تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۴
کد مطلب : ۲۵۹۳۶۲

از پیشنهاد دادن «یارانه» برای شادی مردم کهگیلویه و بویراحمد تا تمجید از روحیه «خادمی»

۰
کبنا ؛نشست صیانت از حقوق شهروندی با حضور دستیار ویژه رئیس جمهور، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مسئولان ارشد استان برگزار شد و در این نشست هر کدام از مدیران به تناسب مباحثی را پیرامون عملکرد دستگاه‌های خود در رابطه با صیانت از حقوق شهروندی ارائه دادند.

به گزارش کبنا از یاسوج، عصر امروز نشست صیانت از حقوق شهروندی با حضور دستیار ویژه رئیس جمهور، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مسئولان ارشد استان برگزار شد و مدیران هر کدام نقطه و نظرات خود را ارائه دادند.
مصرف سبزیجات در استان بسیار پایین است
جعفر گوهرگانی رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: بحث غذای سالم و توجه به امنیت غذایی مردم از مسائل مهم حقوق شهروندی است که همه باید به آن توجه داشته باشند نه فقط سازمان جهاد کشاورزی.
گوهرگانی در ادامه گفت: ۱۰ محصول به عنوان محصولات استراتژیکی در سطح استان مشخص کردیم که در سطح وسیعی استفاده از سموم برای کاشت این محصولات را کاهش دادیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۵۰ هزار تن بر تولیدات کشاورزی افزوده شد و این در حالی است که موضوع سلامت غذایی در آن در نظر گرفته شد.
گوهرگانی افزود: مصرف سبزیجات در استان بسیار پایین است و اقدامات ضروری در این زمینه یعنی استفاده بیشتر مردم لازم است.
تمجید از روحیه استاندار کهگیلویه و بویراحمد
به گزارش کبنا از یاسوج، فریبا رحمان‌پور در این نشست اظهار کرد: امیدواریم در دولت دوازدهم شاهد حضور زنان در کابینه باشیم.
مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به عملکرد امور بانوان در این استانداری در زمینه حقوق شهروندی اشاره کرد و گفت: تهیه بانک اطلاعاتی زنان، راه‌اندازی پایگاه خبری امور بانوان، توجه به حوزه مشکلات زنان سرپرست خانوار، تهیه بانک اطلاعاتی تشکلات مردم نهاد، کاهش ساعت کاری زنان دارای فرزندان معلول و زیر شش سال و پیگیری حقوق کودکان از جمله فعالیت‌های امور بانوان بود.
رحمان‌پور در ادامه با قدردانی از استاندار کهگیلویه و بویراحمد در راستای تحقق منشور حقوق شهروندی، گفت: استاندار کهگیلویه و بویراحمد با روحیه اخلاق‌مدارانه و تعامل آرامش در سطح مدیریتی و جامعه استان حاکم کرد که این خود از روحیه حقوق شهروندی است.
اورنگ ایلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست اظهار داشت: به طور حتم مهمترین اولویت دانشگاه علوم پزشکی در مدیریت جدید ارائه خدمات مطلوب به تک تک مردم این استان اعم از شهری و روستایی، برخوردار و کمتر برخوردار و برقراری عدالت اجتماعی در این حوزه است.
وی با تشریخ برخی برنامه‌های در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی با هدف بهره‌مندی مردم روستاهای محروم کهگیلویه و بویراحمد از خدمات بهداشتی و درمانی عنوان کرد: ارتقا شاخص‌های بهداشتی و درمانی در مناطق محروم به طور حتم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده محقق می‌شود.
ایلامی ابراز کرد: در راستای صیانت از حقوق شهروندی و بهره‌مندی مناطق محروم دو دستگاه یونیت سیار دندانپژشکی در مناطق کمتر برخوردار این استان مستقر شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سامانه پاسخگویی ۱۴۹۰ و ۱۵۹۰ برای پاسخگویی به سوالات بهداشتی، درمانی، مسمومیت‌ها...مردم در استان راه اندازی شده است.
ایلامی از تشکیل ستاد صیانت از حقوق شهروندی خبر داد و گفت: افزایش پزشکان متخصص در شهرستان‌های کمتر برخوردار در دستور کار بوده و به طور حتم این کار انجام می‌شود.
وی بیان کرد: دو اورژانس هوایی در یاسوج و گچساران راه‌اندازی کردیم و در صورت فراهم شدن زیرساخت‌های لازم ایجاد این اورژانس در شهرهای دیگر نیز انجام می‌شود.
به شادی مردم کهگیلویه و بویراحمد یارانه بدهید
محمود باقری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: برای هر چیزی یارانه در نظر گرفته شده است اما برای شادی مردم که یکی از موضوعات مهم است یارانه‌ای (اعتباری) تخصیص داده نشده است.
باقری گفت: جشنواره‌های خوبی برای شادی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برنامه‌ریزی شده است که به دلیل نبود اعتبار نمی‌توانیم آنها را برگزار کنیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: هر جامعه‌ای باید تلاش کنند تا نابرابری‌ها و تبعیض را در سطح جامعه خود از بین ببرد.
خادمی گفت: فاصله بین استان‌ها زیاد است و کشور از توازن منطقه‌ای رنج می‌برد و باید در حقوق شهروندی به آن توجه ویژه‌ای کرد.
وی افزود: اگر چه دولت تاکنون به این مسئله توجه زیادی داشته و در راستای تحقق توازن منطقه گام‌های خوبی برداشته اما نیازمند به تسهیلات و اقدامات بیشتری است تا این تبیعیض‌ها و نابرابری‌ها به طور کامل برداشته شود.
خادمی تاکید کرد: امیدواریم در مجموعه دولت در راستای رفع این نابرابری‌ها و تبعیض تلاش بیشتری شود.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

هیولای خزر بعد از ۳۰ سال سر برآورد +عکس

هیولای خزر بعد از ۳۰ سال سر برآورد +عکس

هیولای دریای خزر نامی بود که ماموران سازمان سیا بر هواپیمای دوزیست عظیم الجثه ساخت روسیه ...
سرنوشت ترامپ

سرنوشت ترامپ

حتی اگر ترامپ و میلیون‌ها طرفدار وی در برهه کنونی نخواهند بپذیرند، با این حال باید بدانند ...
( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
1