تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۱۰
کد مطلب : ۲۵۸۹۳۹

از قهرمانی ملی‌پوش کهنه‌کار تا سخنان «حاج عدل» در باره تفکرات بنی‌صدری و نامه‌نگاری دانشگاه آزادی‌ها با ولایتی

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
قهرمانی ملی‌پوش کهنه کاراستان در مسابقات دو و میدانی کشور
ملی‌پوش با سابقه کهگیلویه و بویراحمدی مقام نخست مسابقات دو و می‌دانی کشور را کسب کرد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: مهدی روایی، ورزشکار با سابقه دو و ملی‌پوش کهگیلویه و بویراحمدی قهرمان مسابقات دو و می‌دانی کشورمیدانی کهگیلویه و بویراحمد مقام نخست مسابقات دو و می‌دانی کشور را کسب کرد.
سید محمدتقی علوی با بیان اینکه مهدی روایی، ورزشکار ملی‌پوش از افتخارات ورزش استان است، افزود: این ورزشکار پیشکسوت توانست با کسب مدال طلای مسابقات دو و می‌دانی مقام نخست این مسابقات را از آن خود کرده و افتخاری دیگر برای استان رقم بزند.
وی ادامه داد: مسابقات قهرمانی دو و می‌دانی پیشکسوتان کشور ۱۱ تیرماه در مجموعه آفتاب تهران، با حضور ورزشکاران سراسر کشور در ماده‌های مختلف برگزار شد.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مهدی روایی قهرمان اسبق استان و ملی‌پوش کشوری توانست با ثبت رکورد ۵۹ متر و ۸۶ سانتی متر در ماده پرتاب نیزه ضمن کسب عنوان قهرمانی و مدال طلای این مسابقات به عنوان عضو تیم ملی برای اعزام به مسابقات آسیایی انتخاب شود.
علوی افزود: مسابقات دو و می‌دانی آسیایی پیشکسوتان مهرماه سال جاری در چین برگزار خواهد شد.
مهدی روایی، ملی‌پوش و پیشکسوت دو و می‌دانی استان، ۱۵ سال سابقه عضویت در تیم ملی، قهرمانی و رکوردار پرتاب نیزه غرب آسیا، نایب قهرمان پرتاب نیزه آسیا، رکوردار دانش‌آموزان و دانشجویان غرب آسیا، رکوردار بزرگسالان و باشگاه‌های ایران و کسب بیش از ۱۵ مدال بین‌المللی اروپایی و آسیایی را در کارنامه فعالیت‌های ورزشی خود دارد.
 
