تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۲
کد مطلب : ۲۵۹۵۸۷

بازرسی از بیمارستان دهدشت تا جیره‌بندی آب در گچساران و ابهام در احداث آب چاه دیشموک

۴
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
کاهش ۴٫۴ درصدی نرخ بیکاری بهار کهگیلویه و بویراحمد
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نرخ بیکاری این استان در فصل بهار سال ۱۳۹۶ از سوی مرکز آمار ایران ۱۲ درصد اعلام شد.
علی شهابی نسب افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴٫۴ درصد کاهش یافت.
وی بیان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در بین ۳۱ استان کشور به لحاظ بیشترین نرخ بیکاری رتبه ۱۴ را کسب کرده است.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: نرخ تورم خرداد ماه در مناطق شهری کشور ۷،۴ و این استان ۱۱٫۵ درصد اعلام شد. همچنین نرخ تورم خرداد ماه در مناطق روستایی کشور ۸،۵ و این استان ۷ درصد اعلام شده است.
مصرف سبزیجات در کهگیلویه و بویراحمد بسیار پایین است
رئیس جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان مصرف سبزی در این استان بویژه در روستاها پایین بوده و وضعیت مطلوبی ندارد.
جعفر گوهرگانی در نشست صیانت از حقوق شهروندی با حضور دستیار ارشد رئیس جمهور اظهار داشت: بحث غذای سالم و توجه به امنیت غذایی مردم از مسائل مهم حقوق شهروندی بوده که همه ادارت و نه تنها سازمان جهاد کشاورزی باید به این مهم توجه داشته باشند.
وی عنوان کرد: ۱۰ محصول به عنوان محصولات استراتژیکی در سطح استان مشخص کردیم که در سطح وسیعی استفاده از سموم برای کاشت این محصولات را کاهش دادیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: ۲۵۰ هزار تن بر تولیدات کشاورزی استان افزوده شده و این در حالی است که موضوع سلامت غذایی در آن در نظر گرفته شد.
گوهرگانی افزود: مصرف سبزیجات در استان بسیار پایین بوده و اقدامات ضروری در این زمینه یعنی استفاده بیشتر مردم لازم است که انتظار می‌رود در این زمینه نیز رسانه‌ها کمک‌کار باشند.
وی با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد جزو هفت استان کشور است که مشکل تغذیه دارند، افزود: خوزستان، ایلام، بوشهر، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد از جمله این استان‌ها هستند.
 
 
معارضات محلی عامل جلوگیری از احداث چاه جدید و رفع مشکل آب شرب دیشموک
معاون آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: معارضات محلی عامل جلوگیری از احداث چاه جدید و رفع مشکل آب شرب دیشموک است.
مسعود مرادیان در جمع خبرنگاران با اشاره به تلاش‌های شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد برای رفع مشکلات پیش روی تامین آب شرب شهرهای استان اظهار کرد: با تلاش‌های صورت گرفته؛ تعداد شهرهای دارای تنش آبی استان از شش شهر به چهار شهر رسید.
معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی و جهادی پرسنل آبفای استان در کاهش مشکلات مربوط به تنش آبی و کمبود آب در شهرهای استان عنوان کرد: رفع مشکلات مربوط به آب شرب شهرها و تسریع در افزایش خدمات دهی به شهروندان عزم همگانی و عملی همه مسوولان را می‌طلبد.
وی در ادامه به مشکلات پیش روی آبفای استان در تامین آب شرب برخی شهرها اشاره کرد و گفت: یکی از مسائل پیش روی آبفای استان در شهر دیشموک؛ وجود معارضات اجتماعی در رابطه با احداث چاه جدید تامین آب این شهر است.
معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان افزود: با مطالعات ژئوفیزیکی که با همکاری آب منطقه‌ای استان انجام گرفته؛ محل احداث چاه جدید معین شده ولی متاسفانه وجود معارضات اجتماعی از طریق سادات میرسالار باعث خلل در روند حفر و تجهیز چاه جدید آب شرب شهر دیشموک شده است.
وی با بیان اینکه با تلاشهای استاندار؛ نماینده مجلس و این شرکت؛ اعتبارات لازم برای حفر و تجهیز یک حلقه چاه عمیق نیز از طریق بنیاد برکت تامین شده است تصریح کرد: با توجه به اینکه پیمانکار پروژه به سرعت انتخاب شده است؛ در صورت رفع معارضات محلی موجود؛ در کمترین زمان ممکن عملیات اجرایی حفر این چاه انجام و آب مورد نیاز شهروندان دیشموکی وارد مدار خواهد شد.
مرادیان از نماینده مردم کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی؛ شورای شهر و مسئولان شهر دیشموک خواست تا نسبت رفع معارضات محلی موجود؛ همت به خرج دهند و رایزنی‌های لازم را در این زمینه انجام داده و مشکل آغاز این پروژه را رفع کنند.
وی تاکید کرد: شرکت آب و فاضلاب تمامی تلاش خود را برای تامین اعتبارات لازم و انتخاب فوری پیمانکار پروژه در این زمینه انجام داده است و در ادامه؛ این مسئولان و معتمدین شهر دیشموک هستند که باید همت به خرج داده و برای رفع این مشکل وارد میدان شوند.
 
