تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۴۱
کد مطلب : ۲۵۹۷۵۸

زندگی مردان و زنان یاسوج زیر حلبی‌های داغ / مسئولان قبل از اتفاق علاج واقعه کنند / حادثه بیخ گوش اهالی جمعه بازار یاسوج

۲
۰
کبنا ؛تابستان داغ و زمستان سردی را در این مغازه‌ها ناامن سپری می‌کنیم.
به گزارش کبنا از یاسوج، آن موقع‌ها فقط روزهای جمعه از میدان هفت‌تیر رانندگان تاکسی  صدا می‌زدند «جمعه بازار، جمعه بازار»، اما الان دیگر مسیر میدان هفت تیر تا جمعه بازار هر روز تاکسی‌ها در آمد و رفت هستند و برای خودش جمعه بازاری شده است و رفته رفته در این مکان کسب و کار رونق گرفت و هر کس سازه‌های را به عنوان مغازه (غرفه) دست و پا کرد.
سازه‌های که بیشتر با جان آدم‌‎ها بازی می‌کنند و از هیچ ایمنی و امنیتی برخودار نیست. حدود ۷۰۰ مغازه‌دار در جمعه بازار یاسوج به کسب و کار مشغول هستند و بعد از حادثه پلاسکوی تهران نگاه‌ها به سمت جمعه بازار آمد تا جایی که رستمی مدیرعامل آتش نشانی یاسوج گفته بود که اگر در جمعه بازار یاسوج آتش‌سوزی رخ دهد خسارت زیادی وارد خواهد کرد و فضای برای انجام عملیات آتش‌نشانی وجود ندارد.
اما خارج از این مسائل اهالی جمعه بازار یاسوج با مشکلات و مصایب زیادی روبرو هستند، تابستان‎‌ها مغازه‌هایشان داغ و زمستان‌ها مغازه‌هایشان سرد است، نوسانات برق در این مکان نیز خساراتی را به مغازه‌داران نیز زده است.
علی ابراهیمی یکی از این مغازه‌داران به کبنا گفته است؛ به دلیل اینکه سازه‌های این جمعه بازار آهن‌آلات است در تابستان به شدت داغ می‌شوند و مغازه‌ها همانند کوره آجرپزی هست و زمستان‌ها نیز سرد سرد است.
وضعیت نامناسب سرویس بهداشتی در جمعه بازار موضوع دیگری بود که اهالی این مکان تجاری به آن اشاره کردند و گفته‌اند؛ سرویس بهداشتی این مکان نیز از وضعیت خوبی برخوردار نیستند تاجایی که هیچ روشنایی ندارند و هر کس با چراغ تلفن همراه خود از سرویس‌های بهداشتی استفاده می‌کنند.
کریم رضایی از دیگر مغازه‌داران جمعه بازار یاسوج می‌گوید: همه مغازه‌داران تنها از یک کنتور برق استفاده می‌کنند و سیم‌های برق را به شکل سیار تا محل مغازه‌هایمان کشیده‌ایم.
وی افزود: به ازای هر یخچال ۵۰ هزار تومان، یخچال فریز ۷۰ هزار تومان، کولر آبی ۳۰ هزار تومان پول برق می‌دهیم و در نهایت کل فیش برق بر تعداد لامپ‌ها تقسیم می‌شود که این روش به هیچ وجه عادلانه نیست.
رضایی گفت: به دلیل فصل تابستان پوست لاستیکی سیم‌های برق پوسیده و آب می‌شوند و هر آن امکان جرقه و حادثه‌ای وجود دارد.
وی افزود: اگر آتش سوزی رخ دهد با مشکلات زیادی روبرو می‌شویم.
فرد دیگری که از مغازه‌داران ساکن در جمعه بازار یاسوج بود نیز بر همین مشکلات تاکید کرد و گفت: مغازه‌ها سازه‌های مناسبی محکم و مناسبی ندارند و حلبی‌آبادی است که هر لحظه منتظر مشکلی در این زمینه هستیم.
علی احسان‌خواه از مغازه‌داران جمعه بازار گفت: مسئولان در حال احداث مکان جدید جمعه بازار یاسوج هستند که در صورت ساخت آن خیلی از این مشکلات برطرف خواهد شد و انتظار می‌رود مسئولان در رابطه با شرایط واگذاری مغازه‌های جمعه بازار جدید اطلاع‌رسانی کنند چرا که ما هیج اطلاعی از شرایط واگذاری مغازه‌ها نداریم.
 
به گزارش کبنا، به گفته برخی از مسئولان ترافیک به دلیل موقعیت جغرافیایی جمعه بازار یاسوج جلوی درب ورودی این مکان ترافیک زیادی ایجاد می‌شود که گاه وقتی تردد خودروها را با مشکل مواجه خواهد کرد.
محمدعلی جاوید شهردار یاسوج در رابطه با ساخت پروژه بزرگ بازار سنتی، محلی و گردشگری یاسوج (محل جمعه بازار جدید) گفته است؛ احداث این پروژه در منطقه موجب ارتقاء شاخص‌های فرهنگی، اجتماعی و سطح زندگی و معیشتی شهروندان می‌شود.
جاوید گفت: گروه سرمایه گذاری پروژه بازار سنتی از گروه‌های خوب سرمایه گذار است و پروژه را به نحو مطلوبی مدیریت نموده است.
وی تاکید کرد: از سرمایه گذار پروژه بازار سنتی حمایت کرده و تمام تلاش شهرداری یاسوج این است که این پروژه بدون مشکل به سرانجام برسد.
جاوید افزود: با این حال هرگونه سرمایه گذاری در بافت‌های شهری یاسوج سودآور بوده و مورد حمایت شهرداری است.
وی تصریح کرد: بازار سنتی، محلی و گردشگری یاسوج در زمینی به مساحت ۱۷ هزار متر مربع در۷۰۰ غرفه تجاری احداث می‌شود و ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی افزود: در این پروژه ۳۸۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری می‌شود.
امید است که مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد بویژه شهر یاسوج هر چه زودتر تا اتفاق ناگواری پیش نیامده چاره‌ای برای جمعه بازار یاسوج بیندیشند.
 

 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

رها
Iran, Islamic Republic of
اینم بازار زنده یاسوج
رها
Iran, Islamic Republic of
کاش از مغازه جلوتری میر زا نقلعلی هم سوال میکردی
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1