شاخص تخت بیمارستانی در کهگیلویه وبویراحمد با میانگین کشوری فاصله دارد
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه شاخص تخت بیمارستانی در کشور ۱.۷ درصد است گفت: این شخص در استان ۱.۳ درصد بوده که با میانگین کشوری فاصله دارد.
اورنگ ایلامی در آئین تجلیل از ۲۲۰ جانباز دانشگاه علوم پزشکی در ۶ شهرستان گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد در دهدشت اظهار داشت: شاخص تخت بیمارستانی در شهرستان کهگیلویه به ازای هر یک هزار نفر ۹ دهم درصد بوده که نسبت به میانگین استانی بسیار عقب است.
وی با اشاره به ضرورت تکریم و تجلیل از جانبازان ۸ سال دفاع مقدس عنوان کرد: امروزه امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی مرهون جانفشانی و از خود گذشتگی شهدا، جانبازان و جامعه ایثارگری است.
ایلامی ارائه خدمات مطلوب و در خورشان را ابتدائی ترین حق جامعه ایثارگری دانست و گفت: تا روزی که در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مشغول فعالیت بوده خود را خادم تمام همکارانم در شهرستان‌های مختلف و بویژه جامعه ایثارگری می‌دانم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در گذشته بحث سهیمه استخدام کارکنان بازنشسته و جانبازان در هیئت امناء دانشگاه مطرح که رای نیاورد ادامه داد: مجدد این مسئله را در هیئت امناء مطرح و برای تحقق آن تلاش می‌کنم.
ایلامی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی این استان ۶ هزار و ۳۰۰ کارمند دارد که از این تعداد ۴۲۰ نفر جانباز جنگ تحمیلی بوده و ۲۲۰ نفر آن در ۶ شهرستان گرمسیری مشغول فعالیت هستند.
وی بیان کرد: متولی بحث بیمه تکمیلی جانبازان در گذشته دانشگاه علوم پزشکی بود که هم اکنون این مهم به اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران محول شده است.
مخالفان تشکیل سپاه مخالف قوانین جامعه ایثارگری
نماینده مردم شهرستان‌های چهارگانه کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین گفت: تاکنون یادواره‌ و همایش‌های متعدد در راستای گرامی‌داشت یاد شهدا و جامعه ایثارگری برگزار شده که در صورت رفع هر ۳ مشکل از این جامعه کم توقع در هر همایش به طور حتم مشکلات کنونی به حداقل می‌رسید.
عدل هاشمی ابراز کرد: تاکنون قانون‌های مختلفی در کشور توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شده که در اجرای آن مشکلات وجود دارد به گونه‌ای که من معتقدم مجلس باید بیشتر دنبال اجرای قانون باشد و تا مدتی دنبال تصوی قانون نباشد.
وی با تاکید بر اینکه کسانی که روزی با تشکیل سپاه پاسداران در کشور مخالف بودند امروز نیز در زمینه اجرای قوانین مربوط به جامعه ایثارگری مخالف هستند تصریح کرد: برخی هنوز خیال می‌کنند هیاهو و دسیسه‌های دشمنان تمام شده است.
هاشمی‌پور با بیان اینکه منتقدان سپاه جمله حضرت امام مبنی بر اینکه " اگر سپاه نبود کشور هم نبود" را هرگز از یاد نبرند خاطرنشان کرد: سپاه با امنیت و آرامش، فرهنگ و آموزش، سازندگی، علم و فناوری و ...مردم گره خورده و ملت عزیز ایران خادمان خود را در این نهاد انقلابی بهتر از واده‌های غرب می‌شناسند.
امام جمعه دهدشت نیز در این آئین گفت: در جنگ ۸ ساله صدام به تنهایی در مقابل ایران اسلامی قرار نگرفت بلکه تمام ثروث کشورهای عربی، و اطلاعات آمریکا و صهیونیست و ...همگی در اختیار رژیم صدام بود تا بلکه ایران اسلامی را از پای دربیاورند ولی در سایه توجهات حضرت ولی عصر و رهبری امام خمینی(ره) و در میدان بودم ملت انقلابی تمام دشمنان انقلاب خاز و ذلیل شدند.
حجت‌الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی افزود: دشمنان انقلاب اسلامی زخمی بوده و از موشک نباشد از گذشته بدتر هستند و باید بدانیم امنیت و عزت امروز ایران مرهون پاقتدار دفاعی و موشکی است.
 
قدردانی روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد از دکتر ولایتی‎
روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد طی نامه‌ای از ولایتی‎ قدردانی کردند.
متن نامه قدردانی دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به این شرح است:
باسمه تعالی
دانشگاه آزاد اسلامی یکی از دست آوردهای ماندگار انقلاب اسلامی است که با حمایت امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب برای توسعه علمی آموزشی پژوهشی و فرهنگی از طریق تربیت و تأمین نیروی انسانی متخصص در سال ۱۳۶۱ راه اندازی و به مرور تحت حمایت مسئولان نظام گسترس یافت تا در مدت زمان نسبتا کوتاهی تبدیل به سرمایه‌ای عظیم و با برکت شود.
وجود بیش از چهارصد واحد دانشگاهی، ده‌ها میلیون متر مربع فضای مسقف در سرتاسر کشور، هزاران نفر عضو هیأت علمی، پرسنل اداری و نیروی متخصص و حدود شش میلیون دانش آموخته در رشته‌های مختلف تحصیلی، مجهز به آزمایشگاه و کارگاه‌های تخصصی و امکانات و تجهیزات متعدد پژوهشی همه حاکی از وجود توانمندی و پتانسیل بالای این دانشگاه دارد.
لذا دکتر ولایتی رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با مدیریت مدبرانه خود نه تنها از ایجاد هرگونه مشکل غیرقانونی برای این دانشگاه جلوگیری کرد، بلکه بذر امیدی در دل جامعه دانشگاهی و علاقمندان به این نهاد علمی کاشت تا رجاء وافر داشته باشیم که در کنار وی و پابه‌پای سایر دلسوزان دانشگاه به اوج ترقی و پیشرفت رهنمون و هدایت خواهد شد.
صلابت دکتر ولایتی در صیانت از دستاورد‌ها کیان و استقلال دانشگاه، حفاظت از کمیّت موجود و ایجاد امید به ارتقاء کیفیت آموزشی و پژوهشی این مؤسسه غیر دولتی عام المنفعه مورد اقبال تمامی دلسوزان، استادان، کارکنان، دانش آموختگان، دانشجویان و داوطلبان تحصیل در این دانشگاه واقع شده است. بنابراین مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تحسین عملکرد و قدردانی از این مواضع خردمندانه حمایت قاطع خود را از اقدامات و تلاش‌های بی‌شائبه دکتر ولایتی رئیس ه‍یأت مؤسس و دکتر نوریان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اعلام می‌کنیم.
از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که با اعلام حمایت و دفاع از حقوق این مجموعه علمی پژوهشی به مرتفع کردن مشکلات و معضلات کمک کردند نیز صمیمانه سپاسگزاریم و از خداوند متعال موفقیت روزافزون برای همه خدمتگزاران صدیق و زحمت کش نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مسئلت می‌نماییم.
 