کاهش سطح زیر کشت هندوانه در کهگیلویه/پیش‌بینی برداشت ۲۴۰ هزار تن هندوانه
رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه با اشاره به سیاست این اداره مبنی بر کاهش سطح زیر کشت هندوانه به علت مشکل آب در دشت‌ها، گفت: پیش‌بینی می‌شود ۲۴۰ هزار تن از این محصول برداشت شود.
سید عمران تقوی در جمع خبرنگاران اظهار داشت:با توجه به اینکه هندوانه از محصولات استراتژیک نیست و با وجود توصیه‌های فنی که از سوی کارشناسان اداره جهادکشاورزی و اداره منابع آب شهرستان به کشاورزان صورت گرفت توانستیم سطح اراضی زیر کشت هندوانه شهرستان را از ۱۲۰۰ هکتار به ۴۰۰ هکتار کاهش دهیم.
رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه خاطرنشان کرد: سال گذشته یک هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی شهرستان به زیر کشت هندوانه رفت که در این سطح از اراضی بیش از ۸۰۰ هزار تن هندوانه برداشت شد.
وی افزود: امسال با هماهنگی و همکاری اداره امور آب شهرستان و برگزاری کلاس‌های توجیهی برای کشاورزان در خصوص کاهش سفره‌های آب زیرزمینی، این سطح به ۴۰۰ هکتار کاهش یافت که پیش‌بینی می‌شود از این میزان ۲۴۰ هزار تن هندوانه برداشت شود.
تقوی با بیان اینکه به دلیل بسته شدن مرزها در استان‌های مرزی کشور، استقبال خوبی از خرید هندوانه کشاورزان صورت نگرفت، متذکر شد: امسال به دلیل نبود بازار مناسب قیمت فروش هندوانه در کهگیلویه به ۷۰۰ ریال رسید .
تقوی به برنامه‌های جهاد کشاورزی برای جایگزین کردن محصولات با مصرف کم آب به جای هندوانه اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه هندوانه، یونجه، برنج محصولات پر مصرفی هستند ما در فصل‌های زراعی آینده برنامه داریم که کشاورزان را به سمت محصولات استراتژیک مانند کلزا سوق دهیم.
 
