تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب : ۲۵۹۶۶۳

آب ناگوار دیشموک و وعده‌های بی‌سرانجام مسئولان

۰
کبنا ؛

آب تلخ شهر دیشموک کام مردم این منطقه را تلخ کرده است.


به گزارش کبنا، منطقه دیشموک با جمعیت بیش از ۶ هزار نفر چند سالی است که از تلخی آب شرب رنج می‌برد و با وعده و وعید بی‌سرانجام مسؤولان راه به جایی برده نشد.


دیشموک دارای چشمه‌ساران زیاد و خنکی از قبیل چشمه دهورگ، چشمه خرسک و همچنین نزدیک به رودخانه بالیاب و گندمکار و همچنین روان آب فارتق بوده از تلخی آب شرب گلایه‌مند هستند و تا به حال هیچ مسؤولی قدم راسخی در رفع این مشکل برداشته نشد.

سال گذشته مسؤولان شهر دیشموک و همچنین شهرستان کهگیلویه و استان کهگیلویه و بویراحمد دغدغه اختصاص اعتبار را داشتند که اگر اعتبار حفر چاه اختصاص پیدا کند مشکل حفر چاه را ندارند.

امسال که اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان اختصاص پیدا شد متاسفانه حرف از معارضات به میان آمده و روند حفر چاه در روستای فارتق با معارضات سادات روبرو شد.

از طرف دیگر وعده و وعید مسؤولان شهر دیشموک و دیگر مسؤولان از طریق تریبون‌های مختلف بر رفع این مشکل و نتیجه نگرفتن آن جای بسی تامل و تاسف دارد.

مشکل آب شرب شهر دیشموک بیش از ۳ سال الی ۴ سال است که توسط مسؤولان با جلسات متعدد و تنش‌های مکرر مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه‌ای حاصل نشده است.

ح-ر از شهروندان دیشموکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار کرد: مسؤولان منطقه دیشموک و همچنین شهرستان کهگیلویه بر رفع مشکل آب شرب شهر دیشموک قدم راسخی برنداشته‌اند که اگر تا به حال می‌خواستند این مشکل حل شده بود.

ر-ن گفت: ۴ سال است که با مراجعه کردن به درب خانه‌های روستائیان گراب و فارتق و مزاحم شدن انها جهت استفاده آب شرب دیگر خسته شده‌ایم چرا؟ چون این آب شرب روستائیان قبلا از آن خود شهر بود.

وی گفت: مسؤولان نمی‌خواهند مشکل را حل کنند هم جایشان راحت است و هم آب خنک استفاده می‌کنند و گرنه آب شرب منبعی که در غرب دیشموک به صورت ۲۴ ساعته در حال ریزش است می تواند مشکل مردم شهر دیشموک را حل کنند.

خانم ت-ش گفت: متاسفانه مسؤولان با وعده و وعید مردم را سرگرم می‌کنند که مشکل آب شرب شهر دیشموک در حال رفع است یک روز می‌گویند در تنگ خرسک به زودی کلنگ حفر چاه به زمین زده خواهد شد یک روز می‌گویند آب چشمه دهورگ را به درون منبع انتقال می‌دهند و از یک طرف هم متاسفانه چشمه خرسک برای بسیاری از اهالی شهر دیشموک رایگان است و ما باید پول آب شرب تلخ به قیمت گزاف پرداخت کنیم.

وی گفت: این وعده و عیدها ادامه دارند تا رسیدن فصول سرما و زمستان که این همه وعده و عید توخالی پایان می‌پذیرد و مسؤولان منتظر بارش رحمت الهی هستند تا اینکه باران ببارد شاید آب چاه بالا بیاید و دو ماهی مشکل حل گردد و باز هم سالی از نو و آشامیدن آب شرب تلخ ادامه می‌یابد.



 حالا که هم اختصاص اعتبار شده و هم مکان‌های زیادی جهت حفر چاه وجود دارد چرا مسؤولان از قوه قهریه مقابل معارضین استفاده نمی‌کنند و حفر چاه در جایی که منابع ملی است اجرایی و عملیاتی نمی‌شود تا مشکل آب شرب شهر دیشموک را برطرف کنند.

------------------------------

گزارش از آرش آهنگ

------------------------------

نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1