تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۸
کد مطلب : ۲۵۹۶۱۰

نامه‌ی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های گچساران و باشت به تاجگردون

۱۵
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان‌های گچساران و باشت در نامه‌ای خطاب به غلامرضا تاجگردون نماینده مردم این دو شهرستان در مجلس شورای اسلامی ضمن نقد و اعتراض نسبت به عقد قراردادهای نفتی جدید خواستار بررسی و پیگیری دقیق آن‌ها توسط وی و اعلام نتیجه شفادف و روشن به مردم شدند.
به گزارش کبنا، متن نامه‌ی به این شرح است:
سم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای غلامرضا تاجگردون
سلام علیکم
ضمن عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما و همه خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی؛
پیرو نامه‌ی قبلی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‎های شهرستان گچساران، پیرامون قراردادهای نفتی Iran Petroleum Contracts موسوم به IPC وباتوجه به اتفاقات اخیر در حوزه منابع طبیعی، از جمله عقد قرارداد جدید با شرکت فرانسوی توتال، این شورا برخود لازم دید نکاتی را جهت پیشگیری و پیگیری محضرتان عرض نماید.
پیش از این از سوی دفتر مقام معظم رهبری پیرامون عقد این قرارداد‌های نفتی به وزیر نفت تذکر داده شد که باید اصلاحاتی در متن قراداد‌ها صورت گیرد، همچنین مقام معظم رهبری در سخنرانی رسمی نیز اعلام کردند که تا اصلاحات صورت نگرفته؛ دولت هیچ قرار دادی امضا نکند. اما شنیده‌ها حاکی از آن است که وزارت نفت، بدون اصلاحات ذکر شده قرادادی ۵ میلیارد دلاری با شرکت فرانسوی توتال و سی ان پی سی چین جهت توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی امضا کرده است؛ که در این بین چند نکته حائز اهمیت می‌باشد
۱. نکته مهم در بحث قراردادهای نفتی، بحث محرمانه بودن آنهاست که در واقع جمهوریت نظام را زیر سوال می‌برد؛ چرا باید اینچنین قراردادهای مهمی که سرنوشت منابع طبیعی ما در ۲۵سال آینده را مشخص می‌کند از دید نخبگان پنهان مانده و به بهانه مصالح دولتی متن آن‌ها منتشر نگردد؛ آیا قرارداد خیانت بار کرسنت که در زمان تصدی‌گری همین وزیر فعلی منعقد شد درس عبرتی نیست برای مسئولین محترم! این حق دانشجویان انقلابی است که نظر خود را راجع به چنین قرادادهایی بیان کنند
۲. تضاد نفس چنین قراردادهایی با سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی؛ اینکه ما به بهانه اشکالات اجرایی پیمانکاران ایرانی، کار را به به شرکت‌های بین المللی بسپارم، خطای بزرگی است؛ چراکه تاریخ نشان می‌دهد که همین شرکت‌های بین المللی نیز در میادین ایران کم خرابکاری نکردند!
اگر ما کار را به ظرفیت‌های درونی بسپاریم؛ قطعا در آینده‌ای نه چندان دور در این امر خودکفا خواهیم شد.
۳. در قرارداد جدید سهم شرکت فرانسوی توتال ۱/۵۰ درصد، سهم شرکت چینی۳۰ درصد و سهم شرکت پتروپارس ایران نیز ۱۹/۹ درصد است.
سوال اینجاست که چرا سهم ایران ۱۹/۹ درصد است؟ چرا ۲۰ درصد یا بالا‌تر نه؟!
۴. منعقد کردن قرارداد با شرکتی که قبلاً امتحان خود را پس داده و در حرکتی سراسر خیانت بار اطلاعات ایران را به دشمنان داده چه توجیهی دارد!؟ حال اینکه مدیرعامل این شرکت در سخنان خود گفته: اگر تغییری در نحوه تعامل آمریکا با ایران اتفاق بیفتد، ‌آن‌ها مجبور به اطاعت هستند و نمی‌توانند به تعهداتشان در پارس جنوبی پایبند بمانند.
۵. عقد قرارداد با شرکت فرانسوی توتال، همزمان با نشست منافقین در این کشور نیز انتقادی که متوجه دستگاه دیپلماسی کشور می‌باشد.
جناب آقای دکتر تاجگردون:
باتوجه به اینکه شهرستان گچساران، یکی از قطب‌های عظیم نفت در کشور عزیزمان می‌باشد و قطعاً عقد چنین قراردادهای بدون رفع اشکالات خسارت محض بوجود خواهد آورد؛ شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های گچساران و باشت از حضرتعالی درخواست دارد که این قضیه را به طور جد پیگیری کرده و نتیجه را به مردم گزارش دهید.
وسلام علی من التبع الهدی
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های گچساران و باشت
نام شما