خبرهای خوش از کاهش بیماری‌های غیرواگیر در استان
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از تدوین سند ملی اطلس بیماری‌ها و ابلاغ برش استانی آن خبر داد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان در برنامه زنده تلویزیونی پیک سلامت از شبکه دنا گفت: خبرهای خوش برای کاهش بیماری‌های غیرواگیر در استان۷۵ درصد علل مرگ و میر در کشور بیماری‌های غیر واگیر بوده که کاهش این میزان نیازمند برنامه‌ریزی مدون و مستمر توسط مسئولان و متولیان امر و به ویژه مشارکت مردم است.
دکتر اورنگ ایلامی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد چهارمین استانی است که مجمع ملی سلامت در آن تشکیل شد، ادامه داد: این مهم مصوب برنامه چهارم توسعه بوده که در دولت یازدهم در سطح ملی در اواخر سال گذشته اولین مجمع آن تشکیل شد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: این مجمع بر مبنای یکسری داده‌های علمی تشکیل شده که تولیت سلامت بر عهده وزارت بهداشت است، اما تامین سلامت مردم تنها از عهده وزارت بهداشت ساخته نیست و سایر ارگا‌ها و نهاد‌ها نیز در سلامت نقش به سزایی دارند.
ایلامی با تاکید بر اینکه مطالعات نشان داده عوامل مختلفی فیزیکی، زیستی، اقتصادی، بهداشتی و درمانی در سلامت مردم نقش دارند، ادامه داد: وزارت بهداشت تنها ۲۵ درصد در سلامت مردم نقش دارد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مولفه‌های مهمی در سلامت مردم مهم بوده که یکی از آن‌ها مسائل اقتصادی است و بر همین مبنا دستگاه‌های اجرایی مختلف از جمله وزارتخانه آموزش پرورش، رفاه، وزرش و جوانان و جهاد کشاورزی نقش مهمی دارند.
ایلامی افزود: با حمایت نماینده عالی دولت در استان بنا داریم با برنامه ریزی مدون و دقیق نسبت به افزایش مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی و اقشار مختلف مردم در تامین سلامت جامعه نقش ایفا کنیم.
وی ادامه داد: مرکز تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی اقدامات مطلوبی در زمینه عوامل اجتماعی موثر بر سلامت انجام داده و تاکنون بیش از ۶۰ تحقیق در این زمینه داشته است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تغذیه، دخانیات و شرایط محیط کار از جمله مولفه‌هایی بوده که به طور مستقیم بر سلامت تاثیر دارند.
ایلامی از تشکیل انجمن‌ام. اس توسط یک بانوی مبتلا به این بیماری خبر داد و افزود: انجمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد حوزه سلامت را در حد توان حمایت می‌کنیم.
وی از دادن تسهیلات قرض الحسنه کم بهره به بیماران خاص خبر داد و گفت: در اولین مجمع سلامت کهگیلویه و بویراحمد مقرر شد دو بانک کشاورزی و مهر ایران چندین فقره تسهیلات قرض الحسنه کم بهره در اختیار بیماران خاص قرار دهند.
 
برگزاری اولین پاتوق اهالی تئا‌تر در یاسوج
اولین پاتوق اهالی تئا‌تر استان با حضور هنرمندان این رشته هنری در حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
مدیر واحد نمایش حوزه هنری استان گفت: این برنامه با بررسی نمایشنامه اولین پاتوق اهالی تئا‌تر در یاسوج برگزار شد «فکر‌ها را من روشن می‌کنم» به نویسندگی اکبر آیین که قرار است در ششمین جشنواره سراسری تئا‌تر تکخند البرز شرکت کند کار خود را آغاز کرد.
اکبر آئین افزود: در این جلسه درباره تولید نمایش صحنه‌ای طی فراخوان اخیر واحد نمایش و چگونگی ساخت و محتوی آثار و نقد و آسیب‌شناسی تولیدات نمایشی، بحث و تبادل نظر شد.
مدیر واحد نمایش حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: حوزه هنری استان در نظر دارد با اجرای برنامه‌های مختلف زمینه حضور نسل جوان در فعالیت‌های هنری از جمله نمایشنامه را فراهم کند.
آب در دوگنبدان جیره‌بندی نمی‌شود
رئیس آب و فاضلاب شهری دوگنبدان مرکز گچساران تاکید کرد که هیچگونه جیره‌بندی آب در این شهر گرمسیری و نفت‌خیز نخواهیم داشت.
«سید بهنام پاد» گفت: تلاش‌های فراوانی در چندساله اخیر با وکالت «تاج گردون» نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی برای تامین آب شرب سالم این حوزه انتخابیه صورت گرفته که امروز شاهد به بار نشستن این زحمات هستیم.
وی با تشریح تلاش‌های صورت گرفته در چند ساله گذشته، اظهارداشت: یکی از این تلاش‌ها تخصیص ۴۰۰ لیتر بر ثانیه آب از سد کوثر به گچساران بوده است.
رئیس آب و فاضلاب شهری دوگنبدان افزود: در سال گذشته ۷۸ میلیارد ریال از محل اوراق مشارکت در بخش فاضلاب این شهرستان جذب شده است.
پاد با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال به پروژه رینگ مخازن تامین آب از سد کوثر اختصاص داده شد، خاطرنشان کرد: از این میزان اعتبار ۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی استانی و ۳۰ میلیارد ریال از اوراق مشارکت بوده است.
وی گفت: در سه ساله اخیر هیچگونه سهمیه بندی آب در شهر دوگنبدان و در مجموع شهرستان گچساران نداشته و بنظر می‌رسد در سالجاری نیز نداشته باشیم.
رئیس آب و فاصلاب شهری دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران در ادامه، آخرین وضعیت فاضلاب این شهر را نیز تشریح و تصریح کرد: هم اکنون پروژه فاضلاب شهرستان در ۲۲ نقطه در حال اجراست.
پاد اظهار امیدواری کرد تا پایان سالجاری، عملیات اجرایی فاضلاب در محله پانصد دستگاه دوگنبدان به اتمام برسد.
 
