تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۵
کد مطلب : ۲۵۹۶۰۶

سی‌تی اسکن در مراکز درمانی تأمین اجتماعی راه‌اندازی می‌شود / ویزیت ۶ هزار بیمار رایگان در مراکز درمانی

۰
کبنا ؛مدیریت درمان تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: روزانه ۶ هزار مراجعه کننده در مراکز ملکی تامین اجتماعی استان از خدمات ۱۰۰ درصد رایگان استفاده می‌کنند.

عباس نورمحمدی در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: تامین اجتماعی یک نهاد عمومی و متعلق به حق الناس است، ۱۱ هزار نفر در استان بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان در ماه از سازمان تامین اجتماعی مستمری می‌گیرند.
نورمحمدی با بیان اینکه کارفرمایان در بخش خصوصی باید پرداخت حق بیمه کارگران را در اولویت قرار دهند، افزود: سال گذشته برخی از دستگاه‌‎‌ها حق بیمه کارگران را ندادند و بنرهای اعتراضی نصب کردند و ما علاوه بر اعلام بخشودگی جرائم تأخیر پرداخت حق بیمه متاسفانه این دستگاه‌ها اقدام مناسبی در این راستا انجام ندادند.
نورمحمدی اظهار داشت: طبق آمار سازمان تأمین اجتماعی هم اکنون افزون بر ۵۳ درصد از جمعیت کشور زیر پوشش حمایتی سازمان تأمین اجتماعی است که این رقم در کهگیلویه و بویراحمد ۱۰ درصد کمتر از نرخ کشوری است.
وی افزود در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۱ هزار مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی ساکن وجود دارد و سال گذشته ماهیانه ۲۵۰ میلیارد ریال برای ارائه خدمت به این افراد در بخش‌های مختلف هزینه شد.
نورمحمدی گفت: ۹۳ هزار بیمه شده اصلی و بیش از ۳۰۰ هزار بیمه شده اصلی و تبعی در استان وجود دارد که در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ تعداد بیمه شده‌ها هشت درصد افزایش یافت.
مدیرکل تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد افزود: ۴۹۲ نفر از کارگران این استان که بنا به هر دلیلی از کار بیکار شده‌اند هم اکنون از سازمان تأمین اجتماعی بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.
نورمحمدی در ادامه از کارفرمایان خواست نسبت به پرداخت حق بیمه شدگان خود اقدام کنند.
وی اظهار داشت: تأمین اجتماعی برای تقسیط بدهی بیمه کارفرمایان بخش خصوصی آمادگی دارد و این موضوع، بار‌ها اعلام و در دولت یازدهم جرائم کارفرمایان برای اولین بار بخشیده شده است.
نورمحمدی تصریح کرد: اینکه دانشگاه علوم پزشکی بیماران دارای بیمه تأمین اجتماعی را به دلیل بدهی ویزیت نکند پذیرفتنی نیست و این برای مجموعه تأمین اجتماعی نگران کننده است.
مدیرکل تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح کشوری اس. اس. ‌ام در این استان با هدف ثبت هویتی تمام بیمه شدگان اصلی و تبعی اجرایی و با این شرایط در صورتی فردی از بیمه شدگان اصلی و تبعی در آینده بخواهد شاغل شود نیاز به نام نویسی در تأمین اجتماعی ندارند.
مدیریت درمان تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست نیز گفت: به دلیل سطح بندی شرایط احداث موجود حداقل ۲۰ هزار بیمه شده در هر شهر، تنها در سه شهرستان بویراحمد، گچساران و کهگیلویه درمان مستقیم یعنی مراکز ملکی درمان تامین اجتماعی بستری و سرپایی وجود دارد.
پیام اکبری اظهار داشت: روزانه ۶ هزار مراجعه کننده در مراکز ملکی تامین اجتماعی استان از خدمات ۱۰۰ درصد هزینه رایگان استفاده می‌کنند.
وی گفت: سال ۹۵ مراکز ملکی بیمارستان شهدای گمنام یاسوج به ۵۸ تخت ارتقا پیدا کرد، که روزانه ۱۵ مورد پذیرش در این بیمارستان بستری می‌شود.
وی با بیان اینکه ارائه خدمات ویزیت پزشکان در کلینیک و پلی کلینیک‌ها ۱۵ درصد رشد یافته، گفت: تامین اجتماعی با تمام مراکز درمانی استان قرارداد منعقد کرده و سال گذشته بالغ بر ۷۲ میلیارد تومان هزینه شد.
وی بیان کرد: زمینی به مساحت ۵ هزار متر مربع و زیربنای ۳ هزار و ۶۵۰ متر مربع برای توسعه پلی کلینیک گچساران به زودی افتتاح خواهد شد.
اکبری بیان داشت: عمل جراحی در بیمارستان‌های استان ۲۰ درصد رشد یافته، و همچنین در پاراکلینیک ۱۲۰ درصد رشد یافته است.
وی افزود: اقدامات مهم در یک ساله اخیر در ‌‌نهایت موجب افزایش کمی و کیفی و افزایش رضایتمندی جامعه هدف شده است.
مدیریت درمان تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در یک سال گذشته به اندازه سه سال ماقبل نیروی انسانی در سطح‌های مختلف به کار گرفتیم به طوریکه ۵۷ نفر دندانپزشک و داروساز به کادر پزشکی اضافه شد.
اکبری افزود: توانمندسازی نیروی انسانی از دیگر اقدامات این مدیریت بود که سال ۲۸هزار نفر ساعت آموزش داده شد و ۹۷ درصد نسبت به قبل در این زمینه رشد داشتیم.
وی افزود: با توجه به نیازمندی جامعه بیمه شده و گلایه آن‌ها از کمبود تخت از تیرماه گذشته ۵۸ تخت در اورژانس بیمارستان یاسوج ایجاد شد.
وی از راه‌اندازی درمانگاه بیهوشی در سال ۹۵ خبر داد و افزود: مجوز سی‌تی اسکن از طرف استان گرفته شده است و معادل ۴ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی به مراکز درمانی تأمین اجتماعی اضافه کردیم.
وی با بیان اینکه ۶۰ درصد از اعتبارات ریالی برای خدمات درمانی صرف می شود، افزود: بالغ بر ۴ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی برای مراکز درمانی و همچنین  قریب به ۷۲ میلیارد تومان در سال ۹۵ برای خدمات درمانی استان خریداری شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1