تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب : ۲۵۹۲۱۶

مزارعی: حقوق شهروندی یعنی «بویراحمد بالا و پایین» فرقی ندارد/ کسب رتبه اول کشوری در حمایت از زندانیان

۶
۰
کبنا ؛
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حقوق شهروندی یعنی بویراحمد بالا و پایین نزد خداوند یکی است، و فرقی ندارد از کدام طایفه‌ای باشید.
به گزارش کبنا از یاسوج، همایش استانی حقوق شهروندی؛ چالش‌ها و راهکار‌ها در سالن حکیم جرجانی علوم پزشکی یاسوج با حضور مسئولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
حجت‌الاسلام غلامرضا مزارعی در این همایش اظهار داشت: منشأ و بنیان گذار حقوق شهروندی خداوند متعال است، کسی که حریم کرامت انسانیت را مطرح کرده است.
حجت‌الاسلام مزارعی افزود: فلسفه بعثت انبیا هدایت انسانیت است، تا انسان‌ها از حقوقشان در جهت میل انسان به قله و منزله‌ای که خدا مشخص کرده است، آشنا شوند.
وی بیان داشت: خداوند منان آیات متعددی در حفظ صیانت از حقوق شهروندی نازل کرده، که همه انسان‌ها پیش خداوند یکی است. حقوق شهروندی یعنی بویراحمد بالا و پایین نزد خداوند یکی است، و فرقی ندارد از کدام طایفه باشید و چون کهگیلویه و بویراحمد استانی است با اقوام و طوایف مختلف لازم است که این مسائل مطرح شود.
وی افزود: حفظ صیانت از حقوق شهروندی یعنی بین زن، مرد، جنس، رنگ، قوم و قبیله هیچ فرقی نیست. آن شخص بهتر است که مرتبه‌ی انسانیت را درک کرده باشد و تقوای الهی پیشه کرده است.
وی بیان کرد: رعایت حقوق شهروندی یعنی ما باید برای انسان ارزش قادل شویم. در قانون آیین دادرسی کیفری رعایت حریم حقوق شهروندی یعنی حتی برای قاتل و مجرم هم حقوق شهروندی و کرامت انسان‌ها رعایت شود. باید حرمت و جایگاه حتی مجرم را در محکمه نگه داشته و بگذاریم حرف‌هایش را بازگو کند.
حجت‌الاسلام مزارعی افزود: کرامت انسان‌ها اگر حفظ شود، دیگر مشکلات هم برطرف خواهد شد. دستگاه قضایی از‌‌ همان ابتدا یک کمیته و ستادی تحت عنوان حفظ حقوق شهروندی را تشکیل داد، و رسالتش ۱۵ بند برون سازمانی و درون سازمانی است، که به صورت ماهانه از کلیه دستگاه‌های قضایی بازدید می‌شود.
وی افزود: دستگاه قضایی در حوزه حقوق شهروندی تمام سازمان‌ها را رصد می‌کند، و گلایه‌های مردم را منعکس می‌کند.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال گذشته دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در حوزه بازدید با زندانیان رتیه اول کشور را داشتیم، بیشترین استفاده از تسهیلات از جمله مرخصی زندانیان، آزادی مشروعیت، جایگزین حبس و تسهیلات به زندانیان را قائل بودیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

بیطرف
Iran, Islamic Republic of
احسنت...............................
پول !
Iran, Islamic Republic of
حرف حق . بابا همین مادوان چسبیده به یاسوجه ولی بهش توجه نمیکنن چون مردم یه طایفه ای اونجا حضور دارن .‌از بس نگاه ها نژادپرستانه و ناعادلانه است.
مطلع
Iran, Islamic Republic of
ریاست محترم دستگاه قضا استان ،واقعا انسان شریفی است ودر جهت احقاق حق شهروندان ومراجعین به دستگاه قضایی تلاش وافری دارند؛جادارد دراینجا از زحمات ایشان تشکر نماییم....
بیداد از دوران قبل
Iran, Islamic Republic of
کاش ۱۰ سال قبل تشریف میاوردی
شهنیز
Iran, Islamic Republic of
بویراحمد همیشه یکی بود از گذشته بزرگانی مثل شما برای بهتر امر کردن بالا و پایین ش کردند
محمد
United States
متاسفانه تقریبا اکثر نابهنجاریهای سطح شهر و محلات حاشیه شهر مربوط به مهاجران کوچ کرده به شهر می باشد که وضعیت رو برای ساکنین اصلی غیره قابل تحمل کردن . (بطور مثال وانتهای میوه فروش که کار اصلیشون ایجاد ترافیک و آلودگی محیطه)
تفاوت افراد نه در سطح و نوع حقوق شهروندی بلکه در رعایت یا عدم رعایت اون و میزان پایبندی به هنجارها و اصول زندگی شهریه که متاسفانه معمولا نادیده گرفته میشه
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1