راه اندازی نخستین موسسه خیریه در دهدشت
نخستین شعبه موسسه خیریه بیمارستانی کهگیلویه و بویراحمد در بیمارستان امام خمینی دهدشت راه اندازی شد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان در مراسم افتتاحیه راه اندازی نخستین موسسه خیریه در بیمارستان امام خمینی دهدشتاین شعبه گفت: سامانه سراسری مراکز خیریه بیمارستانی در بیمارستانهای کشور راه اندازی شد.
ایلامی افزود: هدف از اجرای این طرح تامین نیازمندی‌ها و تجهیزات بیمارستانی و کمک به بیماران نیازمند است.
 
۴۵ کیلوگرم حشیش در جاده «یاسوج ـ اصفهان» کشف شد
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بوبر احمد از کشف ۴۵ کیلوگرم مواد مخدر از نوع حشیش در محور مواصلاتی یاسوج به اصفهان خبر داد.
سرهنگ سعید بالش‌زر عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در محور مواصلاتی یاسوج به اصفهان با اجرای ایست و بازرسی، اقدام به کنترل خودروهای عبوری کردند.
وی عنوان کرد: در ادامه ماموریت پلیس در اجرای کنترل خودروهای عبوری در این محور به یک‌دستگاه خودروی سواری‌ام وی‌ام مشکوک که دستور توقف را صادر کردند.
بالش‌زر ابراز کرد: با متوقف شدن این خودرو و بازرسی ماموران، مقدار ۴۵ کیلوگرم ماده مخدر از نوع «حشیش» که به طرز ماهرانه‌ای در قسمت‌های مختلف این خودرو جاسازی شده بود، کشف و ضبط و راننده آن دستگیر شد.
رئیس پلیس مبارزه بامواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد از عزم جدی پلیس در برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ خبر داد و افزود: شهروندان باید یاری‌گر پلیس در تأمین امنیت جامعه بوده و اخبار و گزارشات خود پیرامون فعالیت قاچاقچیان را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.
افتتاحیه طرح هجرت ۳ در چرام
طرح هجرت ۳ در شهرستان چرام افتتاح شد.
طی مراسمی طرح هجرت سه دانش آموزی با مشارکت بسیج دانش آموزی، بسیجافتتاحیه طرح هجرت ۳در چرام سازندگی ونوسازی و آموزش و پرورش با هدف غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در سه مقطع تحصیلی و به منظور بهسازی و نوسازی مدارس فعالیت خود را اغاز کرد.
سرهنگ محقق فرماندهی ناحیه چرام گفت: در این طرح ۱۷۵۰ نفر در روز فعالیت و تا پایان تابستان ادامه دارد.
 
