تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب : ۲۵۸۸۹۴

۴۰ درصد تصادفات ناشی از خستگی است / مردم خودروهای بی‌کیفیت را می‌شناسند

۰
کبنا ؛



رئیس پلیس راه کشور گفت: ۴۰ درصد تصادفات کشور ناشی از خستگی رانندگان است.
به گزارش کبنا از یاسوج، محمدحسین حمیدی پیش از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه انقلاب در کنترل جاده‌های کشور شده است، اظهار کرد: کاهش تخلفات جاده‌ای یکی از ماموریت‌های پیش رو پلیس است با نصب دوربین‌های ثبت تخلف توانستیم تخلفات را تا حد زیادی کاهش دهیم.
وی ادامه داد: سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر از جاده‌های کشور تحت کنترل دوربین بود که در حال حاضر به ۳۵ هزار کیلومتر رسیده است، در گذشته تعداد دوربین‌ها ۴۰۰ دستگاه بود که اکنون به دو هزار و ۲۰۰ دستگاه در جاده‌ها رسیده است.
وی افزود: پلیس این مکان‌ها را شناسایی و با نصب تابلو رانندگان را در جریان قرار داده است و این خود مردم هستند که با ید با رعایت قوانین و استفاده از خودرو های ایمن مسافرت کنند.
رئیس پلیس راه کشور با بیان اینکه ۴۰ درصد تصادفات در سطح کشور ناشی از خستگی است، اظهار داشت: کرمان، بزد، خراسان جنوبی استان‌های هستند که نوع راه‌های آنها کویری و صاف هستند و خستگی رانندگان را چند برابر می‌کند و ۸۰ درصد تصادفات در این جاده‌ها به دلیل خستگی است.

رئیس پلیس راه کشور گفت: سر جمع در گذشته ۷ هزار نقطه حادثه‌خیز در کشور داشتیم که با کمک همه دولت‌ها به ۳ هزار و ۲۰۰ نقطه رسیده است و شایان ذکر است که در ۱۵۰۰ محل حادثه‌خیز در طی سه سال ۵ هزار و ۳۰۰ نفر کشته شدند.
حمیدی به طرح تابستانه پلیس راه اشاره و اظهار کرد: از اول تیر ماه در کشور این طرح آغاز شده و تا پایان تابستان ادامه خواهد داشت. علی‌رغم کاهش تصادفات نسبت به سال قبل آن، اما متاسفانه ۴ هزار و ۸۰۰ نفر از هموطنان ما در طول طرح تابستانه سال گذشته جان خود را از دست دادند.
وی از خستگی و خواب آلودگی به عنوان یکی از مهمترین دلائل تصادفات یاد کرد و افزود: متاسفانه ۴۰ درصد تصادفات در کشور به دلیل خستگی و خواب آلودگی بوده که بیشتر در استان های بزرگ مانند فارس و خراسان‌ها بوده است.

حمیدی در ادامه با اشاره به اینکه بیشترین سهم در تصادفات کشور مربوط به عامل انسانی است، گفت: عجله و شتاب و کم‌حوصلگی به همراه سبقت غیرمجاز دلیل تصادفات در کشور است که نیاز به اصلاح رفتارهای ترافیکی دارد.

رئیس پلیس راه کشور در پاسخ به سوالی در خصوص خودروهای بی‌کیفیت و نوع برخورد با این خودروها افزود: مردم خودشان خودروهای بی‌کیفیت را بهتر می‌شناسند و ما نیز برخوردهای لازم را در این خصوص کرده‌ایم.

وی گفت: اگر همت پلیس نبود خودروهای بی‌کیفیت جان تعداد بیشتری از مردم را می‌گرفت، همچنان که ما خودمان جلوی تردد کامیون‌های هوو را گرفتیم و همچنین پیگیری‌های ما سبب شد تا سیستم برق اتوبوس اسکانیا اصلاح شود.

حمیدی اضافه کرد: اگر یادتان بیاید خودروهای پژو۴۰۵ در آتش می سوخت که با پیگیری‌های پلیس بسیاری از این مشکلات برطرف شد اما متاسفانه هم اکنون در زمینه سقف و ستون برخی خودروهای مشکلاتی وجود دارد و همچنین اتوبوس اسکانیا نیاز به اصلاحاتی دارد.



رئیس پلیس راه کشور با بیان اینکه با کمبود اعتبار در خصوص نصب دوربین‌ها مواجه هستیم گفت: در فاز اول دو هزار دوربین و در فاز دوم به ۶ هزار دوربین در جاده‌ها نیاز داریم.

وی از ۷ هزار نقطه حادثه‌خیز در راه‌های کشور خبر داد و افزود: سر جمع در گذشته ۷ هزار نقطه حادثه‌خیز در کشور داشتیم که با کمک همه دولت‌ها به ۳ هزار و ۲۰۰ نقطه رسیده است و شایان ذکر است که در ۱۵۰۰ محل حادثه‌خیز در طی سه سال ۵ هزار و ۳۰۰ نفر کشته شدند.

حمیدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه کاهش بسیار خوب تصادفات و فوتی‌های جاده‌ای از سال ۸۴ تاکنون را داشته‌ایم، گفت: در سال ۸۴ تعداد فوتی‌های ما ۲۸ هزار نفر بود که اکنون به ۱۶ هزار نفر رسیده است.

وی درپایان خاطرنشان کرد: شاخص فوتی‌ها ما در تصادفات در ازای هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه ۵٫۷ نفر است که برای کشورهای اروپایی این رقم ۴٫۵ نفر و برای سایر کشورهای دنیا به ازای هر ۱۰ هزار خودرو ۱۰ نفر است که با این تفاسیر وضعیت خوبی در سطح جهان داریم.

نام شما

آدرس ايميل شما

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1