تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب : ۲۵۹۱۲۵

گزارشی از سفر مسئولین علوم‌پزشکی به کهگیلویه بزرگ و روز خوب «حاج‌عدل»

۹
۰
کبنا ؛نماینده کهگیلویه بزرگ گفت: روز خوبی را در شهرستان کهگیلویه بزرگ با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گذراندم.
 
به گزارش کبنا، اندک زمانی پس از تعطیلات ماه مبارک رمضان، همانگونه که قبل از آن نیز دکتر اورنگ ایلامی وعده داده بود، مجدداً سفرهای شهرستانی و این بار با حضور هیات رئیسه این دانشگاه برگزار شد. این برنامه زمان بندی مورد استقبال نماینده کهگیلویه بزرگ قرار گرفت و این بار در اظهار نظری متفاوت با گذشته گفت: «عزیزان ممکن است پیرامون نکته نظراتی که درباره دکتر ایلامی و دانشگاه علوم پزشکی داشتم، برداشت هایی داشتند، بنده به شخصه هیچ مشکلی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی ندارم؛ اگر جایی هم دغدغه ای داشته ام، دغدغه مردم بود، نه بنده نیازی به تعریف و تمجید و القاب و عناوین دارم و نه آقای دکتر ایلامی دارد، هر کدام از ما وظیفه ای داریم و در حال انجام وظیفه هم هست.»
تلاش ایلامی برای درگیر نشدن با حاشیه سازی های مداوم
این نوع اظهار نظر هاشمی پور، نشان می‌دهد بازدیدها و برنامه‌های در دست اقدام ایلامی برای شهرستان‌ها به گونه ای هست که ظاهراً نماینده کهگیلویه بزرگ نیز انتظار نداشت پس از آن مصاحبه‌های معروف صورت گرفته وی، درباره عملکرد سرپرست این دانشگاه و استفاده از واژگان دور از انتظار، با این کیفیت برگزار شود تا جایی که هاشمی پور پس از برگزاری ۶ ساعت نشست‌های تخصصی مختلف، مجدداً در گفت و گو با خبرنگاران تاکید کند: «حقیقتا امروز (پنج شنبه) روز خوبی برای من در کهگیلویه بود».
علی رغم اینکه برخی افراد و گروه‌ها همچنان تلاش دارند بر طبل اختلاف افکنی کوبیده و حوزه سلامت را در «حاشیه های خودساخته» نگه دارند، سفر هیات رئیسه این دانشگاه به شهرستان کهگیلویه نشان داد که اولویت این دستگاه عریض و طویل حفظ و ارتقای سلامت مردم است.
سه ماه کارانه عقب افتاده پزشکان متخصص دهدشت پرداخت شد
ارونگ ایلامی در نشست مقدماتی هیات رئیسه دانشگاه در صبح روز پنجشنبه و قبل از برگزاری مراسم کلنگ زنی، ضمن خیر مقدم به امام جمعه شهرستان، نماینده مردم در مجلس و همچنین معاون فرماندار شهرستان کهگیلویه تاکید نمود: در این سفر برنامه ریزی لازم برای پرداخت سه ماه از کارانه عقب افتاده پزشک‌های متخصص شهرستان صورت گرفته است. همچنین بخش‌های مختلف درمانی، بهداشتی و عمرانی حوزه سلامت شهرستان به صورت کامل و تخصصی در دو نشست جداگانه دیگر مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.
امام جمعه دهدشت نیز پس از صحبت‌های مقدماتی دکتر ایلامی با صراحت بیشتری اظهار نظر نمود و تلویحاً به بعضی رفتارهای صورت گرفته در شهرستان کهگیلویه انتقاد نمود و گفت: شبکه بهداشت و درمان باید به دور از جریان سیاسی مدیریت شود! و اگر خدای ناکرده در شبکه بهداشت مسائل سیاسی در آن نهادینه شد، مردم آسیب می‌بینند.
در این نشست که معاون فرماندار به جای دکتر پوزش حضور داشت، حجه الاسلام حسینی با بیان اینکه این موضوع را نسبت به همه مسئولانی که هستند و نیستند می گویم!؛ تصریح نمود: شبکه بهداشت را نباید سیاسی کنیم.
وی سپس دفاع خود را از حوزه سلامت ادامه داد و عنوان نمود: در این میان اگر خواسته ای هم داریم باید معقول باشد که شبکه بهداشت و درمان آسیب نبیند. من به مسئولان عرض کردم و باز هم می گویم اگر جایی نظر و خواسته ما اعمال نشد، نباید رفتار ما به گونه ای باشد که مجموعه ای را متوقف کنیم و ناهماهنگی به عمل آوریم که مجموعه ای که کار آن مربوط به حیات، زندگی و سلامت مردم هست، آسیب به بنید.
اولین بار است که علوم پزشکی‌ها اینگونه به کهگیلویه سفر می‌کنند
همین صحبت‌های امام جمعه و فضای صمیمی جلسه را عدل هاشمی پور نماینده کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده نیز حفظ نمود و با شکرگزاری از درگاه خداوند به خاطر نعمت سلامتی از خوشحالی خود بابت برگزاری جلسه هیات رئیسه و از حضور مدیران فنی و اجرایی حوزه سلامت استان دردهدشت، قدردانی نمود و گفت: از یک سال و ۲۰ روزی که از عمر خدمت من به عنوان خادم ملت می‌گذرد، این اولین بار است که می‌بینم رئیس دانشگاه علوم پزشکی و معاونین دانشگاه در مرکز کهگیلویه بزرگ حضور پیدا می‌کنند. من این حضور را به فال نیک می‌گیرم.
هاشمی پور که در همان ابتدای صحبت‌های خود نشان داد نحوه حضور دکتر ایلامی، معاونین و مدیران تخصصی حوزه‌های بهداشت و درمان را به فال نیک گرفته؛ با یادآوری تلاش‌های صورت گرفته برای کنترل بیماری تب کریمه تاکید نمود که مرتباً پیگیر موضوع بود و گفت: از دکتر ایلامی و معاون بهداشت دانشگاه برای وقت بسیار زیادی که در این زمینه گذاشتند، تشکر می‌کنم. کارشناسان حوزه سلامت در دهدشت، چرام، دیشموک، قلعه رئیسی و سایر نقاط شهرستان‌های چهارگانه حضور پیدا کرده و پا به پای هم پشتکار ستودنی را از خود برای مدیریت بحران نشان دادند.