رفع تصرف ۵۹ میلیارد تومان از اراضی دولتی در تهران
فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن از رفع تصرف ۸۳۰ هزار مترمربع اراضی ملی، در خردادماه خبر داد.
سرهنگ علی عباس‌نژاد درباره مهم‌ترین اقدامات یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن در خردادماه سال جاری گفت: در این ماه ۶۹ مورد اجرای حکم دادگاه مبنی بر رفع تصرف داشته‌ایم که با استفاده از هزار و ۲۳۱ نفر نیروی عضو این یگان، از متصرفان خلع ید انجام شد. همچنین در سراسر کشور به جز استان تهران، ۸۳۰ هزار مترمربع معادل ۵۴ میلیارد تومان رفع تصرف از اراضی ملی و دولتی انجام شده است که این رقم در استان تهران ۳۳ هزار و ۴۰۰ مترمربع و معادل ۵۹ میلیاردتومان بوده است.
فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن، بیشترین رفع تصرفات را مربوط به استان‌های فارس، آذربایجان‌شرقی، البرز، اصفهان و خراسان‌شمالی دانست و افزود: بالا‌ترین تعداد رفع تصرف از اراضی ملی در استان فارس بود که بیش از ۱۹ فقره، در این استان ثبت شد. در برخی از استان‌ها نیز همچون همدان، ایلام و بوشهر در ماه گذشته حکمی وجود نداشت تا به اجرا درآید.
به گفته این مقام مسئول در سازمان ملی زمین و مسکن، یگان حفاظت این سازمان در برخی از شهر‌ها قبل از وقوع جرم (تصرف اراضی) اقدامات پیشگیرانه انجام داده که در کاهش میزان تصرفات از سوی سوءاستفاده گران، مؤثر بوده است.
عباس‌نژاد با اشاره به گشت‌زنی هدفمند نیروهای یگان حفاظت از اراضی به عنوان یکی از اقداماتی که به طور مداوم انجام می‌شود، گفت: همین گشت زنی‌های هدفمند در یک ماه گذشته از ۲۳۷ مورد شروع به تصرف جلوگیری کرد.
فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن، به ۲۳۷ مورد رفع تصرف آنی و لحظه‌ای از اراضی دولتی در استان‌های مختلف اشاره و اظهار داشت: یگان حفاظت در لحظه در محل حاضر شد و با رفع تصرف فوری مانع از اقدامات خلاف در ۱۶۲ هکتار از اراضی شد.
وی، بیشترین رفع تصرف لحظه‌ای را به ترتیب مربوط به استان تهران با ۴۲ مورد، هرمزگان ۳۰ مورد، جنوب سیستان و بلوچستان (ایرانشهر) ۳۴ مورد و خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد هر کدام با ۱۴ مورد رفع تصرف عنوان کرد.
 
کوه سه نار سرفاریاب در آتش می‌سوزد
در ادامه سریال آتش‌سوزی جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد، کوه سه نار سرفاریاب در آتش می‌سوزد.
به نقل از به منابع محلی، کوه سه نار سرفاریاب در آتش می‌سوزد.
با وجود نزدیکی این کوه به شهر سرفاریاب، به دلیل صعب‌العبور بودن رگه‌های این کوه و نیز کمبود امکانات عملیات کنترل و اطفای حریق به کندی صورت می‌گیرد و زبانه‌های آتش در کنار باد عصرگاهی هر لحظه بر دامنه آتش می‌افزاید و درختان و پوشش گیاهی کوه سه‌نار در آتش می‌سوزند.
 
