تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۳۳
کد مطلب : ۲۵۹۱۲۲

نصب ۱۱ دستگاه ضد رسوب مغناطیسی الکترواستاتیک شبکه آب شهر سوق

۱
۰
کبنا ؛مسعود مرادیان شامگاه جمعه در بازدید از تاسیسات آب شرب شهر سوق با اشاره به بروز مشکلاتی که شبکه توزیع آب شهر سوق به واسطه تشکیل رسوب به وجود آمده بود اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در  یک ماه گذشته توسط دفتر فنی و دفتر پدافند غیرعامل شرکت فاضلاب، چندین راهکار برای رفع این مشکل مطالعه و پیشنهاد شد.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: طی سال‌های اخیر بخش اعظم شبکه توزیع آب شهر سوق با تشکیل این نوع رسوب  دچار گرفتگی می‌شد که قطعی و افت فشار آب در برخی محلات شهر سوق را به همراه داشت.

وی افزود: در همین راستا و به منظور رفع مشکل سال گذشته علاوه بر خرید یک دستگاه واترجت با تیغه‌های مخصوص و سفارش داده شده به مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان و استفاده از آن برای حذف فیزیکی رسوب شبکه، یک دستگاه الکترو مغناطیس نیز به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان خریداری و به صورت پایلوت در شبکه آب شهر نصب شد که به صورت مقطعی و اضطراری بخشی از رسوب‌های تشکیل شده را برطرف می‌کرد ولی آنچنان که باید چاره‌ساز نبود.

این مسؤول افزود: به همین دلیل کارشناسان آب و فاضلاب استان با مطالعاتی که در این  زمینه انجام دادند و با استفاده از تجارب سایر شرکت‌های آب و فاضلاب کشور در خصوص مشکل رسوب شبکه؛ به این نتیجه رسیدند که از دستگاه‌های ضد رسوب مغناطیسی الکترواستاتیک که در آبفای روستایی استان فارس استفاده شده و رضایتبخش بوده، استفاده کنند.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه به منظور رفع این مشکل تعداد ۱۱ دستگاه ضد رسوب مغناطیسی الکترواستایک خریداری و نصب شد، تصریح کرد: این تعداد دستگاه ضد رسوب در هفت منطقه شهر سوق و در طول ۱۰ کیلومتر روی شبکه توزیع آب شهر نصب گردید.

وی افزود: استفاده از این دستگاه‌ها که متناسب با شرایط آب و هوایی شهر سوق انتخاب شده است و بر اساس تجارب سایر استان‌ها که بهترین روش برای حذف و جلوگیری از تشکیل رسوب  بوده است، امیدواریم در شهر سوق نیز نتیجه مطلوبی بگیریم و مشکل رسوب شبکه شهر سوق مرتفع گردد.

وی با بیان اینکه رسوب موجود در شبکه توزیع شهر سوق هیچگونه مشکل بهداشتی ندارد عنوان کرد: علاوه بر نصب این تعداد دستگاه مغناطیسی الکترو استاتیک، عملیات اصلاح و بازسازی بخشی از شبکه توزیع و خطوط اصلی آب شهر سوق نیز در حال انجام است تا از گرفتگی  شبکه توزیع بوسیله رسوب به طور کامل جلوگیری شود.

مردایان یادآور شد: افزایش دبی ورودی به شهر سوق نیز با استفاده از  پمپ خاصی انجام شده که در حال حاضر بیشترین دبی لازم به شهر وارد می‌شود و به نوبه خود نقش موثری در کاهش ایجاد رسوب در شبکه توزیع این شهر داشته است.
مرادیان گفت: ضمنا با هماهنگی انجام شده، مقرر است اجرای خط انتقال آب از سمت دهدشت به سوق؛ از طریق شرکت آب منطقه‌ای و در قالب طرح آبرسانی به ۴ شهر کهگیلویه از سد کوثر در اولویت اجرا قرار گیرد که از همکاران  در آب منطقه‌ای استان درخواست داریم این طرح سریعتر اجرایی گردد.

وی عنوان کرد: نتیجه‌گیری نهایی استفاده از دستگاه‌های ضد رسوب الکترو مغناطیس، بعد از حدود یک و نیم ماه مشخص خواهد شد ولی رفع افت فشار و قطعی آب شهر سوق نشانه‌های خوبی از برطرف شدن مشکل و نتایج مثبت در این زمینه دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد
United Kingdom
خدا کنه زودتر انجام بشه. کل مردم استان درگیر سنگ کلیه. تورا خدا زودتر راش بندازید. با تشکر
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1