تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۴
کد مطلب : ۲۵۹۳۴۰

۳۰ نکته مهم معاون عمرانی استاندار خطاب به اعضای شوراهای شهر و شهرداران

۱
۰
کبنا ؛معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: منتخبین شورای شهر باید در کنار شهردار باشند نه بر شهردار و بالای سر شهردار باشند.
به گزارش کبنا از سی سخت، پژمان نیک اقبالی معاون عمرانی استانداری کهگیلویه وبویر احمد در همایش شهرداران استان که با حضور چند تن از مسئولین کشوری و استاندار کهگیلویه وبویر احمد و شهرداران استان در سی سخت برگزار گردید مطالبی را خطاب به منتخبین مردم در شوراهای شهر و روستا و همچنین شهرداران اشاره کرد که اهم آن‌ها در پی می‌آید؛

۳۰ نکته مهم در توصیه و پیشنهادهای معاون عمرانی استاندار به اعضای شوراهای شهر و شهرداران استان:
* ۱۴ تیر ماه بین تمام روزهای سال، روز تقریباً مظلومی است و کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.
* هدف از برگزاری این گردهمایی نه به دلیل خداحافظی یا آخرین جلسه با شهرداران است بلکه تقدیر و تشکر است.
* بعضی از شهرداران استان بنا بر عملکرد مثبتی که داشته‌اند امید است توسط شوراهای جدید ابقا بشوند. دلیل هم داریم!
* خودم یک روز شهردار بوده‌ام و می‌دانم شهرداران چه سختی‌هایی را در طول خدمتشان تحمل می‌کنند.
* به یاد دارم در سال ۹۲ وقتی که با هم شروع به کار کردیم اگر آن قانون تجارت جهانی را برای ورشکستگی یک موسسه مالی در نظر نمی‌گرفتیم اکنون بیشتر شهرداری‌های ما باید ورشکسته اعلام می‌شدند.
* به صراحت عرض می‌کنم اولین گام‌ها در بحش اقتصاد مقاومتی که در استان برداشته شد توسط شهرداری‌های استان برداشته شد.
* شهرداران استان وقتی دیدند خبری از اعتبارات دولت نیست خودشان آستین را بالا زدند و سعی کردند از طریق راه‌های مختلف کسب درآمد کنند.
* بیاد دارم آن روزهایی را که به دلیل پاره‌ای از مشکلات برای شهرداری‌های استان، ماشین‌های آن‌ها جلوی درب ساختمان استانداری جمع می‌شد و درخواست کمک داشتند.
* شهرداری سی سخت که تمام حقوق‌های آن به روز پرداخت می‌گردید اما به جایی رسیدیم که دیگر کسی نبود که سکان این شهرداری را بر عهده بگیرد و این افرادی که آمدند و تحویل گرفتند ریسک کردند و از خود مایه گذاشتند. (بقیه شهرداران ما هم اینگونه بودند)
* از منتخبین مردم در شوراهای شهر و دهیاری‌ها می‌خواهم به مطالبات و خواسته‌های شهرداران توجه کنند.
* یکی از خواسته‌های شهرداران استان از منتخبین شورا‌ها این است که اگر شورا تنها نقش حمایتی و نظارتی خود را در بحث روش‌های پایدار منابع مالی شهرداری‌ها بر عهده بگیرد و نظارت دقیقی را بر این خرج کرد داشته باشد خیلی از مشکلات شهرداری‌های استان بر طرف می‌گردد.
* منتخبین شورای شهر باید در کنار شهردار باشند نه بر شهردار و بالای سر شهردار باشند.
دو ملاک اصلی برای انتخاب شهردار‌ها مورد توجه قرار بگیرد:
۱-شهرداری را انتخاب کنید که همراه و همگام با دولت تدبیر و امید باشد. (نه در بحث جناحی و سیاسی بلکه بتواند با دولت همراه و همگام باشد)
** شهرداری که با سیاست استاندار و تیم همراه استاندار همراه و همگام نباشد نمی‌تواند سکان شهرداری را به دست بگیرد.
۲-شهرداران با تجربه انتخاب گردند.