آدرس ايميل شما

شرمت الله
Iran, Islamic Republic of
تاج گردون پیگیر حقوق ملت و شهداست
مدیر
Iran, Islamic Republic of
این قردادهاربطی به بسیج دانشجویی نداره، لطفاکارخودتون انجام بدین
محمود
Iran, Islamic Republic of
ایگون ......
رجا
Iran, Islamic Republic of
قراردادی بی نظیر بود تند نروید که چی من گپل اشا نی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
هرچه درصنعت نفت کارها علمی تر وتخصصی تر انجام شود بهتر است تا اینکه بخواهیم توسط نیروهای بدون تخصص داخلی با هزینه های چندین برابر که همه باید از جیب ملت پرداخت شود به سرانجام برسد تجربه چندسال گذشته برای ما خیلی گران تمام شد #درود برروحانی#
دولیاری
Iran, Islamic Republic of
اخه شما از قرار داد چی میدونین؟اگر قبلا هم اینقدر دقیق بودین چیمون دیگه زمان احمدی
کارمند نفت گچساران
Iran, Islamic Republic of
سلام.به زودی نامه کارکنان شرکت نفت گچساران هم به دست شما خواهد رسید.گوشه ای از تذکرات لازم. جناب آقای تاجگردون شرکت نفت هم مثل پتروشیمی انحصاری شده.انگار داره به کوچکترین واحدهای ادارات کشیده میشه.شعار وزیر نفت کاملا داره عملی میشه.هر کس به این دولت رای نداد جایی در شرکت نفت ندارد.خدا رحمت کنه مرحوم حضرت آیت الله العظمی ملک حسینی رو.....بعد از ایشون فاتحه این استان خوانده شد اونهم به دست شما هم حزبی های شما....اگه ایشان بودند الان وضعیت شرکت نفت اینطور بود.ترابری که گرفتی..کمیسیون معاملات هم گرفتی.مهندسی ساختمان هم گرفتی.حسابداری هم گرفتی.امور فرهنگی هم گرفتی.ریس دفتر مدیر عامل هم گرفتی ریس روابط و بیمارستان شرکت نفت هم گرفتی.واما جدیدا منابع انسانی هم گرفتی امور ورزش هم گرفتی ...کل شرکت نفت گچساران فامیلی درجه یکی شما شده.به چه منظور و چه حسابی..چرا این مدیران شروع کردن به کوبیدن جمله های دیگر..چرا ..یکنند از آبدارچی گرفته تا یه کارمند عالی رتبه به تغییر دادن و گرفتن توان کاری آنها رو.هیچ وقت فراموش نمیکنم گرفتید پاکدل مرد ک..ت چون با من نیست باید نباشد..تا حالا فکر کردی اگر این اسناد تقدیم بیت رهبری شود چه خواهد شد..وتوصیه آخر به مدیران نفتی تاکیدی کن دست از جناح بازی بردارند بخصوص مدیر جدید منابع انسانی کمی پخته تر عمل کند.
روحانی تنها نیست
باز هم ..جدید زدن آقایون
حق
Iran, Islamic Republic of
اگه ابهامات بر طرف بشه بهتره تا اینکه بخواهیم به بسیجیان توهین کنیم یا اینکه از دولت انتقاد بشه. اگه واقعا این قرارداد مشکلی نداره توضیح بدن .به هر حال نگارنده این نامه غرض شخصی که نداشته . به هم توهین نکنیم بهتره
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون فقط دنبال پیمانکاری هست وسلام
سید
Iran, Islamic Republic of
این دوستان آقای روحانی فقط میدونن و بلدن بقیه بیسوادن!!!
چرام
Iran, Islamic Republic of
این قراردادها ربطی به بسیج نداره،،، به جای این کارا وقتی کوهای ما دارن در آتش میسوزند بسیج بشین و آن را مهار کنید. اسلام علی من التبع الهدی
محمدی
Iran, Islamic Republic of
چرا قراداد باید محرمانه باشد حتما" اشکالا تی دارد
شهروند .
Iran, Islamic Republic of
احسنت بعضی واقعیتها را نمی دانند .
مستقیم آبادی
Iran, Islamic Republic of
اصل مهم و غیر معقول بودن این قرارداد یکطرفه بودن آن است .چرا این قرارداد به مناقصه گذاشته نشده است ؟
اگر حرف دوستان راست و درست هست جواب این سوال را به مردم بدهند.
اینکه می گویند کار هست و هر کس دوست دارد و پول دارد بیایید پاسخ قانونی به انجام این قرارداد نیست .چرا بدون مناقصه ؟؟؟
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1