 
پرداخت تسهیلات مسکن روستایی ۱۵ میلیونی به خانوارهای چند معلولی گچسارانی/اهدای زمین به خانوارهای چند معلولی شهری
رئیس بهزیستی گچساران از پرداخت تسهیلات مسکن روستایی ۱۵ میلیونی به خانوارهای چند معلولی گچسارانی خبر داد.
سید مهران کشاورز اظهار کرد: در راستای اجرای تفاهم نامه‌های فی ما بین سازمان بهزیستی کشور با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بنیاد مستضعفان در رابطه با تامین مسکن خانواده‌های دارای حداقل دو عضو معلول ساکن در روستاها و شهر اقداماتی صورت گرفته است.
رئیس بهزیستی گچساران با اشاره به مددجویان دارای دومعلولی فاقد مسکن در روستاهای گچساران گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون تعداد ۱۲ خانوار بالای دو معلولی در روستاهای گچساران از طریق بنیاد مسکن مبلغ ۱۵ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.
وی افزود: خانوارهایی که واحدهای مسکونی خود در مرحله نازک کاری هستند مبلغ ۱۸ میلیون تومان وام بلاعوض از تغییر اداره بهزیستی، بنیاد مستضعفین و بنیاد مسکن پرداخت خواهد شد.
این مسوول با اشاره به این مبلغ تصریح کرد: از مجموع ۱۸ میلیون وام بلاعوض برای احداث واحد مسکونی روستایی مبلغ ۲ میلیون تومان از طریق اداره بهزیستی، مبلغ ۱۰ میلیون تومان از طریق بنیاد مستضعفان و مبلغ ۲ میلیون تومان از طریق بنیاد مسکن پرداخت خواهد شد.
کشاورز در ادامه با اشاره به مددجویان شهری که دارای دو فرزند دو معلولی و فاقد مسکن هستند، بیان کرد: در سالجاری برای ۴۸ خانوار دارای دو معلولی به بالا فاقد مسکن ۲۴ قطعه زمین مسکونی در منطقه پانصد دستگاه انتهای بلوار وسط در نظر گرفته شده است.
وی افزود: این قطعات زمین پلاک بندی و به هر دو خانوار یک قطعه زمین به مساحت ۲۰۰ متر مربع اعطا می‌شود.
رئیس بهزیستی گچساران با اشاره به ساخت واحد مسکونی خانوارهای بالای دو معلولی بیان کرد: مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال بلاعوض کمک هزینه ساخت به هر خانواده پرداخت خواهد شد.
کشاورز در ادامه با اشاره به سایر مددجویان تحت پوشش که دارای مسکن مناسبی نیستند، عنوان کرد: در سال گذشته به تعداد ۱۴ خانوار تحت پوشش برای نوسازی منازل روستایی به هر خانوار مبلغ ۸ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض پرداخت شده است.
وی با اشاره به خود مالکین شهری خاطرنشان کرد: در سال گذشته به تعداد ۹ خانوار تحت پوشش برای احداث و نوسازی مسکن خود مبلغ ۴ میلیون تومان وام بلاعوض به هر خانوار پرداخت شده است.
 