** شهرداری جای تجربه و کارآموزی نیست.
*اجازه ندهید شهرداری مکانی بشود برای ورود افراد غیر متخصص که ورودشان چیزی جز هزینه نیست.
* در چند سال گذشته هم نقطه‌های خوبی را با شهرداران داشته‌ایم هم نقطه‌های مشکل دار را داشتیم. در اولی، می‌توان به انتخاب شهرداران جوان و دارای سابقه مرتبط اشاره کرد که با انگیزه پای کار بودند و بدون حاشیه توانستند ما را از پای کار بیرون بیاورند.
* در چند سال گذشته با مشکلات مالی فراوانی روبه رو بوده‌ایم.
* بعضی از شهردار‌ها و اعضای شوراهای ما بنا به دلسوزیی که داشتند و می‌خواستند در پاره‌ای از جا‌ها مشکلات را رفع کنند اما به دلیل نا‌آشنا بودن با بعضی از قوانین امروز گریبانگیر پرونده سازی توسط دستگاه‌های مختلف شده‌اند و این شایسته نیست.
* در بحث استخدام نیرو در شهرداری‌های استان از طرف استانداری و معاونت عمرانی استاندار هیچگونه موردی وجود نداشته است. (چه تحمیلی – چه قانونی)
* بهترین دوره برای جلوگیری از ورود نیروی مازاد به شهرداری این دوره بوده است و ما بابت آن هزینته‌های زیادی را چه از طرف دوست یا فامیل و غیره متحمل شده‌ایم.
* بزرگ‌ترین مشکل بعضی از شهرداری‌های استان وجود نیروهای مازاد است. نیروهای پر از خالی، نیروهایی که وجود دارند اما تخصص ندارند.
* به شهرداران گفته شد که اگر می‌خواهید مطالباتتان از ادارت گرفته بشود به طرف کمیسیون‌های ماده ۷۷ و ۱۰۰ بروید.
* بنا بر اینکه منابع پایدار درآمدی در استان ما برای شهرداری‌ها محدود است اما شهرداری‌های استان گام‌هایی را در این حوزه برداشته‌اند، هر چند کوتاه.
* با دستور استاندار وصف کردیم که تمام عوارض نوسازی ادارات باید وصول بشود اما وقتی به مرحله اجرا رسیدیم دیدیم خود ادارات نیز با مشکلاتی رو به رو هستند.
* بودجه شهرداری استان کهگیلویه وبویر احمد در ابتدای دولت دکتر روحانی ۵۳ میلیارد و هشتصد میلیون تومان بود این در حالی است که در سال ۹۶ این رقم به ۱۹۳ میلیارد و چهارصد میلیون تومان رسید. یعنی ۲۵۹ درصد رشد داشته‌ایم.
* در زمینه فضای سبز در یاسوج از رقم ۹ به ۱۱، در مارگون از ۱ به ۵، در چیتاب از ۰/۲ به ۲، در گراب از ۰/۵ به ۱، در دهدشت از ۴/۷ به ۵/۲، در سوق از ۳/۲ به ۶، در دیشموک از سی سخت ۱/۴ به ۳/۶، در قلعه رئیسی از ۰/۵ به ۴/۲، در دوگنبدان از ۸ به ۱۱، در باشت از ۴/۵ به ۵/۳، در لیکک از ۳/۴ به ۴/۹، در چرام از ۵/۵ به ۴/۶، در لنده از ۳ به ۶ و در سی سخت به ۱۷ افزایش داشته‌ایم.
* افزایش حقوق و مزایای خود شهرداران با حقوق و مزایای پرسنل شهرداری در دستور کار قرار بگیرد.
* اگر در یک ساختمان در یک متر مربع آن خلاف پروانه ساخت و ساز صورت گرفته باشد این خلاف است و باید تخریب گردد.
* در جلسه معاون عمرانی با شهرداران استان مصوب گردید هر گونه ساخت و ساز «بدون پروانه» باید تخریب گردد؛ بدون هیچ قید و شرطی.
نام شما

آدرس ايميل شما

شورا
Iran, Islamic Republic of
تیم استاندار . خیلی خیلی جالبه . برادر من استاندار و تیمش کاندید شورای شهر بشن تا بعد حساب دست جنابعالی بیا که این افراد به همین راحتی به ۱۰ هزار رای دست پیدا نکردند.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1