راه‌اندازی غرفه دست‌بافته‌ها و صنایع دستی در میدان جهاد یاسوج
مدیر بازاچه و نمایشگاه‌های دائمی دست‌بافته‌های کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح و راه‌اندازی غرفه دست‌بافته‌ها و صنایع دستی در میدان جهاد یاسوج خبر داد.
سلیمان شهبازی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد استعداد و توانمندی‌های زیادی در تولید و بافت صنایع دستی دارد.
مدیر بازارچه و نمایشگاه‌های دائمی دست‌بافته‌های کهگیلویه و بویراحمد، صنایع دستی ممتازی مانند گلیم، جاجیم، گبه، توبره، قالی، نمکدان، کیف، جاقرآنی و سفره و دیگر صنایع دستی را از هنرهای مردم این مرز و بوم عنوان کرد و بیان داشت: این محصولات باید به خوبی به بازارهای داخلی و خارجی معرفی و زمینه فروش آن‌ها فراهم شود.
وی نقش صنایع دستی در توسعه تولید و ایجاد اشتغال در استان را بسیار موثر بیان کرد و یادآور شد: با توجه، حمایت و تقویت این حوزه می‌توان گامی موثر در توسعه و ارتقای اقتصاد استان برداشت.
این مسوول برگزاری نمایشگاه صنایع دستی را راهکاری مهم برای معرفی هنر مردم این سرزمین به دیگر جا‌ها دانست و گفت: با توجه به اینکه تابستان فصل گردشگری استان است برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و دست‌بافته‌ها می‌تواند در این زمینه موثر باشد.
شهبازی در ادامه از افتتاح و راه‌اندازی غرفه ارائه محصولات و دست‌بافته‌های استان در مرکز استان خبر داد و گفت: با تلاش و حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی نمایشگاه و غرفه دست‌بافته‌ها و صنایع دستی در میدان جهاد یاسوج افتتاح شده است.
مدیر بازارچه و نمایشگاه‌های دائمی دست‌بافته‌های کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این غرفه با هدف معرفی صنایع دستی استان به گردشگران و مسافران در ورودی شهر یاسوج راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: دیگر محصولات و سوغات بومی و محلی استان نیز در این غرفه عرضه می‌شود.
وی وجود زیرساخت‌های لازم برای صادرات و بازار فروش برای صنایع دستی استان را از موارد ضروری دانست و گفت: امیدواریم با اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و برنامه‌ریزی مطلوب بتوانیم زمینه دستیابی به بازارهای هدف و در نتیجه توسعه تولید و ایجاد اشتغال در استان دست یابیم.
شهبازی با اشاره به حضور آمار بالای گردشگران و مسافران در استان، گفت: استان ما هرساله پذیرای تعداد زیادی از مردم دیگر استان‌ها و حتی دیگر کشور‌ها است که اگر تلاش کنیم می‌توانیم از این ظرفیت استفاده کرده و صنایع دستی استان را به دیگر مناطق معرفی و زمینه توسعه این حوزه را فراهم کنیم.
فقط حرف زدیم برای ایثارگران
نماینده مردم کهکیلویه ایران در مجلس شورای اسلامی گفت: برای جامعه ایثارگری بیش از آینکه کاری کرده باشیم، فقط حرف زدیم.
عدل هاشمی‌پور، بعد از ظهر امروز در جمع ایثارگران شاغل در دانشگاه علوم پرشکی کهکیلویه و بویراحمد، در دهدشت اظهار کرد: اگر در هر یک از این همه یادواره و گردهمایی و جلساتی که برای ایثارگران و جانبازان برگزار کردیم، یک مشکل از این افراد را رفع می‌کردیم، اکنون این قشر ارزشمند هیچ مشکلی نداشتند.
نماینده چهار شهرستان کهگیلویه، لنده، بهمئی و چرام افزود: واقعیت این است ما زیاد حرف می‌زنیم، سخنرانی می‌کنیم و از جایگاه شهدا و جانبازان می‌گوییم اما آیا یکبار شده واقعأ و جدی بنشینیم و برای مشکلات مهم این قشر چاره‌ای بیندیشیم؟
هاشمی گفت: قانون‌های حمایتی در این زمینه زیاد داریم اما نظارتی بر اجرای این قوانین نمی‌شود که لازم است کارگروهی تشکیل دهیم و مشکلات را از بزرگ به کوچک حل کنیم.
وی با بیان آنکه باید حتی جانبازان پنج درصدی هم از امتیازات خاص برخوردار شوند، افزود: همان‌هایی که روزی با تشکیل سپاه پاسداران مخالف بودند امروز هم با این امر مخالف هستند اما من با تمام توان مدافع این کار هستم.
هاشمی تأکید کرد: نباید تفکر بنی‌صدری را احیاء کنیم و سپاه را مورد حمله قرار دهیم.
نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در بخش دیگری از صحبت‌هایش توضیح داد: البته جانبازان هم باید ارزش و احترام خود را بدانند و کاری که برای خدا کردند را با منت و ریا و غرور باطل نکنند و مسئولان هم وظیفه دارند که به مشکلات ایثارگران رسیدگی کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1