توزیع ۳۵ میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان اعتبار استانی و نفت بین دستگاه‌های کهگیلویه
۳۵ میلیارد و ۳۲۰ مییلون تومان از محل اعتبارات استانی و دو سوم نفت بین دستگاه‌های کهگیلویه توزیع شد.
در نشست کمیته برنامه‌رزی شهرستان که ظهر امروز با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه استان، رئیس سازمان امور اقتصاد و دارایی، فرماندار و اعضای شورای اداری شهرستان برگزار شده بود اعتبارات استانی و سهمیه نفت بین دستگاه‌های اجرایی توزیع شد.
علی پوزش در این مراسم اظهار داشت: ۳۵ میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات استانی و دو سوم نفت در ۲۶ فصل توزیع شد.
فرماندار کهگیلویه تصریح کرد: از این مبلغ ۱۶ میلیارد و ۱۲۱ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و ۱۹ میلیارد و ۱۹۸ میلیون تومان از اعتبارات نفت بوده است.
پوزش با بیان اینکه اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای بر اساس شاخص‌های تعریف شده در سازمان برنامه و بودجه توزیع شد، افزود: ۱۲۰ میلیارد تومان مجموع اعتبارات استانی بوده که ۸۶ میلیارد تومان بین هشت شهرستان توزیع شد.
فرماندار کهگیلویه خاطرنشان کرد: ۱۰ درصد از این اعتبارات برای پروژه‌های استانی و ۱۵ تا ۲۰ درصد برای کمک‌های فنی و اعتباری در پروژه‌های اقتصادی که قانون تعریف کرده هزینه خواهد شد.
پوزش با اشاره به عملکرد دستگاه‌های شهرستان در جذب اسناد خزانه اعتبارات سال گذشته، یادآور شد: بسیاری از دستگاه‌های در این زمینه خوب عمل نکردند.
وی افزود: با وجود اینکه استان ما سال گذشته سومین استان در جذب اسناد خزانه بود اما در شهرستان کهگیلویه بسیاری از دستگاه‌ها نتوانستند این اسناد را نقد کنند.
 
اتخاذ تدابیر لازم برای رفع مشکلات بیمارستان دهدشت در اولویت قرار گیرد
مدیرکل بازرسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از بیمارستان دهدشت گفت: رسیدگی و ارائه خدمات بهینه به بیماران و اتخاذ تدابی لازم برای رفع مشکلات درمانی باید در اولیوت کار مسؤولان این مرکز درماین قرار گیرد.
مدیر کل بازرسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز در بازدید از بیمارستان امام خمینی دهدشت، روند پذیرش، رسیدگی و ارائه خدمات به مراجعان و بیماران این مرکز درمانی از نزدیک مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.
مؤمن‌نسب در این بازدید با حضور در بخش‌های مختلف این بیمارستان شامل آزمایشگاه، بخش رادیولوژِی و سونوگرافی، زایشگاه ،اتفاقات و بخش جراحی عمومی ضمن گفت‌وگو با مسئولان بخش‌ها از بیماران نیز عیادت و دلجویی کرد و از نزدیک در جریان روند اجرای امور مسائل ،مشکلات و نحوه ارائه خدمات به آنها قرار گرفت.
محمود مؤمن نسب در حاشیه این بازدید، امکانات و تجهیزات و نحوه ارائه خدمات به بیماران را مطلوب ارزیابی کرد و آن را نتیجه تلاش مدیریت و پرسنل بیمارستان دانست.
مدیرکل بازرسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد،گفت: رسیدگی و ارائه خدمات بهینه به بیماران و اتخاذ تدابیر لازم برای رفع مشکلات درمانی آنها باید در اولویت کار مدیران، مسئولان و پزشکان بیمارستان قرار گیرد.
این مسؤول اعلام رضایت بیماران را نتیجه مدیریت علمی و مسؤولیت‌پذیری ریاست بیمارستان خواند و تلاش بی‌وقفه و دلسوزانه دکتر مولایی‌فر در جهت اعتلای اهداف خدمت‌رسانی به مردم را مورد ستایش قرار داد.
وی همچنین در این بازدید با تعدادی از پرسنل ، مراجعه‌کنندگان، بیماران و همراه آنها در ارتباط با چگونگی رسیدگی به مشکل آنها در این بیمارستان گفتگو و تذکرهای لازم را برای تسهیل در روند رسیدگی به مسائل و مشکلات آنان صادر و تأکید کرد گزارشی از عملکرد و اقدامات انجام شده و روند ارائه خدمات و راهکارهای موثر در بهبود خدمات ارائه شده متعاقبا توسط اداره بازرسی استانداری خدمت تیم مدیریتی بیمارستان ارائه خواهدشد.
 
