تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب : ۲۵۹۵۷۶

جاده‌ «قلعه‌رئیسی-دیشموک» امان مردم را بریده است

۳
۰
کبنا ؛

مردم منطقه دیشموک از نامناسب بودن جاده دیشموک به قلعه‌رئیسی و دهدشت گلایه‌مندی خود را ابراز داشتند.


به گزارش کبنا، دیشموک با داشتن جمعیتی بالغ بر ۲۶ هزار نفر فاقد امکانات رفاهی، فاقد ادارات مستقل بوده و مردمان این دیار با مشقت فراوان زندگی می‌کنند.

مردمان این دیار که همه صاف و صادق هستند با حیا و حجبی که دارند بیشتر مشکلات را بیان نمی‌کنند.

در این بین برخی از آن‌ها گفتند که ما نمی‌دانیم از رفع کدام دردمان بنالیم و فریاد بزنیم.

از نبود درمانگاهی که چند سال پیش برای جمعیت ۱۰ هزار نفری ساخته شده است و با حداقل امکانات بهداشتی و یا از نبود آب شرب سالم که طی سالیان سال است تلخی آب شرب شهر دیشموک زندگی کردن برای ما بی‌بضاعتی‌های این دیار را تلخ کرده است.

به میان مردم رفتیم تا درد آن‌ها را به گوش مسؤولان برسانیم.


این بار جاده ارتباطی شهر دیشموک به قلعه‌رئیسی و همچنین دیشموک به دهشت را مورد بررسی قرار دادیم و شاهد جاده‌ای نامناسب با عرضی کم و پر از چاله چوله بود که از طرف اداره راه شهرستان با پر کردن چاله و چوله‌ها دردی برای مردم این منطقه دوا نخواهد کرد.

جاده دیشموک به قلعه‌رئیسی جاده‌ای نامناسب که سفر را به قلعه‌رئسی برای مردم تلخ خواهد کرد این جاده فاقد گاردریل، علائم راهنمایی و رانندگی دارای پیچهای تند و نامناسب که حتی اگر راننده‌ای از استانهای همجوار به دیشموک سفر کند آن سفر را برای خود اولین و آخرین سفر می‌داند.


ح، ع از بهبهان گفت: دیشموک دارای طبیعتی زیبا، دلنشین با آب و هوایی خنک و جاهای گردشگری بسیار زیاد است اما حیف که جاده‌ای نامناسب دارد.

د، م اظهار کرد: در این جاده هر کس را برای مداوا به شهرستان دهدشت می‌برم بر اثر دست‌اندازها، چاله‌چوله‌ها و ناهمواری‌های زیادی که این جاده دارد دیگر برنمی‌گردد  و آن بیمار را به شیراز ارجاع می‌دهند.

وی گفت: مسافری نبود که با من به دهدشت سفر کند و سالم رسیده باشد و همه حرفش و ذکرش فقط نفرین کردن مسؤولان شهرستان کهگیلویه است.


وی ضمن اظهار گلایه زیاد بیان کرد: نانی که بر اثر رانندگی به دست می‌آوریم در این جاده نامناسب و ناهموار از هر کاری سخت‌تر و تلخ‌تر است.

خ، ق گفت: سالی چند بار ما باید ماشینهای خود را جهت سرویس به تعمیرگاه‌ها ببریم این جاده باعث می‌شود که جلوبندی ماشین‌ها حتی لاستیک‌های خودروها در کوتاه ترین زمان تعویض شوند.


م، رگفت: نامناسب بودن جاده دیشموک به قلعه‌رئیسی امان مردم این منطقه را برید و مردم را از زندگی خسته کرده است چه برسد به جاده دیشموک به دهدشت که بی‌توجهی  مسؤولان شهرستان کهگیلویه  نسبت به بررسی مشکلات این منطقه و حق مردم این منطقه اجحاف است.


تا جایی که نماینده مردم شهرستانهای کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده گفت: اگر جاده دهدشت به دیشموک طی این چهل سال سالی یک کیلومتر آن آسفالت می‌شد مردم این منطقه با مشکلات کمتری روبه‌رو بودند.

البته این چاله چوله‌ها توسط اداره راه در فاصله زمانی زیاد پر می‌شوند اما این پر شدن جوابگوی این حجم از تردد نیست.

-----------------------------------

گزارش و عکس: آرش آهنگ

-----------------------------------

نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اقای عدل هاشمی قول چهار بانده داد چ شد پس
دوست
Europe
متن نظر شماجون خوت عدل فقط گپ ایزنه ودنبال پیمانکاری ه بده به فک وفامیل
اهل چاروسا
Iran, Islamic Republic of
تا کی باید مردم چاروسا و دیشموک در این فلاکت و محرومیت بسوزند. آیا زمان آن نرسید که چهل کیلومتر جاده برای این مردم محروم و قانع و ولایتمدار آسفالت گردد. تورا خدا رسیدگی کنید. داشتن یک مسیر دسترسی به مرکز شهرستان برای بیش از ۴۰ هزار ساکن چاروسا و دیشموک انتظار نابجایی است؟
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1