حضورتان در شهرستان‌ها را ادامه دهید
وی با طرح این پرسش که خواسته‌های من از حوزه سلامت چیست؟ اولین خواسته را حضور بیشتر در منطقه و بخش‌های مختلف شهرستانی عنوان نمود و گفت که این نوع فعالیت و حضور در منطقه قابل تقدیر است و اولین باری است که می‌بینم یک مجموعه تخصصی با معاونین و مدیران مربوطه در این سطح در کهگیلویه بزرگ حضور پیدا می‌کنند.
نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی از فرصت حضور معاونین دکتر ایلامی در این نشست استفاده نمود و گفت: اگر مدیر به عنوان شاکله در نظر گرفته شود، بازوان وی معاونین هستند، و این‌ها هستند که باید مسائل را مدیریت کنند تا بار بر روی دوش مدیر کمتر باشد.
خنثی و بی اثر نباشید، به ایلامی کمک کنید
هاشمی پور در ادامه انتقادهای خود را نسبت به خنثی و بی اثر برخورد نمودن معاونین ایلامی در مسائل مختلف حوزه سلامت مطرح نمود و خواستار برخورد مقتدرانه و کمک رسان آن‌ها به دکتر ایلامی و نه منفعلانه و کامنت گذارانه شد و اظهار نمود: متاسفانه در این استان باب شده که وقتی دو مدیر با هم بحث می‌کنند، معاونت‌ها در حال تماشا هستند و خوشحالی خود را نشان می‌دهند و کامنت هم می‌گذارند! در این استان با الفاظ قشنگ بازی می‌شود.
هاشمی پور با بیان این مقدمه از معاونین و مدیران دانشگاه علوم پزشکی خواست که حجم بالای فعالیت‌ها را از روی دوش دکتر ایلامی بردارند و سپس گفت: فضای دانشگاه را فضای وحدت و همدلی کنید و این بحث‌های یاسوجی، بویراحمد بالا، بویراحمد پایین، گچسارانی، دهدشتی و از این فضا و فرهنگ را بردارید و هر کجای این استان آباد شود باید خوشحال شویم.
همیشه به شخصیت ایلامی احترام گذاشتم
وی مجدداً خطاب به افراد حاضر در نشست گفت: اگر جایی ورود می‌کنم و بعضاً انتقادهایی دارم، نه به معنی خصومت و دشمنی با دکتر ایلامی است، همیشه به شخصیت ایشان احترام گذاشتم، کاری ندارم با مطالبی که در فضاها (ی رسانه ای و مجازی) آمده و با الفاظ بازی می‌شود، در همان شورای برنامه ریزی هم تاکید نمودم که در این استان هم با الفاظ بازی می‌شود و هم با شاخص‌ها.
وی مجدداً تاکید نمود: از روزی که دکتر ایلامی فعالیت خود را آغاز نموده، هم ایشان و هم مدیر شبکه شهرستان همانند چشمه جوشیده‌اند و بیشترین اشکال و ایرادی که من داشته‌ام از معاونت‌های دانشگاه بوده است، اگر معاونین کمک می‌کردند و بارها را از روی دوش دکتر ایلامی بر می‌داشتند دلیلی بر انتقاد وجود نداشت.
نماینده کهگیلویه بزرگ هم چنان انتظارات خود را از مدیران حوزه سلامت بیان نموده و خواستار تعیین تکلیف دریافت مجوز احداث ۲۲۰ تخت خوابی دهدشت و پیگیری احداث بیمارستان لنده و تکمیل احداث بیمارستان چرام شد.
وی همچنین از دکتر ایلامی پیگیری اوراژانس هوایی برای کهیگیلویه را خواستار شد و در این زمینه گفت: به آقای وزیر هم نامه نوشتم که اگر قرار باشد یک اورژانس هوایی در این استان باشد، باید با توجه به پراکندکی جمعیت و موقعیت جغرافیایی باید در کهگیلویه باشد. فرودگاه می‌خواهید؟! از شما پول نمی‌خواهم هر کجا گفتید بنده برای شما اورژانس هوایی دهدشت فرودگاه احداث می‌کنم! و در این زمینه از دولت هم کمکی نمی‌خواهم.
دومین نشست برای بررسی مسائل حوزه سلامت کهگیلویه
هاشمی پور پس ازآن ساعت ۱۶ عصر نیز در نشست تخصصی بررسی مسائل و مشکلات حوزه سلامت در شهرستان‌های چهار گانه حوزه انتخابیه خود، که اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی، مدیران شبکه‌های و همچنین مدیران ستادی حوزه‌های معاونت‌های این دانشگاه نیز حضور داشتند، شرکت نمود و از نزدیک با چالش‌ها، راهکارها و برنامه‌های مورد نظر این حوزه آشنا و در مورد آن‌ها بحث و بررسی نمود.
در این میان آنچه که حائز اهمیت است و به نظر می‌رسد در سال‌های اخیر به شدت کم رنگ شده و عملاً جایگاه و ارزش خود را از دست داده، حضور مدیران ارشد استانی در شهرستان‌ها و بررسی چالش‌ها و مشکلات آن‌هاست.
اتاق‌های غیر شیشه ای مدیران کهگیلویه و بویراحمد و ارتباط ضعیف آن‌ها با مردم، نمایندگان و حتی وزارت خانه‌ها در تهران باعث شده است که رویه ای اشتباه را در کهگیلویه و بویراحمد شاهد باشیم که اگر به همین شکل پیش بروند، در آینده نزدیک شکاف بین مدیران دولت در استان با مردم افزون تر خواهد شد.
همکاری و همراهی نمایندگان و پیگیری استاندار و فرمانداران برای برگزاری نشست‌های تخصصی همچون نشست‌های دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان‌های دور افتاده می‌تواند رضایت و اقبال عمومی را به همراه داشته باشد، بنابراین این حرکت دانشگاه علوم پزشکی را در صورت تداوم می‌ستاییم و از مسئولان مربوطه نیز می‌خواهیم چنین روشی را برای رفع مشکلات مردم شهرستان‌ها در دستور کار خود قرار دهند.
 
