجر به فرار مالیاتی می‌شود که با برنامه‌ریزی مطلوب و دقیق می‌توان از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کرد.
آیت‌الله ملک‌حسینی با اشاره به شعار اقتصاد مقاومتی و نقش پرداخت مالیات در تحقق این فرمان، گفت: برای مقابله با سیاست‌ شوم دشمنان باید اقتصاد کشور را شکوفا کنیم تا هم ظرفیت اقتصادی کشور تقویت شود و هم دشمنان مایوس شوند.
وی عنوان کرد: معافیت مالیاتی برای ساخت بیمارستان‌ها و مدارس و دیگر خدمات عام‌المنفعه در مناطق کمتر توسعه یافته اعمال شود.
پیش از سخنان نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد محمدعلی غفاری مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: وصول مالیات سیاست‌های عادلانه محور و مودی محور و همراه با مشارکت مودیان صورت می‌گیرد.
وی تصریح کرد: اداره کل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد همپای سیاست‌های روبه جلوی سازمان مالیاتی کشور در تحقق برنامه مصوب سال گذشته ۱۰ درصد موفق بوده و در سه ماه امسال هم اهداف مصوب محقق شده است.
سوختن ۸۷۴۹ هکتار از جنگلهای کهگیلویه و بویراحمد در ۱۱سال!
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۸۷۴۹ هکتار و ۳۵۲۳ متر از جنگلها و مراتع این استان طی ۱۱ سال اخیر در آتش سوختند .
«عزت الله بهشتی فر» در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۵۵ مورد آتش سوزی جنگل از ابتدای سال جاری تاکنون در استان رخ داده است، افزود: در این آتش سوزیها ۲۵۸ هکتار از جنگلها و مراتع استان در آتش سوختند.
وی در خصوص میزان خسارات وارده بیان کرد: خسارات وارده به جنگلهای استان در پی آتش سوزی ها در این مدت پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: به علت سخت گذر بودن ارتفاعات مهار آتش در برخی نقاط مشکل می شود و این امر میزان خسارات آتش سوزی را افزایش می دهد.
بهشتی فر با بیان اینکه این استان احتیاج به بالگرد امدادی دارد، تصریح کرد: در این راستا باید اعتباری تخصیص یابد و همچنین تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز نیز نیازمند تخصیص اعتبارات لازم است.
وی ادامه داد: طی ۱۱ سال اخیر(از سال ۸۵ تا ۹۵) ۹۵۲ فقره آتش سوزی در جنگلها و مراتع استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داد که در پی این تعداد آتش سوزی ۸۷۴۹ هکتار و ۳۵۲۳ متر از جنگلها و مراتع استان در آتش سوختند و از بین رفتند.
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بیشترین میزان آتش سوزی در این مدت به ترتیب در سال های ۸۶ با ۱۴۰۸٫۹۲ هکتار، سال ۱۳۹۴ با ۱۱۶۴ هکتار و سال ۸۵ با ۱۱۰۵ هکتار بوده است.
بهشتی فرد اضافه کرد: همچنین از نظر تعداد آتش سوزی بیشترین مربوط به سالهای ۸۹ با ۱۴۵ فقره، سال ۸۶ با ۱۲۲ فقره و سال ۸۵ با ۱۰۹ فقره آتش سوزی بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند .
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای جلیلی چرا احکام صادره تخریب ویلاهای ساخاته شده در دشتگز گچساران بعد از ۳سال هنوز اجرائی نشده است ؟//
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1