مشکلات کمیته‌های برنامه‌ریزی و عدم توجه به اولویت‌ شهرستان‌ها/بروکراسی سازمان مدیریت در توزیع اعتبارات اشتباه است
فرماندار شهرستان لنده گفت: بروکراسی سازمان مدیریت در توزیع اعتبارات اشتباه بوده و عدم توجه به ساختار و اولویت‌های روستایی باعث مهاجرت مردم به شهرها شده است.
دارا کریمی‌نژاد در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان لنده با اشاره به اشتباه بودن نحوه تصمیم‌گیری و توزیع اعتبارات در استان اظهار داشت: نتایج و مصوبات و تصمیم‌گیری‌ها از بالا به پائین علت توسعه‌نیافتگی استان و شهرستان‌های ما بوده است.
وی به علت مهاجرت مردم از روستاها اشاره و افزود: اگر به روستاهای شهرستان لنده نظری بیفکنیم شاهد ارائه خدمات از قبیل آب و برق و ... هستیم ولی می‌بینیم که این روستاها کم‌کم در حال خالی شدن هستند و این نتیجه عدم برنامه‌ریزی صحیح و عدم توجه به ساختار و اولویت‌های روستاها بوده است.
فرماندار لنده تصریح کرد: بروکراسی سازمان مدیریت در راستای تنظیم و توزیع اعتبارات و بودجه‌ها اشتباه بوده و شاخص‌ها و اولویت‌ها باید به صورت مدون و مشخص شده باشد که امسال افزایش خوبی در این حوزه‌ها داشته‌ایم.
کریمی‌نژاد یادآور شد: پل و جاده تراب لنده، فرهنگسرا، مصلی نماز جمعه، یادمان شهدای گمنام و چند پروژه در حوزه کشاورزی و عمرانی از مهمترین پروژه‌های این شهرستان بوده که لازم بوده در توزیع اعتبارات به خوبی دیده شوند.
وی خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی به نسبت اختصاص بودجه به شهرستان در سال‌های گذشته انجام شده و امسال به نسبت سال‌های گذشته کمیته برنامه‌ریزی سعی کرده تجمیع پروژه‌ها را دنبال کند.
رئیس کمیته برنامه‌ریزی شهرستان لنده در ادامه به ایرادات و مشکلات کمیته‌های برنامه‌ریزی اشاره و گفت: متأسفانه فرمانداران در نحوه توزیع اعتبارات و بودجه‌ها و اولویت‌بندی‌ها تأثیر ناچیزی دارند.
کریمی‌نژاد خظاب به مدیران شهرستان لنده افزود: مدیران شهرستان باید بدانند کمیته‌های برنامه‌ریزی ماحصل تلاش‌ آنها قبل از توزیع اعتبارات بوده و هیچ کس حق اعتراض و یا انتقاد را ندارد.
وی در ادامه افزود: برخی پروژه‌ها به دلیل عدم تخصیص اعتبارات زخمی شده و اعتبارات ماده ۱۸۰ در سال گذشته تخصیص نیافته که همین امر مشکلات متعددی را در حوزه عمرانی به همراه داشته است.
کریمی‌نژاد به اقدامات انجام شده در سال‌های گذشته اشاره و گفت: در سال‌های گذشته با وجود محدودیت‌های اعتباری اقدامات خوبی انجام شده ولی عمق محرومیت به حدی بوده که اقدامات انجام شده ناچیز جلوه می‌کند.
وی به سهم یک سوم نفت در استان اشاره و یادآور شد: انتظار داریم نمایندگان در توزیع اعتبارات یک سوم نفت کل استان را ببینند و بدانند دخالت در برق، آب و گاز کار فرمانداران است نه نمایندگان.
فرماندار لنده خاطر نشان کرد: اعتبارات و بودجه‌های دولت که مشخص شده، حال نوبت مدیران است که با جذب خیرین و مسؤولان استانی و کشوری اعتبارات را برای توسعه شهرستان جذب نمایند.
کریمی‌نژاد با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام اشاره و گفت: پیمانکاران و مسؤولان بدانند کسانی که بخواهند از خلاءهای قانونی استفاده و پروژه‌ها را به دلیل عدم امکانات تعطیل کنند و روند توسعه را در پیش نگیرند حساب‌های انان مسدود و از ادامه فعالیت‌ آنها جلوگیری خواهد شد.
رئیس شورای اداری شهرستان لنده در ادامه بار دیگر به مشکلات توزیع اعتباری در کمیته‌های برنامه‌ریزی اشاره و گفت: لازم است با توجه به اولویت‌ها و شاخص‌های موجود نسبت به طراحی نرم‌افزار اقدام و از کاغذبازی‌ها گذر نمائیم.
کریمی‌نژاد تصریح کرد: در هفته دولت از مدیران کارآمد شهرستان با همکاری و مشارکت مردم تجلیل خواهد شد.
 