 

 
 
------------------------
خبر ارسالی
نام شما

آدرس ايميل شما

کریم
Iran, Islamic Republic of
مدیران ستادی معاونت بهداشتی کجا هستند ویا شاید مدیر ستادی ندارد
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
این که می گفت ..ر پس چه شد دوباره جلسه گذاشت و عوض شد چرا قدر استاد چمن را ندانست و کوچکترین حمایتی هم نکرد و از کاندید غلام تاجگردون جهت مدیریت دانشگاه حمایت کرد کاری که بهت همگان را در بر داشت و همه واقعا از ایشان نا امید شدند
حق طلب
Iran, Islamic Republic of
ممتاسفانه پشت پرده این .. و غیره و ذالک هست.
امیر ۶۵
Iran, Islamic Republic of
..غیر از حاشیه چیزی بلد نیست
محمود
Iran, Islamic Republic of
این گزارشات و مصاحبه ها با نمایندگان فقط برای سرپوش گذاشتن بر مشکلات علوم پزشکی هست انشاالله با انتخاب کابینه جدید بزودی یک ریاست جدید و قوی برای علوم پزشکی استان انتخاب می شود و جلسه تکریم و تودیع دکتر ایلامی برگزار می شه.
کارمند
Iran, Islamic Republic of
به عمل کار برآید به گزارش تصویری نیست!!!!!!!! متاسفانه کار روابط عنومی شده همین کارها!!!
دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
سلام بردکتر ایلامی عزیز من به جد هم تیم مدیریتی آقای دکتر ایلامی را هم منش دکتر ایلامی ستودنی است خداوند نگهدرت دکتر
واقعیت
Iran, Islamic Republic of
ای کاش دانشگاه علوم پزشکی را می بردند گچساران لا اقل می گفتند دانشگاه در آن شهرستان مستقر است و کهگیلویه بزرگ و بی کس و بیچاره اینطوری محروم نمی شد
امیر
Iran, Islamic Republic of
این جلسه بیعت مسئولین دانشگاه علوم پزشکی با نماینده شهرستان های کهگیلویه و.... بوده و برای بقای رئیس و معاونان برگزار شده بود تا بعدا روشن شود که موفق بودند یا نه.چنان بازی کند روزگار که بنشاندت پیش آموزگار.
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1