تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۸
کد مطلب : ۲۵۹۵۰۸

عدم وجود شورای راهبردی در کهگیلویه و بویراحمد

۰
کبنا ؛ 

کارگاه‌های علمی و تخصصی ورزش و جوانان با حضور اساتید برجسته مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان در یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنااسپورت، امشب کارگاه‌های علمی و تخصصی ورزش و جوانان با حضور اساتید برجسته مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان در یاسوج برگزار شد.
کارگاه مطالعات و پژوهش‌های جوانان، کارگاه علمی عوارض و احتیاط مصرف مکمل‌های غذایی در ورزش، کارگاه آسیب‌های مشارکت‌های اجتماعی سمن‌های جوان و ارائه طرح‌ها و پژوهش‌های برگزیده از جمله برنامه‌های نشست دوم همایش یافته‌های پژوهشی منطقه چهار کشور در یاسوج بود.
ضرورت مشارکت همه‌جانبه اجتماعی سمن‌های جوان
حسن کلاشلو مدرس کارگاه آسیب‌های مشارکت‌های اجتماعی سمن‌های جوان بود که بر ضرورت همه جانبه مشارکت اجتماعی سمن‌های جوان تاکید کرد.
معاونت مطالعات و پژوهش‌های راهبردی جوانان مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان مشارکت را امری آگاهانه و داوطلبانه عنوان کرد و بیان داشت: مشارکت باعث می‌شود تا از منابع شخصی به نفع منافع جمعی جامعه استفاده شود.
وی با اشاره به مشکلات و چالش‌های پیش‌روی این موضوع، سمن‌ها را عاملی موثر در توسعه و گسترش مشارکت دانست و گفت: باید از طریق مطالعات و پژوهش‌های مستمر به توسعه و تقویت مشارکت کمک شود.
کلاشلو کاهش آسیب‌های اجتماعی را در گرو افزایش مشارکت در چنین اموری بیان کرد و افزود: سمن‌ها به عنوان حلقه واسطه میان دولت و مردم می‌توانند در این حوزه نقش‌آفرینی کنند.
ضرورت توجه ورزشکاران برای مصرف مکمل‌های غذایی در ورزش
شهرام فرج‌زاده در کارگاه علمی تخصصی عوارض و موارد احتیاط مصرف مکمل‌های غذایی در ورزش، اظهار کرد: بعضی از ورزشکاران در مواردی مانند کم کردن وزن از مکمل‌ها استفاده می‌کنند.
رئیس گروه مطالعات ورزش و سلامت مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه مصرف برخی از این مکمل‌ها باعث بلوغ ورزشی می‌شود، خاطرنشان کرد: این بلوغ ماندگاری کمی برای ورزشکاران دارد.
وی با اشاره به مصرف بالای مکمل‌های غذایی در ورزش میان ورزشکاران، گفت: امروزه ورزشکاران به میزان بالایی از این مکمل‌ها استفاده می‌کنند.
این مسوول با تاکید بر ضرورت توجه ورزشکاران برای مصرف مکمل‌های غذایی در ورزش، خاطرنشان کرد: بعضی از این مکمل‌ها تاریخ گذشته بوده و سلامتی ورزشکاران را به خطر می‌اندازد.
دوپینگ باعث نادیده گرفتن ظرفیت و توانمندی ورزشکاران می‌شود
امیرحسین واعظی در ادامه به عنوان مدرس کارگاه علمی و تخصصی دوپینگ در ورزش، گفت: دوپینگ استفاده از روش‌های غیر قانونی برای ارتقا و افزایش کارایی در ورزش است.
معاون مطالعات مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان سلامت ورزشکاران را از موضوعات مهم عنوان کرد و بیان داشت: این موضوع باید به درستی برای ورزشکاران تبیین شود.
وی با اشاره به اثرات ناخوشایند دوپینگ در میان ورزشکاران، تصریح کرد: دوپینگ باعث نادیده گرفتن ظرفیت و توانمندی ورزشکاران می‌شود.
گفتنیست ارائه یافته‌های پژوهشی برگزیده در این نشست از دیگر برنامه‌های همایش یافته‌های پژوهشی منطقه چهار کشور که با حضور استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کرمان، یزد و کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزار شد، بود.
رویا اسدی از کرمان و مهدی سلیمی از اصفهان یافته‌های پژوهشی خود با عنوان «بررسی خشونت و عوامل اجتماعی مرتبط با آن در میان جوانان (پسران ۲۰ تا ۲۵ ساله)» و تحلیل فضایی و ارائه الگوی بهینه محاسبه سرانه و مکان‌گزینی ورزشی بر اساس پلیگون‌ها» را در این نشست برای شرکت‌کنندگان ارائه دادند.
 
عدم وجود شورای راهبردی در کهگیلویه و بویراحمد/ضرورت مدیریت حوزه پژوهش و استعدادیابی در این حوزه
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد، عدم وجود شورای راهبردی در استان را یکی از مشکلات مهم دانست و بر ضرورت مدیریت حوزه پژوهش و استعدادیابی در این حوزه تاکید کرد.
سید محمدتقی علوی در این نشست اظهار کرد: تاکنون جلسات و نشست‌های متعددی در راستای توسعه این حوزه با حضور مسوولان استانی برگزار شده است.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد برگزاری جلساتی در این خصوص با حضور نمایندگانی از دانشگاه‌های یاسوج و دانشگاه آزاد اسلامی را از دیگر اقدامات انجام گرفته برای توسعه حوزه پژوهش عنوان کرد و بیان داشت: حمایت از طرح‌ها و پروپزال‌های مختلف در زمینه نیز از موارد مورد توجه است.
وی با بیان اینکه پیگیر و در تلاش برای توسعه و اتفاقات خوب در این حوزه هستیم، افزود: تلاش می‌کنیم تا طرح‌هایی کاربردی و موثر اجرا کنیم.
این مسوول با اشاره به حمایت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان از حوزه تحقیق و پژوهش در استان، گفت: این سازمان تاکنون حمایت مطلوب و چشمگیری در حوزه ورزش و جوانان داشته است.
علوی، تحقیق و پژوهش را از موارد مهم و مورد نیاز در هر منطقه دانست و بر مدیریت و تلاش برای استعدادیابی در این حوزه تاکید کرد.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای رفع خلاهای پژوهشی، خاطرنشان کرد: فضای خلا در این حوزه در حال برطرف شدن بوده و این موقعیت خوب برای ما رقم خورده است.
وی یکی از مشکلات استان را عدم وجود شورای راهبردی در استان عنوان کرد و بیان داشت: به دنبال ایجاد تعامل برای برطرف کردن این مشکل و تشکیل شورای راهبردی در راستان هستیم.
این مسوول تلاش برای تشکیل اتاق فکر در کنار شورای راهبردی را از دیگر موارد ضروری بیان کرد و یادآور شد: باید از پیشکسوتان و افراد باتجربه در این زمینه کمک بگیریم.
علوی بر توجه و استفاده از ظرفیت‌های علمی و فکری نخبه در این حوزه تاکید کرد و افزود: اداره کل ورزش و جوانان نهایت توجه و حمایت از طرح‌های پژوهشی به خصوص طرح‌های مخصوص به حوزه جوانان را دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1