همکاری همه دستگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد برای برگزاری مناسب مراسم اربعین/افتتاح فاز اول و دوم شبستان حضرت زهرا(س) در نجف اشرف
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه دستگاه‌های استانی برای برگزاری مطلوب مراسم اربعین حسینی امسال همکاری و مساعدت کنند.
سید فرج‌الله نظرپور در نشست کمیته اسکان و تغذیه اربعین حسینی، اظهار کرد: هر سال در ایام اربعین حماسه بزرگی را شاهد هستیم که در هیچ کجای جهان چنین اتفاق بزرگ و حرکت عظیمی رخ نمی‌دهد و آنچه چنین حرکتی عظیمی را رقم می‌زند عشق و علاقه مردم به اهل بیت(ع) است که دشمن هم از این همایش‌ها می‌ترسد.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ستاد اربعین استان از ۸ کمیته تشکیل شده که یکی از آنها کمیته اسکان و تغذیه است که در سال گذشته ماموریت استان در شلمچه میزبانی از زائرین خارجی بود و در این زمینه جلسات مختلفی در استان تشکیل شد اما آنطور که انتظار می‌رفت مدیران و مسؤولان پای کار نبودند.
وی با اشاره به شیعه بودن ۱۰۰ درصد جمعیت استان افزود: باید از این ظرفیت خوب کهگیلویه و بویراحمد برای ارائه خدمات به زائرین و شیفتگان و دل‌دادگان اهل بیت(ع) استفاده کرد.
این مسؤول ادامه داد: در اربعین سال گذشته ۱۴۴ هزار زائر خارجی اباعبدالله الحسین(ع) در مرز شلمچه توسط ستاد عتبات عالیات و موکب استان کهگیلویه و بویراحمد پذیرایی شدند که آموزش و پرورش، هلال احمر، تبلیغات اسلامی و صنعت و معدن به ما کمک کردند.
نظرپور بیان کرد: همچنین شهرهای امیدیه و ایذه خوزستان در اربعین سال گذشته به ستاد عتبات عالیات استان کمک کردند اما امسال نیازمند کمک بهتر و بیشتر مسؤولان و دستگاه‌های اجرایی استان هستیم که اربعین امسال با همکاری و مساعدت مجموعه استان شاهد ارائه خدمات مطلوب به زائرین امام حسین(ع) باشیم.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات بیان کرد: در منطقه آزاد آبادان زمینی به مساحت یک هکتار به استان اختصاص داده شد که در این منطقه موکبی به نام استان کهگیلویه و بویراحمد برای تمام طول سال نه فقط ایام اربعین احداث خواهد شد.
وی خواستار همکاری اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌ها، مسکن و شهرسازی، کمیته امداد و شهرداری یاسوج برای ارائه خدمات بهتر در ایام اربعین امسال شد و گفت: ستاد عتبات عالیات استان آماده جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم است، همچنین شماره حساب ۳۰۰۰۴۶۰۰۰۰ و شماره کارت ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۰۴۸۴۶۹۷ بانک تجارت آماده دریافت کمک‌های نقدی مردم است.
این مسؤول بر لزوم انجام کارهای اساسی و موثر برای مقابله با جنگ فرهنگی دشمن تأکید کرد و گفت: ماموریت استان کهگیلویه و بویراحمد احداث شبستان حضرت زهرا(س) در نجف اشرف بود که فاز اول و دوم این شبستان افتتاح و فاز سوم این مکان با پیشرفت ۷۰ درصدی پایان سال جاری افتتاح می‌شود.
نظرپور خاطرنشان کرد: با افتتاح این شبستان به صورت همزمان ظرفیت پذیرایی از ۱۰۰ هزار نفر در این مکان مقدس فراهم می‌شود.

اقتصاد مقاومتی بر فراز کوه خاتم لنده
یکی از فعالان عرصه کشاورزی در شهرستان لنده در اقدامی قابل توجه و با حمایت ادارات و نهادها توانسته اقتصاد مقاومتی را به معنای واقعی کلمه بر فراز کوه خاتم و در کنار بزرگترین شتر سنگی جهان پیاده کند.

اقتصاد مقاومتی یعنی تکیه بر ظرفیت و استعداد و توان و داشته‌های خود و تولید درآمد و سرمایه برای آینده که این را بدون وابستگی باید در سطح جامعه پیاده کرد.

اگر ما بتوانیم منویات مقام معظم رهبری را در جامعه گسترش دهیم خواهیم توانست به دستاوردهای عظیم آن در زندگی فردی و اجتماعی پی ببریم. در این راستا شاید برخی افراد و دیدگاه با طرح‌ها و برنامه‌های ما مخالفت‌هایی داشته و یا حتی آن را دشوار و غیر ممکن بدانند ولی ما توانایی و استعداد خود را در تحقق آن ببینیم.

یکی از مواردی که در این حوزه باید رعایت شود مبحث آموزش و فراگیری اصول اجرایی در آن طرح و بستر بوده که می‌طلبد ادارات و نهادها در این راستا اقدامات قابل توجه و به روزی را انجام دهند.

عرصه کشاورزی و باغداری یکی از عرصه‌های اقتصاد مقاومتی بوده که در سطح شهرستان لنده بستر و زمینه‌های توسعه آن فراهم بوده ولی می‌طلبد اعتبارات و تسهیلات بهتری به آن اختصاص یابد.

یکی از فعالان عرصه کشاورزی و باغداری در شهرستان لنده توانسته با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل موجود در شهرستان و با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اقتصاد مقاومتی را در پائین دست بزرگترین شتر سنگی دنیا به اثبات برساند.

مکان انتخابی این فعال عرصه کشاورزی مشرف بر شهر لنده و بر فراز کوه خاتم بوده که منظره و  چشم‌اندازی طبیعی به مراتب زیبا را توانسته خلق نماید. این طرح که از آن به طرح کوهپایه‌ای خاتم نیز یاد می‌کنند بالغ بر ۴۵ هزار متر مربع مساحت داشته و برای کاشت درختانی از قبیل انگور، انجیر، لیمو ترش و حتی برای سبزیجات مورد استفاده قرار گرفته است.

این طرح در آینده نه چندان دور می‌تواند بستری برای رونق گردشگری و تفریحی و همچنین کمک قابل توجهی به زیبایی و فضای سبز شهرستان نماید. حال با توجه به ظرفیت و پتانسیل شهرستان می‌طلبد مسؤولان اقدامی جدی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال و تولید پایدار اقدام کنند.






نام شما

آدرس ايميل شما

هم استانی
Iran, Islamic Republic of
باتشکراز زحمات شبانه روزی اداره کل اب و فاضلاب استان واداره
اداره گچساران .از اقای پاد تقاضا داریم نسبت به احداث فاضلاب
کوی کارکنان گچساران اقدام فرمایند
Iran, Islamic Republic of
جیره بندی آب در گچساران نباید هم اتفاق بیافته اینجا که کسی کولر آبی استفاده نمیکنه ، این مشکل زمانی به وجود میاد که هوا گرم بشه و کولر ابی مدام کار کنه که در گچساران یک قطره اب هم اینجوری مصرف نمیشه
ممدوح
Iran, Islamic Republic of
دکتر مولایی مدیری لایق و کار بلد است ولی متاسفانه دانشگاع افتاده دنبالش که عزلش کند. شایسته سالاری یعنی این.
سماوات
Iran, Islamic Republic of
آقای باسواد هندوانه خرداد ماه برداشت میشه که آب سفرهای زیر زمینی خوبه کلزا هم درآمد انچنان نداره مثل گندم هندوانه مثل قماره اگه بگیره برا کشاورزا بهتره وبه همین علت این ریسکو میکنن
برای رفع تحریم‌ها چندین سال مذاکره کردیم، اما به نتیجه نرسید

برای رفع تحریم‌ها چندین سال مذاکره کردیم، اما به نتیجه نرسید

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مسیر غلبه بر تحریم‌ها و بی‌اثر کردن آنها گفتند: این مسیر ...
جنجال 3 کلمه‌‌ای ...

جنجال 3 کلمه‌‌ای ...

شکست استقلال برابر فولاد در هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر حواشی زیادی به‌ همراه داشته است....
دعوای بی‌وقت

دعوای بی‌وقت

استعفای ملک‌زاده از وزارت بهداشت آن‌هم با نامه‌ای سرگشاده و چکشی هرچند در این شرایط کرونایی ...
1